ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 106 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 56 96 104 105 106 107 108 116 156 206 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.151 - 3.180 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Laturi paskana? JOs se on tämä laturi niin se on aika todennäköistä, noita on käsittääkseni särkynyt. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4151
    Ei ollut tuo vaan tämä: https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.936. Vaikuttaa siltä, että ainakin laturin seinään tuleva (muuntaja) osa on rikki koska siinä ei syty mitään valoja enää, mutta foorumilla väittivät että vanhanmallinen Nokian kännyn laturi toimisi ja sillä sai ainakin laturin kehikko-osan valon palamaan, mutta edelleen ei itse lamppuihin eloa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MAS Katso viesti
    Ei ollut tuo vaan tämä: https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.936. Vaikuttaa siltä, että ainakin laturin seinään tuleva (muuntaja) osa on rikki koska siinä ei syty mitään valoja enää, mutta foorumilla väittivät että vanhanmallinen Nokian kännyn laturi toimisi ja sillä sai ainakin laturin kehikko-osan valon palamaan, mutta edelleen ei itse lamppuihin eloa...
    Ikävä kuulla, että sinulla on ongelmia laturin kanssa jota olen monelle suositellut No, sellaista sattuu välillä kun ovat tämmöisiä halpatuotteita... Itsellä tosiaan toiminut moitteita Nokian laturin kanssa, lukuunottamatta sitä omaa sähläämistä sen yhden kanssa

Ootko mistäpäin? Voisin vipata lainaan toisen samanlaiset jos majailet tässä lähistöllä.
    Still rides with 26er

DSD laturista hajoaa se verkkolaite 230v käytössä tosiaan heti. Mutta nokian laturilla on toiminut hyvin, laturin pitää olla se "litteä malli isommalla plugilla", reilun 3V antava painava mötikkämalli ei toimi.
    M.S muokkasi tätä : 16.09.2009 at 19.57 Syy: kuvat

En onnistunut keksimään oikeita hakusanoja, eikä tullut tästä ketjustakaan hakuammunnalla bongattua, niin kysäistäänpä.

Käytössä on Ortlieb Ultimate 5 tankolaukku ja haluaisin valon tankoon. Lähinnä siis sellainen valo, että mut huomataan, kun tulee ajeltua vain valaistuilla reiteillä, niin mun ei tarvi sillä valolla niin nähdä. Ongelmahan on siis se, että tuo tankolaukku tehokkaasti peittää multa löytyvät valoratkaisut, niin nyt olisi haussa kustannustehokas valmisratkaisu millä saisi tuollaisen edullisen ledivalon nostettua sieltä laukun takaa näkyviin. Olisko tuollainen Minoura Swing Grip riittävän korkea?

Vaihtoehtoisesti saa ehdotella edullisia paristokäyttöisiä ledivaloja, jotka saa kiinni siihen putkeen, jonka sisällä on ohjainlaakeri ja minkä läpi ohjainputki (se haarukan jatke) menee. Lisäksi otetaan vastaan vinkkejä tuollaisista valoista, minkä saisi kiinni esim haarukkaan, tai haarukassa lokasuojaa varten olevaan reikään (tuollaiset, mitä olen havainnut, ovat dynamovaloja tai sitten jotain akkuvehkeitä, jotka ovat "aavistuksen" yliampuvia omaan tarpeeseeni), jos sellaisia on. Tietty en pane pahitteeksi, jos siihen laukun neppareihin kiinnitettävää lamppua löytyisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bomb Katso viesti
    En onnistunut keksimään oikeita hakusanoja, eikä tullut tästä ketjustakaan hakuammunnalla bongattua, niin kysäistäänpä.

Käytössä on Ortlieb Ultimate 5 tankolaukku ja haluaisin valon tankoon. Lähinnä siis sellainen valo, että mut huomataan, kun tulee ajeltua vain valaistuilla reiteillä, niin mun ei tarvi sillä valolla niin nähdä.
    Joskus olen tankolaukun kanssa kiinnittänyt lampun nousukahvaan, sellaiseen pitkään käyrään oldschool-malliin. Enemmän silti tykkäsin Petzl-tyyppisestä tuikusta kypärässä.

No niin, ensimmäinen DX-pyörälampun + viritettynä 15-asteisella Ledil linssillä on takana. Mielestäni lamppu oli huomattavasti soveltuvampi maastoajeluun kuin alkuperäisellä kapean valokeilan heijastimella. Huonoihin perusvalohin tottuneena jo yksinäänkin tuolla tuntui pärjäävän erinomaisesti

Mutta nälkä kasvaa syödessä, joten toista lamppua jo mietin ja tuo 15-asteen linssinkin tuoma "yleisvalaistus" tuntui riittävältä... joten katsotaan nyt laitanko molempiin 15-asteiset linssit vai 15-astetta päähän ja 25-astetta tankoon... Raportoin kun toinen idän-ihme joskus saapuu ja pääsen testailemaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Ikävä kuulla, että sinulla on ongelmia laturin kanssa jota olen monelle suositellut No, sellaista sattuu välillä kun ovat tämmöisiä halpatuotteita... Itsellä tosiaan toiminut moitteita Nokian laturin kanssa, lukuunottamatta sitä omaa sähläämistä sen yhden kanssa

Ootko mistäpäin? Voisin vipata lainaan toisen samanlaiset jos majailet tässä lähistöllä.
    Saapa nähdä onko laturi se viallinen vai mikä...Olen Tampereella joten vähän kaukana testeihin, mutta kiitos tarjouksesta!

Iltahaarukoinnin tuloksia:
    - toisesta akusta sain yleismittarilla (kuormallakin) 4,1V
    - tällä akulla sain toisesta TR-801 tuikusta pihalle naurettavan pienen valomäärä (siis todella naurettavan eli nippanappa havaittavan, mutta kaikki valon moodit sain kelattua lävitse eli jotenkin toimi)
    - toisesta lampusta en saanut mitään pihalle

Tuon perusteella tuntuisi että lamppuni ovat viallisia, mutta vaikealta tuntuu uskoa että molemmat olisivat...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S Katso viesti
    DSD laturista hajoaa se verkkolaite 230v käytössä tosiaan heti. Mutta nokian laturilla on toiminut hyvin, laturin pitää olla se "litteä malli isommalla plugilla", reilun 3V antava painava mötikkämalli ei toimi.
    Kyllä oma Nokian laturini on tismalleen tuo litteä malli isolla plugilla.

Onko teillä muilla muuten Trustfiren 18650 akkupatterit (https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5790)? Ilmeisesti ladattavat Li-ion akut ja laturitkaan eivät ole kovin yhteensopivia, koska Fenix PD-30:een (Suomesta ostettu + RCR123A WEMA akut ja niiden laturi) ostin Insmatin (tms.) RCR123A akkuja pari lisää paikallisesta erikoisliikkeestä ja eihän niiden lataus sujunut ollenkaan tuolla "Fenix-valaisimet" liikkeen laturilla vaikka speksit olivat tismalleen samat...

Ainakin minulla jää Minoura matalaksi stemmiin kiinnitettynä. Olen laitattanut maantietangossa mutkaan kiinni alas vinoittain. Valaisee laukun alta!
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MAS Katso viesti
    Onko teillä muilla muuten Trustfiren 18650 akkupatterit (https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5790)? Ilmeisesti ladattavat Li-ion akut ja laturitkaan eivät ole kovin yhteensopivia, koska Fenix PD-30:een (Suomesta ostettu + RCR123A WEMA akut ja niiden laturi) ostin Insmatin (tms.) RCR123A akkuja pari lisää paikallisesta erikoisliikkeestä ja eihän niiden lataus sujunut ollenkaan tuolla "Fenix-valaisimet" liikkeen laturilla vaikka speksit olivat tismalleen samat...
    Noista yhteensopivuus hommista en tiedä, mutta mulla on ollut tuo Trustfiren 2-pack käytössä kohta vuoden, eikä ole minkäänlaisia ongelmia ollut.

Lisäys: mulla on käytössä Fenix Tk11:ta ensimmäinen malli.
    Still rides with 26er

mutanaama Guest
    Tässä olis muutama DX valo työssä

http://www.youtube.com/watch?v=wTkn5ArmnoM

Ääniraita taas katos juutuubin lakihemmojen takia, no audioswappi toimii sitten joskus
    mutanaama muokkasi tätä : 17.09.2009 at 08.45

Valitin aikoinaan risasta DSD laturista DX:lle, lähettivät uuden tilalle. Nyt mulla on toinen niistä täällä töissä Nokian virtalähteen kanssa. Kätevä latailla työmatka-akut päivällä, kun on pakko istua niitten vieressä vahtimassa. Monta laturia on tullut ostettua tuon DSD:n jälkeen, mutta pysyvät silti käytössä. Harmaat ultrafiren akut olen raahannut kierrätykseen, sen verran epäluotettavia ovat olleet. Nyt on käytössä AW:n uusia ja vanhoja 18650 akkuja, AW:n uusia ja vanhoja RCR123 akkuja, sekä uusimpina mustia trustfirejä. Trustfiren 14500:t ovat vähän liian isoja, mutta 2400mAh 18650:t tuntuvat ainakin alkuun ihan hyviltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti

Ääniraita taas katos juutuubin lakihemmojen takia, no audioswappi toimii sitten joskus
    No olihan siellä oikein rauhoittavaa klassista. Hieno pätkä.
    Jos et aja et voi ottaa!

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    No olihan siellä oikein rauhoittavaa klassista. Hieno pätkä.
    Sain mä audioswapilla sinne pienen yöbiisin
    mutanaama muokkasi tätä : 17.09.2009 at 09.53

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti

dx lamppu kaipaisisi selkeästi ehkä hieman leventävää linssiä tms.. ledilin 37mm 15asteinen linssi taitaa näinä hetkinä tulla tilatuksi led-techistä kokeiluun
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    dx lamppu kaipaisisi selkeästi ehkä hieman leventävää linssiä tms.. ledilin 37mm 15asteinen linssi taitaa näinä hetkinä tulla tilatuksi led-techistä kokeiluun
    A.B tuossa esitteli jo noita erilaisia linssejä ja ne antoivat hyvän kuvan sisätiloissa. Paljon heijastavaa pintaa jne, mutta kaikki näyttää erilaiselta piemässä metsässä missä pimeys suorastaan syö valoa. Olisikin hyvä saada esimerkki kuvia noista eri linsseistä ulkokäytössä. Mutiksen linkittämä video näytti siistiltä vauhtia ainakin oli ja veikkaan kamerankin tuossa jonkun verran vääristäneen valon teho? Pimeällä polkujen tuntemin ennalta auttaa myös todella paljon Tässä edelleen odotelen omaani, mutta eiköhän se jo ensi viikolla ole perillä.
    Still rides with 26er

Suositettelen Eilinen iltalenkki lisäsi uskoa 15-asteisella linssillä Mä tilasin 1* 25 asteisen ja 2*15 asteisen, kun kahta DX valoa yritän virittään...

Tästä lähtien testaamani lamput tehojärjestyksessä löytyy tästä linkistä:
    http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dej...puranking.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Tästä lähtien testaamani lamput tehojärjestyksessä löytyy tästä linkistä:
    http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dej...puranking.html
    Kiitokset Vee:lle.

Mielestäni erittäin mielenkiintoinen järjestely.

Itselläni pisti silmään valaisinten todella erilaiset valaisukuviot eli valokeilat. (tai miksi niitä kutsutaan?)

Jos vertaa esim Fenix LD20 ja TK20 vs. Led Lenser P7, on nähtävissä miten tasaisesti Fenixit valaisee ympäristöä, eli muutakin kuin pelkän kirkkaan pisteen, kun Led Lenserissä on hyvin pistemäinen valo.

Tiedän tosin kyllä, että P7:ssa on säädettävä keila.

Myös olisi erittäin mielenkiintoista päästä kokeilemaan käytännössä Fenixin TK20 valaisimen 'lämmin' led-valo vs tavallinen kova led -valo käyttäytyisi esim pyörän tangossa tositoimissa. (vai ollaanko tultu takaisin siihen mistä kusenkeltaisista halogeeneistä pari vuotta sitten lähdettiin )

Lumicycle LED4 Flood / Spot tuli eilen testattua, flood tangossa ja spot kypärässä. Loistavia ovat, mutta eipä minulla ole muuta vertailukohtaa kuin vanhat Sigman Miraget. Myös pelkkä flood cyclocross-työmatkailussa on jo riittävä.

Mutta ei mennyt ihan kaikki kohdalleen Lumicyclen kanssa. Tilasin kaksi LED4 pakettia (LED4 valaisin ja 2 akkua), ja lupasivat että lähettävät sekä floodin että spotin. Kuitenkin tuli kaksi floodia. Soitto heille ja laittoivat spotin tulemaan joka tuli parissa päivässä. Mutta spotissa onkin heti kättelyssä sen verran vikaa että katkaisin ei toimi alaspäin eli virran katkaisu ja flash-tila eivät toimi, eikä tietenkään tehon lasku alaspäin korkeimmista tehoista (boost, high, low, commute). Palvelu pelaa kuitenkin Lumicyclellä loistavasti, sillä uusi puhelinsoitto ja spotti on jo tulossa.
    "Pyöräily ei ole koko elämä, se on paljon enemmän."
    www.tonilund.fi

JH_ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A_K Katso viesti
    Myös olisi erittäin mielenkiintoista päästä kokeilemaan käytännössä Fenixin TK20 valaisimen 'lämmin' led-valo vs tavallinen kova led -valo käyttäytyisi esim pyörän tangossa tositoimissa. (vai ollaanko tultu takaisin siihen mistä kusenkeltaisista halogeeneistä pari vuotta sitten lähdettiin )
    Kusenkeltainen halogeeni on hyvä jos ajetaan mutaisessa metsässä polkuja, jossa on märkiä juuria. Ruskea ja keltaisen maaston erottaa lämpimän sävyisellä ledillä huomattavasti paremmin kuin noilla valkoisemmilla tai sinertävämmillä valoilla. Mutaisessa maastossa ajavat kait tapaavat laittaa ainakin osan ledeistä noista lämpimämmistä bineistä jos voivat valita. Toisaalta noista valkoisista ledeistä tulee senverran enemmän valoa että se kyllä kompensoi mukavasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH_ Katso viesti
    Kusenkeltainen halogeeni on hyvä jos ajetaan mutaisessa metsässä polkuja, jossa on märkiä juuria.
    Sitähän täällä Kainuussa kynnetään keväät, kesät ja syksyt

JH_ Guest
    Oheisessa on hieman aiheeseen liittyen:

http://forums.mtbr.com/showthread.ph...highlight=tint

Myös oman kokemuksen mukaan sävyllä on väliä. Juurakkomaastoon ja ruskeaan havumetsään lämmin sävy (etenkin juuri se kusenkeltainen) antaa samalla lumenimäärällä paljon paremman näkyvyyden. Muualla ehkä se valon määrä on tärkeintä.

Paras yleisvalo taitaa syntyä (tämän hetken ledeillä), jos yhdistää muutaman eri värisävyn ledin, jolloin saa parannettua valon värintoistokykyä luonnollisemmaksi. Tuolloin pitäisi kaikkien värien näkyä melko tasapuolisesti.

Cutterilta voi tilata kolmen ja neljän ledin piirejä, joissa on eri sävyjen ledit valmiiksi kiinnitettyinä kuten vaikka oheisesta voi huomata:

http://www.cutter.com.au/proddetail.php?prod=cut889

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.B. Katso viesti
    Suositettelen Eilinen iltalenkki lisäsi uskoa 15-asteisella linssillä Mä tilasin 1* 25 asteisen ja 2*15 asteisen, kun kahta DX valoa yritän virittään...
    juu... juuri tämän ansiosta itsekkin kiinnostuin tuosta kiitos kovasti ensitestistä !
    eikös sinullakin ole se ledilin 37mm halkaisijalla oleva malli ?
    siis tämä
    http://www.led-tech.de/en/High-Power...2_106_146.html
    ja tämä ?
    http://www.led-tech.de/en/High-Power...3_106_146.html
    miten istuvat lamppuun ?

itselläni on nyt varma päätös tilata tuolta noita optiikoita sen verran että itselle riittää ja parille kaverille ja halukkaille tietysti myös riittää jos kiinnostusta ei ole itse tilata niitä tms.

edit: tilattu...
    loppu 15asteisia ja loppu 25asteisia vielä halukkaille jäljellä.
    fsol77m muokkasi tätä : 28.09.2009 at 16.44

juu... juuri tämän ansiosta itsekkin kiinnostuin tuosta kiitos kovasti ensitestistä !
    eikös sinullakin ole se ledilin 37mm halkaisijalla oleva malli ?
    siis tämä
    http://www.led-tech.de/en/High-Power-Supply/LEDIL-Optics/SEOUL-Power-Optic-15°-LT-1472_106_146.html
    ja tämä ?
    http://www.led-tech.de/en/High-Power-Supply/LEDIL-Optics/SEOUL-Power-Optic-25°-LT-1473_106_146.html
    miten istuvat lamppuun ?

itselläni on nyt varma päätös tilata tuolta noita optiikoita sen verran että itselle riittää ja parille kaverille ja halukkaille tietysti myös riittää jos kiinnostusta ei ole itse tilata niitä tms.
    Kyllä, juuri nuo ostin. Tuo linssihän on hieman (1,5mm) kapeampi kuin alkuperäinen heijastin. Mutta korkeus hyvin lähellä, joten mä oon vaan vaihtanut heijastimen linssiin. Tällöin etulasi puristaa linssiä "sopivasti" ja pysyy paikallaan jopa ilman sitä pohjasta löytyvää teippiä. Nyt olen kuitenkin jo "teipannut" tuon 15-asteisen kiinni lamppuun ja pysyi hyvin kiinni metsässä ja jopa vahingossa lampun tiputtaessani .

Mainittakoon nyt varmuuden vuoksi, ettei tule vääriä odotuksia! Eli kun valovoima säilyy samana, mutta valokeila vaan levenee niin eihän se lampun valo "riittä"/valaise yhtä pitkälle kuin kapeammalla valokeilalla!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.B. Katso viesti
    Mainittakoon nyt varmuuden vuoksi, ettei tule vääriä odotuksia! Eli kun valovoima säilyy samana, mutta valokeila vaan levenee niin eihän se lampun valo "riittä"/valaise yhtä pitkälle kuin kapeammalla valokeilalla!
    Kyllähän tuo oli jo tiedossa, mutta hyvän kun mainitsit jokatapauksessa Tuo linssin vaihtaminen on varmaan ihan yksinkertainen prosessi eikö vain? Paljos tuolta led-tech:stä tulee postikuluja ja kuinka kauan toimitus kestää?

Lisäys: Hei A.B. saatko otettua ulkokuvia noilla eri linsseillä? Sais vähän paremman kuvan eri linssien toiminnasta kun noi kylppäri kuvat ei anna todellista kuvaa.
    Still rides with 26er

Kyllähän tuo oli jo tiedossa, mutta hyvän kun mainitsit jokatapauksessa Tuo linssin vaihtaminen on varmaan ihan yksinkertainen prosessi eikö vain? Paljos tuolta led-tech:stä tulee postikuluja ja kuinka kauan toimitus kestää?

Lisäys: Hei A.B. saatko otettua ulkokuvia noilla eri linsseillä? Sais vähän paremman kuvan eri linssien toiminnasta kun noi kylppäri kuvat ei anna todellista kuvaa.
    Jeps, vaihto-operaatio vastaa patterin vaihtoa Led Lenserin P7:aan Mä maksoin 20,60€ kolmesta linssistä kokonaisuudessaan, mistä postikuluja nafti 5€ ja 1€ PayPal:lle + jotain 3€ veroihin.

Voin yrittää ottaa kuvia, mutta ensimmäisen kerran kun kokeilin ei tullut realistista kuvaa valotehoista... kamerana on vaan Nokialainen
    A.B. muokkasi tätä : 17.09.2009 at 18.48 Syy: Verot

toimitus on 5.90€ suomeen plus paypal kulut (minun tilauksessani) 2.90€ ja led-techistä ostaminen vaatii tietysti myös paypal liittymän johon on linkitetty mastercard/visa tms plus alvit tilatun määrän mukaan eli noin karkeasti laskien kymmenisen euroa voi tulla yhteensä kuluja itse tuotteen hinnan lisäksi
    fsol77m muokkasi tätä : 28.09.2009 at 16.45

Pistetään korvan taakse tuo fsol77m, mutta ajattelin vielä vähän odotella ja katsella. Onko teillä tietoa mistä sais ostettua heijastinkartioita? Pitäis saada vähän erilainen tuohon TK11:sta. Nyt siinä on sileä ja focuksen ympärille jää sellainen ärsyttävä "varjo". No tuo varjo ei hirveästi käytössä haittaa, mutta kun tiedän siitä niin se ärsyttää umm... Helpottaisi varmaan jos tietäisin sen koon, mutta enpä tiedä.
    Still rides with 26er

Pistetään korvan taakse tuo fsol77m, mutta ajattelin vielä vähän odotella ja katsella. Onko teillä tietoa mistä sais ostettua heijastinkartioita? Pitäis saada vähän erilainen tuohon TK11:sta. Nyt siinä on sileä ja focuksen ympärille jää sellainen ärsyttävä "varjo". No tuo varjo ei hirveästi käytössä haittaa, mutta kun tiedän siitä niin se ärsyttää umm... Helpottaisi varmaan jos tietäisin sen koon, mutta enpä tiedä.
    heijastin kartioita löytyy joitain tuolta dealerextremestä mutta myös led-techistä.

koko olisi kyllä hyvä tietää sillä ilman kokoa joudut tilaamaan niitä näitä sokkona

avaa sen verran lamppua että voit mitata nykyisen heijastimen mitat (ulkomitta ja korkeus)

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •