Onkos kellään kokemuksia näistä:
http://www.bike-discount.de/shop/k37...in-24-set.html Fat Albert Evo Snake Skin 2.4"
Onkos kellään kokemuksia näistä:
http://www.bike-discount.de/shop/k37...in-24-set.html Fat Albert Evo Snake Skin 2.4"
Sama rengas itellä, paitsi 2,25. Metästä ei vielä kokemusta, mutta asvaltilla rullaa jotenkin yli 3 kilon paineilla.
Itse menin hommaamaan nuo Maxxiksen Ignitorit.
Pito märässä juurakossa ja kalliolla on aivan eri maailmasta kuin NN:t.
Rullaavuus asfaltilla ja hiekkatiellä onkin sitten toinen asia.
Jos metsään painelen niin lasken paineet noin 2.3baariin ja jos työmatkoja ajelen niin paineet noin 3.5baariin.
Viime kesänä 80% kaatumisista johtui noista NobbyNickeistä. Pito katoaa yhtään varottamatta ja sitten mennään kylkimyyryä sääri edellä johonkin kantoon ja ajot on ajettu pariksi päiväksi.
Kaatuneen märän puun yli meneminen olikin sitten välillä melkein tehtävä mahdoton.
Harmitti välillä porukkalenkeillä kun muut joutuivat odottamaan alamäessä että mie kannan pyörän alas kun luottoa renkaisiin ei ollut yhtään.
Cycling El Burro
Hitaasti mutta epävarmasti.
Keltäs tota ignitoria löytys Suomessa hyllystä. Tai siis... pääkaupunkiseudulta.
Eilen sain hyvää kokemusta noista Panaracer Cinder -renkaista oli kuivaa hiekkaa-savipolkua, mutaa eri muodoissa, oli märkää/kuivaa kalliota, kiviä, juuria, polkuja jne. Eli lähes kaikkea mahdollista mitä vaan voi miettiä. Joka tapauksessa renkaat toimivat todella hyvin kaikilla alustoilla ja olivat minun mielestäni vielä nopeat. Ei tämä varmaan täydellinen rengas ole, mutta riittää minulle ja ehdottomasti kokeilemisen arvoinen![]()
Nappulakenka muokkasi tätä : 27.04.2009 at 09.10
Still rides with 26er
Noissa supertackyissä on kyllä se riski että ei sitten kovin kovasti tee mieli muilla kumeilla ajaa maastossa... Larsenin kuvio on muisto menneiltä vuosikymmeniltä, mutta pitävän kumin ansiosta pitoa löytyy mahtavasti kovalla alustalla, oli kuivaa tai märkää.
Pyörätiesiirtymällä sitten tulee hassuja ajatuksia mieleen, kuten että jos vetäisi maastopyörän vaikka peräkärryllä polun alkuun...
Joo, hyväksi havaittu jäynä on yllättävä halu testata kaverin pyörää jonkun jyrkän asfalttimäen alla jos vaan klossit on yhteensopivat... super tackyillä yllätetty ei varmasti aja sinua kiinni ennen kuin pysähdyt odottamaan.![]()
..makes Jack a dull boy...
Kenda Nevegal Stick-E 2,35:t lähti tilaukseen, toiveissa on selkeä parannus NN:ien pitoon. Parin viikon päästä toivottavasti ollaan viisaampia asian suhteen.
Kerran luulin notta olin vääräs, mutta sitte huomasinki notta erehryyn.
Kenda Nevegal stick-e 2.35 on omassa pyörässä alla ja on todella pitävät renkaat. Huomattava ero pidossa edellisiin Schwalben Fat Albert 2.35 kumeihin. Hiekkaiseenkin mutkaan voi kunnolla nojata sisään ja ei lähde alta. Rengas varoittaa hyvin jos on lähtemässä alta joten kertaakaan edes märillä juurilla ei ole sattunut näillä renkailla sitä, että olisi perä lähtenyt yllättäen alta. Aina huomaa ennen kuin lähtee. Aika tarraavat on, kun hiekkapohjalla viskoo kiviä ilmaan ja runkoon ropisee hiekkaa jatkuvasti.
Miinuksena sitten aivan järjetön vierintävastus kovilla pinnoilla. Asfalttisiirtymillä on meno kuin olisi nastarenkaat alla. Vaikka pumppaa 3.0 bariin, niin ei näistä nopeita saa millään. Eli en lähtisi ajamaan mitään marathon kisaa noilla. Enska henkiseen metsäilyyn omaan tahtiin tai sitten enska kisoihin ovat kyllä erinomaiset renkaat.
Itse en schwalbeilla ole ajellut, mutta huomattavasti liukkaammat näyttivät samalla lenkillä ja vauhdilla olevan kuin 2,35" Nevegali (taka) / Minion (etu) yhdistelmä, jolla nyt ajelen.
Fat Albert Evo Snake Skin 2009 2.4 tai 2.25. Leveämpi puhdistuu huomattavasti paremmin. Kapeampi on muuten riittävä esim. NoTubes Flow kehällä.
Rulla vielä kohtuullisesti ja tiivistyy litkulla todella helposti.
Joko joku on uskaltanut kokeilla Rubber Queeniä?
Holokki auki ku H. Moilane.
En suosittele ignitoria, ei rullaa, pitää kyllä mutta pito on kovin kulmittainen. Heittää kiviä uutena niin paljon että rungon alaputki ja kuski hajalla.
Vanha mutta lihava.
Tällaisia 2.3x26 Eskar Controleja pääsin itse testaamaan kesällä isoissa mäissä (+20min / lasku). Etupyörä pysyi kiinni karteessa kuin kaarteessa. Kokemusta kuskilla tällaisista radoista vähäinen.
Suosittelen rengasta ainoastaan litkujen kanssa jos ajaa kelloa vastaan. Sisäkumeilla vierintävastusta on vähän liikaa.
![]()
Terästä, alua ja kuitua www.pyorahuolto.com
Juuh, mulla ollut Eskarit alla syksystä lähtien. Ei mitkään pitävimmät liimarenkaat, mutta litkujen kanssa voi ajaa sellaisilla paineilla, että pito on hyvä. Paino on myös ok noin jytkyksi renkaaksi ja ilmatilaa enemmän kuin monissa isommaksi merkityissä. Olen siis tykännyt..
recycling will save the planet, especially if you eat all your plastic and die
Omat kokemukset 2,1" x 26" Ignitoreista (62a) on aika erilaiset:
-rullaa ainakin yhtä hyvin kuin NBX Lite 2,2"
-pitää ihan riittävästi
-kevyet
-huonoa on oikeaastaan vain liian pieni ilmatila (vähemmän kuin monissa 2,1" gumeissa)
Jos ilmatilaa olis vähän enemmän (ja paino olis sama), Ignitorit olis ihan parhaat XC-kumit. Ajoin viime kaudella niillä, nyt on kokeilussa Crossmarkit. Ne vaikuttaa ekojen kokeilujen perusteella ainakin yhtä hyviltä renkailta kuin Ignitorit.
Vanha mutta lihava.
Oma intressi on vaan siinä kun on tapana kolhia noita alumörssäreitäni aika julmastikin kiviin erilaisten kädetysten seurauksena ja sitten vielä ajoittain käytetyt Super Tacky renkaat heittelee kaiken lehmää pienemmän runkoon. Kylhän noi Da Bombit kai jotain kestää, mut eiköhän niissäkin se raja jossain tule vastaan...
..makes Jack a dull boy...
Omasta mielestäni kyseiset renkaat on eritäin hyvät. Ajelen yleensä kaikentyyppisessä maastossa, kaikentyypisellä alustalla märällä sekä kuivalla.
Kaikkea on tullut ennen kokeiltua Ignitoria, Michelin All Terrainia, Nbx:ä
Omasta mielestäni jopa Legendaarista NBX:ä parempi... Makunsa toki kullakin!
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Montaa on koitettu, tällähetkllä alla nokian nbx litet. Hintaansa nähden aikahyvät, jos ei ole mikään vellikeli!
Ei oo Armadillot, vaan Control-versio. Muistaakseni Cyclestoresta tilasin.
Edelleenkin tyytyväinen niihin, mutta nyt tuli testiin Contin Rubber Queenit. Vaikuttavat vähän tahmeammilta, märällä en kyllä vielä oo ehtiny kokeilla.
recycling will save the planet, especially if you eat all your plastic and die
2.2 UST:t, jotka käsittääkseni ei oo blackchiliä. Tänään on ainakin märkää, joten illalla kokeilemaan...
recycling will save the planet, especially if you eat all your plastic and die
Eilisen lenkistä suivaantuneena, uhrasin tänään aikaa rengaskaupolla. Muutama kysymys heräsi matkanvarrella, johon toivon arvon foorumilaisilta löytyvän vastauksia:
-onko Racing Ralph todellakin pitävä rengas märällä kivellä/juurella? Muutama asiaa puoltava väite esitettiin...
-Fat Albert ei olisi hyvä valinta metsäajeluun vaan enemmänkin DH-hommiin. Onko todella näin?
-onko Schwalben 2.4" leveä rengas Contin vastaavan kokoista pulleampi?
-tiivistyyko RR tai Fat Albert non-UST versiona litkujen avulla UST-kehälle?
Lisäys:
-Rocket Ron? Tekeekö märällä mitään, vai onko Nobby Nicin tapainen?
Holokki auki ku H. Moilane.
Kirjanmerkit