Kyllä se taitaa mennä niin, että tuo Rooxin tanko on shimmin kera 25.4 mm. Tanko (FPS-Racing) näyttää olleen mallistossa ainakin vielä vuonna 2006, jonka jälkeen oheista sivua ei ole päivitetty:
http://www.roox.at/roox/Components_w...ebars_2006.htm
Kyllä se taitaa mennä niin, että tuo Rooxin tanko on shimmin kera 25.4 mm. Tanko (FPS-Racing) näyttää olleen mallistossa ainakin vielä vuonna 2006, jonka jälkeen oheista sivua ei ole päivitetty:
http://www.roox.at/roox/Components_w...ebars_2006.htm
Jotenkin musta tuntuu että jos mun pitäisi ajaa sippoisella alutangolla niin siinä lukisi syntace tai EA. Joku 115g KCNC vaatii jo umpikypärän käyttöä...
Mulla olis joskus 56cm 118g Ritchey WCS alutanko. Se notkui ajossa siihen malliin että se siirrettiin siipan työmatkafillariin nopsaan...
Toimiiko kuinka hyvin märällä ko. race kingit? Eikös nuo kumit ole tarkoitettu pääasiassa kuivalle kelille, suomessa vaan on lähes aina kostea metsä joten kantsisko etsiä märälle tarkoitetut maraton ajeluun? mielipidettä?
Samoilla linjoilla Antin kanssa. 2.2-tuumainen Raceking lienee yksi parhaista yleisrenkaista Suomen radoille kelissä kuin kelissä.
ei muuta kun alle sit ko kummit...tuli hankittua kohtuullisen painon ja hyvän ajettavuuden takia, pelkästään muiden suosittelemana!
Itse meinasin koittaa Schwalben rocket roneja, pitäisi toimia staneillakin hyvin..![]()
https://www.instagram.com/xtranza/
Scwalbeista: FuFr-RaRa-RoRo-NoNi
Itsellä tais olla koko viime kesän takana 2.25 FuFr race guardilla. Hyvä puoli on siinä että renkaan kuvio ei mee tukkoon mudassa kun ei ole kuviota
Edessä oli joko RaRa tai SpeedKing. Ja renkaat oli stanin vanteilla litkuilla.
Finlandiassa alkoi sataa vasta tokalla kierroksella joilloin lopun mutaisimmissa paikoissa ei paljon ollut pitoa.
Mutta eikös tuo RoRo ole jo vähän likaa?
RaceKingit aion laittaa ensi kesäksi, takana meinaa vaan tila loppua.
Viime kesän ajoin noilla race kingeillä ja pärjäsi kyllä kelissä kuin kelissä, todella hyvä yleis rengas!
Nyt hommasin nuo rocket ronit evot 2.25" ja heitin stanilla vanteelle, vaikuttaisi pitävän hyvin ilmat (pari viikkoa seisonut varastossa eikä ilmat karkaa) tosin ajamaan en ole kerennyt vielä. Noissa tuntuisi olevan suht tiiviit kyljet (ei puske litkualäpi mistään) vaikka painoa renkaalla 435g.
Vähän lähtee jo lapasesta aihe, mutta ilmeisesti contin käyttö litkuilla ei ole ollut niin menestyksellistä kuin esim. Schwalben kumeilla? Iteäkin vähän hipittäis testiä litkuja, että oisko sitten Rocket Ron / Furious Fred passeli rengassetti millä lähtis koklailee. Pitäs vaan olla melko moneen keliin sopiva rengastus. Tai sitten mennään Race Kingillä ja latekseilla...
The faster you are
the slower life goes by.
Contit taitavat tosiaan olla vaikeampia stanittaa, kyljistä vuotaa kaiketi litku lävitse keveimmillä malleilla. Itse olen ajellut nokioilla muutaman kauden ongelmitta, mutta nyt ajattelin kokeilla josko vielä kevyemmilläkin pääsisi maaliin asti. Pidolla ei niin ihmeesti ole merkitystä, Lite ässäkin (semisliksi) on pidoltaan ollut ihan riittävä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikissa kisoissa parin viime kauden aikana. Toi rocket ron vaikuttaisi painoltaan aika houkuttelevalta ja ww:n keskustelujen mukaan stanittuu ihan kivasti, mikä on tärkeää, sillä sisäkumeillahan en ole ajellut pitkiin aikoihin.
https://www.instagram.com/xtranza/
http://www.scrubcomponents.com/html/...0mm_rotor.html
Akille kevennyslevyt... tekeekö mitään?
CRC:ssä myytävissä Hopen mono mini jarruissa (etujarrussa ainakin) on valikoissa myynnissä pelkkä postmount versio, eli onko näissä aina adapteri? vai saako ilman adapteria olevaa versioita? nämä kun saisi vielä niin ois giantti hitusen yli 9kg ja se saa sit kelvata...![]()
Hyvä meininki täällä. Noista tangoista sen verran, että yksi hiilaritanko jäi käteen ylämäessä (onneksi siellä) oli Kleinin 90-grammainen. Syykin sitten selvisi: vaimo oli kaatanut fillarin sisällä ja jarrukahva teki viillon tankoon. Työmatkalla onneksi katkesi, eikä maastossa. Nyt on Eastonin kevyt riser. Todella jäykkä ja luotettavan oloinen, vaikka painoa on mahtavat n. 130g.
Ostin fillari-lehden torilta Token takapakan. Painaa 160g. Saako noita mistään ostaa? Velikin haluaisi sellaisen. Googlettamalla ei saa tulosta aikaiseksi.
Hyllystä löytyy Formulan B4SL-levyjarrut. Oli monta vuotta huolettomasti fillarissa. Nyt nykymallin XTR ja 180 milliset levyt niiden tilalla. Jarruteho ajoi keveyden edelle.
Kovin ristiriitaistahan tämä keventely tuntuu olevan. Toisaalta on valmis vaikka mihin keveyden kustannuksella, mutta joskus pelkkä ulkonäkö saa valitsemaan hiukan painavamman. Maalasin Intensen FRO rungon, kun silmä ei maalaamattomaan tottunut...
Furious Fred Evot odottavat asennusta UST-vanteille litkun kera. Onko kokemusta kellään? Kevään sepeleille ei ehkä uskalla vielä asentaa, mutta Tahkollekaan ei kai kannata niillä lähteä? Onhan ne kevyet kyllä :-)
Mika Hollström muokkasi tätä : 03.04.2009 at 22.50 Syy: typo
MH
Kannattanee ostaa Hope Mini Pro:t, sillä ne on _selkeesti_ kepeemmät kuin Mono Minit. Sulla on vissiin keulassa IS-kiinnitys jarrusatulalle... Mini Pro:n etujarrua sai ainakin vielä jokin aika sitten IS-mallisena juurikin CRC:stä.
Kaiken maailman adaptereita kannattaa kevennystouhuissa aina välttää, vaikka ne muuten saattaa ihan asiallisia vimpaimia ollakin.![]()
Kyllä kai Furious Fred Evoilla voi Tahkolle lähtee mutta jos märkää keliä tulee niin ottaisin jonkun muun kummin kun pito muuttuu todella paljon märällä....
Kyllä märällä kelillä semarit on aika kivat renkaat...voi viedä pyörää kivassa luistossa! Tuoreessa muistissa on vielä -07 hyvinkään SM XC, jonka ajoin Lite ässät edessä ja takana...rata oli "hieman" kurainen&savinen, mutta hyvinhän noillakin kumeilla siellä pärjäsi.![]()
https://www.instagram.com/xtranza/
Pyörätiellä ei voi vielä ajaa, kun on sitä murskattua sepeliä. Tahkolle Fredit saattavat olla liian liukkaat. Joskus minulla oli Contin Supersonickit alla ja ne olivat keveät, mutta eivät kestäneet kuin muutaman sata kilsaa. Tosin tulihan noilla ajettua kaikissa keleissä ja kaikilla alustoilla.
Taisi Akilla olla jossakin kuvissa ko. gummet. Onko kokemusta jaettavaksi?
MH
Ajan pyöräteillä+tien reunaa koko kevään. Yleensä on alla nobby nicit+ maxxis 120gr sisäkumit. Edellisen kerran kumit puhkesi orapihlajan leikattuihin piikkeihin vuonna 2006, ei sepeliin. Tosin täällä voi _oikeasti_ olla erilaista tuo sepeli?
High Fidelity
Ei oikeastaan oo vielä ihmeemmin kokemuksia. Aikomuksena oli lähteä niillä (Furious Fred 2.0") Kuusankosken kisaan viime kesänä, mutta testilenkki poluilla aiheutti sen, että ajoin sitten kuitenkin Racekingien leveillä versioilla.
Ongelma ei kuitenkaan mun mielestä oo Furious Fredin kuviossa. Ongelma sen sijaan oli siinä, että ehdin viime kesänä tottua Raceking 2.2":n ansiosta miellyttävän leveisiin, korkeisiin ja siis ilmatilavuudeltaan suuriin renkuloihin, joissa uskaltaa pitää kohtuullisen alhaista painetta. Ja kun näihin tottuneena testailin kapeaa ja matalaa rengasta, joka oli käytännössä pumpattava kivikovaksi, niin eipä sitä rengasvalintaa sitten tarvinnut kauaa arpoa...
Kyllähän ainakin se Furious Fred 2.25" lienee kovinkin hyvä rengas. Izmohan (ja varmaan moni muukin) sillä ajoi viime kesänä monta kisaa ilman rengasongelmia. Ja kai tuo 2.0"-versiokin on hyvä, jos suostuu hiukan tinkimään ajomukavuudesta. Saa nähdä, josko sillä tulevana kesänä uskaltaisi johonkin koitokseen lähteä. Ei se siis mikään "only-show-no-go" -rengas ole, mutta on se silti mun mielestä hiukan turhan kapea ja matala.![]()
Kirjanmerkit