ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 5 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 55 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #121
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    En tiedä kuuluuko tähän topicciin, mutta kuinka se Stanin-litku oikein toimii? Tai siis tiedän sen toiminta-periaatteen, mutta huomaako sitä mistään, että "taas Stanitus pelasti tämänkin lenkin".
    Esim näkeekö sen jotenkin renkaan pinnasta, että tuossa kohtaa on litku paikannut reijän?

    Vai voiko käydä niin, että kaveri tokaisee että "turhaa koko litkujen kanssa häärääminen, kertaakaan ei ole tarvittu." Vaikka todellisuudessa litku on taannut monet kotimatkat, mutta kuskin sitä huomaamatta.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  2. #122
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    En tiedä kuuluuko tähän topicciin, mutta kuinka se Stanin-litku oikein toimii? Tai siis tiedän sen toiminta-periaatteen, mutta huomaako sitä mistään, että "taas Stanitus pelasti tämänkin lenkin".
    Esim näkeekö sen jotenkin renkaan pinnasta, että tuossa kohtaa on litku paikannut reijän?

    Vai voiko käydä niin, että kaveri tokaisee että "turhaa koko litkujen kanssa häärääminen, kertaakaan ei ole tarvittu." Vaikka todellisuudessa litku on taannut monet kotimatkat, mutta kuskin sitä huomaamatta.
    http://www.youtube.com/watch?v=C_BsT8D9JYY
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  3. #123
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...huomaako sitä mistään, että "taas Stanitus pelasti tämänkin lenkin".
    Esim näkeekö sen jotenkin renkaan pinnasta, että tuossa kohtaa on litku paikannut reijän?...
    Toisinaan huomaa... lenkillä kuuluu "TSUP" ja jotkut kohdat näkee renkaasta, ainakin tuoreena. Pienemmät tapaukset näkee sitten renkaan sisäpuolelta.

    Useimmiten Stan toimii näköjään huomaamatta kun paikattuja reikiä oli paljon enemmän kuin luuli.


  4. #124
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Aika vakuuttava tuo video. Mitä lienee mainoksessä käytetty litku ollut. Stanin litkua on saatettu tunata jotenkin.

  5. #125
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    ...Mitä lienee mainoksessä käytetty litku ollut. Stanin litkua on saatettu tunata jotenkin.
    Stania. Tuunausmielessä sitä on vissiin jonkin verran enemmän kuin keskiverto VOMP käyttäisi.


  6. #126
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Aika mykistävä. Tarvii varmaan enää selitellä

  7. #127
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507

    Eri litkuja?

    Mitäs eri litkuja olette kokeillu?

    -Dr. Sludge- pyöriirenkaassa ja kokemukset ei kyl oo mitenkään kehuttavia. Tuke jonka se oli tehnyt aukesi yhden kivikasan ylittämisessä ja sitten sainkin pumppailla sitä rengasta loppulenkin ajan.

    Stanista nyt on puhuttu paljon ja se on ainakin toimiva.

    Maitoliimasta on ollu vähän puhetta mut edelleen ääriolosuhteet mietityttää.

    TipTopillakin on oma paikkausnesteensä onkos kellään siitä kokemuksia?
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  8. #128
    Ei ole testattu kun stania, mutta seuraavana testaan agrimarketista saatavaa rattorinratas paikkauslitkua. Voip olla tehokasta...hintaa ei viel kyllä tiiä...

  9. #129
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bartagma Katso viesti
    Mitäs eri litkuja olette kokeillu?
    Stanin lisäksi hyllystä löytyy:
    Schwalbe Doc Blue
    Joe's No-Flats Super Sealant

    Kokemukset vielä aika vähäsiä. Sinistä olen laittanut vain yhteen sisäkumiin (toimii) ja Joeta taitaa olla yhdessä takarenkaassa.

  10. #130
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bartagma Katso viesti
    Mitäs eri litkuja olette kokeillu?
    Hutchinson Protect Air - luvataan kahden vuoden käyttöikä, mutta alle vuodessa meni kumipalloiksi. Paikkasi renkaan kyllä ihan hyvin tarvittaessa sitä ennen.

    Stan - luvataan kahden kuukauden käyttöikä, mutta ainakin pysynyt nestemäisenä renkaan sisällä useita kuukausia. Toimii mainiosti.


  11. #131
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Stan - luvataan kahden kuukauden käyttöikä...
    2 kk, siis pitääkö niitä litkuja vaihtaa määrävälein?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  12. #132
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Niin no, onkohan kukaan vaihtanut oikeasti? Tälläkin foorumilla on ollut aiheesta kirjoittelua, muistaakseni. Sitä en nyt muista lukiko se 2 kk siinä purkissa vai lukiko se jossain... inter-f*ckin´-netissä

    Stan kun on amerikkalainen, niin pitääköhän nuo tuollaiset varotoimenpiteet olla mainittuna vähän niinku varmuuden vuoksi, ettei kukaan sitten jälkeenpäin tule mussuttamaan ja vaatimaan miljuunien $:ien korvauksia joidenkin seurauksien verukkeella

    Onkohan kukaan muuten lukenut Stanin litkun Safety Data Sheet:iä, jos sitä nielee niin EI SAA oksentaa

    Siinähän on muuten ainesosana ammoniakkia, minä kun olenkin ihmetetellyt mikä se haju siinä oikein on


  13. #133
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hunvo Katso viesti
    Maastossa tyhjentyneen ust-renkaan takaisin saanti jää varmasti tavallisella pumpulla tekemättä.
    Pitihän tuota kokeilla kun ei lenkille ehtinyt....
    Reunat pois vanteilta ja keskiuraan ja vimmattu tumputtaminen Blackburnin pumpulla. Ei noussut. MOT. Vieläpä helposta yhdistelmästä kyse.

    Jalkapumpulla tämä paketti nousee aina eikä juuri vuoda ilman litkujakaan (vielä kaupassa).

  14. #134
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    193
    Onko tähän tarkoitukseen siis jotain erityistä patruunaa että esim. kisatilanteessa sattuu rengas tai UST rengas pettää, niin vaan jostain pullosta antaa kaasua ja vaahtoa sinne renkaan sisälle venttiilin kautta nopeesti ja jatkaa matkaa?

  15. #135
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bartagma Katso viesti
    Mitäs eri litkuja olette kokeillu?

    Stanista nyt on puhuttu paljon ja se on ainakin toimiva.

    Maitoliimasta on ollu vähän puhetta mut edelleen ääriolosuhteet mietityttää.
    Mulla on kokemusta vain maitoliimasta. Stanin turvallisuus-ohjeessa jäätymispisteeksi ilmoitetaan 0 C. Liekö mitään eroa?

  16. #136
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Toni.T Katso viesti
    Onko tähän tarkoitukseen siis jotain erityistä patruunaa että esim. kisatilanteessa sattuu rengas tai UST rengas pettää, niin vaan jostain pullosta antaa kaasua ja vaahtoa sinne renkaan sisälle venttiilin kautta nopeesti ja jatkaa matkaa?
    Onhan noita CO2 punppuja

  17. #137
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    214
    Maitoliiman ja Stanin seoksen käyttöiän pidentämisestä ei ole kokemuksia, mutta ainakin tämän käyttöikää pystyy jatkamaan lisäämällä vettä renkaaseen.

  18. #138
    J_V Guest

  19. #139
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Pitihän tuota kokeilla kun ei lenkille ehtinyt....
    Reunat pois vanteilta ja keskiuraan ja vimmattu tumputtaminen Blackburnin pumpulla.
    Juu, kyllä Topeakin Micro Rocketillakin poikamiesliikettä saisi tarjota aika tunteella.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  20. #140
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Pitihän tuota kokeilla kun ei lenkille ehtinyt....
    Reunat pois vanteilta ja keskiuraan ja vimmattu tumputtaminen Blackburnin pumpulla.
    Marco1:n innoittamana vastaava kokeilu (...mutta vasta lenkin jälkeen ) - kolmella eri renkaalla (FA 2.4 / FA 2,25 / RQ 2.4) joista pari samanlaisella vanteella ja yksi erilaisella - kaikki nousi repusta kaivetulla pikkupumpulla (Blackburnin liekö Mammoth, kumminkin se malli joka puhaltaa sekä työntäessä että vetäessä), mutta eihän tuo helppoa ollut. Enempi tuli hiki kun lenkillä.
    Koettaisin tehdä noin kyllä mettässäkin, mut silti sisuri kulkee mukana repussa jos laiskottaa.

  21. #141
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    320

    CO2 pumppu ja sillä siisti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Toni.T Katso viesti
    Onko tähän tarkoitukseen siis jotain erityistä patruunaa että esim. kisatilanteessa sattuu rengas tai UST rengas pettää, niin vaan jostain pullosta antaa kaasua ja vaahtoa sinne renkaan sisälle venttiilin kautta nopeesti ja jatkaa matkaa?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Onhan noita CO2 punppuja
    Toi mutanaaman vinkki on varmaan ainuita toimivia. Kerran koitettuna (juuri sen yllämainitun tapauksen yhteydessä) ei vaahdolla ollut mitään toiveita nostaa rengasta vanteelle.
    Pullossa kyllä luki Tubeless repair jotain, mutta sen verran hitaalla tahdilla sitä ainetta sieltä tunki että hohoijaa.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

  22. #142
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Tänään sain rikottua renkaan aika huolella. Ajoin terävään betonilohkareen reunaan ja tuloksena pari kunnon viiltoa. Sisärenkaalla loppulenkki himaan ja sitten testasin stanin litkut. Ei vakuuta, litku toimii kilon paineeseen asti, jopa puoleentoista, jonka jälkeen suhauttaa litkut lattialle.
    No tilanne on vielä "päällä", eli rengas on pajassa paikkautumassa joten raporttia tulossa kunhan lopputulos on selvillä.
    Sitäkin pohdin että olisiko litku paikannut tuon vaurion metsässä jos se ei edes reilua 1,5bar painetta kestä tulematta ulos?
    Vielä jää mainitsematta, eli asennusvirhe. Varsin mahdollinen.
    Niin ja renkaassa ei ollut litkuja sisällä kun kärmes puraisi.


    Kuvasarja.


    edit. episodi pistää mietteliääksi. Jos esim. normirenkaaseen tulee tuollainen ventti kulutuspinnan alueelle, voinee sen paikata ja uusi sisäkumi peliin. Ust menee hylkyyn jos paikkaus sisäpuolelta on mahdoton missio. Hmmmm.....

    Ajatuksia...

    Edit no2. vai onko se vaan niin, että tuon litkun periaate on tiivistää reiät niin että pääsee ajamalla himaan, jonka jälkeen rengas on romu?
    Ajaessahan se kyllä tiivistää pienet reiät...
    JiiPee muokkasi tätä : 26.09.2009 at 23.17 Syy: vielä lisäyksiä...
    -Usot sie jot myö uitiin?

  23. #143
    Liittynyt
    01/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.559
    Onhan niitä ust-paikkasarjojakin. Toimii samoin kuin auton/prätkänrenkaan paikkaus
    recycling will save the planet, especially if you eat all your plastic and die

  24. #144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Vielä jää heikoin lenkki mainitsematta, eli asennusvirhe. Varsin mahdollinen.
    No ainakin yhden asian teit väärin; tuolla erittäin havainnollisella kuvasivullasi mainitset
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    -litkua pitää kaataa heti ravistelun jälkeen että niitä "rakeita" tulee tarpeeksi.
    Näinhän se ei mene, vaan litkupulloa pitää pitää kotvanen ylösalaisin jotta rakeita laskeutuu alaspäin. Muutoin olet kyllä menetellyt varsin mallikelpoisesti. Kannattaa tosin huomata, että vaikeissa tapauksissa renkaaseen ei kannata pumpata yhtään enempää painetta kuin renkaan nousu vanteelle vaatii. Sen jälkeen annetaan litkun jähmettyä rauhassa reiän kohdalle ennen rengaspaineen lisäystä.

    No mutta. Litku paikkaa luotettavasti vain niitä reikiä joiden koko ei ylitä tiettyä raja-arvoa. Tämä raja-arvo riippuu monestakin jutusta, mm. siitä missä kohtaa rengasta reikä on. Mitä ilmeisimmin renkaaseesi tullut reikä on liian iso tai ainakin niillä rajoilla. Toisaalta jos renkaassasi olisi ollut litkut vahingon sattuessa, olisi reikäkohdallakin ollut valmiina tahmea lateksikalvo joka olisi luultavasti helpottanut litkujen paikkaustyötä huomattavasti. Jälkikäteen litkutettuna näin ei ole, ja ison reiän korjaus litkulla onkin vähän huono idea.

    Rengas ei kuitenkaan ole mikään "romu", vaan siihen voi soveltaa normaaleja tubeless-paikkauskonsteja, kuten esimerkiksi pikaliimaa.... ks. esimerkiksi http://www.utahmountainbiking.com/fi...ess-dryfix.htm ja sen jälkeen litkuttaa uudelleen.

    - Tomi

  25. #145
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti länsiväylä Katso viesti
    Onhan niitä ust-paikkasarjojakin. Toimii samoin kuin auton/prätkänrenkaan paikkaus
    Jahas, kiitos vinkistä . Googlekin löysi aiheesta pätkän.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  26. #146
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    No ainakin yhden asian teit väärin; tuolla erittäin havainnollisella kuvasivullasi mainitset

    Näinhän se ei mene, vaan litkupulloa pitää pitää kotvanen ylösalaisin jotta rakeita laskeutuu alaspäin. Muutoin olet kyllä menetellyt varsin mallikelpoisesti. Kannattaa tosin huomata, että vaikeissa tapauksissa renkaaseen ei kannata pumpata yhtään enempää painetta kuin renkaan nousu vanteelle vaatii. Sen jälkeen annetaan litkun jähmettyä rauhassa reiän kohdalle ennen rengaspaineen lisäystä.

    No mutta. Litku paikkaa luotettavasti vain niitä reikiä joiden koko ei ylitä tiettyä raja-arvoa. Tämä raja-arvo riippuu monestakin jutusta, mm. siitä missä kohtaa rengasta reikä on. Mitä ilmeisimmin renkaaseesi tullut reikä on liian iso tai ainakin niillä rajoilla. Toisaalta jos renkaassasi olisi ollut litkut vahingon sattuessa, olisi reikäkohdallakin ollut valmiina tahmea lateksikalvo joka olisi luultavasti helpottanut litkujen paikkaustyötä huomattavasti. Jälkikäteen litkutettuna näin ei ole, ja ison reiän korjaus litkulla onkin vähän huono idea.

    Rengas ei kuitenkaan ole mikään "romu", vaan siihen voi soveltaa normaaleja tubeless-paikkauskonsteja, kuten esimerkiksi pikaliimaa.... ks. esimerkiksi http://www.utahmountainbiking.com/fi...ess-dryfix.htm ja sen jälkeen litkuttaa uudelleen.

    - Tomi
    Perhana, lisää kiitoksia Tomille! Itse olen noviisi näiden ustien kanssa ja pohdiskelin jo koko homman mielekkyyttä. Uskoani on taas vahvistettu
    Näistä neuvoista on apua myös muille epätietoisille tubeless-kumien kanssa vehtaajille. 10+
    -Usot sie jot myö uitiin?

  27. #147
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Perhana, lisää kiitoksia Tomille! Itse olen noviisi näiden ustien kanssa ja pohdiskelin jo koko homman mielekkyyttä. Uskoani on taas vahvistettu
    Näistä neuvoista on apua myös muille epätietoisille tubeless-kumien kanssa vehtaajille. 10+
    Eli auton paikkasarja mukaan, niin melko bulit holetki saa dusattuu boseen. Vänkää.

    Edit: ei se taidakaan toimia, ehkä

  28. #148
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Eli auton paikkasarja mukaan, niin melko bulit holetki saa dusattuu boseen. Vänkää.
    Vänkääpä hyvinkin. Tuossa yllä on parit postaukset jotka ansaitee kyllä meikäläisen rispektit kybällä . Aina oppii uutta.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  29. #149
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Kyllä toi Swalben esite ainaskin kertoo, renkaan paikkaaminen on mahdollista tuon uuden sisäpinta materiaalin kanssa, on tietenkin varmaa ettei sitä enää saa helposti paikattua, koska siitä on litkuilla yritetty paikkailla.Onhan noihin ennenki laitettu ainaskii kylkiin. Toinen erittäin toimiva lääke on noi pikaliimat ,ne liimaa tollaiset viillot niin pysyvästi etteivät ainakaan siitä saumasta enään aukea. Aikoinaan oltiin Norjassa PM Dh kisoissa , maastosta tuli teräviä kiviä jotka repivät renkaisiin kylkiin reikiä, siinä vaiheessa kun viimeiseen renkaiseen tuli 4cm viiltokylkeen pojat oli heittämässä pyyhettä kehään,niin kaivelin pakkia ja löysin pikaliima tuubin , sillä viilto umpeen ja kakks sisuria renkaan sisään ni rupes pelittää. Oon aikoinani paikannut myös kisa autoni renkaan kylkeen tulleen syvän viillon samalla tavalla.

  30. #150
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Selailin threadin taas läpi ja täällä on todella mainioita vinkkejä ust-renkaiden asennukseen ja korjaamiseen. PMT:n vinkki mukaanlukien, thnx.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •