Tää häslinki saatiin tosiaan vihdoin selvitettyä, lähetettiin oikeat tavarat toisillemme postitse. Kiitos Fillarifoorumille ja RikshalleAlunperin 3.4. sain paketin mutta sisällä oli väärät tuotteet. Bike-componentsista kysyttiin jos voisin lähettää paketin eteenpäin mutta jostain syystä eivät sitten sitä osoitetta antaneet kyselyistä huolimatta. Nyt lupasivat 20 euroa hyvitystä.
hmm.. Eilen tilaus sisään ja katotaans osaako perille ja miten äkkiä .. Tähän asti kaikki tilatut artikkelit on tullu just eikä melkeen .. Vaikka edellinen paketti viipyikin pari viikkoa.![]()
-- not fast but furious --
Torstaina 16.4. pistin tilauksen sisään, 17.4. tuli tilausnumero mailissa ja tänään 20.4. seurantanumero, eli paketti lähti matkaan. Jos vielä paketin sisältö on mitä pitääkin, niin ainakin tän perusteella bike-components on ihan ok kauppa.
7.4. tilaus klo 23, paketin kaikki tavarat varastossa, mutta vasta 15.4. oli Aachenissa joku kuitannut paketin. DHL yritti tuoda pakettia minulle maanantaina 20.4. päivällä n. klo 13 kotiin, mutta sain sovittua ajan 21.4. klo 14.30 - 16 välille ja paketti tuotiinkin n. klo 14.20. Onneksi meillä olivat jo koululaiset tulleet kotiin ja ottivat paketin vastaan.
Huono homma tilata kotiin, koska toimituksia ei ole DHL:llä 16 jälkeen ainakaan tällä kuljetusmaksulla (vain 9,95 euroa).
Paketin toimitusosoitteen muutos kesken kuljetuksen esim. työpaikalle olisi maksanut yli 15 euroa, joten sitä ei kannattanut tehdä.
Näyttää olevan kiireistä aikaa Bike-componentissa, koska paketti oli käsittelyssä viikon ennenkuin se kuitattiin ekan kerran Saksassa. Pari viikkoa tuntuu nyt helposti menevän, ennenkuin saa paketin kotiin vaikka kaikki tavarat olisivat BC:n varastossa.
Muija nalkuttaa ja appi heristelee!
Kuinkas monessa (arki)päivässä teille on tullu paketit bike-componentsilta, laskettuna siinä kun paketti on lähtenyt liikkeelle Deutsche Postin/DHL:n kautta.
Kuudessa arkipäivässä tuli seurantakoodin ilmoituksesta. Tilauksen teosta meni yhdeksän arkipäivää. Tavarat ok.
Aika pitkään kesti, jos kerran DHL:llä tuli. Omasta paketista tuli maanantaina seurantakoodi, mutta lähetysseurannan mukaan "pickup date" oli tiistai. Mahtaakohan ehtiä viikonlopuksi...
Ihan ok toimii. Ei niin nopea kuin esim action sports, (postitus 20€ UPS ja yleensä tilauksesta 3-5 päivää niin on kädessä osat), mutta siedettävä nopeus kun ei ole ihan kiire.
Tilasin 9.4
Vahvistus valmiista paketista 11.4
Paketti kuljetukseen 14.4
Ovella 7:30 (JKL) 17.4
Nopea toimitus, mutta pieni kämmi tuli. Jarrulevyistä toiset olikin 180 millisiä 160 millisten sijaan. En jaksa valittaa, vaan ostan etupäähän uuden adapterin niin tulee tekosyy siirtyä isompien levyjen käyttöön.![]()
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Eiku hommaa toinen 160mm levyn adapteri ja mävoin myydä sulle 140mm levyn taakse
Itse olen odotellut yli 3vko että lähettäisivät rojut, mutta kestää...
Viimeisin tieto on että alkuviikosta pitäisi lähteä, saas nähdä.
Ja puuttuvan osan kohdalla nettisivuilla edelleen toimitusaika 2-7 päivää!
Tuli uus vastaus toimitusajasta saksaksi.
lähtee noin 14 päivän kuluttua!!!
pistin aika vihasta viestiä menettelytavoista ja odotan innolla vastausta.
pian joutuu soittaa sinne...
Aikaisemmin ei oo uskaltanu pahemmin huudella ku on maksanu tilille mutta Visa aikana ei oo hätää![]()
Vaihteeksi hieman edullisempi tilaus, eli alle 100e, ja kaikki oli 2-7 päivän toimitusajalla. 15. tilaus, 16. päivä ohjeet maksamisesta, 22. päivä seurantakoodi ja tänään 27. päivä tavarat työpaikalle.
Ihmettelin sitä linkkiä mailissa jossa oli seurantakoodi, eipä tuntunut toimivan, toimineeko sitten vain paikallisilla asiakkailla. Mutta valikon service, package tracking sivulta sitten sai tietoa omalla koodilla.
Eivät vastanneet mitään edelliseen viestiin jossa haukuin tiedotus tapaa ja pyysin lähettämään kamat heti ja puuttuvat polkimet jälkikäteen. Vanhasta kokemuksesta tiedän että kyseinen pulju on todella nihkeä tekemään jälkitoimituksia.
Viiden aikaan tänään laitoin uuden viestin ja pyysin lähettämään muut kamat ja jättämään polkimet kokonaan pois.
8minuutin kuluttua tuli viesti että ei pysty kun kaikki kamat on lähetetty eilen!!??
Ihme touhua...
Aina sitä yrittää olla ajoissa liikenteessä mutta aina tulee kiire. Eikä meinaa muistaa että gunterien sesonki alkaa hiukan aiemmin.
Ja paketti on tulossa sillä DHLn ekstra hitaalla rekalla vaikka yritin vaatia pikatoimitusta,m****t!
Laitoin taas palautetta, innolla odotan tuleeko vastausta.
Sain omaa tilaustani koskien eilen vastauksen, kun kyselin aiemmin viikolla, että mikä maksaa. Puuttui yksi tuote. Pisitin että jättäkää pois ja pakettia vain postiin.
Nämä on vähän sellaisia asioita, joista voisi bike-components ilmoitella tuotteen käsittelyssä, että "hei tästä puuttuu tuote xxyyzz ja arvioitu saapuminen on xx.yy". Nyt kun huppu päässä odotellaan, että mitä tapahtuu ja aikaa kuluu kymmeniä päiviä täysin hiljaisuudessa niin se voi vähän aiheuttaa verenpaineen nousua, jos on osalla kiire ja on kaikesta saanut kuvan, että tavaraa on ja homma on nopea. Tosin nyt kun tietää että eivät ne siellä mitään ilmoittele vaan pistävät vaan tavarat postiin kun kamat on kasassa, niin mikäs tässä. Mutta silti on vähän hassua palvelua kun on nettikaupoissa tottunut vähän parempaam kommunikointiin. Ostelen aika paljon kiinasta elektroniikkasälää eri ebay myyjiltä ja heillä kyllä tuo kommunikointi pelaa. Harvassa on kokemushistoriassani myös tuollaiset paikat kuin se paulscycles, josta pyöräni ostin, että kommunikointi on 0 tasoa ja todella tökkivää (vaikka lopulta homma ok), tosin nyt samaan sarjaan pääsee myös se primera, josta kengät tilasin lähetin 10 päivän aikana yht 3 spostia, ja sitten 10 päivän jälkeen tuli vastaus.
Palautepostien lähettely on joissain tapauksissa täysin turhaa, kun maaperä ei ole otollista. Taannoin oli kiintoisa kokemus Sigman linssihuollon kanssa (kätevästi vaihdoin tässä aihetta kamerapuolelle). Hermostuin heidän kalibrointitaitoihinsa, kun eivät saaneet linssiäni tarkentamaan oikein. Pistin ihan asiallista palautetta ja ohjeita, miten haluan kalibroinnin suoritettavan ja mainitsin heidän vähättelevästä sävystään puhelimessa. Mies soitti minulle ja kertoi kuinka oli pahoittanut palautteesta mielensä, kuinka hänen päivänsä on nyt pilalla ja kertoi, että jos tällaista palautetta annan niin hän ei aio tehdä hommaa ollenkaan.... WTF?? Tällaiseen asiakaspalveluun en ole koskaan törmännyt aiemmin.
Mutta pointti oli, että joillekkin on ihan turhaa antaa palautetta... Jossain työkultturissa ihmiset on ihan sitä mieltä että heidän tekemä työnsä on palvelus ja siitä pitää asiakkaan kiittää, vaikka se tehdään vasemmalla kädellä ja muuten voi haistattaa ja jättää tekemättä. Että jos bike-componentsin puolella löytyy joku vastaava persoona, niin varaudu p-olskin vuodatuspuheluun![]()
ReLe muokkasi tätä : 01.05.2009 at 06.47
Auttakaa kielitaidotonta. =) Kattelin tuolta nuita deoren hydraulisia jarruja https://bike-components.de/products/...benbremse.html .Osaisko joku kertoo et onko tuo täydellinen paketti, eli etu- ja takajarru. Hinta ei ainakaan olisi paha.
Tilaus sisään 20.4. ja kaikki tavarat olivat "in stock", mutta liikenteeseen paketti lähti vasta 28.4. Seurantakoodi ei pelittänyt, mutta sain toimivan kun kyselin sitä uudestaan. Eilen 6.5. noudin paketin lähi-Valintatalosta. Plussaa hyvin pakatuista kiekoista.
www.kaupinkanuunat.net
Tilaus sisään 29.4 ja ei ole kuulunnu yhtään mitäänTidä sitten mikä maksaa...
Tilaus 28.4 hiljasta on ollut. yksi artikkeli muuttunut 2-7 päivän saatavuudelle, tilatessa oli kaikki In Stock.
Edit: laitoin tänään s-postia. Vastasivat, että lähtee huomenna.Hyvällä tuurilla tilaus unohtunut kolmeksi viikoksi johonkin nurkkaan tai sitten vaan sattumalta juuri tänään saapunut puuttuva tuote.
Tilatessa kannattaa asennoitua siten että kamat ei tule alle kuukauteen. Eli kiireelliset tilaukset jatkossakin jostain muualta. Erinäistä pientä päivitys/varaosaa voi hyvinkin odotella pidempään.
greenman muokkasi tätä : 07.05.2009 at 21.32
Suo, kalja ja läski.
Kolme viikkoa sitten tilaus sisään, mitään ei ole kuulunut. Viikolla laitoin sähköpostia, eikä siihenkään ole vastattu... Ovat sentään korttia muistaneet veloittaneet.
mikon.1g.fi
facebook.com/peesausphoto/
Sivut näköjään hakkeroitu, jotain islam-säätöä kai. Onneksi en ole tilannut sieltä visalla.
Just kerkesin huomata, sit 5 min päästä taas normisivut esillä... Mitähän pahaa pyöräliike on islamisteille tehny?
Edit: Saksassa näköjään ollu jotain polttomeininkiä: http://en.apa.az/news.php?id=52032
Pisami muokkasi tätä : 10.05.2009 at 19.54 Syy: uutisen lisäys
Pyöräliikkeen ei ole välttämättä tarvinnut tehdä mitään islamisteille tai kenellekään muullekaan, mutta sen (tai sen palvelinympäristön ylläpitäjätahon) on tarvinnut jättää käyttämänsä ohjelmisto päivittämättä. Päivittämätön, haavoittuva ohjelmisto on mahdollistanut todennäköisesti ohjelmanpätkän tekemän automaattisen webbisivun tietojen muuttamisen..
Näitä sattuu jatkuvasti eri muodoissaan. Voin olla toki väärässäkin ja hyvä, että saivat korjattua. Mitään tietoja ei kaupasta ole välttämättä viety.
Kirjanmerkit