HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 22 / 97 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 2881

Aihe: Maastopyöräily Oulussa - MTB Oulu

  1. #631
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    544

    Sunnuntaille lenkkiä klo 12 Linnamaan liikuntahallilta

    Tuli sitten missattua kaikki mahdolliset lenkki vaihtoehdot tälle lauantaille aikataulu ja pyörän huolto hommien takia. Paskasti toimivalla keulalla, kun on paskamainen ajella .

    Mutta lenkille halajaa mieli ja seuraakin olis kiva saada siihen puuhaan, joten löytyiskö huomiselle sunnuntaille lenkki seuraa, vaikka klo 12 Linnanmaan liikuntahallilta.

  2. #632
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    0
    Meitsin keskisyke oli 128 ja oli niin kova nälkä, että näköä haittas ku pääs kotia... Vaa oliha ne kauden komeimmat pannut. Minähän meen ja myrkytän sen kannon sieltä tieuran heinikosta!
    The faster you are
    the slower life goes by.

  3. #633
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
    Toivottavasti kukaan tämän palstan lukijoista ei ota noita forlonin juttuja tosissaan. Mulla ainakin tuo kunnolla syöminen ennen lenkkiä on elinehto oli sykkeet mitkä tahansa.
    Klo 12 lauantain lenkille itsellä tuo syömättömyys oli viime kaudella aika vakio. En toki ole toitottamassa ihmisille, että älkää syökö mitään ennen lenkkiä. Tuo oli käytännössä vain huomio, että jos syketaso on rasvanpolton puolella, niin ei ole mikään pakko tankata ennen lenkkiä, kun glykogeenivarastot jäävät reserviin. Mahdollisimman pian lenkin jälkeenhän sitten käytännössä aina kannattaa tankata, jotta palatuminen on nopeaa ja kehitystä pääsee aidosti tapahtumaan.
    forlon muokkasi tätä : 15.08.2009 at 18.02

  4. #634
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kenttu Katso viesti
    Meitsin keskisyke oli 128 ...!
    Äijä on ajanu PK:ta mää ajoin täysii. No 147 oli keskisyke. Nälkä ei tullu mutta mulla olikin semiproot lisäravinteet, ja jottei ADT:tä turhaan vaivata niin kuva lisäravinteesta.

    http://jaakaappi.fi/static/images/tu...00821003-i.jpg

  5. #635
    Jooh!

    Eri kivaa oli kyllä, vaikka välillä näytti että saattaa alkaa satamaan =)

    Oliko muuten kellään jälkeä reitistä?
    www.lauhaa.com/mtbo

  6. #636
    Joo! Kiitoksia "hitaamman" porukan vetäjälle

    Keskinopeus taisi olla 15,9, jota pidän melko kovana näin pitkälle rypistykselle. Reitillä sattu ja tapahtui kaikenlaista, pienistä pyllähdyksistä pieniin tekniikka murheisiin. Sateen kastelun jälkeen oli mieli hetken maassa eikä oikein tahtonut kiinnostaa mikään. Varsinkaan pyöräily. Auringon säteiden osuessa maahan alkoi hymykin löytymään takaisin.

    Uusia pätkiä (ainakin itselle) löyty muutama kappale ja pari unohtunutta palasi muistiin. Itsehän en niin analyyttinen ole lenkkien kanssa, menenkö polttamaan rasvaa, kasvattamaan kuntoa, tapaamaan kavereita, kuluttamaan aikaa vai ajamaan pyörällä. Varmaan kaikkea tuota ja niiden suhde vaihtelee kokoajan lenkin aikana. Ei pidä ottaa turhan vakavasti.

    70km tuli täyteen kotipihassa ja iha helevetillinen nälkä oli, kun aamupala ei ihan iltapäivään asti kantanut. Nyt ruogaa saaneena ja pikkutorkut sohvalla ottaneena olo on ihan tyytyväinen päivän ahkerointiin.

    Gepsi jälkikin löytyy kunhan jaksaa ladata tyrkylle.

  7. #637
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Joopa, päivän lenkuralla oli tosiaan paljon itelle uutta pätkää. Varsinkin siellä jossain ylikiimingintien toisella puolella(?) oli huippu hyvää vauhtipätkää. Jotenkin tuosta hommasta saa kiksit kunnolla kun vauhti on lähempänä 30:ta. Ja tietysti sitten kun ajetaan suolla ja vettä tulee aivan isoaesteriä.

  8. #638
    rypsis Guest

    Hymy

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti


    Jos tosiaan suunnittelee menevänsä siihen etenevämpään porukkaan, niin siellähän tuota tankkausta voi jopa tarvitakin, mutta toisessa porukassa jää keskisyketasot helposti alle 140 ja siten siellä on rasvanpolttotalkoot, glykogeenivarastot jäävät siis paitsioon eikä erityisellä tankkauksella ole siten merkitystä.
    Hyvä tietää.

    Ittellä tosin jäi leikki kesken tänään jossain 45km kohdalla, kun sokerit ja glykokeenit loppu varastosta ja jalat+elimistö sanoivat kaput. Syynä todella huono tankkaus eilen ja tänä aamuna, sekä käytännössä olematon hiilaritankkaus lenkin aikana. Pateniemen Shelliltä haettu limsa-tupla-tankkaus sai taas kammet pyörimään vinhasti kotimatkan loppuosalle.

    Kiitokset ePalle ja sinille geelitarjouksista, mutta se peli oli jo hävitty siinä vaiheessa, ei viittiny olla enempää riippakivenä.

    Mutta ei siinä, hauskaa oli silti ja opinpahan olemaan tankkaamatta tämmösille reissuille. Ensi kerralla ehkä 'hieman' panostaa siihenkin puoleen. Vaikkakin se on kuulemma turhaa tämmöisissä hitaammissa ryhmissä.

    Niin ja keskisykkeet taisivat olla 145 tietämillä näin suurinsapiirtein.

  9. #639
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Jääli
    Viestit
    114
    Jep.

    Kiitoksia lenkin järkkääjille ! Pitäs vissiin kirjotella tonne toiseen topikkiin, mutta eivötköhän tätäkin vilkuile.

    Alan tottumaan, että noilta pidemmiltä yhteislenkeiltä en pääse kuivin jaloin kotiin Mukavaa oli vaikka sateessa oli välillä aika extremeä. Muutama itselle hyödyllinen uusi polun pätkä ajettiin kun pääasiassa koluan jääli-auranmaja-kalimenkylä akselia omilla lenkeilläni.

    Tuola on melkeen koko lenkki. Vahingossa sammutin gps:in kun käytiin 15:00 aikaan morjenstaa paluumatkalla linnannanmaan liikuntahallilta lenkille lähtijöitä. Mutta tuostapa sitten vain kikkailtiin osin aluksi polkua ja sitten kylän läpi lähtöpaikalle.

    http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=1425121

    Mulla näytti olevan 136 keskisyke, kun pidempien taukojen ajan pysäyttelin sykemittaria. MEni kyllä hiilareita ja rasvoja pyörän liikuttamiseen yli 3000kcal:in edestä.

  10. #640
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rypsis Katso viesti
    Niin ja keskisykkeet taisivat olla 145 tietämillä näin suurinsapiirtein.
    Siellä oli tosiaan ilmeisesti pidetty sitten ihan kohtuullista vauhtia. Tulevaisuutta on vaikea ennustaa ja tuo viestini oli tosiaan lähinnä kannustus lähteä mukaan. Ajattelin, että tosiaan aivan ensimmäisiä lenkkejä ajelevat joka tapauksessa tankkaavat. Viesti oli suunnattu lähinnä noille liian kovaa vauhtia karsastaville lähtöään harkinneille enemmän ajaneille.

    Rasitustasoa muuten saa helposti alemmas mm. nostamalla penkkiä, se kun saattaa harrastusta aloittaessa olla hieman liian alhaalla, eikä jalan koko pyöräytystä tule siten hyödynnettyä. Penkin sijainti kannattaa katsoa myös. Itse pidän sitä edessä. En tiedä mitä varustusta pyöräsi sisälsi, mutta esim. lukkoa, jalustinta ja lokareitahan lenkeillä ei oikein tarvitse, ovat siis vain ylimääräistä painoa.

    Joka tapauksessa pahoittelut, jos myöhäinen kommenttini sai jättämään tankkauksen tekemättä. Toki onhan 45 km lenkkikin jo normaalia selkeästi pitempi lenkki ja siihen voi tietysti olla ihan tyytyväinen.

  11. #641
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Tsippadai. Aika absurdia ko täällä lyään absoluuttisia sykelukemia joissa kukanenkin siirtyy jollekkin rasvanpolttoalueelle tjsp. Mää mitää glykogeeneistä tai muustakaan hifistelystä juur tiiä, mutta oon yrittäny olla ymmärtävinäni notta syketasot on aikasenlailla henkilökohtasia - notta kannattaisi ennemmin puhua vaikkapa prosentuaalisesta arvosta pers'kohtaseen maksimisykkeeseen nähden.

    Joskus on kentun kanssa naureskeltukki, ko meikäläisellä on likimaiten juttelusykkeet niillä kierroksilla ko kentulla huutaa maksimia. Vähäsenlailla vissii kierroskonetta allekirjottaneella, ko tuota ikäeroakaan ei ihan vuoskymmeniä ole
    member of #tou mtb team

  12. #642
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti
    Tsippadai. Aika absurdia ko täällä lyään absoluuttisia sykelukemia joissa kukanenkin siirtyy jollekkin rasvanpolttoalueelle tjsp. Mää mitää glykogeeneistä tai muustakaan hifistelystä juur tiiä, mutta oon yrittäny olla ymmärtävinäni notta syketasot on aikasenlailla henkilökohtasia - notta kannattaisi ennemmin puhua vaikkapa prosentuaalisesta arvosta pers'kohtaseen maksimisykkeeseen nähden.

    Joskus on kentun kanssa naureskeltukki, ko meikäläisellä on likimaiten juttelusykkeet niillä kierroksilla ko kentulla huutaa maksimia. Vähäsenlailla vissii kierroskonetta allekirjottaneella, ko tuota ikäeroakaan ei ihan vuoskymmeniä ole
    Porukka kun kuitenkin on suhteellisen homogeenistä noin ikärakenteeltaan, niin tuollaisen yleistyksen heitin. Jos tarkkoja tosiaan halutaan olla, niin prosenteista tietysti kannattaa puhua. Enemmän harjoitelleella rasvagrammoja palaa tehokkaimmin aikayksikköä kohden 70 % maksimisykkeestä eli esim. 200 maksimisykkeen omaavan kannattaa pitää syke 140:ssä, jos maksimaalisesta painonpudotuksesta on kiinnostunut.

  13. #643
    rypsis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    Siellä oli tosiaan ilmeisesti pidetty sitten ihan kohtuullista vauhtia. Tulevaisuutta on vaikea ennustaa ja tuo viestini oli tosiaan lähinnä kannustus lähteä mukaan. Ajattelin, että tosiaan aivan ensimmäisiä lenkkejä ajelevat joka tapauksessa tankkaavat. Viesti oli suunnattu lähinnä noille liian kovaa vauhtia karsastaville lähtöään harkinneille enemmän ajaneille.

    Rasitustasoa muuten saa helposti alemmas mm. nostamalla penkkiä, se kun saattaa harrastusta aloittaessa olla hieman liian alhaalla, eikä jalan koko pyöräytystä tule siten hyödynnettyä. Penkin sijainti kannattaa katsoa myös. Itse pidän sitä edessä. En tiedä mitä varustusta pyöräsi sisälsi, mutta esim. lukkoa, jalustinta ja lokareitahan lenkeillä ei oikein tarvitse, ovat siis vain ylimääräistä painoa.

    Joka tapauksessa pahoittelut, jos myöhäinen kommenttini sai jättämään tankkauksen tekemättä. Toki onhan 45 km lenkkikin jo normaalia selkeästi pitempi lenkki ja siihen voi tietysti olla ihan tyytyväinen.

    Juu, ei ollut ihan ensimmäisiä lenkkejä onneksi ja huono tankkaus johtui ihan allekirjoittaneen omasta toiminnasta. Nämä foorumihurjastelut luin vasta ajojen jälkeen.

  14. #644
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti
    Tsippadai. Aika absurdia ko täällä lyään absoluuttisia sykelukemia joissa kukanenkin siirtyy jollekkin rasvanpolttoalueelle tjsp. Mää mitää glykogeeneistä tai muustakaan hifistelystä juur tiiä, mutta oon yrittäny olla ymmärtävinäni notta syketasot on aikasenlailla henkilökohtasia - notta kannattaisi ennemmin puhua vaikkapa prosentuaalisesta arvosta pers'kohtaseen maksimisykkeeseen nähden.

    Joskus on kentun kanssa naureskeltukki, ko meikäläisellä on likimaiten juttelusykkeet niillä kierroksilla ko kentulla huutaa maksimia. Vähäsenlailla vissii kierroskonetta allekirjottaneella, ko tuota ikäeroakaan ei ihan vuoskymmeniä ole

    Jahas! Sielä on ilmeisesti kenttu vetäny eilen täysiä(tm)! Tai sitte rav on tosiaanki kierroskone. Ja tuo rosentuaalisuushomma on kyllä iha asiapuhetta. Pitänee itsellekin hommata kunnollinen sykemittari niin pääsee sitte sykettäki speksailemaan täälä Iha mukava se on tietenkin tietää, mitä se keho kuiskailee. Mutta voisko forlon jo ihan oikeasti lopettaa tuon glykogeeni-rasvanpolttopaskan? Kaikki ne joilla asia kiinnostaa millään tasolla, ovat varmasti jo tajunneet jutun jujun, ei sitä tarvi joka toisessa postauksessa mainostaa......
    SaamiBoy muokkasi tätä : 16.08.2009 at 10.34 Syy: hyi minua. kirosanoja pois

  15. #645
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaamiBoy Katso viesti
    Mutta voisko forlon jo ihan oikeasti lopettaa tuon glykogeeni-rasvanpolttopaskan? Kaikki ne joilla asia kiinnostaa millään tasolla, ovat varmasti jo tajunneet jutun jujun, ei sitä tarvi joka toisessa postauksessa mainostaa......
    +1, eiköhän harrastesarjassa keskitytä vaan ajamiseen.

    Tässä mun jälki eiliseltä.

  16. #646
    liquid Guest
    Kiitoksia vaan kaikille Elonkorjuuajoihin osallistuneille! Mukava reissuhan tuo oli kylmän sateen aiheuttamasta hetken fiiliksen kadottamisesta huolimatta. Meinasi itsekkyys iskeä vetohommissa ja vauhti vähän nousta, kun ajatus jonkin asteen keuhkokuumeesta kylmässä sateessa hiipi mieleen. Noo, toivottavasti tuolta ei kukaan mitään lentsua saanut ja loppumatkan kelihän oli mitä mainioin.
    Sohva veti kummasti puoleensa reissun jälkeen ja nälkä tuli, vaikka olin tehnyt tankkausta aloittelevan asiantuntijan neuvoista huolimatta. Jokainen ryhmässä ollut voi vetää omat johtopäätöksensä tankkauksen tarpeellisuudesta tuollaisella pitkällä lenkillä.

  17. #647
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaamiBoy Katso viesti
    Jahas! Sielä on ilmeisesti kenttu vetäny eilen täysiä(tm)! Tai sitte rav on tosiaanki kierroskone. Ja tuo rosentuaalisuushomma on kyllä iha asiapuhetta. Pitänee itsellekin hommata kunnollinen sykemittari niin pääsee sitte sykettäki speksailemaan täälä Iha mukava se on tietenkin tietää, mitä se keho kuiskailee. Mutta voisko forlon jo ihan oikeasti lopettaa tuon glykogeeni-rasvanpolttopaskan? Kaikki ne joilla asia kiinnostaa millään tasolla, ovat varmasti jo tajunneet jutun jujun, ei sitä tarvi joka toisessa postauksessa mainostaa......
    Tuohon vain tartuttiin, siksi kommentoin, niin se närästys etenee.

    Hyvin oli ilmeisesti tuota rasvapuolta joka tapauksessa lenkillä kadonnut, kun esi- ja jälkitankkauksesta huolimatta saldo taisi jäädä tappiolle.

    Ehkä se pitäisi hankkia itsekin joku ajotietokone sykemittarilla, niin pääsisi noita syketasoja ihan käytännössä testaamaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti liquid Katso viesti
    Meinasi itsekkyys iskeä vetohommissa ja vauhti vähän nousta, kun ajatus jonkin asteen keuhkokuumeesta kylmässä sateessa hiipi mieleen. Noo, toivottavasti tuolta ei kukaan mitään lentsua saanut ja loppumatkan kelihän oli mitä mainioin.
    Tuoltako se toki ymmärrettävä syy sitten vauhtiin löytyikin. Joka tapauksessa kylmäänhän voi aina suhtautua suggeroiden "mukavan viileästi" ja flunssalta voi suojautua toki monin muinkin tavoin: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=31640

  18. #648
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti liquid Katso viesti
    Meinasi itsekkyys iskeä vetohommissa ja vauhti vähän nousta, kun ajatus jonkin asteen keuhkokuumeesta kylmässä sateessa hiipi mieleen. Noo, toivottavasti tuolta ei kukaan mitään lentsua saanut ja loppumatkan kelihän oli mitä mainioin.
    Ihan hyvä vaan että ajeltii reipasta vauhtia, ei ainakaan mulla päässyt kylmä yllättämään kuin tauoilla ja erityisesti vähän niiden jälkeen. Piti pumppailla ja hyppyyttää pyörää niin sai lämmöt nousemaan Illalla tosin kyllä tuntui kurkku vähän aralta, mutta eipä tänään ole mitään ollut onneksi.

    Oli kyllä iltasella melko naatti olo. Ruokaa, juomaa, tunnin torkut ja sauna toivon mukaan edisti palautumista, tänään on ollu varsin freesi olo

  19. #649



  20. #650
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    0
    Kiitoksia liquidille ja kentulle mukavasta retkiajosta. Reitti kiermurteli mukavasti melko laajalla alueella. Keleille ei voi mitään ja se sadetakkikin jäi kotiin.

    Syke asioista sen verran, että itse 'urheilin' sykärin kanssa viime syksyyn asti, jolloin läppärin kovalevyn mukana meni muutaman vuoden syketiedot ja sitten sykärikin sippasi. No siinä ajassa oli jotenkin jo oman elimistön oppinut tuntemaan. Ja kummasti on ajaminenkin ollut nautinnollisempaa, kun ei tartte kytätä mittareita ja tuumata, että tarttistko tehdä jotain, kun harjoituskirja näyttää tyhjää... Joka tapauksessa minusta harrastajalle riittää, kun ajo on joko kevyttä tai raskasta. Reenaajille voi sitten olla hyötyä muutama lisävivahde väliin, jossa sykäristä on hyötyä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    Rasitustasoa muuten saa helposti alemmas mm. nostamalla penkkiä, se kun saattaa harrastusta aloittaessa olla hieman liian alhaalla, eikä jalan koko pyöräytystä tule siten hyödynnettyä. Penkin sijainti kannattaa katsoa myös. Itse pidän sitä edessä.
    Ei muuta kuin nostahan jakkaraa vain ylemmäs, kun näyttää olevan vielä vähän säätövaraa. Jokainen saa toki säätää penkkinsä mielensä mukaan, mutta mikäli polkiessa lantio keinuu, kuten Forlonilla niin äärimmäisen selkeästi tekee, penkkiä tulee silloin kyllä laskea. Jos maastossa haluaa sykettä alas tai vauhtia ylös, niin ajotekniikkaa harjoittaen ajoa rennommaksi ja sitten sen verran lenkkiä, että kunto nousee.
    Jimmu muokkasi tätä : 17.08.2009 at 09.39 Syy: Typoja

  21. #651
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    Enemmän harjoitelleella rasvagrammoja palaa tehokkaimmin aikayksikköä kohden 70 % maksimisykkeestä eli esim. 200 maksimisykkeen omaavan kannattaa pitää syke 140:ssä, jos maksimaalisesta painonpudotuksesta on kiinnostunut.

    Niin paljon kun sulta onkin pyydetty näitä ohjeita, niin noin itsesi sivistämisen kannalta voit perehtyä siiheen mitä käytetään energiaksi palautumisvaiheessa eri tehoisten lenkkien jälkeen. Ja sitä myötä siihen mikä on optimaalista maksimaaliseen painonpudokseen, tai vaikkapa rasvaprosentin pudottamiseen.

  22. #652
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jimmu Katso viesti
    Ei muuta kuin nostahan jakkaraa vain ylemmäs, kun näyttää olevan vielä vähän säätövaraa. Jokainen saa toki säätää penkkinsä mielensä mukaan, mutta mikäli polkiessa lantio keinuu, kuten Forlonilla niin äärimmäisen selkeästi tekee, penkkiä tulee silloin kyllä laskea. Jos maastossa haluaa sykettä alas tai vauhtia ylös, niin ajotekniikkaa harjoittaen ajoa rennommaksi ja sitten sen verran lenkkiä, että kunto nousee.
    Ok. Joka tapauksessa moni saattaa pitää satulaa aluksi satulaa vähän liian alhaalla siten, ettei jalka ole kovinkaan lähellä suoristumista. Aivan täyttä suoristumistan ei tietysti ole tarkoitus tapahtua. Nykykorkeudella itsellä ajo tuntuu tehokkaalta, enkä ole huomannut, että lantiota joutuisin erityisesti keinuttamaan yltääkseni polkimille. Mutta buhvalo ja muut jotka olivat tuossa porukassa toki voisivat vielä vahvistaa tämän keinumisen, jos näin tosiaan oli. Ylävartalon staattisuutta tuo ajoasento ei joka tapauksessa tunnu haittaavan. Se on kyllä totta, että 40 cm tolppa pitäisi olla käytössä nykyisen sijaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti buhvalo Katso viesti
    Niin paljon kun sulta onkin pyydetty näitä ohjeita, niin noin itsesi sivistämisen kannalta voit perehtyä siiheen mitä käytetään energiaksi palautumisvaiheessa eri tehoisten lenkkien jälkeen. Ja sitä myötä siihen mikä on optimaalista maksimaaliseen painonpudokseen, tai vaikkapa rasvaprosentin pudottamiseen.
    Urheilutasollahan nuo ovat tosiaan omaa tiedettänsä. Pitänee toki tutustua. Ilmeisesti riittävän proteiinipitoinen ja muutenkin runsas jälkitankkaus joka tapauksessa mahdollisti sen, ettei eilen lenkistä lihaksissa oikein ollut tietoakaan, ei siten varmaan aivan pieleen mennyt. Toisaalta ehkä rasitustaso oli lenkillä sellainen, ettei korjattavia vaurioita juuri syntynyt.

  23. #653
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    Urheilutasollahan nuo ovat tosiaan omaa tiedettänsä. Pitänee toki tutustua. Ilmeisesti riittävän proteiinipitoinen ja muutenkin runsas jälkitankkaus joka tapauksessa mahdollisti sen, ettei eilen lenkistä lihaksissa oikein ollut tietoakaan, ei siten varmaan aivan pieleen mennyt. Toisaalta ehkä rasitustaso oli lenkillä sellainen, ettei korjattavia vaurioita juuri syntynyt.
    No tarkastele faktat vaikka tuon mainostamasi optimaalisen rasvanpolton ja laihduttamisen näkökulmasta. Se sitten toimii ihan samanlailla kilpa- ja viihdeurheilijalla, tehot ja vauhdit saattavat vaan olla erilaiset.

    Tuo pitkästä lenkistä palautuminen tai lihaskivun puuttuminen ei oikeastaan todista mitään rasvanpolttosykkeistä ja sen laihutusvaikutuksesta.

  24. #654
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti buhvalo Katso viesti
    Tuo pitkästä lenkistä palautuminen tai lihaskivun puuttuminen ei oikeastaan todista mitään rasvanpolttosykkeistä ja sen laihutusvaikutuksesta.
    Tuo on totta, koska korkealla kadenssilla voi pitää jalat 'tuoreina', pulssi vain sitten alkaa laukata korkeammalla tahdilla niin ikään ja siten siirrytään enemmän ja enemmän glykogeenien puolelle kulutuksen suhteen.

    Samathan ne ovat tietysti opit harrastelijoille kuin kilpailijoillekin elimistön suhteen, tietysti kehitysvaihe varmaan vaikuttaa jonkin verran tankkaustekniikkaan, olettaisin.

    Mutta vatkasiko se lantio jotenkin yleisten oppien vastaisesti, jos sattuit asiaa havainnoimaan?

  25. #655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    Se on kyllä totta, että 40 cm tolppa pitäisi olla käytössä nykyisen sijaan.
    Tai ehkä oikean kokoinen runko? Näytti satulatolppa olevan ~5 cm yli suositellun maksimin. Ei ne rajat suotta ole siihen laitettu.

    Liian pientä pyörää ei saa sopivaksi stemmi+tolppa komboilla. Imo.

  26. #656
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.210
    Mua vähän jäkittää tuo, että esität forlon monenlaista soopaa täällä neuvoina, vinkkeinä ja totuuksina. Entä jos joku oululainen aloittelija etsii täältä vinkkejä yms? Kirjoitustapasi on vielä hämäävän asiantuntijamainen kaikkinen hienoine sanoineen. En väitä, että olet kaikissa asioissa kuutamolla, mutta joissakin kyllä. Mutta ei viitti joka väliin olla korjaamassakaan. Onneksi jotku viittii.
    Freude am Fahren.

  27. #657
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    Mutta vatkasiko se lantio jotenkin yleisten oppien vastaisesti, jos sattuit asiaa havainnoimaan?
    Täytyy kyllä sanoa etten lantion vatkausta pyrkinyt havainnoimaan. Mutta sen huomasin että jalat aukeaa sivuille nosto/nousuvaiheessa.

  28. #658
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ePa Katso viesti
    Tai ehkä oikean kokoinen runko? Näytti satulatolppa olevan ~5 cm yli suositellun maksimin. Ei ne rajat suotta ole siihen laitettu.

    Liian pientä pyörää ei saa sopivaksi stemmi+tolppa komboilla. Imo.
    Tottahan se noin on, että rungon koon täytyy olla oikea, mutta lähinnä tuossa itsellä taitaa olla vikana vain tuo tolpan lyhyys. Jos vaatisi 45 cm tolpan, niin silloin varmaan pitäisi käyttää isompaa runkoa sitten. Kokoa suuremmalla vuotta vanhemmalla Epicillä tuli ajettua ja liian isolta tuntui.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liraren Katso viesti
    Mua vähän jäkittää tuo, että esität forlon monenlaista soopaa täällä neuvoina, vinkkeinä ja totuuksina. Entä jos joku oululainen aloittelija etsii täältä vinkkejä yms? Kirjoitustapasi on vielä hämäävän asiantuntijamainen kaikkinen hienoine sanoineen. En väitä, että olet kaikissa asioissa kuutamolla, mutta joissakin kyllä. Mutta ei viitti joka väliin olla korjaamassakaan. Onneksi jotku viittii.
    Ehkä pitäisi aina jaksaa laittaa kaikki poikkeukset ja rajoitukset kaikkiin teksteihin, niin ei tulisi koskaan mitään sanomista vai tulisiko sittenkin. Esim. satulatolpan korkeudesta jokainenhan voi käydä katsomassa tarkemman ohjeen: http://www.fillari-lehti.fi/perus/ju.../Oikeakoko.pdf En antanutkaan tuosta mitään tarkkaa universaalia absoluuttista ohjetta miten asian suhteen toimia, toin vain asian esille ja tarjosin perusohjeen, kun tuo satulan sijainti saattaa joillakin aloittelevilla olla asia, johon ei vain ole tullut kiinnitettyä huomioita.

    Ehkä olen asemoitunut täällä niin, että kaikki mitä sanon oletusarvoisesti luetaan siten, että tarkoittaisin ne reunaehdottomiksi säännöiksi. Eli tällaisessa tilanteessa henkilö ei oikein voi tarjota mitään yleistyksiä perusohjenuoraksi, jonka myötä jokainen voisi sitten tutustua halutessaan asiaan tarkemmin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti buhvalo Katso viesti
    Täytyy kyllä sanoa etten lantion vatkausta pyrkinyt havainnoimaan. Mutta sen huomasin että jalat aukeaa sivuille nosto/nousuvaiheessa.
    Ei toki ole asia, johon pyritään kiinnittämään huomio , mutta ehkä se ei sitten niin prominenttia ole ollut. Pitää joka tapauksessa videokuvata tuo.

    Jalkojen aukeamiseen pitää kiinnittää sitten huomiota, jos tuolla tehoja saa säästettyä eikä lihasrasitustasapainollisestikaan ole perusteltu maneeri.
    forlon muokkasi tätä : 17.08.2009 at 15.50

  29. #659
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    487
    Nomutta onkos porukkaa tulossa päivän lenkuralle vatkaamaan lantiota? Lämpötila näyttää olevan reilusti plussan puolella, eikä aurinkokaan pääse häikäisemään...täydellistä

  30. #660
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Tänään tanssitaan lambadaa crc:n paketin ympärillä ja siirrellään osia paketista ryskäsinkulaprojektiin. Ehkä keskiviikkona voisi käydä sinkulalla porukkalenkillä, notkupyörän uudet kiekot saapunevat vasta torstaina
    member of #tou mtb team

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •