FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 34 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Moikkaatko kävellessäkin jokaista vastaantulevaa kävelijää? Entäpä nouseeko hanska autoillessa jokaiselle autoilijalle? Jos ajaa japsimopolla, niin onko sallittua moikata H-D:llä ajavia? Mikä sitoo moikkaamisen kulkuvälineeseen? Onko väärin moikata pyöräilijää jos itse kävelee? Oma käsi nousee aivan muista syistä kuin omasta tai vastapuolen kulkuvälineestä.
    Moikkaaminen on mulla sidottu vastaantulijan statukseen, paikkaan ja mielentilaan eikä niinkään siihen, millä liikun. Moikkailen siis tuttuja aina kun huomaan ja tuntemattomia joskus ihan huvikseni Kotosalla ja mökkipitäjässä liikuskellessa käsi siis nousee useammin kuin työmatkalla. Lancialla ajaessa moikkailen vain lancisteja
    Täysillä keskelle

brewster Guest
    Tuli niin hyvä mieli. Tunne oli valtava. Päivä oli pelastettu ja aurinko tuli pilviverhon takaa. Vastatuuli lakkasi puhaltamasta. Syy olemassaololleni selvisi. En ole turha. Pehmeä lämpö ympäröi minua joka puolelta. Olen universumi (valaistunut). Tuntematon trikoomies tervehti minua. Pyöräilyllinen tavoitteeni on saavutettu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Kokeile mennä maantiepyörällä metsään niin huomaat ketkä kaikki luovatkaan outoja katseita.
    Tuollainen näky jos tulisi vastaan, niin aivan varmasti olisi minulla käsi pystyssä!

Jep, ei täällä kulmalla yleensäkään pyöräilijät paljon toisilleen kai moikkaile.
    Parin vuoden aikana saldo taitaa olla kaksi tai kolme tapausta.
    Mutta ei pidä luovuttaa...

Onko pyöräilevä kansa herännyt koloistaan ja toipunut vappukrapulasta, kun yllättävän paljon tuli pyöräilijöitä vastaan pikku lenkillä Vanhankaupunginkoskella, Viikin metsäpoluilla ja Hertsissä..

Vastaan tuli karkeasti arvioiden 30-40 innokasta ja en sentään ihan jokaiselle jopomummelille ylävitosia heittänyt, mutta usein nyökkäilin ja morjestin eikä kukaan antanut vastakaikua..höh..en ole sitten vissiin itse tarpeeksi raflaavan näköinen..

Offaria; Kyllä muutaman viimeisen lenkin perusteella voisi pyöräilijöille pistää lakialoitteen handsfree-pakosta..kohtuullisen rasittavaa kun vastaantuleva lähettää varmaan jotain tekstiviestiä ja harrastaa samalla suurpuikkaa naama näytössä kiinni. (tiedän että handsfreella ei voi laittaa tekstiviestiä, nokkelimmille tiedoksi, mutta you got the point )
    Kävellen olis jo perillä.

Viime viikolla Espanjassa ja Ranskassa vastaantulevat fillaroijat moikkaili eri innokkaasti, välillä jopa tien varrella kävelevät ihmiset. Voidaan me finskit olla moikkaamatta jos siltä tuntuu. Mulle lavan heilutus tuo vaan iloa.
    Sydänhymiömies vartioi vierelläsi

luonto Guest
    Maantiehifistit moikkaili tänään vaikka olin cyclocross-retkuna liikenteessä. On se maailma ihmeelliseksi mennyt :-P

Lainaus Alkujaan tämän lähetti luonto Katso viesti
    Maantiehifistit moikkaili tänään vaikka olin cyclocross-retkuna liikenteessä. On se maailma ihmeelliseksi mennyt :-P
    No toivotaan, että saat nukuttua ensi yön
    Still rides with 26er

luonto Guest
    Jep. Itsehän en moikkaa muita kuin Italiassa käsin tehdyllä maantiepyörällä liikkuvia eurocyclistejä kun maantiellä mennään

yypy Guest
    Neljä viidestä moikkas takasin lauantain lenkillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti luonto Katso viesti
    Mulle taas maantiepyöräilijä nosti lapasta, vaikka olin nojapyörällä liikkeellä! Näin Oulussa!
    Always be yourself. (Unless you suck)

Eilen "fitness" pyörällä lenkillä ollessani maantiepyöräilijä moikkasi ja tottakai moikkasin takaisin. Noin 20 kilometriä myöhemmin alkoi raekuuro ja kova vesisade, joka kasteli allekirjoittaneen täysin. Suoralla sateen keskellä vastaan tuli samainen maantiepyöräilijä yhtä markänä ja molemmat meistä nostivat käden pystyyn virne naamalla. Sen jälkeen ei potuttanut enää niin paljon, kun monsuunin keskeltä löytyi kohtalotoveri

Tänään olin törkeä ja huusin kahden maantievermekundin perään "moi, moi" kiitokseksi hetken peesistä Bodomilla Ja taisi se lapanen heilua ja turpavärkki aueta parille muullekin.
    Festina lente

Ihme hommaa Oulussa

Oulussa menee näemmä niin että mitä kovempi jätkä, sen todennäköisemmin morjestaa. On moikaajat olleet aika herkän näköistä porukkaa.

Ei koske allekirjoittanutta. Eilen tuli 173 cm varteen XXL takki ja paita. Hyvin sopi

Moikataan kun nähdään.

Vaikken mikään kova olekkaan, niin lapasta nostan [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/hebe/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg[/IMG]aina kun huomaan vastaantulevan pyörälenkkeilijän. Hyvin tuntuu täällä Oulussa lapanen nousevan vastaukseksikin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hebe Katso viesti
    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/hebe/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg[/IMG]
    FAIL!!!

Et voi jakaa tiedostoja suoraan koneesi kannasta vaikka se on yhteydessä Internetiin. Joutuu hieman kikkailemaan, että saat näkymään ne oman koneen kannasta. Kuvien jakamiseen voit käyttää jotain Internetin kuvapalvelua esim. imageshack, photobucket jne.
    Still rides with 26er

Sanperi Guest
    Kaverin kanssa ajeltiin hiekkatietä Neulamäestä pois 2pv sitten, vastaan tulevalle pro:n näköselle maasturihemmolle moikkasin mutta tais olla uutta täälläpäin semmonen...vastaukseksi sain (ehkä, ellen väärin kuullut) "moikka" tapaista mutinaa Eli jos tunnistat itsesi tästä niin hihkaise nyt "MOIKKA"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Alkujaan tämän lähetti Hebe
    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/hebe/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg[/IMG]

FAIL!!!

et voi jakaa tiedostoja suoraan koneesi kannasta. Tähän voit käyttää jotain netin kuvapalvelua esim imageshack, photobucket jne.
    Mistähän tommonen linkki tuohon tuli? ei voi ymmärtää

bere Guest
    Hienosti nous lavat taas tänään.

JariV Guest
    Toistaiseksi tervehtimisprosentti on ollut n. 50 %... Saas nähdä nouseeko se siitä kesän aikana.

Eilen lenkillä tervehdin jokaista poluilla tahi tiellä vastaan tullutta harrastajan näköistä pyöräilijää.
    Ilmeet oli lähinnä "Mitä v***a tuo huoitoo, minä en ainakaan tervehdi takaisin" luokkaa...
    Poliisit taas morjesti kun olivat eräälle lenkkipolulle laittaneet maijan parkkiin.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hebe Katso viesti
    Mistähän tommonen linkki tuohon tuli? ei voi ymmärtää
    Tiedostonimi viittaa ainakin kuvankaappaukseen, joka on jostain syystä raahautunut kommenttikenttään. Kyllähän noita sattuu.

Aika harvassa on omalle kohdalle vielä morjestukset sattunut. Ehkä työmatkoilla ihmisillä ei ole aikaa morjenstaa.

Näyttäis muuten pk-seudulla cc- ja maantiepyörät yleistyneen ihmisillä. Nykyään niitä näkee useita päivittäin, kun ennen vilahti vastaan pelkkää hybridiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uomo Katso viesti
    Aika harvassa on omalle kohdalle vielä morjestukset sattunut. Ehkä työmatkoilla ihmisillä ei ole aikaa morjenstaa.
    Kyllä se pikkuhiljaa alkaa tuottaa tulosta. Ainakin poluilla tervehdyksiin vastaan jo 65% varmuudella. Yleinen asenne Espoossa tuon tervehdyksen kanssa on ettei tuntemattomia tervehditä.
    Still rides with 26er

Joo, en mäkään työmatkalla ole huiskinut. Toki sitä vastais jos vastapuoli tekis aloitteen. Muuten on kiire päästä perille ja ajatukset ties missä.
    Festina lente

Se vähä mitä olen Oulussa ja ympäristössä ehtinyt pyöräillä, niin 100% on jokainen tervehtinyt takaisin. Kaikkia harrastajan oloisia moikkaan ja kun olen hyvällä tuulella senkus vain polkemassa, niin moikkailen kypäräpäisiä fillaroitsijoita sekä toivottelen hyviä päiviä ohitettaville mummoilla - jokainen on reagoinut iloisesti Todella hyvä fiilis tulee moisesta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkireisi Katso viesti
    Oulussa menee näemmä niin että mitä kovempi jätkä, sen todennäköisemmin morjestaa. On moikaajat olleet aika herkän näköistä porukkaa.

Ei koske allekirjoittanutta. Eilen tuli 173 cm varteen XXL takki ja paita. Hyvin sopi

Moikataan kun nähdään.
    En kyllä nyt ihan ymmärtänyt, väännäppä rautalangasta Mitä ovat herkän näköiset kovat jätkät?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wege Katso viesti
    En kyllä nyt ihan ymmärtänyt, väännäppä rautalangasta Mitä ovat herkän näköiset kovat jätkät?
    Okei, epätavallinen kielikuva.

Rautalankaa perään.

Oletko nähnyt kun mummo päättää lisätä vauhtia?

Oletko nähnyt kun hyväkuntoinen pyöräilijä huomaa että nytpä haluankin ehtiä? Se on herkkyyttä. Vaivatonta. Sen näkee.

Muistan miltä se tuntui itsestä

Hmm... Lentokenttää kiertävällä tiellä Pirkkalassa vähän nihkeästi tuli vastapalloa, vaikka jokaiselle lapaa/sormia alaotteeltakin tuossa muutama päivä sitten. Hmm...

Mä painiskelen joka päivä tän ongelman kanssa. Vastaan tulee samat naamat, osa hymyilee, osa painaa otsa kurtussa vastatuuleen. Osa tuulipuvuissaan hybridien selässä, muutama maastopyöräilijän oloinen.

Moikatako vaiko eikö? Entä kun menee ohi?

MOiiiiiiiiiiiiii!!!
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Mulle kaks moposkootterilla vastaantullutta teiniä näytti keskaria.
    Mä vilkutin ja hymyilin takas..
    Out off the shadows, in to the light.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •