FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 13 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 63 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Uiui.

Uusia tarpeita ilmestyy aina vain.

Huom. Jos menee yli niin ei ole pakko lukea.

Ei kele, ku on omistanyt yli 10K€ arvosta hiilarikiakkoja niin luulisi nähneensä jo jotain. LW, Zipp, Corima, Exreme Naro, Mavic...nyt vaan tuntuu siltä että sattui käsiin jotain aika mielenkiintoista. Paikallinen "Muantie-Jumalakaan" ei tyrmännyt ja huomenna "Tekniikan Jumala" saa myös tarkistaaa laadun. Jotenkin vaan teki heti tuupata noi Cerveloon ja ei ne "ihan" pahanta näyttänyt siinäkään. Se "ihan" on parempaa kuin mikään tähän asti tuollaisissa...sulais jo lumet,prk....sananmukaisenti jäitä poltellessa...

Jos tähtien asema ym. osuu kohdalleen, niin ensi kesänä maantiepyörän alla pyörii nuo F5R:t. Kunnolliset tuubikiekot olisi tarpeen, niin pääsee kunnolliset renkaat oikeuksiinsa.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

Mulla on Cervelo RS:ssä Fulcrum kolmoset. Uudelle kaudelle haluis tietty taas jotain kivaa uutta, mutta tuubihommiin en jotenkin jaksaisi ryhtyä. Viime kaudella keskarit pyöri tuolla 30-35 välillä loppukaudesta. Tasaisella pysyin helposti kavereiden matkassa, mutta nousut teki tiukkaa (tuli käytyä syksyllä Pyreneillä huomaamassa, että vaikeeta se on).

Mielessä on pyöriny ainakin shamalit ja reynoldsin assaultit, jotka painaa puolisentoista kiloa, mutta on silti varmaan suht aerot ku on 4,6cm korkeet.

Mitkä kiekot mun kandee hommata, ja oonko vaan yksinkertaisesti tyhmä jos en osta samantien tuubeja?

Tässä olisi kiekkosetin hankinta maantiepyörään kiikarissa ja mielessä pyörii seuraavat vaihtoehdot: (hinnat Bike-discountilta)

- Mavic Ksyrium Elite, 1 550 g ja 425 €
    - Shimano RS80, 1 516 g ja 399 €
    - Dura-Ace WH 7850-C24-CL, 1 386 g ja 579 €

Tai sitten jos tekisikin itse; D-A navoilla, DT-puolilla ja joillain hyvillä Mavicin kehillä. Kuinkahan painavat ja hintavat noista tulisi?

Ps Tuolla Discountilla oli myös 240s navat, RR1.1 kehät, DT-Revot ja painoa luvattiin 1 540 g ja hinta 449 €.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

DA navat, DT 1.1 kehät ja eteen Revo/taakse Comp voisi olla soiva. Tietty takanakin menee Revo mutta fiilis on inan pehmoisempi.

Ite laittaisin noista valmiista Mavicit tai DT navoista kootut. Ne C24 on kuulemma aika legendaarisen pehmoiset. En ite tiä muuten mutta asiakkaat väittää niin.

Ksyrium Elite on yhä varmaan vallan oiva kiekko, varsinkin kun paino taas putosi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tai sitten jos tekisikin itse; D-A navoilla, DT-puolilla ja joillain hyvillä Mavicin kehillä. Kuinkahan painavat ja hintavat noista tulisi?
    Mulle on tulossa näinä päivinä loput osat (pinnat+kehät) D-A/DT/Open Pro settiin. Tuollaisen hinta menee sinne kolmensadan paikkeille. Tosin nyt alkaa olla kiire; kaupoissa ei enää joka paikassa ole 7800-sarjan D-A:ta ja 7900 sarjan napojen hinnat on paljon kalliimmat. Silti en usko että niissä on juuri mitään todellista parannusta, ehkä hiukan kevyemmät.
    Jos nuo Open Prot on edes lähellä ilmoitettua painoa niin paino jää alle 1650g, jopa 1620g. Sen näkee sitten. Eteen revot, taakse Revot vasemmalle, Compit oikealle ja alunippelit, 32/32 pinnaa.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vz Katso viesti
    Mitkä kiekot mun kandee hommata, ja oonko vaan yksinkertaisesti tyhmä jos en osta samantien tuubeja?
    Avo ja korkea laippa kiekossa on melko kuollut idea. Ainakin kunnes tulee myyntiin kokokuituisia avokehiä järkihintaan. Alu/kuitukehät on minusta liian painavia ja mahdottomia korjata, samoin avo-kokokuitukehä on erittain vaikea korjata joten varakehän saatavuus/toimitusaika ja hinta kannattaa tsekata. Kokokuituisen tuubikehän pystyy kuitenkin korjaamaan useimmiten = säästää aikaa ja rahaa. Joku Zippin varakehän hankinta ja hinta ei paljon hymyilytä...

Tuubit ei oikeasti ole mikään kamala asia kun ne eivät puhkea juuri koskaan ja ajettavuus ei ole ainakaan huonompi, varsinkin kurveissa mikä on kisoissa ihan kiva. Tietty jos ostat halvimpia tuubeja niin sit se tulee kalliiksi mutta 40-60€ saa hyviä tuubeja jotka kestää useimmilla kesän ajot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Jos nuo Open Prot on edes lähellä ilmoitettua painoa niin paino jää alle 1650g, jopa 1620g
    Open Pro painaa nykyään käsittääkseni 440-450g. Ja DT RR1.1 on kestävämpi/paremman mallinen joten siksi laittaisin mielummin niitä. Niitä mulla onkin 3:ssä kiekossa sitten, 04' vuodesta 2:i niissä ja ei ongelmaa ollut. 3:mas on Tehotappikiekossa joka on uudempi.

Yli 1600g kuulostaa aika paljolta matalilla kehillä ja Revo pinnoilla? Verrattuna kun mulla on tossa EA Circuit kiakkoja jotka painaa ~saman mutta niisä on selkeästi järempi ja korkeampi kehä. Samoin HED Bastogne keikkosettiin verrattuna jossa on kanssa profiilia jo vähän ja painoa 1480g. HED:issä on muuten selkeästi paksummat aeropinnat takana kuin eessä, lienee tukevuuden takia. Tai Tunen perusnavoilla vastaava setti on 1340g ja DT RR1450 setti punnattuna 1420g. Tietty hinta karkaa muutaman satasen sit.

Kiekot on mun heikkous, ne kun tuntuu ajossa eniten ja on helpoimmat päivittää.

Olin laittanut DT:n laskuriin kehän painoksi 430g, jonka muistin ulkoa, mutta Mavic ilmoittaa näköjään 435g. Olen myös nähnyt kuvan Open Prosta vaa'assa joka näytti 450g. No, lienee jotain siltä väliltä. Lähinnä treenikäyttöön nuo tulee. 440g:lla menisi vielä alle 1650g setti.

D-A navat ei ole kovin köykäset, mutta olen antanut itseni ymmärtää että ensisijainen asia on laatu, sitten vasta paino. No, tulee siinä samassa paketissa Tunen Mag180 napa ja CX-rayt, ne kun lyö nippuun niin sitten mulla on avokiekkopari joka painaa vannenauhojen kera 1330g. (etukiekko on jo nipussa, 599g)
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Tosin nyt alkaa olla kiire; kaupoissa ei enää joka paikassa ole 7800-sarjan D-A:ta ja 7900 sarjan napojen hinnat on paljon kalliimmat. Silti en usko että niissä on juuri mitään todellista parannusta, ehkä hiukan kevyemmät.
    EIkös noissa ole ihan erilainen laakerien välyksen säätösysteemi? Uusilla ei tarvitse enää pelata perinteisten lituskaisten kartioavainten kanssa, vaan niissä on joku kuusiokolosysteemi. Molemmissa on siis toki edelleen irtokuulat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orcatri Katso viesti
    EIkös noissa ole ihan erilainen laakerien välyksen säätösysteemi? Uusilla ei tarvitse enää pelata perinteisten lituskaisten kartioavainten kanssa, vaan niissä on joku kuusiokolosysteemi. Molemmissa on siis toki edelleen irtokuulat.
    Eli samallainen kun Campan navoissa on ...?

Se on viksu, helpoin säätää kun kiekko on paikallaan rungossa.

It kyllä laitan DT:n navat jos laatua haluan, en Shimanoja mutta mielipiteitä toki saa ereyttää...

Onko foorumilaisilla kokemuksia Easton EC90 SLX kiekoista? Siis näistä. Hakusessa olisi maantiefillariin uudet "all-round" kiekot ja olen nyt päätymässä ensimmäistä kertaa tuubikiekkoihin. Vanteet saisivat olla kevyemmät kuin nykyiset Ksyrium ES -kiekot ja hintakin mielellään alle 1,5k€. Niin ja kuskilla on painoa karvan alle 80kg.

Ainakin weightweenies:n sivuilla noita on kovasti kehuttu.

Ja näkyivät esim crc:ssä olevan kohtuullisessa alennuksessakin. Shimanon navalla 1126 € ja Campalla 1251 €. Ei ihan pahalta kuullosta.

Stadlerkin näyttää myyvän Eastonia alessa:
    EC 90 SLX
    EC 90 Aero

Molemmat 1111 eur.
    Rule #1: Obey The Rules

Onkohan noissa vanteissa 2008 ja 2009 mallien välillä muuta eroa kuin navat (R4 ja R4 SL)?

Wigglessä maksaa 2009 malli parisen sataa enemmän kuin yllä olevat tarjoukset, joten jos vanteissa ei suurta eroa niin ostaa mieluummin kunnon tuubit säästyneillä rahoilla

Ajattelin päivitellä kiekot maantiesykkeliini, kun nykyiset tuntuvat vähän notkuvan ylämäissä putkelta poljettuna. Kiekot on tällä hetkellä Shimanon wh-r550.

Miten seuraavat kiekot toimisivat noin 90kg kuskin alla http://www.roseversand.de/output/con...0&detail2=3625? Hinta on ainakin halpa, eikös tuossa ole etu- ja takakiekko samassa paketissa ja vieläpä valmiiksi kasattuna..?

Olisiko nuo yhtään jäykemmät ja ehkä vähän kevyemmät vai pitäisikö suoraan ruveta katselemaan jotain >500e:n kiekkosettejä?

bere Guest
    Tolla hintaluokalla itse päädyin näihin. Ei kaduta. Nätit, jäykät, nopeet.

Jos ostan valmiskiekot ja pakan, tarvitsenko vielä esimerkiksi jotain prikkoja tai erikoistyökaluja, jotta saan kokonaisuuden kasaan?

bere Guest
    Pakka-avaimen että saat pakan kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    ...myyvän Eastonia...
    Käykääs kokeileen noita korkiaprofiili-Eastoneita? Vielä viime viikolla pidin niitä Ok-kiekkoina lukuunottamatta varakehän hommausproseduuria....sit sunnuntain kisassa kuuntelin kun ihan tasamaalla nais-kuski kiihdytti ja jarrupalat kolisi vanteeseen??? Runko oli uusi Focus ja kiekotkin kai tän vuoden mallia. Tuli piäne dejavu yms Tunkkipualikkaan vieressä kinnaamisesta Rosendal GP:ssä jonain vuonna kun sen Zipp 404:set kolisi samalla tavalla. Täytyypä käydä kokeileen yhen kaverin vastaavia josko ovat yhtä veltot...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 28.05.2009 at 16.07

Eastonin EC90 TT kiekot ovat aivan nuudelit, mutta EC90 Aero on ihan riittävän jäykkä ainakin mulle pikaisen koeajon perusteella. Jos painoa on yli 80kg, niin noi saattaa olla aika vetkulat, mutta niin on monet muutkin kiekot.

Mä liputan edelleenkin Reynoldsin puolesta.
    6.7 WTF/kg

Mää kokeilin FFWD:n kilon kevennyskiekon jäykkyyttä "teippitestillä" ja siitä se meni läpi, ei siis laappinut...mutta 24 pinnainen F5 oli kyllä järkyttävän jäykkä siihen verrattuna. Tilasin sitten kokeeksi 28 pinnaisen F2 takakiekon vaikka normaalikin riittää normaalisti. Tosin om mun massa/tehokin hieman normaalilenkkeilijästä poikkeava. Continental tiimin jampat ajaa muuten "isojen setien" versioilla eli FFWD:n Control sarjan kiekoilla, 24/28 pinnaa. Eliten kisoissa kun ajetaan ihan miten sattuu kaikenmoisiin reikiin niin se +40g ei varmaan haittaa kun kestokin on suurempi ja niillä voi ajaa cyclocrossia sit syksyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Open Pro painaa nykyään käsittääkseni 440-450g.
    Eilen saapui paketillinen kiekon osia. (jotka postinkantaja oli jättänyt näppärästi oven taa oman onnensa nojaan kun ei oltu kotona) Open Prot painoi 435 ja 436g, eli just sen mitä pitikin. Paljon mukavampi yllätys sen sijaan oli Tunen Mag180 napa, joka painoi 182g ilmoitetun 187g sijasta. Elikkäs kohtapuoliin on mukavan köykänen avokiekkosetti valmis, joka painaa ilman vannenauhoja 1288g, niiden kanssa 1318g
    (584/599g+704/719g)
    Kaar ittelles vaa

Mulla on tossa Tune:en kilkettä ja tollanen napakin on, olisin voinut punnata.

Tunen navoissa on sitten leekerien kireyden säätö aksilan päissä ja soon sellaneinen että on aika essentiaalista että se on oikein, muuten pragaaa leekerit ja rullaus kärsii.

Mulla on Tunen kiekkosettejä DT RR1.1 kehillä ja Aerolite pinnat, ne on ollut yleensä ~1350g. Minusta avokiekkojen aatelia vaikka ei kaupalliset tai hypet. Toisaalta DT RR1450 setti on kanssa enempi kun oiva avosetti, valkeat punnasin 1420g. Painoissa ei vannenauhoja.

Cool

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Käykääs kokeileen noita korkiaprofiili-Eastoneita? Vielä viime viikolla pidin niitä Ok-kiekkoina lukuunottamatta varakehän hommausproseduuria....sit sunnuntain kisassa kuuntelin kun ihan tasamaalla nais-kuski kiihdytti ja jarrupalat kolisi vanteeseen??? Runko oli uusi Focus ja kiekotkin kai tän vuoden mallia. Tuli piäne dejavu yms Tunkkipualikkaan vieressä kinnaamisesta Rosendal GP:ssä jonain vuonna kun sen Zipp 404:set kolisi samalla tavalla. Täytyypä käydä kokeileen yhen kaverin vastaavia josko ovat yhtä veltot...
    Samuko naisten lähdössä? Kui sut sinne on päästetty.
    Psyykkaus on ainakin kohillaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FeelGood Katso viesti
    Samuko naisten lähdössä? Kui sut sinne on päästetty.
    No vetosin Arlan mainokseen: "...jokaisessa ihmisessä on piäni lehmä..." Pääsin ajaa samaa settiä vaikka eivät myöntäneetkään N-18 lisessiä.

Hymy 1288g

Valmista tuli. Paha on pistää alu-avokiekkoja paljon keveämmäksi investoimatta eksponentiaalisia summia muutaman gramman keveämpiin napoihin. Joku hippiäinen toki tulisi hyvin toimeen 20/24 pinnalla, noissa siis miesten painon vaatima 24/28. 1318g vannenauhojen kera.
    Kaar ittelles vaa

Mitä hyö tulit maksamaan?
    Jos et aja et voi ottaa!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •