Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sami_Matinaho Katso viesti
Aion kasauttaa lähiaikoina uudet kiekot ja tarkoituksenani on saada kestävät, huolettomat ja helposti korjattavat Campa-yhteensopivat kiekot lenkkeilyyn ja kuntotapahtumiin. Yksi ei niinkään vähäinen syy kasauttamiseen on myös se, että tämän hetken valmiskiekkotarjonnasta ei oikein tahdo löytyä tyylillisesti yhteensopivaa ratkaisua teräs/muhvirunkoiseen Olmooni.

Vanteiksi olen jo valinnut hopeiset 32-reikäiset Mavic Open Prot, mutta päätöksenteko navoista on vielä kesken -- vaihtoehtoina tällä hetkellä Campa Record ja DT Swiss 340. Eroja näiden välillä on jo paperilla: Recordit saa DT:n takanavan hinnalla, ja ovat huomattavasti kevyemmät (etu/taka 116/231 g vs. 145/310 g). Lisäksi DT:n etunapa vaatii radiaalipuolauksen, kun itse olin ajatellut kestävämpää 3-ristiin puolausta. DT:ssä puolestaan kiinnostaa sveitsiläinen käsityölaatu ja minulle uusi napavalmistaja (tällä hetkellä rullailen Campan Mirageilla).

Onko jollakulla teistä kokemusta noista DT 340 navoista? Ja vielä parempi jos ajotuntumaa molemmista?
Ota ilman muuta Recordit varsinkin jos satut löytämään vanhanmalliset eli kirkkaat ja rasvaportilla varustetut. Nykyinen musta malli on teknisesti aivan samanlainen, mutta ilman rasvaporttia. Myös navan runko on hieman massiivisempi.

DT:n navat ovat erittäin hyviä, mutta Recordit sopivat paljon paremmin teräsrunkoiseen fillariisi. Ja eipä Recordinkaan laadussa ole muuta kuin kehuttavaa.