Oon ilonpilaaja, mutta siirretään takavalo keskustelut tänne!
Still rides with 26er
Just kun olin tekemässä ostopäätöstä, tuli tämä ja sekoitti pakan. Kertokaas kokeneemmat miten nuo valaisimet kiinnitetään ohjaustankoon? Entä kypärään? Toisessa on ainakin jokin otsapantasysteemi, josta voinee viritellä kypäräkiinnityksen nippusiteiden avulla.
Todennäköisesti kiinnittäisin valaisimen tankoon ja joskus vaihtelun vuoksi kypärään.
Kai sitä pitäis valinta tehdä ja sitten tilaus... Mun pitäis aina päästä hipelöimään ennen ostoa.
Tossa johdon alla on koukku, johon tulee paksu kuminauha (paketissa pari eri kokoa) Se pyöräytetään esim stongan alta toiselle puolelle, missä on samanlainen koukku. Kypärään mä kiinnitin sen samalla tavalla
![]()
Kiitos! Varmaankin muovia nuo koukut? Siitäkö se sitten rapsahtaa rikki...
Muoviahan ne, mutta melko vahvan oloiset
Blackburnin_flea tuli tänään paketintäytteenä ja tuon peukalonpään kokoisen patterilla ladattavan palikan valoteho löi ällikällä.
Ohessa kuva Hopen 4 täysillä ja flea vieressä, saa jonkinmoisen käsityksen kirkkaudesta - ainakin pyörätiekäyttöön riittävä.
Tuosta Fleasta on nyt tullut myös usb-portissa ladattava malli. CRC:n palautteiden mukaan tuo patterilataus ei ole oikein kestävä. PBK:sta tätä usb-versiota näyttäisi saavan.
![]()
Ihan hyvin tuo Teslakopio istuu kypärään pelkän kumirinkulan kanssaTai sanotaan näin, että kypärässä on sopiva kolo/leikkaus valolle
Täällä pari kuvaa. Täytyy vielä katsella tuota piuhan vetämistä..
Still rides with 26er
Ethän sinä mitään valoa tarvi. Sullahan on komea punainen klyyvari, kyllä
siitä loistetta riittää pimeässä ála Petteri poron .
Joko tuo kypärä on tosi pieni tai sitten tuo Tikru on TOSI iso.![]()
Ei tuo Tikru kovin iso ole. Muistaakseni 57 cm korkea ja kypärä kokoa M
Still rides with 26er
Olisi tarvetta laittaa DX:n MTE-lamppu kiinni tuollaiseen kypärään. Mieluiten lujasti kiinni ja helposti irroitettavissa ja laitettavissa takaisin.
Ei voi tehdä reikiä eikä käyttää lujuutta heikentäviä liimoja tms. Onko kellään ideoita esim. tarranauhasysteemiä tällaiseenm tarpeeseen?![]()
Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.
Joskus vuonna kilpi ja miekka laitetiin kiipeilykypärään eräänlaiset "hakaset" kuten esim. http://www.mountainshop.fi/ sieltäHelmets
Climbing helmet ja headlamp clips (kokonaiset 4€)... Edellyttää toki jonkin moisen panta-tsydeemin valoon ensin
![]()
Teollisuus Etolasta M3 DualLock tarranauhaa. Se pitää kiinni kuin tauti. Sillä voi kiinnittää vaikka tiiskiven kypärään.
Aika hyvän vertailusivun on joku tehnyt...en tiedä onko ennen linkattu tänne:
http://dominik.magma-net.pl/mod/
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
No niin, nyt on ihka ensimmäinen lenkki pimeällä ajettuAjelin tuosta Matinkylän rantaraittia(valaisematon ulkoilureitti) EONin lintulammelle, josta Friisilän läpi Espoon keskuspuitoon, jossa tuli ajettua noin 5 kilometriä polkua ja päädyin Puolarmetsän sairaalan taakse ja sieltä Espoon Keskuspuiston ulkoilureittiä Omenan ohi kotiin..
Valoina toimi super flässi(satulatolppa), Fenix Tk11 täydellä teholla(ohjaintanko) ja kypärässä Teslakopio(tehoa vaihdellen).
Näin ensimmäisen lenkin perusteella, en lähtisi vielä vaihtamaan linssiä tuossa hongkongin ihmeessä. Tuntui siltä, että Tk11:sta paikkasia aika hyvin tuota hajavaloa. Kameraa ei ollut mukana, mutta katsotaan jos huomenna lähtisin liikkeelle jalustan ja kameran kanssaHuvittavinta oli se, että kyseinen polunpätkä tuntui menevän näin pimeällä nopeammin kun pää oli pakko pitää suorassa, jotta näki mitä edessä tapahtuu/tulee vastaan.
Olen siis erittäin tyytyväinen tämän hetkiseen valaistukseen![]()
Nappulakenka muokkasi tätä : 25.09.2009 at 21.58
Still rides with 26er
Nyt modatut DX-valot on kokeiltu. Modifikaatiot on tehty fsol77m:n ohjeella. Otsavalossa on 15 asteen linssi ja tankovalossa 25 asteen linssi. 15 asteen linsin viilaus on ehkä vielä hiukan kesken, ainakin valokuvio ei ole absoluuttisen tasainen, mikä huomataan ainoastaan jos valaistaan seinää. käytännössä sillä ei ole merkitystä, ja on se silti tasaisempi kuin vanhan Silvan valokuvio. Tämä tuntuu kyllä olevan erittäin toimiva yhdistelmä: Tankovalo antaa mukavasti varjoja ja syvyysvaikutelmaa ja toimii hyvin lähivalona. Otsavalolla toimii hyvin kaukovalona.
Alla on muutama kuva. Kaikki kuvat on otettu samasta paikasta ja täsmälleen samalla aukolla ja ajalla. Jalusta ei ollut mukana joten kuvakulma hiukan vaihtelee ja tärinäkin näkyy. Silmä näkee todellisuudessa enemmän valoa kuin kuvista näkyy.
Tankovalo 25 astetta
Otsavalo 15 astetta
Molemmat
![]()
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Näyttää hyvältä YetiHaetteko te noilla linssien viilailuilla/vaihdoilla, sitä tasaista valokeilaa?
Still rides with 26er
Näyttää melko hyvältä.
Kiitos kaikille muillekin kuvista, itse en oo saanu aikaseksi kuvia, vielä. Jos vaikka huomenna jakselis.
Tarviiko kukaan laturin sovitetta, tuli tilattua kolme, mut tarvii vaan yhtä kerrallaan
Jep. Toi oma heijastin ei oo täysin optimaalinen. Juurakossa voimakas pistevalo aiheuttaa kolmiulotteisuuden katoamista,
jonka huomaa varsinkin kovemmassa vauhdissa.
Oksat aiheuttaa hetkellistä sokaistumista, jonka takia tankovalo on hemmetin hyvä olla olemassa.
Maantiellä se mun lisäheijastin toimii hienosti, mutta maastossa piste on edelleen liian tiukka.
Tämän olisi voinut laittaa tuonne mantiksen työkalulainaamoon
"Lainataan jenkkilaturin sovitteita. HUOM!! Palautettava ehjänä"
Täytyy kyllä myöntää, että olin havaitsevinani outoa vääristymää mm. heinäkasveissa kun etsin polun päätä. Vauhtia oli kuitenkin mukavasti ja tuo vääristymä sai heinät monistumaan oudosti eli ilmeisesti jotain 3D häikkää(tai liika töitä koneen ääressä ja väsyneet silmät tekee tepposia), mutta ajetaan vielä muutama lenkki ja katsotaan sitten asiaa uudestaan![]()
Nappulakenka muokkasi tätä : 25.09.2009 at 22.33
Still rides with 26er
Alkuperäisessä oli mielestäni aivan liian kapea valokeila maastoajoon. Olen nähnyt JiiH:in LumiCycle-lamput missä on leveäkeilainen tankovalo ja kapeampi otsavalo, ja se on vaikuttanut hyvin toimivalta ratkaisulta. Lähinnä jotain sen kaltaista yritin itse hakea. Voi olla että otsavalossa originaaliversio toimisi jos tankovalossa on leveä keila. Joka tapauksessa tämä ratkaisu vaikuttaa hyvältä.
Yeti muokkasi tätä : 26.09.2009 at 06.53 Syy: Typo
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Täällä on myös viilailtu noita linssejä. Havaittu sama mitä muutkin, orkkis on liian spotti, 15 asteinen....hmmm, tiedä vielä? 25 asteinen vaikuttaisi valokuvioltaan meikäläiselle passelilta. Katsoo sitten mikä sopii parhaiten kun ajeleepi enemmän. Kiitos ohjeista + linsseistä asianosaisille![]()
-Usot sie jot myö uitiin?
Kiinalainen MagicShine-lamppu (DX-valo) saa nyt myös Euroopasta eurooppalaiseen hintaan.
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Mulla on ollut useampi tollanen halpisledi. Oon niitä Chittarista ostanut. Ne ei yleensä kauaa kestä. Hajoaa ihan jopa kuoppaan ajon seurauksena. Airamin punainen viislledinen "Näkyville" on kestäny hyvin vuoden. Ostin niitä pari Vapaa valinnasta. Hinta jotain viis ekee kipale. Vilkkumoodeja taitaa olla viisi. Näkyy paketin mukaan "jopa 800 m päähän". Suosittelen.
Pää edellä risteykseen, jalat edellä pois.
Kävin ottamassa uudet kuvat DX-lamppujen valosta, tällä kertaa MTBR:n sääntöjen mukaisesti. Eli jalusta ja seuraavat valotusarvot: ISO100, 6s, f4 ja valkotasapaino päivänvalo.
Kontrollikuva
Silva 478 20 W halogeeni (valo näyttää valkoisemmalta silmälle)
Tankovalo (25 astetta)
Kypärävalo (15 astetta)
Tankovalo + kypärävalo (25 + 15 astetta)
Kypärävalo alkuperäinen reflektori
Tankovalo + kypärävalo (25 astetta + alkuperäinen reflektori)
![]()
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Kirjanmerkit