DHF pelittää takana ihan järjettömän hyvin, eikä tarvitse edes laittaa vastakarvaan pyörimään. Aika harva taitaa DHR:ää käyttää yleensäkään mitä noita muun maailman palstoja lueskelee.
DHF pelittää takana ihan järjettömän hyvin, eikä tarvitse edes laittaa vastakarvaan pyörimään. Aika harva taitaa DHR:ää käyttää yleensäkään mitä noita muun maailman palstoja lueskelee.
..makes Jack a dull boy...
DHF tosiaan aikas painava(n.1330g). Tota kuviota kun kattelee http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=4620 , tulee mieleen Rampage http://www.chainreactioncycles.com/L...?ModelID=34654 .
Painokin vain 700g ja lisärivi nappuloita keskirivien ja ulkorivien välissä.
Mulla 29" kyseiset ja todella hyvin pitää
Rullaavuuttahan ei täällä haetaPehmeellä hiekkatiellä joutuu alamäessäkin tekee töitä 1,7-2,2 bar-paineilla

www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
korsonkaikumtb.sporttisaitti.com
1330g Minion lienee 2-ply ja 2,5". 2,35" 2-ply on jotain 1,1kg kun taasen 2,35" 1-ply 870g ja kevlarversio hiukan sitä kevyempi.
Onhan tuota Minionin kuviota kopioitu yhden jos toisenkin firman renkaisiin. WTB:n versio aiheesta on nimeltään Dissent:

..makes Jack a dull boy...
Tuosta Rubber Queenit suht edullisesti ja 7 eurolla Suomeen 2-3 pvää.
Kiitos vinkistä, Olisin varmaan muuten turhaan ostanut tuon DHR:n. bike-components.de listaa kyseiselle taittuvalle 2.35 -tuumaiselle painoa 690g, mutta maxiksen oma kotisivu 830g:
http://bike-components.de/products/info/p13504_Minion-FR-Dual-60a-VR-Faltreifen.html
http://www.maxxis.com/Bicycle/Mountain/Minion-DHF.aspx
kyprok muokkasi tätä : 30.08.2009 at 21.20 Syy: typo
Kenda Nevegal Stick-E/DTC yhdistelmä vaikutti ensilenkillä yllättävän pitävältä nimenomaan märällä ja juurakoissa. Asvaltilla tosin tuntui, että ylämäkeen mennään kokoajan. Painavaksi ovat joskut tuota haukkuneet, ei ainakaan mun ajossa tuntunut missään.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Panaracerin Rambagesta löytyy myös pehmeämpi versio:
http://www.bikeradar.com/gear/catego...mpage-sc-28064
Mulla on ollu nyt loppukesän testissä normaalit ja nuo pehmeämmät Rambaget. Aluksi pidin edessä pehmeää ja takana tavallista mutta aika nopsaan vaihtui myös taakse pehmeämpi kummi alle. Vielä en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata noista. Käytin alussa vähän turhan kovia paineita ja tuntui ettei pitoa olisi ihan niin hyvin löytynyt. Nyt kun paineita on tiputtanut niin pitoakin on alkanut löytymään. Voisi taas testata tuota kovempaakin seosta takana pienemmillä paineilla.
Perus Rambage painoi 678g ja kaksi pehmeämpää SC -mallia oli 640g:n hujakoilla eli kohtuu kevyet kummit kyseessä tuon kokoisiksi. Ja näyttää kestävän kivikkoakin ihan hyvin. Kesä on kuitenkin ollu aika kuiva, joten tosi testiin nuo pääsee vasta nyt syksyllä.
"When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin
Testilenkki lähes loppuunajetuilla kumeilla kivikossa ja juurakossa sai hymyn huulille: Maxxis Highroller 2,7 (60a) edessä ja 2,5 (Super tacky) takana. Paineet molemmissa 2,0. Eteenkin vois ottaa ton pehmeemmän. Tämmöiset mulle!
Eipä lipsu syysliukkailla! Ajomaastoissa riittää kiviä ja juuria. Kuntokin nousee samalla eikä valmiissa maailmassa ole edes kiire. Nuo renkaat olivat kaverilta lainassa sovittamista varten ja hyvin mahtuivat pyörimään Trekin takahaarukassa ja Manitou Blackissä. Kts. kuva, jos kiinnostaa.
Koeajolenkki osoitti ajo-ominaisuuksien olevan traktorimaiset.
Parin viikon päästä olisi tarkoitus käydä shoppailemassa rengaskaupassa. Saas nähdä mitä tarttuu mukaan. Nykyrenkaat ovat 2,35" Maxxis Minion F ja samankokoinen Maxxis Highroller. Molemmat ovat 1-ply versioita ja kumi on 60a. Hyvin noissakin on ollut pitoa.
Joo ei varmasti lipsu.
Tuo kunnon nouseminen/ylläpito on kyllä kovasti monen väheksymä asia. Mielummin liukastellaan ja kävellään kuin mennään naama virneessä kivien ja limaskojuurten yli vaikka ylämäkeen keulimalla ja kiihdyttäen... muta-/suomontutkin menee High Rollerilla "heittämällä" jos vaan vääntöä riittää.
Tässä vaan tuntee itsensä ihan vässykäksi kun otin 2-ply Swampthingin Super Tackynä onnettomassa 2,35" koossa, vaikka isompiakin olis ollu tarjolla.
..makes Jack a dull boy...
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Mitenkä noi nokian Gazzat toimii näissä oloissa, Core, dual ja north shore siis?
Katsastin tuon CRC:n tarjonnan, ja ulkonäöstä päätellen WTB Prowler SL voisi olla noista se pitävin rengas. Tuota yllä olevaa lainausta lukuunottamatta en juuri löytänyt Prowlerista kommentteja. Onko teille tuttu rengas?
http://www.chainreactioncycles.com/C...CategoryID=798
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Weirwolfi eteen kun siinä on niin kiva kuvio?
Intense voi olla ihan hyvä valinta sekin. Kuvio kyllä näyttää vähän matalalta. Riippuu käytöstä.
..makes Jack a dull boy...
26" x 2.5" koossa Weirwulf tuntuu hyvin ohjaavalta eturenkaalta. Ohjautuvuus kaarteissa on looginen, samoin kuin jarrutuksissakin. Pito kaltevissa juurakoissa on ollut positiivinen yllätys. Kestää kantata aika reippaasti.
Takarenkaanakin toimii, mutta vetopito ei ehkä ihan vastaa odotuksia. Voi olla, että renkaan kyljessä mainittu "rear optional" pyörimissuunta parantaisi vetopitoa juurakoissa. Hiekalla ja kaarteissa odotukset ovat täyttyneet.
Painoa renkailla on yli 800g. Justridingalong.com listaa WTB:n renkaat ei-yhteensopiviksi litkutubelessin kanssa, joten painoa lisää vielä sisärenkaat ja minun tapauksessani painavat vanteet. VOisin tietysti olla uskomatta ja kokeilla...
Rullaus alamäkeen asfaltilla ei ehkä ole ihan huippua. Rengas pitää jyrisevää ääntä. Vedätettäessä "ramped knobs" tuntuu toimivan, eikä nappulat anna liikaa myöden, eli ylämäkeen rullaus on normaalia hyvää tasoa. Maastossa rullaus on keskiverron tasoisen tuntuinen.
Prowler:sta ei ole kokemusta.
Uusimmassa Saksan MB-lehdessä oli all-mountain ja endurorenktaita testissä...
Yllättäen voittajat tuli Svalpelta AM-sarja: 2,4" NN oli ykkönen 2,4" FA oli "kauftipp". Endurosarjassa 2,3" Muddy mary ykkönen Ja Onza Ibex DH 2,4" oli "kauftipp".
Continentalin MK ra RQ pärjäs kans hyvin.. molemmat "sehr gut". Testissä oli myös WTB:n Prowler SS, Kendan Excavator, Geaxin Barro Mountain ja Maxxis Ardent... saivat arvosanan "gut"
michelin xcr dry2. kävin testaamassa märillä poluilla ja vaikuttivat hengenvaarallisen liukkailta.Joo ovat kuivankelin renkaat, mutta kaipaisin kokemuksia tekeekö mitään kivillä juurilla yms.? entä talvella? rullaavat hyvin ja muutenkin kevyet ajaa, mutta mutta pitäsköhän vaihtaa ainaskin takarengas ja mihin? ennenkun on käsi paketissa ja naama turpeessa!!!
jos on kokemuksia niin kiiitollisina otetaan vastaan.
No jos ne on poluilla liukkaat niin toimivuus märillä kivillä ja juurilla tuskin on ainakaan parempi.
->Phebis:
Mikä oli testissä Prowler SS:n pahin vika? MX noista Prowlereista tosin ehkä on lupaavimman näköinen, mutta 2x MX voipi vähän laahata vastaan alhaisilla paineilla.
Itse olen yhä positiivisesti yllättynyt tuosta aiemmin mainitsemastani Tiogan Square Eightistä. Nuo nappulat eivät ole tasakorkeita vaan joka toinen on matalampi. Tiedä oikein tarviiko jatkossa mitään muita takarenkaita hommatakaan, jos en pururadoilla innostu ajamaan, kun mutaan ja jäälle on jo kunnollista arsenaalia ja Super Tackyt vielä kunnon fiilistelyihin.
..makes Jack a dull boy...
Ontuvalla saksallani tulkitsen, etä rullausvastus ja paino ovat huonoimmat ominaisuudet. Pistosuojaus ja vakaus näyttäisivät olevan parhaat ominaisuudet. Missään ominaisuudessa rengas ei pärjännyt erinomaisesti (ts. saanut 5/5 pistettä). Pidosta saanut 3/5.
Tietoa myydäänkö Suomessa Rubber Queen 2.2 ust:ia, onko tullut vastaan?
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Nyt on tullut jo paljon kilometreja RQ 2,2 UST:lla, ja erittäin hyvin ovat pelittäneet edelleen. Paineet olen säätänyt 2 bar taakse ja 1,5 eteen aina tarkastaessani. Nyt viime lenkin jälkeen edessä oli jäljellä 1,1 ja takana 1,6 bar ja edelleen ei mitään ongelmia renkaan kaatumisen tms. suhteen märkäpidon ollessa hyvä, ja milloin luisti (juuri sateen jälkeen) niin se alkoi tasaisesti eikä hallinta mennyt. Vanteena ZTR Arch eli perus 19mm leveys. Litkua se minimimäärä molemmissa, eikä ole kertaakaan puhjenneet, pidemmilläkään "vaelluksilla" noilla minimipaineilla. Mielenkiintoista nähdä vieläkö toi pito paranee, jos ensi vuodeksi tuohon tulisi vielä se black chili -seos. Amusella TdT:hen jatkotestaukseen... Se 2,4 non-UST -versio litkutettuna olis kyllä mielenkiintoinen testata kanssa. Ajohan on ollut noita pidempiä 4K -tyylisiä retkiajoja + 2-3 tunnin lenkkejä AM-tyyliin..
 Se on helppoa kun sen osaa
 Se on helppoa kun sen osaa
		Huhu eipä ole ollut näin vaikeaa renkaan vanteelle saanti vielä (lyhyellä) ust-uralla!
1. käsipumpulla no ei. (jotain itse ruoskintaa kun tätä pitää aina koittaa=)
2. huoltoasemalla ja ei edes yritä
3. kaverin kompuralla ja ei.
4. sisuskumilla toinen puoli vanteelle ja kompuralla uudestaan ei toivoakaan.
5. rengasliikkeeseen ja tosi isolla kompuralla ja ei!
6. Neula irti ja kumitiivistepatentilla ilmaa edelleen rengasliikkeen isolla kompuralla. Tuloksena ehkä 90% stanista reunanauhan välistä pihalle ja rengas vanteelle! Ei siis mitään ongelmaa ja hyvin tuntuis istuvan. Lopetti vuotamisenkin heti kun nousi.
Se eturenkaan kanssa. Huomenna olis varmaan takarengas vuorossa. Oli siis yksi etukiekko ilman rengasta niin heitin vain siihen äkkiä renkaan paikalle
Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa
Edellä mainituista syistä johtuen jatkan kotioloissa sisärenkaiden kanssa puljaamista.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Yritin itekki laittaa tuota samaa Fat Alberttia litkujen kans vanteelle heikoin tuloksin, joten en pelleillyt sen ei UST kumen kanssa enempää. Ei taia olla kovinkaan ihanteellinen ohuiden kylkiensä kans matalilla paineilla..
Kerro muuten muutaman lenkin jälkeen kokemukset, jos pelaa, vois rueta säätään niitten kumien kanssa...
Mää oon ajellu märässä juurakossa ja kivikossa aikanaan Nokian NBX Lit 2.2:illa, koska ne sattu olemaan kiekoissa kiinni. Sen jälkeen oon ajellu Contin SpeedKing 2.3 Supersonic:eilla, koska ajan niillä kaikkialla muuallakin. Seuraavaksi varmaan huomisesta tai ylihuomisesta alkaen ajan märällä juurakossa ja kivikossa Contin RaceKing 2.2 Supersonic:eilla, koska ostan sellaset renkaat ja ajan niillä kaikki ajot.
Freude am Fahren.
Kirjanmerkit