Lauantaina Espoossa aurinko laskee lauantaina 19.09, eikä silloin vielä ole pimeää. Kyllä 9 tuntia varmaankin riittää n. 240 km lenkille, ellei matkalla tule ylimääräisiä ohjelmanumeroita sen pakollisen kahvitauon lisäksi (ja varsinkin, jos Jari vetää sitä normaalia kesävauhtia). Sääennusteissa taidetaan tällä hetkellä lupailla lauantaiksi aivan kelvollista ajokeliä, vaikka jossakin välissä pieni sateen riski taisi joissakin ennusteissa olla mukana.
Toisaalta tässä tapauksessa voisi kyllä vakavasti harkita lähdön aikaistamista. Päivä valkenee kuitenkin jo klo 7, eli sieltä päästä voisi aivan hyvin ottaa lisää marginaalia.
Kyllä minullekin klo 9 sopii (sopisi kyllä vaikka klo 8, mutta ehkä tuo 9 saa kuitenkin paremman kannatuksen).
Minä äänestä ihan kiusallani klo 10 vaikka en olekaan tulossa mukaan.
Älkää nyt painako punaista nappia, ihan oikeasti ei jäänyt hampaankoloon vaikka viikko sitten aikaisempi startti ei toteutunutkaan.
Rust Never Sleeps
Onko äänestyksen tuloksena lähtö klo 9? Joku voisi heilauttaa kuvaannollisesti nuijaa ja päättää asian.
Joo, olkoon päätetty siis että huomisen tupalenkin lähtö on klo 9.
Löytyisiköhän kiinnostuneita lyhyemmälle (n. 100 km) tupalenkille klo 10 startilla? Ei nimittäin oma aikataulu oikein anna myöten noille 240 kilsan suunnitelmille.
juu n. 100km lenkki passaisi oikein mukavasti.
edit.. en kerkeäkkään kymmeneksi tuvalle, toivottavasti sinne silti saapuu ajajia.
abruzziamo muokkasi tätä : 26.09.2009 at 09.33
Lähtökuva (suurennettava, Teemu puuttuu):
Uff, olisi minulle pitänyt ihan alusta tulla tunnin myöhemmin 100-lenkilleTavoitteenani oli pysyä ryhmässä ainakin ensimmäisen puolen, eli kahvitaukoon asti. Sekin onnistui noin 95%... Hienosti muuten kävi, kaikki vetivät lähes tasaisella vauhdilla vuorottelen. Paitsi allekirjoittunutta, joka yritti koko voimin suorittaa omaa tehtävää perässä
Mittarissani oli 127km, 33.5km/h, 3:48h, kun huomasin kahvila-merkin, ja päätin, että "nyt tai ei koskaan" ja tipahdin pois. "Viralliselle" kahvitauolle jäi, oikeasti, vain muutama kilometri, mutta minä sitä en silloin tuntenut. Ja kiitos Heikki soitosta! Olisi kiva käyttää hyväksi toisten vetoapua vielä takamatkallakin, mutta jos koko porukka vielä odottaisi minua kun syön kaiken mitä tilasin, ja sitten kun pääsen Tervakoskelle (kilpa)kilpikonnavauhdilla, minulle olisi määritelty lähestymiskielto tuvan lenkeille... Paluumatka sujui nopeasti, varsinkin sen osa joka oli tehty junalla Riihimäeltä
Tässä minun puolireittini kartta.
Pyydän, että joku muu osallistujoista sanoisi minulle ihan suoraan, rikkoako etikettiä semmoinen perässä roikkuminen koko reitti (tai, tässä tapauksessa, sen puoli)... "Maassa maan tavalla", kiitos
KonstantinShemyak muokkasi tätä : 26.09.2009 at 19.23 Syy: Kielitaito kaipaa parannusta...
Ei ole lainkaan etiketin vastaista roikkua perässä, vaan juuri näinhän se kuuluukin mennä. Maantiepyöräily on siitä mukava porukkalenkkeilylaji, että hieman erikuntoisetkin pystyvät pysymään ryhmässä peesiavun takia.
Annoit Konstantin muuten tasoitusta muille, kun sulla oli lepattava ajotakki päällä. Ja myös kalustossa annoit tasoitusta. Vaikka cyclokrossarissasi oli kyllä maantierenkaat, niin silti CX:n ajoasento ja lisäpaino tekevät siitä epätasavertainen maantiekilpurin kanssa.
Kaikille kiitos hyvästä seurasta, ja lisäksi StePe:lle kiitokset hienosta reittivalinnasta. Nuo uudet reittipätkät tuppaavat minulle olevan harvinaista herkkua. Kalamajantie oli todella hienoa lenkkeilymaastoa, mitä nyt toisesta päästä päällyste oli vähän reikäinen. Onneksi hurjista väistöliikkeistä huolimatta porukka pysyi pystyssä.
Minäkin haluan kittää kaikkia hienosta lenkistä ja mukavasta seurasta. Sain oppia paljon uutta. Uusia hienoja reittejä ja uusia kuvioita. Oli jonon, ja parijonon lisäksi viuhkaa ja jotain muita. Viuhka vaatii aikamoista tarkkuutta ja keskittymistä ja en ehkä uskaltanut hyödyntää sen tuomaa hyötyä ihan kokonaan.
Olitteko eilen lenkillä?
Ainakin meikäläinen ei maanantaina päässyt Teboilin lenkille. Laitoin muuten fillarikalenteriin lähtöajaksi nyt 18.30. Kyseinen lenkki on merkitty kalenteriin lokakuun loppuun saakka, mutta taitaa olla niin kiirettä ja pimeää syksyn arki-iltoina, että osallistujamäärät on kovin vähäisiä.
Pohdin tässä, että eksyisikö huomenna klo 10:n Tupa-lenkille. Onko kellään samanlaisia suunnitelmia?
Huomiseksi (ainakin aamuksi) on luvattu sen verran karua keliä, että ajattelin käydä ajamassa CC-kauden avauslenkin. Perinteinen tupalenkki saa tällä kertaa jäädä väliin.
Minunkin täytyy jättää tupalenkki väliin. Poljen työmatkatempoa vaikka onkin viikonloppu.
Sunnuntaina alkaa silakkamarkkinat ja silloin on perinteisesti huono sää. Tai mulla on selektiivinen muisti. Jos ennuste pettää niin ehkä muutama tunti. Keskustellaan siitä sitten pyhäaamuna.
Meikällä menee viikonloppu circuit training:ssä, moottorisaha kädessä
Hauskoja lenkkejä! T:Hannu
Tässä ehdotus huomiseksi Tupa-lenkiksi: Bemböle-Kytäjä-Bemböle 119 km: http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF...,0.329933&z=12
Kytäjällä voidaan pysähtyä kahville, jos kahvila toivon mukaan vaan on auki. Ja lämmintä päälle.
Edelliseen viitaten lähtö Bembölestä klo 10.
Lenkki tuli ajettua neljän miehen voimin, kun Heikkikin sai meidät Kytäjällä kiinni. On hyvä merkata reittikarttoihin jollain tavoin kiertosuunta, mikä esimerkkinä puuttui tämän päivän kartasta.
Sää oli kohtuullisen hyvä aamun pakkasesta huolimatta. Päällystepinnoilla sotkijoiden kausi ei todellakaan ole vielä ohi.
Kiitos porukalle lenkkiseurasta.
Juu ei, kävin succiksilla Suomenojan Intersportissa kattelemassa ajotakkeja sekä ostamassa Löfflerin ajopipon ja Shimpan ohuet hanskat ja hyvin tarkeni. Paluumatkalla vähän harmitti kun kaupassakäynnin aikana oli tullut vettä eikä lokarit ja kengänsuojat tullu mukaan.
Kirjanmerkit