Osaisko joku kommentoida eroa NBX Lite 2.2 ja NBX 2.3 välillä? Mielellään vähän keventäisi, muttei viitsisi paljoa luopua ajoominaisuuksista.
Osaisko joku kommentoida eroa NBX Lite 2.2 ja NBX 2.3 välillä? Mielellään vähän keventäisi, muttei viitsisi paljoa luopua ajoominaisuuksista.
Onhan nuo ihan eri kategorian renkaat, 2,3":ssa on nappulat ovat varmaan 4x isommat kuin 2,2" Litessä...
Mountain King 2,4" SS on hyvä ja kevyempi vaihtoehto NBX 2,3":lle, koko on suunnilleen sama ja kaarreominaisuudet yhtä hyvät. Ajomukavuus on NBX:ää parempi koska runko on joustavampi ja ilmatila vähän isompi. Nappuloissakin on kokoa jonkin verran, vaikka ei ihan yhtä järeät kuin NBX 2,3". Painossa eroa n. 100g MK:n hyväksi.
Fat Albertit jonkin aikaa alla olleena ihan kiva rengas. Noin niinku miinuksena vois mainita omalla kohdalla, uutena roiski kivet sun muut alle golfpallon kokoiset silmille, varsinkin männynkävyt jäi renkaisiin kiinni hyvin. Rullaavuus on aika surkea ja asfaltilla ajaessa ääntä löytyy. Sivuttaispito on periaatteessa ihan hyvää tiettyyn rajaan, sen jälkeen rengas vain lähtee alta. Talvella on varsin hyvä nastattomaksi.
FA 2.25 UST ollut nyt metsäajossa useamman viikon, pito on oikein hyvä ja rullauskin riittävä, olen ajanut enemmän MK/NN/Explorer/NBX-tyyppisellä kevyellä rengastuksella aikaisemmin ja vain painossa tulee takkiin lujasti. DH-hommiin noilla en taitais lähteä, tuli rajat vastaan jo ajettavia mäkiä laskiessa tuolla pohjoisessa.
Jostain syystä mulla vaan paukahtelee reunanauhat noissa FA:ssa, takarengas hajos heti ja eturengas ehti olla nelisen viikkoa paikallaan ~samoilla paineilla (kerran pari piti vaan lisätä ilmaan) kunnes reunanauha oli antanut periksi varastossa.
Paikallisesta puodista löytyi vielä NBX:ää. Kokeillaan niillä kuinka äijän käy.
Holokki auki ku H. Moilane.
Ei välttämäti kovin hyvin ole kaupoissa, mutta reinokaupasta ainakin löytyy.
Kävin Clas Ohlsonilla ruuveja ostamassa, ja sattumalta törmäsin pyörän renkaisiin. Katselin huvittuneena että hintaan 18.90 ja 24.90 ei varmaan kovin laaturenkaita saa, mutta äkkiä tajusin Gazza-läpyskät renkuloiden ympärillä.
Tuli sitten ostettua Gazza NBX 2.1 ja testiksi pehmoisempi X-Trak, yhteensä alle viidelläkympillä. Tämä siis Sellon Clasulla, en tiedä oliko niiltä loppuneet 'Dirtbike'-renkaat, jollaisena kuitissa näkyivät, vai mitä oli tapahtunut. Joka tapauksessa halvaksi tuli änbeeäksä.
Vanha teräskaapeleilla oleva Noksun X-Trak DH ainakin on likimain p4sk4 märälle juurakolle ja kivikolle, mutta... satuitko katsomaan onko moisia (etu)renkaita myynnissä? Pelittää meinaan tuolla Yyterin dyyneillä tuo DH versio aivan hiton hienosti, alkaa vaan oma Jeesuksen aikainen yhä jäljellä oleva kappale olla niin hasardissa kunnossa, että...
Tuossa kevyemmässä X-Trakissä kaiketi on matalampi kuvio, joten se ei niin innosta.
..makes Jack a dull boy...
Kyllä kiertely ja hintavertailu kannattaa aina. Itse tänään etsiskelin Kuopiosta uusia renkaita ja mm. sportian bike planet tarjosi Nobby Niciä 65 eurolla.
Samainen rengas tarttui matkaan Leosportista hintaan 29 euroa. Bike planet oli 2.1 ja ostamani 2.25. Aika hurja hintaero. Leosportissa oli 2.25 snakeskin versio 49 euroa.
Huomenna taidan mennä ostamaan yhden varastoon pahan päivän varalle.
Kokeilin 2,3" Hutchinson barracuda enduro:ita juuri hyvien kostean kelin pito-ominaisuuksien toivossa. Ainakin parin lenkin perusteella voi sanoa että pitoa löytyy. Renkaassa on varsinkin kaarrepitoa kuivalla alustalla älyttömän paljon. Rengas tuntuu myös aika tukevalta eli ei taitu alle ja sisuskumit tuntuu kestävän.
Miinuksena 810g paino ja surkea rullaavuus.
Orange mountain bikes
Eilisen jägge lenkin perusteella ei ole Fat albertille vastusta. Äijässä olis ollu parantamisen varaa
Olen ajellut kyseisillä renkailla jo pidemmän hetken ja tykkään kuin hullu puurosta. Enemmän pitoa olen saanut vain Minionin Super Tackystä mutta ne ei rullannut mihinkään. RQ sentään menee ihan kivasti jopa kestopäällysteellä. Nousee vanteelle käsipumpulla eikä tarvii varoa kivikossa. Suhteellisen kevyetkin ovat. Minun renkaat oli 807 g ja 787 g. Suosittelen!
Joo, pari-kolme lenkkiä tullut ajettua noilla. Eka lenkki meni paineita pudotellessa ja n. 2 barin paineilla oon nyt vetänyt, pitoa löytyy silloin tosi hyvin märälläkin. Ja varmaan paranee, kun pinta vähän kuluu.
Renkaan runko on sen verran jämäkkä, että vois mennä jopa alle 2 bar. Tänään ajoin töihin pääasiassa hiekkateitä ja rullaavuus oli yllättävän hyvä munkin mielestä, tosin pistin vähän lisää ilmaa.
recycling will save the planet, especially if you eat all your plastic and die
Millä mallilla Petterii ajaa RQ:sta?
Holokki auki ku H. Moilane.
Noissa RQ ja MK-malleissa taitaa olla eri leveyksissä eri seokset, esim rubber queen 2,2 UST ei ole black chili, mutta 2,4 UST:ssa on kaikkein pitävin black chili. Olikohan ei-UST:ssa vastaavasti, eli 2,2 ei ole black chili. Hyvä kuulla että myös 2,2 pitävät, sellaiset odottelee tuola asennusta, kunhan malttaa lopettaa ajamisen litkutetuilla nbx 2,2 liteillä. Noi 2,4 UST RQ:than painaa sitten jo 1070 g tjtn, mutta perus 2,4 RQ ois voinut kanssa toimia litkuilla? Järeältä toi 2,2kin vaikuttaa, ja biken mukaan UST:n rullavuus ois kuitenkin samaa tasoa kuin 2,4 nobby nicillä.
Ajelin ekaa kertaa tänään noilla RQ:lla keskuspuisto-p-heinä-silvola -akselilla eilisen sateen jälkeen, paineet edessä 1,5 ja takana 1,8. Alun asfalttisiirtymällä tuli ikävä nbx liteä, mutta märissä juurakoissa ja kallioilla renkaat piti kyllä erittäin hyvin. Paremmin kuin aiempi suosikkini gazza core 2,3, voi johtua osin alemmista paneistakin. Ilmatilahan on noissa liki 2,4 nobby nicin kokoa, eli tosi isot 2,2" renkaiksi. Mihinkään enskakisoihin en noilla lähtisi, mutta lenkkikäytössä rullavuus ok -tasolla, ja erittäin mukava, kun ei tarvitse pelätä märkiä kallio- tai juurakkomäkiä. Noihan ei ole siis black chili -seosta mutta tosi pitävää ja pehmeää seosta silti. Lopupeleissä painokaan ei paha kun ovat kuitenkin noin isot, jos vertaa 2,4 ei-UST:hin. Tuskin tulee vaihdettua litejä takaisin, mutta painoa ois tietty säästänyt laittamalla RQ:t ei-UST:nä, ois voineet toimia hyvinkin ja myös parempi rullavuus?
Tarina tuosta RQ:n melko... rotevasta koosta on tosi. Itselläni on pari 2.4 BChili ei-UST versiota, voisin vaihtaa toisen (käyttämättömän) vastaavaan 2.2"-malliin, tuo 2.4" kun ei mahdu Remedy 6:n takahaarukaan vaan ottaa korkeussuunnassa kiinni.
Eturenkaana samanlainen gummi pelittää erinomaisesti, ei tarvitse hirveitä paineita ja pito hämmästyttää enempi-vähempi-XC-gummeihin tottunutta.
Sellainen piirre tuossa RQ:ssa on että en millään saanut sitä nousemaan vanteelle litkujen kanssa, mutta eipä tuo eturenkaassa niin haittaa. Vastaava MK nousi ilman isompia ihmettelyjä, sellainen olikin ennnen hajoamistaan takarenkaana.
Jos vaihto kiinnostaa, laita vaikka priva.
t.
P.
Itselläni on kendan nevegalit stick-e ja dtc , toinen edessä ja toinen takana. En muista kummin päin. Pito on märällä tautinen tiettyyn rajaan asti. Tämän jälkeen luistelee siinä missä esim. mountain kingit ( perus rengas). Ajelen kaikenlaisessa maastossa armottomasta kivikosta lähtien.
OTB in memories
Onko kukaan koskaan kokeillut leikata renkaita?
Uusissa Contin mtk:ssa oli heikko märkäpito, johon ilmeisesti oli syynä valunysät, joita lähdin sitten poistamaan miniporan laikalla.
Tulipa siinä sitten mieleen kokeilla pientä leikkaamista.
Saas nähdä miten pidon kanssa kävi vielä ei ole testattu kuin pihassa.
![]()
Et isommaksi saanut?
![]()
![]()
Still rides with 26er
Kirjanmerkit