GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 8 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #211
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VauhtiSusi Katso viesti
    Yritin itekki laittaa tuota samaa Fat Alberttia litkujen kans vanteelle heikoin tuloksin, joten en pelleillyt sen ei UST kumen kanssa enempää. Ei taia olla kovinkaan ihanteellinen ohuiden kylkiensä kans matalilla paineilla..

    Kerro muuten muutaman lenkin jälkeen kokemukset, jos pelaa, vois rueta säätään niitten kumien kanssa...
    Tuota... hyvin nousi. Oli toinen kerta ku laitoin usteja paikalleen, ja molemmat gummit hoitu alle vartissa. Painan reppuineni sen 90 kg, ja ajan alle kakkosenn paineilla, eikä mitään murheita koko kesänä *kop kop*

  2. #212
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Milläs arvon raati estää tubeless-liemen tukkimasta venttiiliä? Poistin juuri omistani liemet, kun venttiilit menivät tukkoon. Venttiili ei vuoda, mutta paineen säätämisen takia lientä oli päässyt venttiilin sieluun.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  3. #213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    On tietoa, ei myydä. Virallisella Contin maahantuojalla (Uimonen Trading) ei ole valikoimassaan jostakin täysin käsittämättömästä syystä yhtäkään tubeless-rengasta.
    Mistähän tuokin johtuu...pelkäävät etteivät renkaita mene kaupaksi
    No, onneksi tämän foorumin kautta renkaat löyty.

    Testasin viime sunnuntain sateessa seuraavanlaisen setin: edessä RQ2.4UST, takana Nevegal2.1UST. Vierintävastus, sitä löyty, mutta pito löysillä renkailla mahtava. Vielä kun tuon RQ2.4:n sais jotenkin viritettyä trek ex:n taakse, tilan puolesta mission impossible...

  4. #214
    mutanaama Guest
    Eipä ole tollasta ongelmaa esiintyny vielä. Olisko tippa öljyä ratkaisu?

  5. #215
    zippo Guest
    Ei kai niitä litkuja tartte poistaa?Tukkeutuneesta venttiilistä sielu irti ja liottaa esim asetonilla.Paineita säätäessä venttilli ylös(klo 12.00) ja pieniä suhautuksia.Ei mene tukkoon.

  6. #216
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami76 Katso viesti
    Mistähän tuokin johtuu...pelkäävät etteivät renkaita mene kaupaksi
    Ilmeisesti näkökanta on ettei ole kysyntää. No, ei varmasti ole kysyntää kun ei ole tarjontaakaan. Toisekseen, jos renkaan hinnoittelee tuplahintaiseksi Saksan/Englannin tarjontaan nähden, sillä lienee kysyntää jarruttava vaikutus.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  7. #217
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hunvo Katso viesti
    Huhu eipä ole ollut näin vaikeaa renkaan vanteelle saanti vielä (lyhyellä) ust-uralla!
    Pistetääs nää ny vielä tänne, jos noista ois vaikka apua: http://www.notubes.com/support_movies.php
    Ite oon kanssa aika kädetön noiden ustien kanssa, mutta onneks oon saanu hyviä vinkkejä ja neuvoja noiden kanssa enemmän vehdanneilta. Voimia !
    Ps. Snadi suihkaus silikonisprayta renkaan reunaan ja *naps*
    -Usot sie jot myö uitiin?

  8. #218
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Eipä ole tollasta ongelmaa esiintyny vielä. Olisko tippa öljyä ratkaisu?
    Jotain tälläistä visioin itsekkin, toisaalta jäin miettimään mahtaako pienikin määrä öljyä aiheuttaa koko liemen hyytymättömyyden.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  9. #219
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zippo Katso viesti
    Ei kai niitä litkuja tartte poistaa?Tukkeutuneesta venttiilistä sielu irti ja liottaa esim asetonilla.Paineita säätäessä venttilli ylös(klo 12.00) ja pieniä suhautuksia.Ei mene tukkoon.
    Liottelin sielut kiehuvassa vedessä ja jarrukliinerissä, nyt toimii kohtuullisesti. Olen kääntänyt venttiilin ylös aina ja päästänyt pieniä suhauksia, mutta siitä huolimatta renkaasta poistuvan ilman mukana tulee tuota lientä sen verran että se tukkii venttiiliä.

    Katsotaan miten nuo renkaat (NBX Tubeless) pysyvät tiiviinä ilman lientä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  10. #220
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Jotain tälläistä visioin itsekkin, toisaalta jäin miettimään mahtaako pienikin määrä öljyä aiheuttaa koko liemen hyytymättömyyden.
    Jos sitä sielua pyärittelee kädessä, jossa olis vähä öljyä, niin ei kai se mihinkään vaikuttais.

    Ihan vaan btw, ootteko muistanu laittaa pesuainetta liukasteeksi, kun ootte yrittäny nostaa niitä vanteille?

    [edit] pitäiskö sen venan mieluummin olla alhaalla hetken. Valuis kaikki enste pois, ehkä. Tai sitten valuis vaan lisää . UItustako sen nesteen aivoituksista tietää

  11. #221
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Jos minulla on tullut litkua venttiilistä, niin olen laittanut kompuralla lisää painetta vähäsen ja sitten laskenut paineet halutuiksi. Hyvin on pysynyt litkut poissa venttiilin sielusta.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  12. #222
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    320

    testilenkkikin takana

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hunvo Katso viesti
    Huhu eipä ole ollut näin vaikeaa renkaan vanteelle saanti vielä (lyhyellä) ust-uralla!
    1. käsipumpulla no ei. (jotain itse ruoskintaa kun tätä pitää aina koittaa=)
    2. huoltoasemalla ja ei edes yritä
    3. kaverin kompuralla ja ei.
    4. sisuskumilla toinen puoli vanteelle ja kompuralla uudestaan ei toivoakaan.
    5. rengasliikkeeseen ja tosi isolla kompuralla ja ei!
    6. Neula irti ja kumitiivistepatentilla ilmaa edelleen rengasliikkeen isolla kompuralla. Tuloksena ehkä 90% stanista reunanauhan välistä pihalle ja rengas vanteelle! Ei siis mitään ongelmaa ja hyvin tuntuis istuvan. Lopetti vuotamisenkin heti kun nousi.

    Se eturenkaan kanssa. Huomenna olis varmaan takarengas vuorossa. Oli siis yksi etukiekko ilman rengasta niin heitin vain siihen äkkiä renkaan paikalle
    Aina sitä viisastuu. Takarenkaan kanssa koitettiin ensin käsipumppua, sitten huoltoaseman kompuraa ja viimein otettiin neula irti jolloin huoltoaseman kompura riitti. Adapterinä käytettiin kanssa ihan sitä Mavicin omaa johon oli tällä kertaa oikein tiiviste mukana ja kaveri antamassa ilmaa kun omat kädet ei riittäneet (kierre johon tuo adapteri tulee kiinni on neulassa). Litkusta noin 30% oli renkaassa noston aikana ja loput lisättiin sen jälkeen. Varman päälle yhteensä noin 1dl.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VauhtiSusi Katso viesti
    Yritin itekki laittaa tuota samaa Fat Alberttia litkujen kans vanteelle heikoin tuloksin, joten en pelleillyt sen ei UST kumen kanssa enempää. Ei taia olla kovinkaan ihanteellinen ohuiden kylkiensä kans matalilla paineilla..

    Kerro muuten muutaman lenkin jälkeen kokemukset, jos pelaa, vois rueta säätään niitten kumien kanssa...
    Tänään ajelin 2,2 bar edessa ja 2,4 bar takana. 60 kilometriä tuli Karjalaista vaellusreittiä ajetuksi tod,raskas päiväreppu selässä. Liian kovilta noi tuntui mutta yhtään eivät vuoda mistään. Pitää tuleville lenkeille alkaa hakemaan tuota optimia, kun saa repun selästä. Pitoa on kyllä ihan kivasti.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    En käsitä. Jalkapumpulla olen onnistunut nostaan renkaat vanteelle, eikä tarvii edes millään apinanravolla pumpata.

    Ei oo helppoo silti olla kätevä kaikessa
    Tuossa rengasmallissa tuntuu noi kyljet olevan todella jäykät. Onhan ne ymmärtääkseni jotenkin suojatutkin. Ei ust-malli on vielä muutaman millin isompi. Nämä yhdessä tekivät aika mielenkiintoisen yhtälön. Normi ust:t on 3/4 suhteella nousseet ilman hikoilua.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

  13. #223
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.865
    Spessun Captain Control 2" Kellään kokemuksia? Ostin tuollaiset treenikumeiksi kun halvalla sain... paino 620g, pitää paineet todella hyvin ihan pienellä tilkalla litkua. Kokoonsa 2" nähden iso ilmatila, jopa suurempi kuin NBX 2.2. Pitoa riittää niin kivillä kuin juurakolla mielestäni erinomaisesti vs. NBX Lite jota pääasiassa käytän. Paineita 1.7-2.00 Ajelin Pyssymäki mtb:n noilla kumeilla kun en viitsinyt vaihtaa toista kiekkosettiä alle. Ainakin rengasvalinta, tai paremminkin tuuri, osui kohdilleen.. Juu, asennus on tosi vaivaton. Senkun ovelta viskaat kohti pyörää niin jo nousee vanteelle!

  14. #224
    Mistä sait spessut sopivaan hintaan, pikkasen kiinnostaisi?

  15. #225
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.865
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VauhtiSusi Katso viesti
    Mistä sait spessut sopivaan hintaan, pikkasen kiinnostaisi?
    http://www.iisalmenpyorapojat.fi/
    Alkukesästä ostin ja olivat viimeinen pari. Nyt en ole katsonut hyllyä onko tullut lisää? Voishan tuota kauppiasta pyytää tilaamaan jos ei tavaraa ole, meillä joku toinenkin kaveri kyseli tuota rengasta. Pistäydyn puodissa huomenna kun se on ihan tuossa nurkan takana..

  16. #226
    Infoa jos hommailevat. Jospa sais viel halavalla..

  17. #227
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Juu, asennus on tosi vaivaton. Senkun ovelta viskaat kohti pyörää niin jo nousee vanteelle!
    .... ja jalkapumppu vapisi nurkassa pelosta ?
    -Usot sie jot myö uitiin?

  18. #228
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Spessun Captain Control 2" Kellään kokemuksia?
    Meidän porukan xc/enduro -tykillä on nuo käytössä ja on niitä kehunut.
    Mulla on täällä jo aiemminkin esiintyneet Eskar Controlit, 2,3", aikas muhkut ja mukavat. On 2Bliss mallia eli toimii litkuilla ja vanteelle (819) nousi helposti ja on myös ilmoja pidellyt.
    Toimii mun ajossa, sateellakin on pari kertaa tullut ajettua Ensimmäinen huomio oli, että on mukavat . Pehmentää menoa, ainakin tuntuu rullaavan paremmin ja pitävän märällä kuin aikaisemmat hieman jo kuluneet kumet (MK 2,4 UST )
    Painoa on ajokunnossa 95 ja paineita alle 2.

    http://www.pyorahuolto.com/ tuolta ostin ja näyttävät mainostavan 35€/kpl ja Kapteenia saisi myös Armadillo -mallia (59€)

  19. #229
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.865
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VauhtiSusi Katso viesti
    Infoa jos hommailevat. Jospa sais viel halavalla..
    http://www.iisalmenpyorapojat.fi/ Eipä ollut hyllyssä mutta kauppias pisti tilaukseen. Spessun toimitukset ovat kuulemma "vaiheessa" kun varasto siirtyy Tanskasta Hollantiin tjsp. Sorry, hiukan OT. Ilmoan jos noita tulee kauppaan ja hinta natsaa.

    Kauppias tarjosi Nokian 2.3 UST renkaita sopuhintaan eli 50e/pari! Noita oli muutama pari jäänyt hyllyyn väärän toimituksen takia. Painoahan noilla on kai lähes kilon verran?

    Eidit: Tuolta em.puodista saa myös Stan´s litkua.
    usko juntunen muokkasi tätä : 12.09.2009 at 15.42 Syy: Stani litkua

  20. #230
    Mahtava homma. Kiitoksia infosta!! Ittellä käytössä jo nokian NBX 2.1 ja takana Gazza Gore 2.1, pysyy monimuotoisella kostiallakin polulla! Ja toistaiseksi ilmatki pysyny kumessa..

  21. #231
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    32
    NBX:stä on ns. uusi versio saatavilla lähiaikoina, eli 2.3. Sama kuvio kuin 2.2 Litessä, mutta huomattavasti karkeampi. Sopii varmasti hyvin enskaan. Painoa taiteltavalla on n. 710g-720g. Normi NBX Lite 2.2 on myös ollut laiharilla ja tuotantokumien painot ovat 480g-490g. Tämä kesä on tullut ajettua 395/400g parilla Stanilla ilman ongelmia.

  22. #232
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Tuleeko NBX Litestä enään kapeampaa mallia... 2.0" tais olla ennen? Itelleni vaihdettiin pyörään takahaarukka ja 2.2 Lite alkaa olee tosi kintaalla...(ennen meni helposti)...

  23. #233
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.865
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gazza Katso viesti
    Normi NBX Lite 2.2 on myös ollut laiharilla ja tuotantokumien painot ovat 480g-490g. Tämä kesä on tullut ajettua 395/400g parilla Stanilla ilman ongelmia.
    Tuohan vaikuttaa lupaavalta! Onko/tuleeko noita kauppoihin milloin? Nämä tosin taitaaa kuulua enemmänkin tuonne xc- topikkiin..

  24. #234
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696


    Kovin ovat kyllä lupaavan kevyitä, kyljet tuntuivat alustavan hypistelyn perusteella hieman aiempaa ohuemmilta, mutta eiköhän nuo kestäne kuitenkin ihan riittävästi. Toinen kappale painoi 486gr. Laitan tänään vielä alle Stanin race7000 kehille ja viikonloppuna nämä pääsevätkin tositoimiin Hyvinkään XC-cupissa. Kiva kevennys tulee kyllä pyörään, kun aiemmin olen ajellut 2.2 litellä tai Lite ässällä, nyt lähtee reilu 200gr painoa pois pyörivistä massoista...vielä kun saisi kokeiltua noita ihan protomallejakin joskus...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  25. #235
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    CCCP
    Viestit
    1.468
    Jaksatko Antti mitata onko renkaiden leveys muuttunut yhtään ?
    Paino alkaa olla jo ihan kohdillaan, noita voisi kokeilla. Mistä muuten ostit kumet ?

  26. #236
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PELTONEN Katso viesti
    Jaksatko Antti mitata onko renkaiden leveys muuttunut yhtään ?
    Paino alkaa olla jo ihan kohdillaan, noita voisi kokeilla. Mistä muuten ostit kumet ?
    Heti kun sain vanteelle niin mittasin rungon leveyden, silmämääräisesti ja "kämmenotteella" rengas näytti ja tuntui nimittäin hieman Lite S:ää pienemmältä. Ja työntömitta kertoi totuuden, eli reippaat pari milliähän tuota runkoa on kavennettu. Saapa nähdä mimmoiset ovat ajaa, leveys oli noissa vanhemmissa ainakin kaikin puolin positiivinen juttu, mutta testataan nyt ekana kuitenkin


    Hommasin "lähikauppiaalta", mutta noita pitäs saada kaikilta Shimanon kamoja myyviltä putiikeilta...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  27. #237
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    516
    --> Kuitto
    Olet varmaankin laittamassa renkaat tubelessina litkujen kera? Viitsitkö kertoa asennuksen jälkeen pysyykö ilmat ja toimiiko rengas muuten hyvin. Noiden renkaiden hankinta houkuttelee jos niiden pito ja rullaavuus on samaa tasoa kuin NBX:ien.

  28. #238
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erkko Katso viesti
    --> Kuitto
    Olet varmaankin laittamassa renkaat tubelessina litkujen kera? Viitsitkö kertoa asennuksen jälkeen pysyykö ilmat ja toimiiko rengas muuten hyvin. Noiden renkaiden hankinta houkuttelee jos niiden pito ja rullaavuus on samaa tasoa kuin NBX:ien.
    Juu tubelessina tietenkin. Kehä oli tuo stanin race7000 eli juurikin tähän hommaan tehty. Litkuna toimi myös Stan's. Asennus oli helppo, heitin varmuuden vuoksi hieman saippuavettä väliin, stanit sisään ja renkaat nousivat paikalleen tavallisella jalkapumpulla tosi helposti, asettuivat suoraan ja tuntuivat pitävän ilmat sisällä ilman mitään pyörittelyjä yms. kikkoja. Huomenna käyn heittämässä testilenkin ja kerron hieman fiiliksiä tänne...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  29. #239

    Surullinen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti


    Kovin ovat kyllä lupaavan kevyitä, kyljet tuntuivat alustavan hypistelyn perusteella hieman aiempaa ohuemmilta, mutta eiköhän nuo kestäne kuitenkin ihan riittävästi. Toinen kappale painoi 486gr. Laitan tänään vielä alle Stanin race7000 kehille ja viikonloppuna nämä pääsevätkin tositoimiin Hyvinkään XC-cupissa. Kiva kevennys tulee kyllä pyörään, kun aiemmin olen ajellut 2.2 litellä tai Lite ässällä, nyt lähtee reilu 200gr painoa pois pyörivistä massoista...vielä kun saisi kokeiltua noita ihan protomallejakin joskus...
    Made in Taiwan

    Näin se vaan maailma muuttuu, että kotimainenkaan rengas ei ole enää välttämättä kotimainen.

    Eräs ostopäätöksiäni suuresti ohjannut tekijä on nyt poistunut, onneksi on varastossa monta paria Lieksassa leivottua laatua.

    - Tomi

  30. #240
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Made in Taiwan
    Eräs ostopäätöksiäni suuresti ohjannut tekijä on nyt poistunut,
    Niinpä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •