HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 2 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 535

Aihe: On-One Inbred

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
    ...tulisi tehdä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    ...olisi kyllä vaatinut...
    Heh. Ei vielä riittävästi omaa kokemusta, jotta voisin sanoa miten pienet "laiminlyönnit" asennuksessa vaikuttavat.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Onko kukaan tilaamassa tuolta suunnalta mitään? Itselläni olisi tarvetta Chain tugille QR-versiolle, mutta ei oikein viitsisi tilata x1 ja postit päälle. Ilmoitelkaa ihmeessä immeiset ,jos olette tilaamassa.

Noihin drop outteihin ja levyjarrunkorvakkeiden "alustamiseen", olisi ilmeisemmin pitänyt hiukan työstää, kun ei oikein tunnu Hopeilla löytyvän säätöjä, että olisi symmetrisesti suorassa ,eikä levy rahnaisi...Hopen jarrujen perusominaisuus vinkuminen on kyllä tiedossa ,koska nyt käytössä olevat, ovat neljäs pari kyseisen merkkisiä jarruja.

Eli 1x Chain Tug QR-versioita hakusessa
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Kun ostaa Inbrediin levyjarrusettiä niin mitä pitäis ottaa huomioon? Post mount vai IS kiinnitys, floating vai fixed levy ja mikä toi bracket on? Olen kaavaillut itselleni tuota Hopen Tech X2 jarrua molempiin päihin 160 mm levyillä.

Koetin haulla etsiä oisko näistä levyjarryn speksailuista jo joku yleispätevä threadi mutten vaan löytänyt. Kyseessä siis ensimmäinen levyjarru ja tarkoitus olisi koota pyörä itse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bobbie Katso viesti
    Kun ostaa Inbrediin levyjarrusettiä niin mitä pitäis ottaa huomioon? Post mount vai IS kiinnitys, floating vai fixed levy ja mikä toi bracket on? Olen kaavaillut itselleni tuota Hopen Tech X2 jarrua molempiin päihin 160 mm levyillä.
    Inbrediin menee taakse aika nätisti IS satula, ton kanssa ei sit passaa isomman levyn adapterit, mutta eipä tuohon yli 160mm tartteekaan. Etusatula sit keulan mukaan. Ja jälkimmäinen kysymys koskettaa levyn tyyppiä, se on joko kelluva, eli floating jossa jarrupinta "kelluu" alumiinispiderissa, ja fixed on sit perinteinen yhdestä puusta veistetty laikka. Molemmat käy.

Mites se Hope ne jarrunsa nimeääkään... Jarrusatulan säätö ojennukseen käy yleensä helpoiten, kun rungon IS -kiinnikkeen ja jarrusatulan välissä on IS - post adapteri. Se "post" -osuus antaa varaa säätää satulan paikkaa ilman prikkojen kanssa pelaamista.

ja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bobbie Katso viesti

Koetin haulla etsiä oisko näistä levyjarryn speksailuista jo joku yleispätevä threadi mutten vaan löytänyt. Kyseessä siis ensimmäinen levyjarru ja tarkoitus olisi koota pyörä itse.
    Vaikka et Hayesia ole ostamassakaan, Scandaliin ei mene Hayes HFX -jarruadapteri vaan adapteria pitää viilailla hiukan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Vaikka et Hayesia ole ostamassakaan, Scandaliin ei mene Hayes HFX -jarruadapteri vaan adapteria pitää viilailla hiukan.
    Lisätään mukaan uusi XTR, OnOnen sivujen mukaan ei sovi/mahdu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Onko kukaan tilaamassa tuolta suunnalta mitään? Itselläni olisi tarvetta Chain tugille QR-versiolle, mutta ei oikein viitsisi tilata x1 ja postit päälle. Ilmoitelkaa ihmeessä immeiset ,jos olette tilaamassa.

Noihin drop outteihin ja levyjarrunkorvakkeiden "alustamiseen", olisi ilmeisemmin pitänyt hiukan työstää, kun ei oikein tunnu Hopeilla löytyvän säätöjä, että olisi symmetrisesti suorassa ,eikä levy rahnaisi...Hopen jarrujen perusominaisuus vinkuminen on kyllä tiedossa ,koska nyt käytössä olevat, ovat neljäs pari kyseisen merkkisiä jarruja.

Eli 1x Chain Tug QR-versioita hakusessa
    Eilen käväisin Foxcompissa ja Toikka kaivoi tiskin alta Surlyn uuden KM:n mukana tulevat "palaset", tulevat dropoutin pohjalle ja antavat etuvaihtajalle 14mm lisää tilaa. Tarkoitettu juuri käytettäväksi, jos haluat käyttää etuvaihtajaa ja reilulla ilmatilalla varustettua rengasta. Hiukan on chaintugia kevyempi vaihtoehto, paino parille arviolta max.20g.

Tänään kävin ensimmäisen oikean lenkin ajamassa, ei ollut riemulla rajaa

Lähikauppa rulaa.

Jarruista kun on ollut puhetta: Avid BB5:n meni 14" runkoon, kun poisti alemmat "prikat" satulan ja adapterin välistä. Näyttäisin olevan aika hyvin kohdallan nyt.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Tilauksessa tuli seurantakoodi mukana ja paketti saapui suhteellisen nopeasti (en nyt muista tarkkaan miten kauan meni) lähisiwaan (matkahuollon piste). Paketista puuttui toinen tilatuista seatclampeista. Lähetin tästä puljuun meilin enkä saanut vastausta ja vielä toisen ilman vastausta, mutta pian ko. osa tipahtikin sitten postiluukkuun niin kai tuo palvelu on ihan ok .
    Kaupunkisuunnittelijoille --> http://latex.no-ip.biz/bike/lt.html

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Lähikauppa rulaa.
    Ja ehkä suomen paras.

Postataan nyt vielä tähänkin threadiin kun se tänne tavallaan kuuluu . Eli ~valmista tuli. 16" on siis rungon koko ja vaikuttaa aika sopivalta.

Peukalo ylös

Olivat sitten varaston tyhjennyksen yhteydessä löytäneet pari vauvanpaskan väristä 29" teräsrunkoa jostain nurkasta.
    Onneksi satuin olemaan kytiksellä oikeaan aikaan joten talvipyörän rakennus taitaa sittenkin onnistua ajallaan.
    Runko ja haarukka on jo seurannan mukaan jossain lähiSiwassa, saapumisilmoitusta ei ole vielä tullut mutta eiköhän se lähipäivinä ole noudettavissa.

anakonda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Olivat sitten varaston tyhjennyksen yhteydessä löytäneet pari vauvanpaskan väristä 29" teräsrunkoa jostain nurkasta.
    Onneksi satuin olemaan kytiksellä oikeaan aikaan joten talvipyörän rakennus taitaa sittenkin onnistua ajallaan.
    Runko ja haarukka on jo seurannan mukaan jossain lähiSiwassa, saapumisilmoitusta ei ole vielä tullut mutta eiköhän se lähipäivinä ole noudettavissa.
    Tiedoksi,
    Vaikka saapumisilmoitusta ei ole tullut, voit hakea pakettisi Siwasta tai postista seurantanron avulla. Jos siis järjestelmä näyttää sen siellä olevan, mulla on ainakin huinoja kokemuksia Siwaan saapumisilmoituksista.

Jeps näin mä tein. DPD:llä näkyi jotenkin hämärästi seurannassa, että paketti on varastoitu, asiakas noutaa tms ni soitin sinne ja ne sano et se on siwassa, ni hain sit. Saapumisilmoitus tuli kotiin jälkijunassa.

Dpd vastasi meiliin tosi nopeasti. Sieltä sai koodin jolla paketin sai hakea Siwasta. Siwa halusi tosin vain todistaa henkilöllisyyden eikä paketin koodilla ollut väliä. Tämä siis Merliniltä tilatessa mutta tilanne varmaankin muuten sama.

Inbred 456 kiinnostaa kovasti. Runkokoko varmasti olisi tuo 16” kun pituutta on 170cm ja inseam 77cm. Käyttö olisi lähinnä paikallisilla kalliobaanoilla ajelua, sekä rämpimistä teknisillä kivikkopoluilla. Minkä kokoista keulaa suosittelette? Ensin oli harkinnassa säädettävä 100-140mm:n keula, mutta nyt olen kääntymässä 120mm:n joustokepin kannalle.
    Onko kukaan rakentanut Inbred 456 Summer Seasonia, käyttökokemuksia?

Tomi
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Muutaman viikkoa on nyt ollut ajossa 16" Inbred 456, tämmöinen:

Olen 174cm pitkä, ja tuo runkokoko tuntuu oikein näppärältä, ei kuitenkaan mitenkään liian pieneltä, ja lopputulos on todella helppo ajettava. Kannatin on 70mm, tolppana 410mm Thomson, keulana 130mm Fox Vanilla.

- Tomi täälläkin

Tässäpä minun 18" slot dropout Inbred.
    Vuosi tullu ajeltua ja pikkuhiljaa speksailtu vanhoja osia uusiin - nyt alkaa olemaan "valmis".
    Osat näkyy aika hyvin kuvasta, '08 Reba 115 millisenä, '04 Hopen Mono Minit '09 XT:n levyillä, ohjaamossa Rallinaaman Deus XC tanko 80mm Pron stemmissä, Thomsonin pitkä tolppa ja Chargen Spooni satula. Kammet on tän vuotiset Stylo 1.1:set ja kiekot on tänä kesänä hommatut dt 4.2/sapim race/xt775 setit. Paino jossain 10,7kg kieppeillä. Loisto peli!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Tässäpä minun 18" slot dropout Inbred.
    Siis ajatsä jollain sinkulalla? Ttu sentään jätkät tartte postailla noita kuvia tänne. Perhana. Onneksi on niin paljon fillareita, ettei mitenkään voi ostaa uusia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Muutaman viikkoa on nyt ollut ajossa 16" Inbred 456, tämmöinen:

Olen 174cm pitkä, ja tuo runkokoko tuntuu oikein näppärältä, ei kuitenkaan mitenkään liian pieneltä, ja lopputulos on todella helppo ajettava. Kannatin on 70mm, tolppana 410mm Thomson, keulana 130mm Fox Vanilla.

- Tomi täälläkin
    Erittäin nätti. Pitäisikö vaimolle rakentaa tuommoinen joululahjaksi,jos vaikka lainaisi sitä minulle joskus

Vaimolle voi ostaa lahjaksi 500cc 2-t vanhan härkäkrossin, jos ei tykkää, voi itse mennä rikkomaan luunsa sillä. Näppärää!

Ajaakos kukaan täällä Inbred 456:sta 100mm keulalla vai onko se paremmin omiaan tuossa keskivaiheilla eli vitosella? Perhana...

Löytyisikö täältä keltään 18" tai 20" Inbrediä läheltä Vantaata? Olisi kiinnostusta tilata titaanirunkona, mutta koon suhteen olen kahden vaiheilla. Pituutta on 187cm, joten On Onen sivujen mukaan 20" voisi olla sopiva.

Yksi vaihtoehto olisi tilata teräsrunko isompaa kokoa ja kokeilla sillä ennen varsinaisen rungon tilausta, mitoitushan näissä käsittääkseni on molemmissa sama. Kokeilematta en oikein uskalla suoraan tilata 800£ runkoa.

Saattaapi jäädä sulle 18" hieman pieneksi. Allekirjottanu pörrää reilu 180 senttiä pitkänä pätkänä tolla ylläolevalla kasitoistatuumasella, ja tossakin tota tolppaa on jo jonkun verran näkösällä.

Lähinnä mietityttää vaakaputken pituus, ettei mene liian pitkäksi. Stemmillähän tuota saa tietysti säädettyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esaak Katso viesti
    Löytyisikö täältä keltään 18" tai 20" Inbrediä läheltä Vantaata? Olisi kiinnostusta tilata titaanirunkona, mutta koon suhteen olen kahden vaiheilla. Pituutta on 187cm, joten On Onen sivujen mukaan 20" voisi olla sopiva.

Yksi vaihtoehto olisi tilata teräsrunko isompaa kokoa ja kokeilla sillä ennen varsinaisen rungon tilausta, mitoitushan näissä käsittääkseni on molemmissa sama. Kokeilematta en oikein uskalla suoraan tilata 800£ runkoa.
    jotain osviittaahan voi saada siitä, että jos ajaa jo jollakin maasturilla, joka tuntuu sopivalta, niin mittaa siitä vaakasuoran vaakaputken mitan (effective top tube lenght) ja vertaa sitten on-onen geometriaan...

Ja luulen että heidän kanssa voisi yrittää etukäteen varmistaa vaihto-oikeuden? Postikulut tietysti silloin häviää...
    Itsellä on genesis Io hankinnassa, ja kauppias suositteli 20.5 tuumaista, 186 senttiselle.
    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

Last man out of the water.

Kyllähän noista On-Onen sivulla olevista SI-mitoistakin jotain apua saa tuon sopivan runkokoon etsintään: http://www.on-one-shop.co.uk/?page_id=940
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Kiitoksia vastauksista.

Luulen että 20" voisi olla sopivampi näistä kahdesta. Pitänee vielä nukkua yön yli ennen kuin laittaa tilausta eteenpäin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •