Mulla oli ekalla matkalla sellainen itsestään täyttyvä makuualusta jonka sisällä oli vaahtomuovi pehmuste(HALPA). Muuten hyvä mutta se kostui ja se olisi vaatinut joka aamuisen kuivattelun. Se sitten myös hajosi. Nyt ostin Haltin sellaisen "ilmapatjan" en sitä ole vielä päässyt kokeilemaan mutta pieneen tilaan se menee ja melko kevyt se on. Myyjän mukaan ilma patja on hyvä kesä olosuhteissa mutta jos maa on hivenenkin kylmä on myös patja kylmä.
Sitten vielä näistä Ranskalaisista. Minulle oli positiivinen yllätys koko kansa. Niin paljon on parjattu ja haukuttu tätä kansaa mutta minulla ei oikeastaan ole kuin hyviä kokemuksia. Englannilla pärjäsin resulla hyvin. Vajaan kahden viikon reissulla ei tullut kuin pari ihmistä vastaan jotka eivät puhuneet englantia. Ystävällistä kansaa. Päivittäin sai moneen kertaan sanoa päivää vastaan tulijoille ja kun nautin konditorioiden antimia pyöräni vieressä, ohikulkijat toivottivat "hyvää ruokahalua". Kokeilkaapa tätä Suomessa grillin nurkalla!Monesti kun olin tien risteyksessä tutkimassa karttaa pysähtyi viereeni auto tai ohikulkija kysyen tarvitsenko apua...
Mutta sitten taas jos paikallisilta kysyit ajo-ohjeita voit olla varma että annetut neuvot ovat väärin.. lähes aina kävi näin. Ja siten vielä Ranskassa tiet olivat merkattu todella huonosti eikä risteyksissä ollut viittoja minne tie vie ja muutenkin todella sekavaa...
Lisää mun varusteista ja matkasta
www.matkafillari.com
Kirjanmerkit