Kalsahkon aamun myötä sää muuttui varsin mukavaksi. Huomenna startataan taas 9:30 Mikkelän St1:seltä. Täältä löytyy tämän päivän pyöritykset ja samoin ohjeita osallistujille.
http://www.fillarikalenteri.fi/event.../219/2009-4-10
Kalsahkon aamun myötä sää muuttui varsin mukavaksi. Huomenna startataan taas 9:30 Mikkelän St1:seltä. Täältä löytyy tämän päivän pyöritykset ja samoin ohjeita osallistujille.
http://www.fillarikalenteri.fi/event.../219/2009-4-10
halua olisi lähteä lenkille, mutta jos olen klo 10 kahvituvalla, niin ovatko kaikki lähteneet 9.30 Mikkelästä?
Aamusta aurinkoista, sitten hieman sumuista ja ip aurinkoista. TiiviTaavia lainaten "uudestaan..." eli huomennahan olisi samaa settiä (eri reittiä) tarjolla 9:30 Mikkelän St1:ltä
11.4.2009 Espoo kello 9:30 Mikkelän St1. Lenkkikuvauksessa linkki päivän reittiin:
http://www.fillarikalenteri.fi/cal
Kyllä nyt käy kateeksi kun pääsette rääkkäämään itseänne siellä Pääsiäislenkeillä. Itse kun en päässyt osallistumaan kuin perjantain kiekalle. Hyvä että näkee mitä reittejä ajoitte. Mulle kertyy vähän kiinniotettavaa.
Tuliko sulle Antero toinen kaksisatainen peräjälkeen?
Laittakaapa Tupalenkkiläisetkin infoa missä ajelitte.
Tänään avattiin perinteiset Tupalenkit 9 hlön voimin, kauniissa auringonpaisteessa.
Ajettiin K-Nummen pikkuteitä Mäntynummen Shell:lle kahville, josta Vesikansan ja Lepsämän kautta takaisin Tuvalle. Kilometrejä tuli n.120kpl, ka 26,0.
Onko huomenna joku menossa V-koskelle, vai pitääkö suunnata idemmäs Kuusijärvelle?
Kausi menestyksekkäästi avattu! Tupalenkille kertyi mittaa 135 km, ja jopa ne Vesikansan mäet tuli raahattua ylös. Sepeliä oli siellä täällä mutta yhtään rengasrikkoakaan ei tullut.
"Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen
Nautititiin taas "koko rahan edestä" raikkaasta kevätsäästä (+4). Startissa mukana taisi olla 7 ja loppulenkillä 3.
Tässä linkki lenkkispeksiin ja lopusta löytyy linkki ajettuun reittiin.
http://www.fillarikalenteri.fi/event.../174/2009-4-12
Arvasinkin, että vähintään eilisen pituisen lenkin heitätte, kun keli oli näin hieno!
Saako tänä pääsiäisenä 2 vai 3 kuskia 800 km täyteen?
Tänään tasanen +3 astetta. Mikkelästä starttasi 6 ja lopussa meitä oli 3. Aika kattava kierros Espoosta lähteviä mukavia maantiepyörälle sopivia reittejä Pääsiäisenä tuli ajettua ja mikä parasta valtaosa on pienempiä, mutta hyväkuntoisia eikä valtaväylien piennarta.
Kättä lippaan ja kumarrus vaan vetäjälle! Oman kuolevaisuutensa muisti kyllä joka kerta kun väli kasvoi yli metriin
Lenkkispeksin perästä löytyy tämän päivän reitti.
http://www.fillarikalenteri.fi/event.../221/2009-4-13
Onneksi olkoon puhtaasta suorituksesta kaikille jotka ajoivat neljä kertaa seitsemän tuntia ja 200 km (ja risat päälle)!
Kauden toinen tupalenkki. 4 ajajan voimin poikettiin Vihtijärvellä kahvilla.
Reitille Bemböle-Lepsämä-Nurmijärvi-Kiljava-Vihtijärvi-Haavisto-Vihti-Ojakkala-Veikkola-Bemböle kertyi matkaa n. 117 km, joka selvitettiin vähän yli 27 km/h keskinopeudella. Paikoitellen olosuhteet olivat lähes talviset ja reipas pohjoistuuli "piristi" mukavasti.
Mikkelän lenkkiläiset (5 ajajaa) ajoivat tänään maltilliset 5 tuntia ja 150 km + siirtymät päälle.
Ajettiin ensin vastatuuleen Karjaalle ja sieltä reippaassa myötätuulessa Virkkalan ja Lapinkylän kautta takaisin.
Meinattiin muuten vähän, että pysähdytään Fagervikin museon kahvilaan lämmittelemään, mutta eihän se ole kuin vasta kesäkuussa auki.
Ensi sunnuntain jälkeen tulee mulle piitkä tauko ennen kuin seuraavaksi pääsen sunnuntain Mikkelän lähtöön. On kesälomia, kisoja, kuntoajoja ja Vantaankosken 25-lenkkien vetämisiä. Sama tilanne on monella muullakin kisakuskilla joten kesällä Mikkelän lähdössä voi olla hiljaista. Osallistujat, ilmoittautuisitteko fillarikalenteriin tai tänne, jos olette tulossa, jotta lenkille haluavat tietävät, että kannattaako suunnata sunnuntai-aamuna Mikkelään vaiko ehkä Vantaankoskelle tai Siltamäkeen.
Edellisen postauksen pointti unohtui viestistä, ja se oli kysymys siitä että pitäisikö noita lenkki-porukoita jotenkin keskittää/yhdistää, jos alkaa näyttää että väkeä ei riitä joka paikkaan.
Ville Ilves
Jep, täytyy katsoa riittääkö kesällä Mikkelän lenkeille ajajia. Harrastekuskeja sinne kaivattaisiin kesäkaudeksi lisää täyttämään kisakuskien jättämää vajetta. Pitkä tasainen PK-lenkkihän on kyseessä, joka soveltuu hyvin viikottaiseksi (tai vaikka satunnaisemmaksi) kuntoajoksi hyväkuntoisille sunnuntaipyöräilijöillekin.
Ei nyt heti viitsisi Espoon ainoaa sunnuntai-yhteislenkkilähtöä lopettaakaan. Ja lähtöpaikkaa ei oikein voi enää siirtää idemmäksikään (taannoin se jo siirrettiin Mankista Mikkelään), sillä mukana on ajajia myös Kirkkonummelta.
Pientä ajatusleikkiä lenkkien tiimoilta. Mikkelän lähtö on jo klo: 9.30, Vantaankosken 30-vauhtinen lenkki (V-P) on merkitty klo:10, ja Vantaankosken 25-ryhmä on lähdössä klo:11.
Eli skenaarioni olisi se että nämä kaikki porukat olisivatkin lähdössä Vantaankoskelta klo 11, jolloin paikalla olisi reippaasti porukkaa ja varmasti kuskia useampaan nopeusryhmään. Vielä kun sopii lähdössä reitit sopivasti, niin kauden ja kunnon edetessä voisi kokeilla ensin nopeampaa ryhmää, ja vauhdin hyytyessä voisi huoleti jättäytyä odottelemaan seuraavaa ryhmää.
Ajatuksen tasolla aika simppeli ja toimiva skenaario, vaatisi vaan muutaman vakivetäjän, ja äänenkäyttöä lähtöpaikalla että ihmiset löytää oikeisiin ryhmiin.
Ville Ilves
Kannatan minäkin lämpimästi herra Ilveksen ajatusta![]()
Vantaankoskelle näyttää nimittäin syntyneen uuden (ei vielä edes virallisesti aloitetun...) 25-ryhmän myötä varsinainen "massalähtö" sunnuntaisin klo 11; viimeksikin paikalla oli +20 kuskia
Joten nopeampien klo 9/10 lähtöjen yhdistäminen klo 11 lähdön yhteyteen mahdollistaisi "keskieurooppalaisen mallin", ts. 25-, 27- ja 30-ryhmien perustamisen. -- Tämä on myös pidemmän aikavälin tavoite (varmaan useimmilla alan toimijoilla, ts. seuroilla).
Tämä nyt ainakin "mietintämyssyyn"...Kyse on myös liikenneturvallisuudesta, koska +20-30 kuskin pääjoukot ovat liikenteessä sekä kuskeille (useimmat tottumattomia ryhmäajoon, lähinnä 25- ja 27-ryhmissä) että ulkopuolisille riskialttiimpia kuin pienemmiksi "pilkotut".
j.k. Viikolla ja lauantaisin voitaisiin ajella eriytetymmin (lähtöpaikkoja eri puolella pk-seutua), mutta sunnuntaisin olisi siis tällainen "täyden palvelun lähtö", jossa peräkkäin starttaisi useampi keskinopeusryhmä. Alkumatkasta reitti olisi sama (Riipiläntietä, joten olisi helppo "tiputtautua" hitaampaan ryhmään, jos alunperin valitsemansa ryhmän vauhti osoittautuisi liian kovaksi). Ryhmien ajoreitit eroaisivat jonkin verran (ts. hitaammat ryhmät ajaisivat ehkä hieman lyhyempiä matkoja, tosin tähänkin saadaan helposti vaihtelua).
j.j.k. CCH "hoitaa" toki edelleen sujuvasti ns. kovemmat lähdöt Siltamäestä (tämän uuden - in spe - Vantaankosken kuvion ohella).
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Saako vielä ajaa yksinkin lenkkiä lähtöpaikkana koti ja vauhti "mikänyttuntuuparhaaltajustsilloin"?![]()
VesaP heitti mainion...![]()
Motivaatiota "kääntää kampea" on monenlaista. +30:n vuoden "reissulla" olen nähnyt minäkin varmaan (lähes) koko "kirjon"
Suurin osa Suomessa pyöräilyä harrastavista (n. 800 000) ei "suurin surminkaan" osallistuisi millekään järjestetylle pyöräretkelle tai -lenkille... Näin suuresta joukosta harrastajista löytyy kuitenkin aivan varmasti noin 4-7 %, joka ajaisi mieluusti yhteislenkkejä, jos niitä vain järjestettäisiin, koska porukkalenkki/-retki motivoi heitä lähtemään liikkeelle paremmin kuin perinteinen "ajelet-yksiksesi-40-70- kilsaa-tuohon -suuntaan-ja -sitten takaisin" -konsepti.
Potentiaalisia seurapyöräilijöitä saattaisi tämän laskelman mukaan olla Suomessakin noin +30 000-50 000 harrastajaa (kaiken kaikkiaan) ja juuri heitä haluamme (me pyöräilyseurat) palvella näillä yhteislenkkikuvioilla...
VesaP & muutkin aktiivi(kilpa)kuskit & seurat yleensäkin tietävät, että hyvää vauhtia ns. ukkoutuvat ja akkautuvat seurat tarvitsevat "enemmän kuin kipeästi" toimintaansa (mm. kisoja, kuntoajoja ja retkiä järjestämään) lisää väkeä... Kaikki konstit & keinot on nyt otettavat käyttöön, että saadaan seurat houkutteleviksi myös uusille pyöräilijöiden sukupolville - vaikkapa tällainen (...seuroille ennestään lähes tuntematon...)* H Y V Ä * A S I A K A S P A L V E L U *
j.k. Mainitsen vielä ennakkotietona, että HePo järjestää 9.5. ryhmäajokurssin, jossa käsitellään mm. peesaamista & annetaan erittäin hyviä neuvoja siitä, miten selvitä kaatumatta/kolaroimatta (mm.) kuntoajoissa...
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Huomenna taas perinteinen Tupalenkki 10:00. Luvannut loistavaa keliä!
Matkana 120-150km, vauhti sopiva, eli jotain 27-28 tasoa tässä kohtaa
kautta, riippuu tietysti porukasta. Voisi tehdä vaikka kauden ensimmäisen Inkoo/Tähtelän lenkin, josta Vesikansantien kautta takaisin? Meren lähellä tosin viileämpää, kuin sisämaassa, mutta haittaako se mitään.
Ihan hyvä ehdotus lenkkireitiksi.
Koska Tupalenkillä pidetään aina myös kahvitauko, ehdotan, että tällä kertaa jättäisimme sen hieman myöhemmäksi perinteisestä Inkoosta, esim Virkkalaan tai Lohjalle? Näin se osuisi hieman paremmin lenkin puoliväliin.
On the road sitten vaan, eli tupalenkille.
Lämpötilamittauksen kulmakerroin näyttää sen verran hyvältä, että kai sitä uskaltaa ekaa kertaa jättää talvitrikoot kotiin.
Uusille harrastajille tiedoksi että tupalenkki siis lähtee Bembölen Kahvituvalta http://www.bembolenkahvitupa.net/ ja että ryhmäajosta löytyy jutuntynkää tuolta: http://www.ik-32.org/ilmoitustaulu/2...ri_kulmala.pdf
Kalustotasoitus ja huono kunto alkoi hieman kertautua loppua kohti, vaikkei tuosta nyt minulle tullut yhteensä edes seitsemää tuntia. Oikaisin sitten pudottauduttuani suoraan kaupunkiin kun muut lähtivät kiertämään Bodomia itäpuolelta välttääkseen tietyön.
Ensi kerralla pitää varmaan ottaa maantiepyörä, kun kaikilla muillakin jo on.
Riding straight ahead in a forward fashion.
Oikein siististi tänään ajettiin!
Mukavasti rullavien vetovuorojen ja hyvän kelin takia keskinopeus nousi yli suunnitellun ja taisi olla yli 30 km/h.
Matkaa tuvalta tuvalle arvioitiin tulevan noin 155 km (itse en ajanut takaisin tullessa tuvan kautta). Tuvalta lähti 12 ajajaa.
Noista vetovuoroista vielä sen verran että vähän liian pitkään siellä keulilla välillä viihdyttiin. Joku 3-5 minuuttia pitäisi olla maksimi. Ja sen verran pitää vielä urveltaa, että alamäessä vetomiehen ei kuulu rullailla yläotteella, vaan ajaa alaotteelta ja pitää sen verran tehoja päällä ettei takana tulevien tarvitsisi pahasti jarrutella.
Ihan kiva lenkki. Siirtymien kanssa tuli 190 kilsaa.
Olis ihan hyvä, jos sais ajamiseen liittyvää palautetta heti kun virheitä havaitaan. Näin kehitystä vois tapahtua lenkin aikanakin. Mulle ainakin pitää huomauttaa asioista. Herne ei mene nenään ja sen jälkeen varmaan kaikilla on mukavampaa kun ajo sujuu paremmin. Kyseessä siis punaisen Canyonin kuski joka käy tulevaisuudessakin näillä lenkeillä.
Onhan noista asioista kirjoitettu foorumeilla, mutta kunnon palaute lenkillä on kuitenkin mielestäni parasta koulutusta.
kiitos lenkistä! Muutaman palautusjuoman jälkeen on sen verran euforinen olo, että taitaa viikonopun kilometrit olla tässä, ellei sitten aamulla v-kosken takuuvarmalle 25km/h:lle ... Lenkin pituus oli itselle epätavallinen, mutta kiitos vetäjille järkevän vauhdinpidon, loppuun asti jaksettiin. Lisää tällaista!
t - se toinen teräsrunkoista polkeva.
Mikkelän lenkillä oli tänään 5 ajajaa. Ajettiin lyhyt ja kevyt lenkki: 3 tuntia ja keskari 29 km/h.
Lenkki kulki Kahvimaan ja Siuntion aseman kautta. Paluumatkalla oli ajatus käydä ajelemassa Porkkalanniemellä, mutta päätettiin palata kuitenkin sisämään kautta kun mereltä tuleva tuuli oli sen verran vilpoinen.
Laitoin reitin fillarikalenteriin googlemaps-reittinä. Jostain syystä mun antiikkikotikoneen W2K/IE6 sitä ei vaan näytä, mutta työpaikan XP/IE7 kylläkin.
Reittitietojen säilyvyys on muuten vähän uskon varassa. Mistä sitä tietää milloin palveluntarjoaja siivoaa koko kannan pois.
Ehkä olisi syytä ottaa kuvakaappaus varmuuskopioksi.
Ensi sunnuntaina melkein kaikki kisakuskit ovat ajamassa kisaa Sipoossa, joten Mikkelän lähdössä voi olla rauhallista.
Käyttääkää tosiaan nykytekniikkaa hyväksenne, ja ilmoitelkaa fillarikalenteriin oletteko tulossa lenkille. Aika tylsää jos on lähdössä porukkalenkille ja joutuu ajamaan yhden hengen ryhmässä. Kovakuntoiset voivat tietenkin käydä kurkkaamassa Mikkelässä klo 9:30 ja singahtaa puolessa tunnissa 18 km:n päähän Vantaankoskelle katsomaan saako sieltä lisää porukkaa mukaan.
Fillarikalenterin ilmoittautumistoimintoa ei ole laitettu käyttöön Tupalenkille eikä Vantaankosken sunnuntain klo 10:n lenkille.
Lenkin ilmoittajat saisivat käydä sen sinne laittamassa.
Kirjanmerkit