HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 31 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 81 131 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wingmän Katso viesti
    Niin ja se kysymys.. Minkä pituisia/kovia lenkkejä pitäisi tehdä maantiellä, että se vaikuttaisi tuohon tahkon suoritukseen? tai millaisia muut tekevät? Vaikea suoraa sanoa tietenkin.Omalla paikkakunnallani ei oikein riitä hyvää metsää oikeen tuohon 60km ja maantieltähän sitä kuntoa saa. Tekniikat sitten n. 30km metsälenkeillä ja muulla yleisellä ajelulla.

Lenkillä on aina polari ranteessa, joten menon "kovuutta" voin siten seurailla.
    Itse olen ajanut nyt tuollaisia 50-60 km maantielenkkejä omalla "krossarilla". Matalalla sykkeellä olen koittanut mennä, kun ihan peruskunnossa on vielä paljon parantamista ennen Tahkoa. Suurin osa noista lenkeistä on/tulee olemaan työmatkaa, joka on vähän yli 50 kilometriä. Joka päivä en tuota edes aja vaan yritetään saada sellainen kolme kertaa per viikko ja viikonlopuksi sitten maastolenkki jotain 3 tuntia.

Niin, olen rapakuntoinen kehäraakki, joten ei tästä mitään kannata päätellä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Itse olen ajanut nyt tuollaisia 50-60 km maantielenkkejä omalla "krossarilla". Matalalla sykkeellä olen koittanut mennä, kun ihan peruskunnossa on vielä paljon parantamista ennen Tahkoa. Suurin osa noista lenkeistä on/tulee olemaan työmatkaa, joka on vähän yli 50 kilometriä. Joka päivä en tuota edes aja vaan yritetään saada sellainen kolme kertaa per viikko ja viikonlopuksi sitten maastolenkki jotain 3 tuntia.

Niin, olen rapakuntoinen kehäraakki, joten ei tästä mitään kannata päätellä.
    Paljonko sinulla on tuo aika tavoite tahkolle? ihan mielenkiinnosta. itellä vaan et sais parannettua tuota edellistä jonkun verran.
    it´s all about the performance.

Jahas. Sitten olisi taas ilmottautuminen sisällä.
    Valmiista voidaankin sitten puhua ihan toisena päivänä.

lähetään matkaan isopyörällä ja pakko sen mennä kolmeen tuntiin kierros...

Ja montako kierrosta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TURISTI Katso viesti
    Ja montako kierrosta?
    otetaan yhdeltä kierrokselta aika ja mennään vaikka toiselle kierrokselle ilman numeroo syömään eväät pitopöydistä

Ota izmo aika van reilusti kummaltakin kierrokselta ...

Ei nyt lusmuilla ..
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    Ota izmo aika van reilusti kummaltakin kierrokselta ...

Ei nyt lusmuilla ..
    Eiku neljältä

anttip Guest
    Oonko mä ainoa ketä ahdistaa 52€ hinta? Alkaa mulla olemaan kyllä ihan periaatteestakin aika kipurajoilla. Kait se on pakko silti lähteä kellottamaan tahkon kierros

Nii, nii. Köyhät valittaa..

No hinta pitää laskea euroa/kilometri...ei tuu kun 0.29e/km, retkisarja Ei paha jos vertaa vaikka Finlandia-hiihdon 2e/km

Lainaus Alkujaan tämän lähetti anttip Katso viesti
    Oonko mä ainoa ketä ahdistaa 52€ hinta? Alkaa mulla olemaan kyllä ihan periaatteestakin aika kipurajoilla. Kait se on pakko silti lähteä kellottamaan tahkon kierros

Nii, nii. Köyhät valittaa..
    aika hyvin tää toiminut ja järjestely on hyvää... syö vaikka joka tankkauspisteella maha täyteen niin kulut pienenee ittellä jäänyt monta kertaa väliin noi tankkauspaikat....

(jaa niin se kaljakuppila.... siellä ei toimi mikään)

Tuosta hinnasta voisin kommentoida yleisellä tasolla hiukan eli Tahkon lisäksi kommentit voi lukea koskevan ainakin TdH:ta, SappeeMTB:ta ja muita "kaupallisia" tapahtumia.

Jos joku vaivautuu järjestämään esim. nyt 60 km mittaisen merkatun reitin. Reitti sisältää hienot maisemat ja kymmeniä kilometrejä oikeaa maastopyöräilyä. Matkan varrelle on järjestetty viisi huoltopistettä, joissa on tarvittava tarjoilu sippaamisen viivyttämiseen ja avuliaat henkilöt täyttämässä pulloja. Maaliin tullessa saa lämpimän ruuan ja uuden puhtaan paidan. Ja taisipa olla hierontapiste 20 metrin päässä maaliviivasta. Lisäksi löytyy oheisohjelmaa kiinnostuneille koko viikonlopun ajalle. Jne...

Nyt jos pääsee ns. valmiiseen pöytään 52 eurolla, niin itse pidän hintaa vielä kohtuullisena ja olen erittäin tyytyväinen, että tällaisia tapahtumia järjestetään. Se, että osallistujalistaa ei kovin aktiivisesti päivitetä kolme kuukautta ennen starttia tai että 350:s maaliintulija saa maalissa pahimpaan janoonsa haalean juoman kylmän sijasta, on kärpäsen p*ska puhtaalla ikkunalla. Järjestäjien työmäärä on varmasti valtava ja tapahtuman järjestäminen ei liene ihan ilmaista, vaikka tukijoita olisikin. Jos tapahtuman jälkeen jää järjestäjille palkkaa, on se minusta vain hyvä asia. Minusta esim. Tahkon starttiviivalla olevan kaluston perusteella on vaikea kuvitella osallistujia uskottavaksi hyväntekeväisyyden kohteeksi.

Ymmärrän kyllä senkin, jos kilpailumielessä ajaa, niin saattaa aika vähille jäädä tarjottujen palveluiden käyttö ja matka on siten aika hintava. Tosin tuskin heilläkään olisi mahdollista ajaa Tahkon, TdH:n tai SappeeMTB:n kaltaisia pitkiä reittejä ilman meitä "maksavia asiakkaita".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    jaa niin se kaljakuppila.... siellä ei toimi mikään
    Toimiipas, minä ainakin sain liiankin hyvää palvelua. Vähempikin kaljan lipitys olisi riittänyt.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Tahko on ainoa kisa, jonka hinnasta en rupea kitisemään ennen kuin osallistuminen maksaa lähemmäs satasen.

Aina on homma mennyt täydellisesti ja reitti on hyvin merkattu ja huolloista ei ainakaan minulla ole koskaan loppunut syötävät/juotavat, kuten monissa muissa tapahtumissa...
    Henki on hyvä ja nykyään hommassa on suuren urheilujuhlan tuntua. Ei samanlaista fiilistä kuin Tahkon starttiviivalla kokee, ole missään muualla pyöräilytapahtumassa koskaa ikuna jne.

Lisäksi kun kyseessä ei ole SPU:n alainen kisa, niin mielellään maksaa
    Menee rahat järjestäjille ja tapahtuman kehittämiseen, eikä tuomareihin, sääntökirjoihin ja lisensseihin. Lisäksi paikalla on toimiva ajanottokin. PRovoooooo....

Tietääkö kuka mitä tuon porrastetun osallistumismaksuaikataulun tarkoitus oikein on? Minä kun voin hyvin ymmärtää, että viime hetken ilmoittautumiset vaikka 1 tai ehkä jopa 2 viikkoa ennen aiheuttavat jotain hankaluuksia ja lisää stressiä järjestäjille, mutta tässä alkaa hinta jo nousta 10 viikkoa ennen lähtöä, ja huimaa vauhtia se menee kohti 80 euroa, ei se satanen enää kaukana ole. Tä on kun joku huutokauppa. No joo, liiketoiminta on kai vapaa ja markkinat sanelee ja ei o pakko lähteä ja ei pitäisi itkeä ja ei olla köyhiä eikä kipeitä jne jne mutta miun suussa rahastuksen maku alkaa ehkä jo tuntua. Pitäis ehkä ehtiä golfmailat tuosta liiteristä, tohon hintaan saisi jo parit reenfeet ja on ainakin heinä ajettu lyhyeks.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TURISTI Katso viesti
    Lisäksi kun kyseessä ei ole SPU:n alainen kisa, niin mielellään maksaa
    Menee rahat järjestäjille ja tapahtuman kehittämiseen, eikä tuomareihin, sääntökirjoihin ja lisensseihin. Lisäksi paikalla on toimiva ajanottokin. PRovoooooo....
    Aika halvat tuomarit spu:lla sitten, kun kympillä tai 15,- e:lle pääsee ajelemaan niin kovaa kun haluaa

on niitä kuluja jo järjestejilläkin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Tietääkö kuka mitä tuon porrastetun osallistumismaksuaikataulun tarkoitus oikein on? Minä kun voin hyvin ymmärtää, että viime hetken ilmoittautumiset vaikka 1 tai ehkä jopa 2 viikkoa ennen aiheuttavat jotain hankaluuksia ja lisää stressiä järjestäjille, mutta tässä alkaa hinta jo nousta 10 viikkoa ennen lähtöä, ja huimaa vauhtia se menee kohti 80 euroa, ei se satanen enää kaukana ole. Tä on kun joku huutokauppa. No joo, liiketoiminta on kai vapaa ja markkinat sanelee ja ei o pakko lähteä ja ei pitäisi itkeä ja ei olla köyhiä eikä kipeitä jne jne mutta miun suussa rahastuksen maku alkaa ehkä jo tuntua. Pitäis ehkä ehtiä golfmailat tuosta liiteristä, tohon hintaan saisi jo parit reenfeet ja on ainakin heinä ajettu lyhyeks.
    Eiköhän tuon porrastuksen tarkoitus ole saada kassaan rahaa ja estää näin lainanoton tarve. Varmasti siellä jo on järjestäjilläkin ennakkomaksuja ja kuluja alkaa tulemaan. Oikein hyvää korkoa maksavat kun nyt jo maksaa ilmoittautumisen pois.
    ja saavat samalla jotain vinkkiä minkälaista osallistuja määrää odotetaan paikalle.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

Aika halvat tuomarit spu:lla sitten, kun kympillä tai 15,- e:lle pääsee ajelemaan niin kovaa kun haluaa
    Järjestävä seura saa maksaa loput omistaan... Mutta pidetäänpä nyt tämä SPU-politiikka kuusessa tästä hienosta tapahtumasta.

Ymmärtääkseni aika suuri homma on muiden järjestelyiden lisäksi maanomistajien kanssa käytävissä neuvotteluissa, jotta heidän maillaan saa järjestää tämän tapahtuman.

Kuten tuossa jo aiemmin joku totesikin, rahaa menee varmaan järjestelyihin jo hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Joten ennakkomaksajille kannattaa antaa alennusta, jotta rahaa tulee kassaan käytettäväksi.

Itse olen kerran jättänyt osallistumatta, kun ei vaan ollut sitä 300 markkaa ylimääräistä maksettavaksi tapahtumasta, johon osallistuminen ei sillä hetkellä kiinnostanut yhtään. Muina vuosina on kiinnostus ja rahat riittäneet toistaiseksi.

Heinäkuussa voi oikeastaan aloittaa säästämisen seuraavan vuoden Tahkoon. Jättää vaikka kerran kuukaudessa juomatta sen ravintolaoluen tai ostamatta ne tupakat, myös kerran väläyttämättä jätetty liikennekamera antaa väljyyttä pyöräilybudjettiin.

Suuri kumarrus järjestäjille!
    Ei enää hintaa ylemmäksi. Kipurajalla mennään...
    fob muokkasi tätä : 07.04.2009 at 14.13 Syy: Hintakommentin lisäys
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Ymmärtääkseni aika suuri homma on muiden järjestelyiden lisäksi maanomistajien kanssa käytävissä neuvotteluissa, jotta heidän maillaan saa järjestää tämän tapahtuman.

Paljonko se Leijona pullo maksoikaan?

No ihan yleisesti voidaan kai sanoa että niin kauan kun kuluttajat puolustavat hinnankorotuksia myyjän puolesta niin varmasti nousevat ensi kerrallakin.

Paljonko se Leijona pullo maksoikaan?

No ihan yleisesti voidaan kai sanoa että niin kauan kun kuluttajat puolustavat hinnankorotuksia myyjän puolesta niin varmasti nousevat ensi kerrallakin.
    Ilmoita, kun järjestät samoilla seuduilla vastaavan tapahtuman pienemmillä maksuilla. Osallistun varmasti!

Voin ottaa sen maalissa jaettavan energiajuoman sijasta vastaan tuon Leijona-juoman.

Joskus kuulin juttua että järjestäjä tavallaan ostaisi paikallisilta urheiluseuroilta ja kylätoimikunnalta ns. "talkoolaiset". että osa rahoista menisi urheiluseuroille ja kylätoimikunnalle. En tiedä pitääkö paikkaansa? Korjatkoon joku joka tietää paremmin.
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heze Katso viesti
    Joskus kuulin juttua että järjestäjä tavallaan ostaisi paikallisilta urheiluseuroilta ja kylätoimikunnalta ns. "talkoolaiset". että osa rahoista menisi urheiluseuroille ja kylätoimikunnalle. En tiedä pitääkö paikkaansa? Korjatkoon joku joka tietää paremmin.
    Näinhän se meni ainakin silloin kuin tuo Tahkon kisa aloitettiin. Tietty summa / osallistuja tilitettiin kyläseuroille ja taitaa mennä samalla kaavalla nytkin. Itseasiassa kovin montaa leijona pulloa ei mene lupamaksuihin, koska reitti kulkee pääasiassa tai jopa 100% näihin kyläseuroihin kuuluvien maanomistajien mailla. Pääosa mo:sta taitaa olla mukana hommissa huoltopisteilläkin.

Saattaa siitä jäädä vähän enempi kouraan kuin silloin alkuvuosina. Silloinkin oli napinaa joidenkin osanottomaksusta, joka tais olla jotain 240mummoa. Mutta Teron ja kumppaneiden ansiosta tapahtumasta on tullut aito massatapahtuma ja siinä kuluja ja menoja tulee ihan eritavalla kuin alkuvuosien puuhastelussa.

Nyt eikun varmat lähtijät maksamaan tuo edullinen maksu ja kesällä nauttimaan Tahkosta.

Edit: ja niin itse en tänä vuonna pääse koska pitää olla jo tuolloin varaamassa parasta katselupaikkaa kesän Tourin alkuetapeille.
    Tumppi muokkasi tätä : 07.04.2009 at 12.27 Syy: Turhaa jorinaa lisäsin

"Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

-Fob
    En ilmoita kun en järjestä, lähden mieluummin ajelemaan. Tervetuloa mukaan "Ruunan MTB:hen" kun tälle seudulle eksyt. Ei maksa mitään ja kisajuoma Haukiveen Kirkasta. Palautukseen varmaan se Puruveen Muikku, ettei siulle tule vatsaoireita.

anttip Guest
    Tottakai maksetaan jos rahalle saa sopivaa vastinetta. Tällä hetkellä mun mielestä hintalaatusuhde on ihan hyvä. Tosin tulevaisuudessa voisi olla vaihtoehtona myöskin riisuttu paketti josta uupuu vaikkapa t-paita. Tämä siis ihan asiakaspalautteena. Asiakaspalaute varmaan on tervetullutta mille tahansa voittoa tekevälle tai sitä yrittävälle organisaatiolle. Toi nöyristely ja asioiden selittely toisten puolesta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti anttip Katso viesti
    ...vaikkapa t-paita.... asiakaspalautteena....
    Niin joo, se T-paita... oliskohan liikaa vaadittu jos niiden koot olisivat vuosittain samankokoisia

2006: ei hemmetti tää L on hieman liian iso, ens vuonna otan M:n...
    2007: ei hemmetti tää on ihan sairaan pieni tää M, seuraavaksi L.
    2008: ei hemmetti tää L on ihan XXL...
    ...

-Fob
    En ilmoita kun en järjestä, lähden mieluummin ajelemaan. Tervetuloa mukaan "Ruunan MTB:hen" kun tälle seudulle eksyt. Ei maksa mitään ja kisajuoma Haukiveen Kirkasta. Palautukseen varmaan se Puruveen Muikku, ettei siulle tule vatsaoireita.
    Kiitos kutsusta! Muikku maistuu voissa paistettuja ja sopivasti suolattuna. Nam! Vinkkejä sopivista ajokohteista voi ilmoitella joko yksityisviestinä tai sitten suoraan fillarifoorumiin. Olen jo 19 vuotta kelannut fillarilla pääosin samoja maastoreittejä, kaikki vaihtelu on tervetullutta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Niin joo, se T-paita... oliskohan liikaa vaadittu jos niiden koot olisivat vuosittain samankokoisia

2006: ei hemmetti tää L on hieman liian iso, ens vuonna otan M:n...
    2007: ei hemmetti tää on ihan sairaan pieni tää M, seuraavaksi L.
    2008: ei hemmetti tää L on ihan XXL...
    ...
    Tätä olen itsekin kiroillut. Yksi vuosi, kun paita sattui kohdilleen, oli se, kun niitä jaettiin siinä maalissa. 120 taulussa en enää itse valinnut paitaa, vaan nätti tyttö heitti sopivan kokoisen. Se on just passeli.

Valmis ja valmis, mutta tulipahan ainakin osallistumismaksu maksettua! Matkaksi riittää tänä(kin) vuonna 60km!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •