ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 1 / 18 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 535

Aihe: On-One Inbred

On-One Inbred

Tuo runko vaikuttaisi nyt aika hienolta vaihtoehdolta jäykän kaupunkimaasturin rakentamiseen. Mietin mikä olisi oikea runkokoko? Olen 175cm pitkä ja On-One:n sivuilla olen juuri rajalla, 16" vai 18" runko. Mitä sanovat ko. rungon omistavat? Asfaltille tuo pääasiassa tulisi, joten isompi runko voisi kaiketi olla perusteltu?? Cubeni on 18" ja on aika hyvä.

Onko joku tilaamassa tavaraa On-One:lta? Voisi pienentää postikuluja. Helsinkiin tilaan jos tilaan .
    Kaupunkisuunnittelijoille --> http://latex.no-ip.biz/bike/lt.html

Mä olen 178 ja mulla oli 16" 456:nen. Runko oli mukavan matala ja vaakaputki sopivan pitunen. Käytin muistaakseni 90mm stemmiä. ajo oli tosiaan aikalailla muuta kuin asfalttia. Vaakaputken uskoisin olevan riittävän pitkä sinulle tossa 16 tuumasessa.

http://www.pinkbike.com/photo/843222/
    Orange mountain bikes

176cm ja minulle 18" 29" Scandal oli iso ja uusi 16" on saapunut eilen Seutulaan

Geometrialtaan ainakin 29" Scandal ja Inbred ovat identtiset...toivottavasti päädyt sentään 29" fillariin
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

No hyvä että tuli kysyttyä. Olisin varmaan muuten tilannut suoraan 18". Nuo 29" ovat ehkä hmmm ei niin hienoja mielestäni . Mutta mielipideasioitahan nämä. Valkoinen 26" sieltä varmaan lähtee tulemaan jossain vaiheessa.

Moi, mulla pituutta n.182cm ja pyöräni OnOne slotdropout 29 inbred ja koko rungolla 18. Toimii oikein hyvin, sekä maastossa että duunimatkoilla.

Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Onen rungot ovat hieman pitkiä, aivan kuten valmistajan sivuillakin mainitaan. Olen itse 181 cm pitkä ja Inbredi oli aikoinaan 18-tuumainen. Lyhyellä 80 mm stemmillä ajoasento oli jotakuinkin passeli, mutta vaihdoin sen muutaman vuoden ajon jälkeen lyhyempään, muuten samankokoiseen (18") Surly 1x1-runkoon. Vaihdon osasyynä oli rungon pituus, mutta tärkeimpänä syynä Inbredistä puuttunut takajarrusatulan korvake. Inbredin runko oli aikoinaan ostettu erittäin edullisesti Draktorista...

Team yöhöpinät

Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

On-Onen rungot ovat pitkiä, ja tässä yhteydessä voi mainita yhden seikan mistä ei yleensä puhuta: Maastosinkulakäytössä hieman pidempi runko on mielestäni parempi, kun kuitenkin pääosin ajetaan putkelta. Vai onko tämä ainoastaan minun oma hölmö ideani?

Inbred 29" koko 21" ja 80 mm stemmi on sopiva sinkulakäytössä minulle. Vaihteellisena täpärinä yhtä pitkä runko olisi varmasti liian pitkä.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Ok joo luin on-one:n sivuilta, että he tekevät pitkiä runkoja ja vieläpä jokin syy oli mainittu. Pitäisi melkein kokeilla ensin . Onkohan kellään Helsingissä tai lähellä tarjota pikaiseen testiin 16"/18" runkoista inbrediä?

Eikö kukaan halua tilata sieltä mitään? Postituskustannukset huimat £50 joten olisi tietysti kiva jakaa näitä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jäbä Katso viesti
    Ok joo luin on-one:n sivuilta, että he tekevät pitkiä runkoja ja vieläpä jokin syy oli mainittu. Pitäisi melkein kokeilla ensin . Onkohan kellään Helsingissä tai lähellä tarjota pikaiseen testiin 16"/18" runkoista inbrediä?

Eikö kukaan halua tilata sieltä mitään? Postituskustannukset huimat £50 joten olisi tietysti kiva jakaa näitä
    Ilmeisesti olet pelkkää runkoa tilaamassa? Postit rungolle oli ainakin viime viikolla 30 puntaa.

Shopping Cart

DESCRIPTION QTY PRICE COST
    New Not Sliding Dropout WHITE 14in 1 £108.70 £108.70 Subtotal £108.70
    Shipping (Standard Charge) £50.00
    VAT £23.81
    Total £182.51

Tuossa suora kopio on-one:n sivuilta, kun valitsee rungon ja menee check out:iin. Veikkasin, että tuo £50 olisi sama isommallekin tilaukselle. Tuossa siis valittu toimitusmaaksi Finland.

Ja tässä suora kopio tilausvahvistuksestani.

Shopping Cart (Prices in British Pounds)
    DESCRIPTION QTY PRICE COST
    --------------------------------------------------------------------
    Scandal 29in Slot Dropout 1 £173.04 £173.04
    British Racing Green 16in
    Fork - Type: No fork 1 £0.00 £0.00
    Headsets - Type: No Thanks 1 £0.00 £0.00
    Groupset - Groupset: No 1 £0.00 £0.00
    groupset
    ================================================== ==================
    Subtotal: £173.04
    Shipping (Standard Charge): £30.00
    VAT: £30.46
    Total: £233.50

Hmm aika jännä . No ei haittaa jos se on alempi. Tuo £50 kuulostaa kyllä aika isolta salkulliselta seteleitä jostain postituksesta.

29erin näyttää saavan Suomeen halvemmalla. Liekö siis kuljetusfirman pomokin tullut järkiinsä tuon rengaskoon suhteen

On Onen runkojen mitoituksesta sen verran, että jos olet pitkäjalkainen ja lyhyt selkäinen, niin kannattaa kokeilla istuvuutta ennen ostoa tai olla ns. aika varma mitoituksesta. Monesti tälläisella ruumiinrakenteella sitä osuu kahden runkokoon väliin silleen just sopivasti.
    Esimerkiksi itsellä on tuo Inbred Ti 29er 19.5" koossa - runko on juuri passeli pituudeltaan, mutta satulannostovaraa ei kovin paljoa tuon rungon mataluuden vuoksi ole, ei edes pitkällä tolpalla. Normi teräs Inbredin olisin ottanut koossa 21", mutta tuon Ti mallin sloupattu ST teki rungon geometian juuri sen verran pidemmäksi, että omien kokemusten perusteella päädyin sitten tuohon 19.5" kokoon (kunhan olin varmistanut pääkallopaikalta tarkat mitat keskiön keskeltä ST:n päälle) ja onneksi näin. Pyörä toimii kuin tauti ja rungon koko on ns. spot on.

On Onet on pirun hyviä ja kestäviä runkoja, hintalaatusuhde kohdallaan. Mun ensimmäistä erää oleva lastenrattainen 20" Inbred lienee edelleen kunnon ajossa seuraavalla omistajallaan ilman ongelmia ja sillä on ajettu muuten vuosien varrella aika reippaasti.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    On-Onen rungot ovat pitkiä, ja tässä yhteydessä voi mainita yhden seikan mistä ei yleensä puhuta: Maastosinkulakäytössä hieman pidempi runko on mielestäni parempi, kun kuitenkin pääosin ajetaan putkelta. Vai onko tämä ainoastaan minun oma hölmö ideani?
    Tuosta sinkulan pituudesta näyttää olevan vastakkaisia mielipiteitä. Itselleni kävi niin, että vaihdoin Banshee Sciroccooni 20 mm lyhemmän ohjainkannattimen (110 mm ->> 90 mm) ja muutettuani sen yksivaihteiseksi: tuntui että painopiste meni muuten putkelta ajaessa liikaa eteen. Samalla painonsiirto taakse alamäissä helpottui vähän.

176 senttisenä ja vähän lyhytjalkaisena ottaisin varmaan 16" Inbredin. Aika pitkä satulatolppa olisi kyllä paikallaan.

Voisin heti tulla mukaan jakamaan postikuluja, jos saisivat sen levyjarrullisen pompinon ulos joskus. Reilusti yli vuosi sitten luin tuosta jo ja olivat saaneet mallikappaleetkin tehtyä, mutta sen jälkeen en ole saanut lisää tietoa tuosta... Kysyntää varmasti olisi reilusti..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maitorahka Katso viesti
    Voisin heti tulla mukaan jakamaan postikuluja, jos saisivat sen levyjarrullisen pompinon ulos joskus. Reilusti yli vuosi sitten luin tuosta jo ja olivat saaneet mallikappaleetkin tehtyä, mutta sen jälkeen en ole saanut lisää tietoa tuosta... Kysyntää varmasti olisi reilusti..
    Tiedustelin aihetta viimeksi kesäkuun alussa ja vastaus oli...

"unfortunately we have no plans to manufacture a pompino with disc
    brakes at this time

regards
    craig nasty"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Tiedustelin aihetta viimeksi kesäkuun alussa ja vastaus oli...

"unfortunately we have no plans to manufacture a pompino with disc
    brakes at this time

regards
    craig nasty"
    No ikävä homma sitten. Vuoden verran odottanut ihan turhaan. Noh, eiköhän se jossakin vaiheessa kuitenkin tule, kovasti muihin malleihin kuitenkin panostavat.

Peukalo ylös

Noniin 16" titaani-inbred koeajettu ja hyvältä vaikutti. Kiitos vielä koeajon tarjoajalle!!

Ilmeisesti siis Ti Inbredejä on täällä useampiakin. Hieno homma!
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Jäbä: Minä harkitsen Inbredin tilaamista tässä lähiaikoina. Minulle pyörä tulisi myöskin Helsinkiin. Arvon tässä vielä rahatilanteen ja rungon koon suhteen.

Lienee tuo 16" sopiva jos mittaa on 172cm ja jalan pituus 80 cm?

Peukalo ylös

Hyvähyvä . Luulen että otan tuon 16" rungon, koska tuo koeajettu fillari lyhyellä stemmillä ei tuntunut liian pieneltä. Ja stemmiä voi aina pidentää.

Tuolla on-one:lla vaikuttaisi olevan muutenkin aika edullisia osia, joita varmaan pistän samaan tilaukseen. Ainakin sen hienon satulan missä on kuva inbred-dude:sta . Kustannukset voi sitten varmaan jakaa tilauksen arvon mukaan?!

Mites on noitten tavaroitten toimitusaikojen kanssa On-One shopissa? Onko tullu jotain trackin numberia yms. tilauksen jälkeen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janihoo Katso viesti
    Mites on noitten tavaroitten toimitusaikojen kanssa On-One shopissa? Onko tullu jotain trackin numberia yms. tilauksen jälkeen?
    Kolmesti olen tilannut (tosin kerran PlanetX:n puolelta) ja tavarat ovat tulleet nopeasti ja hyvin pakattuna n. viikossa. On Onelta tulee joku lähetyskoodi (tilausnumero?), mutta en tiedä sopiiko se jonkin firman seurantaan. Jossain ale-tavaroissa tuli ilmoitus, että seurantakoodia ei kiireen takia anneta tms.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Minä olen tilannut On-Onelta vain kourallisen takarattaita: postinkantaja toi ne laatikkoon muistaakseni suunnilleen viikossa.

Kuinka monta kertaa vuodessa se kontti mahtaa tulla tuonne OnOneen ? Ja pitääkö olla nopea tilauksen kanssa ettei jää taas vartomaan seuraavaa konttia.
    Tällä hetkellä siellä ei ole juuri mitään myytävää ja sivujakin päivitetään tosi laiskasti.
    Halpaa rautarunkoa koitin sieltä tilata mutta ei oota myydään eikä mitään tietoa koska tulee .
    Tai on siellä tällainen tieto: Next drop expected around Mid (ish) July 2009.

Elokuun puolessa välissä siellä on uusien värien yhteydessä mainittu näin:

decided today , in 2 months - frames will be as follows
    http://www.on-one-shop.co.uk/?p=2879#more-2879

Noilla on kyllä eeppisen huono nettikauppa, ei pysty tukemaan vaikka kiinnostaisi itse tuote kovastikin.

Ok odotellaan... Tavaraa tilailin ma 14.9, joten saa nähdä tuleeko tavaraa ensi viikon puolella ja onko sitä ollut ollenkaan. Minulle tuli heti tilauksen jälkeen sähköpostiin tilausvahvari, jossa tilausnumero. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Laitoin vielä meiliä perään ja kyselin seurantanumeroa ja lisää tavaraa tilaukseen. Vastaus tuli nopeasti ja oli ytimekäs - lets see what Caroline can do.
    Niin ja kysymys tavaran kasauskunnosta saapuessa. Onko runkoihin tarvinnut tehdä valmistavia toimenpiteitä ennen asennusta. Lähinnä maalijäämiä kierteissä kupeissa tai kannakkeissa / korvakkeissa?
    janihoo muokkasi tätä : 18.09.2009 at 01.12

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janihoo Katso viesti
    Onko runkoihin tarvinnut tehdä valmistavia toimenpiteitä ennen asennusta. Lähinnä maalijäämiä kierteissä kupeissa tai kannakkeissa / korvakkeissa?

* Faced and chased disc mount and BB/Headtube :: No

Eli tuon mukaan tulisi tehdä.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Oma lelumiiniversio samasta aiheesta eli Scandal olisi kyllä vaatinut jarrukorvakkeen viimeistelyä, muuten ok.

Verkkokauppa toimi ja tavara liikahti nopsaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •