ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 30 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

Voi hyvän tähen mitä suunnitelmia teillä on!

TURISTIlle ja Hammerille komppaus. Ei ole taas paljon kotona kerrottavaa. Oikein hyvällä tuurillakin voi kertoa ajaneensa oikein puolet siitä matkasta mitä ne miehet siellä polkee.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

Kovasti tekisi mieli itsekin lähteä mukaan kuntoa testaamaan 60 kilometrille. Ainoa este on, etten tunne ketään kenen kanssa sinne lähtisi. En ole ennen käynyt ns. kilpailuissa, sen vuoksi mietityttää tuo reissu. Kaverit eivät juuri pyöristä perusta. Pyöräily onnistuu kyllä yksinkin, mutta se taitaa olla vain pieni osa koko kokemusta.

Ei miullakaan mitään kavereita ole... Silti lähden kokeilemaan onneani.
    Niinkuin isä tapaa sanoa "Turpa tuttuja tekee"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dezen Katso viesti
    Kovasti tekisi mieli itsekin lähteä mukaan kuntoa testaamaan 60 kilometrille. Ainoa este on, etten tunne ketään kenen kanssa sinne lähtisi. En ole ennen käynyt ns. kilpailuissa, sen vuoksi mietityttää tuo reissu. Kaverit eivät juuri pyöristä perusta. Pyöräily onnistuu kyllä yksinkin, mutta se taitaa olla vain pieni osa koko kokemusta.
    Sinne vaan Fob:in kanssa viimeisille lähtöpaikoille starttaamaan, mielellään varmaan opastaa ensikertalaisia jotka lähtee fiilistelemään. Kunnioitettavan monta kertaa on siellä ajanut.
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

Kyllä minun kyytiin mahtuu, jos hidas vauhti ja päättömät jutut kelpaa
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    ...Niinkuin isä tapaa sanoa "Turpa tuttuja tekee"
    Hyvä ohje!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Hidas ja hidas? Minäkin hävisin sinulle reilusti ja ajoin ihan sikana.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

kuullostaa hyvältä... mahtaako isopyörällä pysyä matkassa...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Hidas ja hidas? Minäkin hävisin sinulle reilusti ja ajoin ihan sikana.
    Viime vuonna ajoin täysillä eli normaalihitaasti. Tänä vuonna ajellaan sitten nautiskeluhitaasti. Jos olisit taluttanut vähemmän, olisit parempikuntoisena voittanut reilusti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    kuullostaa hyvältä... mahtaako isopyörällä pysyä matkassa...?
    Kyllä pysyy, jos muistat jarrutella, jotta minäkin pysyn matkassa.

Minä olen kans ensimmäistä kertaa tulossa Tahkolle ajamaan ja yleensäkin Tahkolle. Pari vuotta on ollu haaveissa Tahkolla käynti niin ajattelin, että nyt on hyvä tilaisuus, kun samalla on oikeasti joku syy tulla sinne, eli ajaa pyörällä! Kuinkahan myöhään sieltä on vielä mahdollisuus saada majapaikkaa, vai onko ajajia tulossa niin paljon, että kannattaa varata majoitus jo nyt?

Kannattaa ajoissa kysellä, itse varmistin helmikuussa.
    Ja reilustihan sielä on väkeä ollut.
    www.mckramppi.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    Ei miullakaan mitään kavereita ole... Silti lähden kokeilemaan onneani.
    Niinkuin isä tapaa sanoa "Turpa tuttuja tekee"
    Kuuleha sie... Sie oot samalta kylältä ku mie ja eiköhän sitä ole muitakin samalta kylältä ku me... Toureja pitää ajaa ennen Tahkoa, ni tutuiksi tullaan monen kuskin kanssa.
    btw. Kisan kärkisijoilta on viime vuosina löytyny muutamakin saman kylän mies.
    Ja varmasti siellä saapi matkan varrellakin uusia tuttuja.
    On olemassa miesten työt ja yhteiset työt...

^^^ ja ^^ on siellä sen verran sitä majoituskapasiteettia, että varmasti jokaiselle löytyy katto pään päälle.
    juseh muokkasi tätä : 03.04.2009 at 21.31 Syy: ^hipsut^

Ensimmäistä kertaa olen minäkin liikkeellä Maastokulkuneuvon hankin vasta tuossa marras/joulukuussa ja nyt ajokaverit ovat yllyttäneet mukaan testailemaan eri maastopyöräilyn lajeja... Sen mukana myös Tahko-MTB ja arpomisen määrä on mahdoton eli uskaltaako suoraan 120:lle vai pitäisikö vaan tulla nöyrästi lakki kourassa ja yrittää päästä maalin edes yhdeltä kierrokselta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.B. Katso viesti
    Ensimmäistä kertaa olen minäkin liikkeellä Maastokulkuneuvon hankin vasta tuossa marras/joulukuussa ja nyt ajokaverit ovat yllyttäneet mukaan testailemaan eri maastopyöräilyn lajeja... Sen mukana myös Tahko-MTB ja arpomisen määrä on mahdoton eli uskaltaako suoraan 120:lle vai pitäisikö vaan tulla nöyrästi lakki kourassa ja yrittää päästä maalin edes yhdeltä kierrokselta
    Vanha sanontahan kuuluu: Ei se matka tapa, vaan se vauhti.... Itseni olen kyllä saanu kahtena vuotena kramppien rajamaille jo tuolla 60km matkalla, kun olen taistellu tuota 4h rajaa vastaan. Olen tavoitteeni saavuttanu, mut kyl ne krampitkin sieltä tuli.
    cujo muokkasi tätä : 03.04.2009 at 23.34 Syy: selvennystä asiaan

Mukaan vaan kaikki kynnelle kykenevät = pyörän päällä viihtyvät! Kyllä tuonne Tahkolle lähdetään nauttimaan koko reitin mukavuuksista... Tahko 2008 videota on tullut nyt katsottua ja näyttää videolla olevan ihan ajettavia pätkiä - pahimmat on varmaan jätettykin kuvaamatta
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

En mikään tahkomtb konkari ole kahden vuoden kokemuksella, mutta tiettävästi viime vuonna oli yksi kohta reitillä, jota kukaan ei ajanu?! Ite sen talutin ja EA täti siinä laskun päällä sano, että joku oli yrittäny päätyen katajaan. Toisin sanoen on loistava reitti, jonka voi ajaa 99% läpi. (jos vain kuntoa riittää ja jono ei pysäytä)

paavo Guest
    Kaikki mukaan vaan ajelee! Itse olen käyny 7 kertaa tahkomtb ajamas ja hyvin oon viihtyny ! Tänä kesänä 8 kerta edes ja tavote ajaa yksilenkki 60km. Kaiken tasosille polkijoille löytyy varmasti haastetta 25km - 180 (240)km matkoilta! Rentoa porukkaa siel on, savolaista lupsakkuutta ! T:Gianttimies

Aikataulut

Noniin nyt on reilusti päivityksiä sivuillä mm. aikataulut.

180 lähtö klo 5
    120 lähtö klo 9
    reitti suljetaan kello 14.15 eli aikaa kahdelle kahdelle tai yhdelle lämmittelykierrokselle on 9.15 ja 5.15. Saavat taas 180:set polkea aika vauhdilla, mutta höperöitä ne kaikki onkin niin joutavat.
    Tuo 5.15 on sitten aika hyvä retkiajeluvauhti. Ei tainnut juuri kukaan joutua viime vuonna kirimään että toiselle kierrokselle kerkis.
    Hyvä hyvä näistä siis.

Pahimpana tukkona taidetaan taas siis olla 120 retkipolkijat
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hunvo Katso viesti
    ...Tuo 5.15 on sitten aika hyvä retkiajeluvauhti. Ei tainnut juuri kukaan joutua viime vuonna kirimään että toiselle kierrokselle kerkis.
    Hyvä hyvä näistä siis....
    Ei todellakaan hyvä. Tästä asiasta onkin pitänyt antaa palautetta.

Ymmärrän, että järjestäjät haluavat aiemmin kotiin, mutta toivoisin myös ymmärrystä tavallisen harrastajan tarpeille.

Itse olen tainnut olla 7 kertaa Tahkolla ja joka kerta olen ajanut 60 km, mutta mukava olisi joskus tuo 120 km:kin kiertää. Takavuosina kun sulkuaika oli 6h niin ajatus 120 km kiertämisestä tuntui realistiselta. Viime vuoden 5h 30 min raja meni minusta jo liiallisuuksiin. Tänä vuonna olin kuitenkin ajatellut vihdoinkin uskaltautua pitkälle matkalle, mutta noilla sulkuajoilla tavoite karkaa aina vaan kauemmaksi.

Hienoa, että järjestäjät huolehtivat extreme-kuskien tarpeista järkkäämällä aina vaan pidempiä matkoja, mutta olisi hyvä jos tavis-kuskien mahdollisuuksia yrittää ylittää itsensä ei samalla rajoitettaisi liiallisesti. Tuohon 5 h 15 min rajaan saa meikäläinen polkea kieli pitkällä ja jos ehtii rajan alittaa niin enpä tiedä jaksaako revityksen jälkeen ajaa toista kierrosta.

Lisäksi jos tulee pieniäkin teknisiä ongelmia niin toiselle kierrokselle voi heittää hyvästit puhumattakaan siitä, jos esim. sateen takia keli on normaalia raskaampi. Tuolloin tietää jo lähtiessä, että turha yrittää.

Toivonkin järjestäjien vielä kerran harkitsevan sulkuajan pidentämistä, jotta meillä vanhoilla dieseleilläkin olisi mahdollisuuksia.

T. Pertti
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

Grillimakkaraa ja kamera on mukana. Tavoitteena on nautiskelu!
    Tämä kuulosti hyvältä. Jos kysymys oli, että oletko valmis, niin pikku hiljaa. Juuri ostin vettä ja iskuja sietävän Olympuksen pokkarin, joka on kuin tehty fillaripaidan taskuun, ja makkara ostetaan sitten Tahkolta. Mutta ei liikaa, pitää jättää tilaa niille vohveleille.

On tosi epäkohteliasta ajaa ohi siitä vohvelipisteestä, kun ne on sinne meitä varten kannettu.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Tahko on kyllä todella mukava tapahtuma kaikin puolin.. Viime vuonna kävin ekaa kertaa (60km) ja tänä vuonna tarkoitus mennä koittaan samaa reissua toistamiseen, paitsi paremmalla kunnolla. Ajattelinki kysyä pientä vinkkiä tahkoa varteen reenaamiseen, koska viime syksystä lähtien on tullut tehtyä kaikenlaista kunnon eteen ja jopa aivan tavoitteellisesti. Viime vuoden aika oli tuolla kuudella kympillä 5 tuntia ja 8 min. Yllä mainittuille tosimiesten matkoille ei taida olla vielä asiaa.:P

Niin ja se kysymys.. Minkä pituisia/kovia lenkkejä pitäisi tehdä maantiellä, että se vaikuttaisi tuohon tahkon suoritukseen? tai millaisia muut tekevät? Vaikea suoraa sanoa tietenkin.Omalla paikkakunnallani ei oikein riitä hyvää metsää oikeen tuohon 60km ja maantieltähän sitä kuntoa saa. Tekniikat sitten n. 30km metsälenkeillä ja muulla yleisellä ajelulla.

Lenkillä on aina polari ranteessa, joten menon "kovuutta" voin siten seurailla.
    Wingmän muokkasi tätä : 05.04.2009 at 11.49
    it´s all about the performance.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Portti Katso viesti
    Ei todellakaan hyvä. Tästä asiasta onkin pitänyt antaa palautetta.

Ymmärrän, että järjestäjät haluavat aiemmin kotiin, mutta toivoisin myös ymmärrystä tavallisen harrastajan tarpeille.

Itse olen tainnut olla 7 kertaa Tahkolla ja joka kerta olen ajanut 60 km, mutta mukava olisi joskus tuo 120 km:kin kiertää. Takavuosina kun sulkuaika oli 6h niin ajatus 120 km kiertämisestä tuntui realistiselta. Viime vuoden 5h 30 min raja meni minusta jo liiallisuuksiin. Tänä vuonna olin kuitenkin ajatellut vihdoinkin uskaltautua pitkälle matkalle, mutta noilla sulkuajoilla tavoite karkaa aina vaan kauemmaksi.

Hienoa, että järjestäjät huolehtivat extreme-kuskien tarpeista järkkäämällä aina vaan pidempiä matkoja, mutta olisi hyvä jos tavis-kuskien mahdollisuuksia yrittää ylittää itsensä ei samalla rajoitettaisi liiallisesti. Tuohon 5 h 15 min rajaan saa meikäläinen polkea kieli pitkällä ja jos ehtii rajan alittaa niin enpä tiedä jaksaako revityksen jälkeen ajaa toista kierrosta.

Lisäksi jos tulee pieniäkin teknisiä ongelmia niin toiselle kierrokselle voi heittää hyvästit puhumattakaan siitä, jos esim. sateen takia keli on normaalia raskaampi. Tuolloin tietää jo lähtiessä, että turha yrittää.

Toivonkin järjestäjien vielä kerran harkitsevan sulkuajan pidentämistä, jotta meillä vanhoilla dieseleilläkin olisi mahdollisuuksia.

T. Pertti
    Samoilla linjoilla. Ensvuodeks oon mielessä suunnitellut 120km matkaa mutta jos ajat vaan kiristyy vuosivuodelta niin kohta ei oo enää saumaa pidemmälle matkalle.

Se reitti on kyllä nopeutunut niistä "takavuosista" niin, että vanhalla 6h ja viime kesän 5h30min ei varmaan juuri käytännön eroa ole.
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

Jahas, tulihan sitä ilmoittauvvuttua pitkästä aekoo rämpimään tähä lähes paekallisseen savolaeseen kuravelli-kruisinkiin.
    Himokkaat osallistumismaksut kyl nykyään näissä tapahtumissa - Siinä alakaa olla suolakurkulle ja kilometrille kilo/metrihintaa varsinnii jos sattuu paekan piällä ilimottautummaan.
    Tietennii mitä pitemmästi ajjaa, sitä halavemmalla suap.

Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttaxtr Katso viesti
    Siinä alakaa olla suolakurkulle ja kilometrille kilo/metrihintaa
    Vuan suaphan tuota teepaijan kaapan piälle!
    Team yöhöpinät

Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttaxtr Katso viesti
    Jahas, tulihan sitä ilmoittauvvuttua pitkästä aekoo rämpimään tähä lähes paekallisseen savolaeseen kuravelli-kruisinkiin.
    Himokkaat osallistumismaksut kyl nykyään näissä tapahtumissa - Siinä alakaa olla suolakurkulle ja kilometrille kilo/metrihintaa varsinnii jos sattuu paekan piällä ilimottautummaan.
    Tietennii mitä pitemmästi ajjaa, sitä halavemmalla suap.
    Sitä pittääki ajjoo savolaeseen malliin ja naatiskella. Sillee suap tinkastua alahasemman aekavelotuksen minnuuttin piälle!
    Mukavoo seuroo tullee tuurillaan kaapan tekijäisiks koko rahan iestä jokkaiseeen vastamäkkeen

En oo... ei oo fillaria... siis mallia keinutuoli...

-Make
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Jeps, se sulkuaika on lyhentynyt pääasiallisesti sen takia että se 60 lenkki on nopsempi ajaa kuin mennävuosina. Monta vaativaa pätkää on pois karsiutunut aikojen kuluessa. Tilalle tullut nopeampi kulkuista ja kevyempää baanaa, tietä ja hiekkatietä

Tai ainakin siltä tuntuu, on tullut joka startissa oltua tähän saakka.

PS: Tän hetken tiedoilla Heckler lähtee mukaan tänäkin vuonna. Kuski vaan vaihtuu .. on se hurja pyörä .. on se.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti
    En oo... ei oo fillaria... siis mallia keinutuoli...

-Make

kokeile jotain muuta... vaikka kovakeulasta niin voi yllättyä... tai sitten ei

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •