ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 7 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #181
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    DHF pelittää takana ihan järjettömän hyvin, eikä tarvitse edes laittaa vastakarvaan pyörimään. Aika harva taitaa DHR:ää käyttää yleensäkään mitä noita muun maailman palstoja lueskelee.
    ..makes Jack a dull boy...

  2. #182
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    VIERUMÄKI
    Viestit
    947
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    MK ja Minion DHF on ihan eri kategoriassa pidon suhteen. DHF on ehkä paras yleisrengas mitä löytyy jos paino ei ratkaise. Ja heti seuraavaksi on pakko myöntää etten takanakaan koskaan ole ajanut DHF Minionia yli 35psi paineilla, eli sen yli en osaa sanoa mitään..
    DHF tosiaan aikas painava(n.1330g). Tota kuviota kun kattelee http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=4620 , tulee mieleen Rampage http://www.chainreactioncycles.com/L...?ModelID=34654 .
    Painokin vain 700g ja lisärivi nappuloita keskirivien ja ulkorivien välissä.
    Mulla 29" kyseiset ja todella hyvin pitää
    Rullaavuuttahan ei täällä haeta Pehmeellä hiekkatiellä joutuu alamäessäkin tekee töitä 1,7-2,2 bar-paineilla
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

  3. #183
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    1330g Minion lienee 2-ply ja 2,5". 2,35" 2-ply on jotain 1,1kg kun taasen 2,35" 1-ply 870g ja kevlarversio hiukan sitä kevyempi.

    Onhan tuota Minionin kuviota kopioitu yhden jos toisenkin firman renkaisiin. WTB:n versio aiheesta on nimeltään Dissent:
    ..makes Jack a dull boy...

  4. #184
    koppihelsinki Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Taidan päätyä Maxxiksen Minioneihin. Pari lenkkiä keskuspuistossa luisteltuani tekee tällä massalla mieli saada mahdollisimman paljon pitoa alle. Rubber Queenit ovat tämän hetkisessä tarjonnassa hieman kalliihkoja, jospa kokeilisi niitä kun ne tulevat taas saataville hieman edullisemmin saksalaiseen putiikkiin. Toivon että Minionit toimivat myös hieman isommillakin paineilla.
    Tuosta Rubber Queenit suht edullisesti ja 7 eurolla Suomeen 2-3 pvää.

  5. #185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    DHF pelittää takana ihan järjettömän hyvin, eikä tarvitse edes laittaa vastakarvaan pyörimään. Aika harva taitaa DHR:ää käyttää yleensäkään mitä noita muun maailman palstoja lueskelee.
    Kiitos vinkistä, Olisin varmaan muuten turhaan ostanut tuon DHR:n. bike-components.de listaa kyseiselle taittuvalle 2.35 -tuumaiselle painoa 690g, mutta maxiksen oma kotisivu 830g:

    http://bike-components.de/products/info/p13504_Minion-FR-Dual-60a-VR-Faltreifen.html

    http://www.maxxis.com/Bicycle/Mountain/Minion-DHF.aspx
    kyprok muokkasi tätä : 30.08.2009 at 21.20 Syy: typo

  6. #186
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    Rampage http://www.chainreactioncycles.com/L...?ModelID=34654 .
    Painokin vain 700g ja lisärivi nappuloita keskirivien ja ulkorivien välissä.
    Tämän viestin innoittamana tuli tilattua kyseiset gummit. Ja kehuihan noita myös pikkuveli jolla on samat renkaat käytössä... kahtellaan miten pitävät jahka tulevat!
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  7. #187
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Suur-Kouvola
    Viestit
    166
    Kenda Nevegal Stick-E/DTC yhdistelmä vaikutti ensilenkillä yllättävän pitävältä nimenomaan märällä ja juurakoissa. Asvaltilla tosin tuntui, että ylämäkeen mennään kokoajan. Painavaksi ovat joskut tuota haukkuneet, ei ainakaan mun ajossa tuntunut missään.

  8. #188
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Panaracerin Rambagesta löytyy myös pehmeämpi versio:

    http://www.bikeradar.com/gear/catego...mpage-sc-28064

    Mulla on ollu nyt loppukesän testissä normaalit ja nuo pehmeämmät Rambaget. Aluksi pidin edessä pehmeää ja takana tavallista mutta aika nopsaan vaihtui myös taakse pehmeämpi kummi alle. Vielä en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata noista. Käytin alussa vähän turhan kovia paineita ja tuntui ettei pitoa olisi ihan niin hyvin löytynyt. Nyt kun paineita on tiputtanut niin pitoakin on alkanut löytymään. Voisi taas testata tuota kovempaakin seosta takana pienemmillä paineilla.

    Perus Rambage painoi 678g ja kaksi pehmeämpää SC -mallia oli 640g:n hujakoilla eli kohtuu kevyet kummit kyseessä tuon kokoisiksi. Ja näyttää kestävän kivikkoakin ihan hyvin. Kesä on kuitenkin ollu aika kuiva, joten tosi testiin nuo pääsee vasta nyt syksyllä.

  9. #189
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Muko Katso viesti
    Kävin Clas Ohlsonilla ruuveja ostamassa, ja sattumalta törmäsin pyörän renkaisiin. Katselin huvittuneena että hintaan 18.90 ja 24.90 ei varmaan kovin laaturenkaita saa, mutta äkkiä tajusin Gazza-läpyskät renkuloiden ympärillä.

    Tuli sitten ostettua Gazza NBX 2.1 ja testiksi pehmoisempi X-Trak, yhteensä alle viidelläkympillä. Tämä siis Sellon Clasulla, en tiedä oliko niiltä loppuneet 'Dirtbike'-renkaat, jollaisena kuitissa näkyivät, vai mitä oli tapahtunut. Joka tapauksessa halvaksi tuli änbeeäksä.
    kiitti vinkistä, kävin Itiksen Clasilla ja sieltä nappasin kanssa viimesen NBX 2.1 parin
    ei ollu tosin ihan noin alehinnoissa, mutta halvemmalla lähti ku esim CRC:stä tilaamalla
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  10. #190
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Testilenkki lähes loppuunajetuilla kumeilla kivikossa ja juurakossa sai hymyn huulille: Maxxis Highroller 2,7 (60a) edessä ja 2,5 (Super tacky) takana. Paineet molemmissa 2,0. Eteenkin vois ottaa ton pehmeemmän. Tämmöiset mulle!

  11. #191
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Testilenkki lähes loppuunajetuilla kumeilla kivikossa ja juurakossa sai hymyn huulille: Maxxis Highroller 2,7 (60a) edessä ja 2,5 (Super tacky) takana. Paineet molemmissa 2,0. Eteenkin vois ottaa ton pehmeemmän. Tämmöiset mulle!


    Tuota rengaskokoa kun laitat Super Tackyt alle niin ei muuta kuin kovia ylämäkivetoja toivottaen!!
    ..makes Jack a dull boy...

  12. #192
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Eipä lipsu syysliukkailla! Ajomaastoissa riittää kiviä ja juuria. Kuntokin nousee samalla eikä valmiissa maailmassa ole edes kiire. Nuo renkaat olivat kaverilta lainassa sovittamista varten ja hyvin mahtuivat pyörimään Trekin takahaarukassa ja Manitou Blackissä. Kts. kuva, jos kiinnostaa.

    Koeajolenkki osoitti ajo-ominaisuuksien olevan traktorimaiset.

    Parin viikon päästä olisi tarkoitus käydä shoppailemassa rengaskaupassa. Saas nähdä mitä tarttuu mukaan. Nykyrenkaat ovat 2,35" Maxxis Minion F ja samankokoinen Maxxis Highroller. Molemmat ovat 1-ply versioita ja kumi on 60a. Hyvin noissakin on ollut pitoa.

  13. #193
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Eipä lipsu syysliukkailla! Ajomaastoissa riittää kiviä ja juuria. Kuntokin nousee samalla eikä valmiissa maailmassa ole edes kiire.
    Joo ei varmasti lipsu.

    Tuo kunnon nouseminen/ylläpito on kyllä kovasti monen väheksymä asia. Mielummin liukastellaan ja kävellään kuin mennään naama virneessä kivien ja limaskojuurten yli vaikka ylämäkeen keulimalla ja kiihdyttäen... muta-/suomontutkin menee High Rollerilla "heittämällä" jos vaan vääntöä riittää.

    Tässä vaan tuntee itsensä ihan vässykäksi kun otin 2-ply Swampthingin Super Tackynä onnettomassa 2,35" koossa, vaikka isompiakin olis ollu tarjolla.
    ..makes Jack a dull boy...

  14. #194
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    37
    Mitenkä noi nokian Gazzat toimii näissä oloissa, Core, dual ja north shore siis?

  15. #195
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Jostain päin nettiä pengoin esiin WTB:n kumiseoksia. 60a sielläkin näyttää osassa olevan ja myös tossa Larsenin parina olleessa Prowler XT:ssä.
    Katsastin tuon CRC:n tarjonnan, ja ulkonäöstä päätellen WTB Prowler SL voisi olla noista se pitävin rengas. Tuota yllä olevaa lainausta lukuunottamatta en juuri löytänyt Prowlerista kommentteja. Onko teille tuttu rengas?

    http://www.chainreactioncycles.com/C...CategoryID=798
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  16. #196
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Weirwolfi eteen kun siinä on niin kiva kuvio?

    Intense voi olla ihan hyvä valinta sekin. Kuvio kyllä näyttää vähän matalalta. Riippuu käytöstä.
    ..makes Jack a dull boy...

  17. #197
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Weirwolfi eteen kun siinä on niin kiva kuvio?
    26" x 2.5" koossa Weirwulf tuntuu hyvin ohjaavalta eturenkaalta. Ohjautuvuus kaarteissa on looginen, samoin kuin jarrutuksissakin. Pito kaltevissa juurakoissa on ollut positiivinen yllätys. Kestää kantata aika reippaasti.

    Takarenkaanakin toimii, mutta vetopito ei ehkä ihan vastaa odotuksia. Voi olla, että renkaan kyljessä mainittu "rear optional" pyörimissuunta parantaisi vetopitoa juurakoissa. Hiekalla ja kaarteissa odotukset ovat täyttyneet.

    Painoa renkailla on yli 800g. Justridingalong.com listaa WTB:n renkaat ei-yhteensopiviksi litkutubelessin kanssa, joten painoa lisää vielä sisärenkaat ja minun tapauksessani painavat vanteet. VOisin tietysti olla uskomatta ja kokeilla...

    Rullaus alamäkeen asfaltilla ei ehkä ole ihan huippua. Rengas pitää jyrisevää ääntä. Vedätettäessä "ramped knobs" tuntuu toimivan, eikä nappulat anna liikaa myöden, eli ylämäkeen rullaus on normaalia hyvää tasoa. Maastossa rullaus on keskiverron tasoisen tuntuinen.

    Prowler:sta ei ole kokemusta.

  18. #198
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Uusimmassa Saksan MB-lehdessä oli all-mountain ja endurorenktaita testissä...
    Yllättäen voittajat tuli Svalpelta AM-sarja: 2,4" NN oli ykkönen 2,4" FA oli "kauftipp". Endurosarjassa 2,3" Muddy mary ykkönen Ja Onza Ibex DH 2,4" oli "kauftipp".
    Continentalin MK ra RQ pärjäs kans hyvin.. molemmat "sehr gut". Testissä oli myös WTB:n Prowler SS, Kendan Excavator, Geaxin Barro Mountain ja Maxxis Ardent... saivat arvosanan "gut"

  19. #199
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    michelin xcr dry2. kävin testaamassa märillä poluilla ja vaikuttivat hengenvaarallisen liukkailta. Joo ovat kuivankelin renkaat, mutta kaipaisin kokemuksia tekeekö mitään kivillä juurilla yms.? entä talvella? rullaavat hyvin ja muutenkin kevyet ajaa, mutta mutta pitäsköhän vaihtaa ainaskin takarengas ja mihin? ennenkun on käsi paketissa ja naama turpeessa!!! jos on kokemuksia niin kiiitollisina otetaan vastaan.

  20. #200
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    michelin xcr dry2. kävin testaamassa märillä poluilla ja vaikuttivat hengenvaarallisen liukkailta.
    No jos ne on poluilla liukkaat niin toimivuus märillä kivillä ja juurilla tuskin on ainakaan parempi.

    ->Phebis:

    Mikä oli testissä Prowler SS:n pahin vika? MX noista Prowlereista tosin ehkä on lupaavimman näköinen, mutta 2x MX voipi vähän laahata vastaan alhaisilla paineilla.

    Itse olen yhä positiivisesti yllättynyt tuosta aiemmin mainitsemastani Tiogan Square Eightistä. Nuo nappulat eivät ole tasakorkeita vaan joka toinen on matalampi. Tiedä oikein tarviiko jatkossa mitään muita takarenkaita hommatakaan, jos en pururadoilla innostu ajamaan, kun mutaan ja jäälle on jo kunnollista arsenaalia ja Super Tackyt vielä kunnon fiilistelyihin.
    ..makes Jack a dull boy...

  21. #201
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Ontuvalla saksallani tulkitsen, etä rullausvastus ja paino ovat huonoimmat ominaisuudet. Pistosuojaus ja vakaus näyttäisivät olevan parhaat ominaisuudet. Missään ominaisuudessa rengas ei pärjännyt erinomaisesti (ts. saanut 5/5 pistettä). Pidosta saanut 3/5.

  22. #202
    Tietoa myydäänkö Suomessa Rubber Queen 2.2 ust:ia, onko tullut vastaan?

  23. #203
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708

    Rq 2,2 ust

    Nyt on tullut jo paljon kilometreja RQ 2,2 UST:lla, ja erittäin hyvin ovat pelittäneet edelleen. Paineet olen säätänyt 2 bar taakse ja 1,5 eteen aina tarkastaessani. Nyt viime lenkin jälkeen edessä oli jäljellä 1,1 ja takana 1,6 bar ja edelleen ei mitään ongelmia renkaan kaatumisen tms. suhteen märkäpidon ollessa hyvä, ja milloin luisti (juuri sateen jälkeen) niin se alkoi tasaisesti eikä hallinta mennyt. Vanteena ZTR Arch eli perus 19mm leveys. Litkua se minimimäärä molemmissa, eikä ole kertaakaan puhjenneet, pidemmilläkään "vaelluksilla" noilla minimipaineilla. Mielenkiintoista nähdä vieläkö toi pito paranee, jos ensi vuodeksi tuohon tulisi vielä se black chili -seos. Amusella TdT:hen jatkotestaukseen... Se 2,4 non-UST -versio litkutettuna olis kyllä mielenkiintoinen testata kanssa. Ajohan on ollut noita pidempiä 4K -tyylisiä retkiajoja + 2-3 tunnin lenkkejä AM-tyyliin..

  24. #204
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Helsinki/Porvoo
    Viestit
    17

    Rq 2.2 ust

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami76 Katso viesti
    Tietoa myydäänkö Suomessa Rubber Queen 2.2 ust:ia, onko tullut vastaan?
    Espoon enskan paikkeilla kyselin kaikki mahdolliset Conti-kauppiaat Jyväskylän alapuolelta, ja ei löytynyt kyseistä mallia. RQ 2.4 tavallista ois löytyny muistaakseni R-techistä. Kallis rengas on tietty vielä kalliimpi Suomessa.
    CK Master

  25. #205
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami76 Katso viesti
    Tietoa myydäänkö Suomessa Rubber Queen 2.2 ust:ia, onko tullut vastaan?
    On tietoa, ei myydä. Virallisella Contin maahantuojalla (Uimonen Trading) ei ole valikoimassaan jostakin täysin käsittämättömästä syystä yhtäkään tubeless-rengasta.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  26. #206
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    320

    Peukalo ylös Se on helppoa kun sen osaa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hunvo Katso viesti
    Syksylle kaipaisi hieman pitävämpää rengastusta. Kesä on menty aika kevyellä rengastuksella niin hirvittää nuo AM renkaiden painot, hiekkojalkaista
    Miten on Fat Albert F/R Evo Snake Skin 2.25-renkaan litkutus onnistunut? Riittääkö renkaan ominaisuudet vielä alle 2bar paineille? ja uskaltaako odottaa normaalin mittaista elinkaarta?
    Huhu eipä ole ollut näin vaikeaa renkaan vanteelle saanti vielä (lyhyellä) ust-uralla!
    1. käsipumpulla no ei. (jotain itse ruoskintaa kun tätä pitää aina koittaa=)
    2. huoltoasemalla ja ei edes yritä
    3. kaverin kompuralla ja ei.
    4. sisuskumilla toinen puoli vanteelle ja kompuralla uudestaan ei toivoakaan.
    5. rengasliikkeeseen ja tosi isolla kompuralla ja ei!
    6. Neula irti ja kumitiivistepatentilla ilmaa edelleen rengasliikkeen isolla kompuralla. Tuloksena ehkä 90% stanista reunanauhan välistä pihalle ja rengas vanteelle! Ei siis mitään ongelmaa ja hyvin tuntuis istuvan. Lopetti vuotamisenkin heti kun nousi.

    Se eturenkaan kanssa. Huomenna olis varmaan takarengas vuorossa. Oli siis yksi etukiekko ilman rengasta niin heitin vain siihen äkkiä renkaan paikalle
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

  27. #207
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Edellä mainituista syistä johtuen jatkan kotioloissa sisärenkaiden kanssa puljaamista.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  28. #208
    Yritin itekki laittaa tuota samaa Fat Alberttia litkujen kans vanteelle heikoin tuloksin, joten en pelleillyt sen ei UST kumen kanssa enempää. Ei taia olla kovinkaan ihanteellinen ohuiden kylkiensä kans matalilla paineilla..

    Kerro muuten muutaman lenkin jälkeen kokemukset, jos pelaa, vois rueta säätään niitten kumien kanssa...

  29. #209
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.210
    Mää oon ajellu märässä juurakossa ja kivikossa aikanaan Nokian NBX Lit 2.2:illa, koska ne sattu olemaan kiekoissa kiinni. Sen jälkeen oon ajellu Contin SpeedKing 2.3 Supersonic:eilla, koska ajan niillä kaikkialla muuallakin. Seuraavaksi varmaan huomisesta tai ylihuomisesta alkaen ajan märällä juurakossa ja kivikossa Contin RaceKing 2.2 Supersonic:eilla, koska ostan sellaset renkaat ja ajan niillä kaikki ajot.
    Freude am Fahren.

  30. #210
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hunvo Katso viesti
    Huhu eipä ole ollut näin vaikeaa renkaan vanteelle saanti vielä (lyhyellä) ust-uralla!
    En käsitä. Jalkapumpulla olen onnistunut nostaan renkaat vanteelle, eikä tarvii edes millään apinanravolla pumpata.

    Ei oo helppoo silti olla kätevä kaikessa
    Holokki auki ku H. Moilane.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •