Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cammer Katso viesti
Luokat voidaan erottaa palkintosummilla toisistaan. Stock luokassa mainetta ja kunniaa (eli amatöörikisat), modifiedissä nimellinen palkkio, Pro Modifiedissä sais astetta enemmän rahaa ja Top Fuelissa olis sit ronskisti rahaa jaossa. Kuka haluaa pumpata itteensä mömmöjä ja kilpailla laittomasti stock-luokassa jossa saavutettu etu on pelkästään egoa hivelevä. Kovat jannut menee suoraan TF luokkaan jossa palkintosummat kompensoi sitä riskiä että kone saattaa paukahtaa kesken reissun.

Pakarat paukkuu ja pyörä kulkee. No onko sillä jotain eroa onko se sponsori joka tarjoaa nitroa vai nykytilanne jossa kilpailijat ottaa omatoimisesti nitroja. Vai ottavatko urheilijat nitroja nykypäivänä vaan ottamisen ilosta, eivätkä tavoittele kisavoittoja ja näkyvyyttä tällä parannetulla suorituskyvyllä?

Miksi terveyteen panostavien liikunnanharrastajien pitäisi kokea huippu-urheilijat esikuvikseen ja malleikseen? Ehkä tämä esikuva / malliajattelu toimii jossain junnupiireissä jossa vielä on edes kuvitteelliset mahdollisuudet siihen että joskus ajaa ison pyöräkilpailun voitosta. Vai vedättekö te äijänköriläätkin tuolla succicsissa suoli pitkänä pitkin maantienlaitaa ja kuvittelette olevanne Tourilla, piikkipaikalla kuten Armstrong konsanaan? Mä aina oon kuvitellu että kuntourheilua harrastetaan sen takia että se on hauskaa ja pysyy keho ja mieli virkeänä.
Mitenkäs sinne satsiluokkiin päästään/joudutaan/päädytään? Kun siellä on ne massit jaossa, niin urheilijoita aivan satavarmasti kiinnostaa saada vähän muutakin kuin lämmintä kättä itsensä kiusaamisen palkinnoksi. Olisiko Top Fuel lähdöissä esimerkiksi 1000 ajajaa viivalla vai miten saataisiin epäterve kilpailu "alemmilla" karsintatasoilla kuriin? Testaustoimintaanhan palaisi edelleen rahaa ja testaaminen olisi aikaisempaa kalliimpaa sekä hankalampaa.

Paras tapa karsia satsitusta ja rankasti olisi rahan poistaminen yhtälöstä. Tähän kun lisäisi sen 30min karanteenin ennen starttia, niin voisi satsittelu vähentyä aika rankasti ja VAM metrit, FTP watit ja millit laskea vihdoin ja viimein ensimmäisen kerran 1990 luvun alun jälkeen.

Ja tosta fanituksesta. Tsekkaa vaikka Tour de France ketju tuolta kisafoorumilta.