HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 6 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #151
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    77
    Täällä ajeltu scwalbe marathon plussilla viime syksystä saakka ja hyvin on kestännyOn ollu lumista keliä ja ihan paljasta sepelin peittämää asfalttiakin

  2. #152
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    No juu, täkäläinen sepeli on onneksi käyttäjäystävällistä mallia, ei sitä nuolenkärkeä mitä etelämpänä kylvetään.
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  3. #153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Kolmas talvi alla noilla renkailla ja vaikka kilometrejä ei nyt niin valtavasti, niin taitavat olla elinkaaren lopussa jo.

    Mitäh! W240:hän kestää ainakin kymppitonnin, eivät kulu eivät,Higg

  4. #154
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti higgins Katso viesti
    Mitäh! W240:hän kestää ainakin kymppitonnin, eivät kulu eivät,Higg
    Miten niin ei kulu . Se keskimmäinen nappularivistö on huomattavasti madaltunut, viiltoinen niistä kohdin mistä sepeli on mennyt nappulaan, joitakin nastoja puuttuu ja niihin kuoppiin on mennyt sepelinpalasia... ja tosiaan sisäpuolen kangas oli mennyt joidenkin nastojen kohdalta rikki ja sisärengas sitten myös.

    En ole erikseen tilastoinut renkaiden kilometrejä, mutta ei lähellekään 10 000 km, hyvä jos puoletkaan siitä.

  5. #155
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Oliskohan mun kaksnelikymppiset kestänee sen 5000 kilometriä. Sitten ne nöyrtyivät sepelin edessä ja osa nastoista alkoi tulla läpi sisäpuolen kudoksista. Kierrätin renkaita niin, että vaihdoin etu- ja takakumin keskenään joskus. Muuten takarengas olisi nöyrtynyt jo aikaisemmin.
    A Gentleman will walk but never run

  6. #156
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Onkohan W240:t kulumaan saaneet ajaneet niillä isoilla paineilla? Itse pidän yleensä alle 3 ja ne on kestäneet monta, monta vuotta.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  7. #157
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.436
    Mulla kesti W240 yli 6 talvea takarenkaana ja kilometrejä varmasti reilusti enemmän kuin 10000. Sepeli ei kumiin pysty eikä kumi kilometreistä kulu vaan nastat alkoivat painua renkaasta läpi puhkoen sisärenkaan. Paineita aina enemmän kuin 3. Nyt on saman verran ajettu, mutta uudenveroinen eturengas takana ja uusi edessä.
    Sudenpentukenraali M.I.K.K.O. - Murheellisen Itsekäs ja Kovin Kiivasluonteinen Onnenmyyrä

  8. #158
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Kalvas Katso viesti
    Onkohan W240:t kulumaan saaneet ajaneet niillä isoilla paineilla? Itse pidän yleensä alle 3 ja ne on kestäneet monta, monta vuotta.
    Olen pitänyt sitä n. 4,5 mitä renkaan kyljessä suositellaan. En kyllä tarkista tilannetta kovin usein, mutta joskus on päässyt paineet laskemaan ja kyllä eteneminen on silloin ollut tosi hidasta/raskasta.

  9. #159
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Olen pitänyt sitä n. 4,5 mitä renkaan kyljessä suositellaan. En kyllä tarkista tilannetta kovin usein, mutta joskus on päässyt paineet laskemaan ja kyllä eteneminen on silloin ollut tosi hidasta/raskasta.
    Nuo onkin aika korkeat paineet, ilmeisesti maksimit? En enää muista mikä paine alue noissa oli, varmaan 2.0-4.5? Tietenkin tuohon kulumiseen vaikuttaa myös pinnoite millä ajetaan. Jos ajo on pääsääntöisesti asvaltia jonka päällä sora niin kyllähän renkaat kuluu. Korkeilla painella kuluminen keskittyy/jakautuu pienelle alueelle joka saattaa myös edes auttaa tuota nopeata kulumista, sekä mahdolliset valmistus virheet.
    W240 on kyllä tunnettu kestävyydestään, että paha sanoa mistä tuo kuluminen johtuu.
    Still rides with 26er

  10. #160
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Mitähän mulla olisi rengaspaineet olleet, ehkä 3,5 - 4. Kolme riitti, mutta rullaavuus kärsi. Ja minulla olivat kylkinappulatkin aika surkean näköiset. Rankaat kestivät kaksi talvea ja puolet kolmannesta, siis näitä etelän epätalvia. Voihan se olla, että kumiseoskin vanhuuttaan haperoitui tuossa ajassa.
    A Gentleman will walk but never run

  11. #161
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Joo-o, tulee mieleen, että onkohan ne vanhat versiot olleet kestävämpiä, ja nyt Suomityres on keksinyt tehdä heppoisempaa versiota, että myyntiluvut kasvaa. Kestävän tuotteen myyntihän on kehno bisnes.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  12. #162
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Vaidoin tuossa Marathon Winterit Ravagozzeihin; takapyörästä tuli kaivettua kourallinen sepeliä nastojenraoista.

    Pistosuojanauhat oli tarpeen - ei rengasrikkoja. Vaihtoon meni se takarengas juu... etupyörä oli yllättävän hyvässä kunnossa.

  13. #163
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/.../1135244448282

    "Helsingin kaupunki valmistautuu taas mittavaan katupölyn torjuntaiskuun. "Muutama päivä on ehditty jo kokeilla hiekan poistoa lakaisukoneilla, mutta vasta ensi kuun alussa alkaa tehopuhdistus, jos ilmat sallivat", kertoo Helsingin rakennuspalveluiden ylityönjohtaja Seppo Ilvonen."

    "Kaupunki aikoo saada kadut siisteiksi ja ilman puhtaaksi hiekkapölystä vappuun mennessä. Puhdistuksessa ahertaa huhtikuussa noin 400 työntekijää ja kymmeniä lakaisukoneita, lakaisutraktoreita ja ruiskuautoja. Rahaa palaa kevätputsaukseen noin 1,5 miljoonaa euroa."

  14. #164
    luonto Guest
    Meikäläisellä arkipyörässä edessä Nokian Ravagozzi Cross ja takana Kenda Kwest K-Shield Plus (700x35C, 25e)

  15. #165
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    "Kaupunki aikoo saada kadut siisteiksi ja ilman puhtaaksi hiekkapölystä vappuun mennessä. Puhdistuksessa ahertaa huhtikuussa noin 400 työntekijää ja kymmeniä lakaisukoneita, lakaisutraktoreita ja ruiskuautoja. Rahaa palaa kevätputsaukseen noin 1,5 miljoonaa euroa."
    Tuolla sorapäällysteisellä pyörätiellä aamulla jyystäessä mietin toisenkin kerran että miksi tämäkin tie ei ole rehellisesti kokonaan sorapintainen. Asfaltti on ihan tyhjänpanttina. Jos siellä ei olisi sitä asfalttia välissä, rengasrikot vähenisivät, tie olisi mukavampi ajaa, ja rahaa säästyisi julmetusti. Puhtaalla asfaltilla se ehtii olla ehkä neljä kuukautta, tuplaten aikaa siinä on lunta tai soraa.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  16. #166
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    kiskot ne on täälläkin
    Viestit
    557
    Laitoin hyötyliikuntapyörään DH sisäkumin taakse (~430g) , ei oo sepelit enää purru. Päällirenkaana sileeks ajettu NBX Lite. Halpa tie onneen.
    "I think a bike is a major part of anybody winning races." Steve Peat

  17. #167
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Br*ksstr*nd*n
    Viestit
    105
    nokian 106 nastarengas kesti kuusi vuotta sepeliä kunnes kvartsikide puhkoi. Nastat olivat suurimmaksi osaksi jo lentäneet tiehensä mutta muuten rengas oli edelleen iskussa. Harmittaa tuollainen yksi pieni reikä, kannattaako tuollaista rengasta elvyttää esim. pistosuojauksella. Voiko rullaavuus tuosta enää huonommaksi mennä?

  18. #168
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Kyllä täytyy sanoa, että loppuunkulunut on nyt tuo taaimmainen W240 -rengas. Alle viikossa 2 puhkeamista, vaikka on pistosuojanauha siinä . Ainakin jälkimmäinen johtui käsittääkseni irtoamassa olevasta sivunastasta, joka oli mennyt sisämateriaalista läpi.

    Rasittaa, mutta kun ei tälle talvelle enää uusia nastarenkaita haluaisi hankkia ja kohta tulee sen verran taukoakin ajeluun, että jospa jäät häviäisi sillä aikaa ja voisi jo vaihtaa kesärenkaisiin.

    Kestääköhän muutaman tonnin ajettu Marathon Supreme sepeliä?

  19. #169
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    183
    Mulla Marathon Winter ei kestänyt kunnolla yhtäkään talvea. Pääkaupunkiseudulla kun ajelee, niin väkisin tuli asvaltilla ajeltua ja nastat painuivat sisään. Edes pistosuojanauha ei auttanut, vaan nastan kannat puhkoivat sisäkumeja tiuhaan. Tuplakumilla varmaan kestäisi ajaa, mutta en nyt rupea näin keväällä enää vaihtamaan.

    Off the topic: vaihdoin siis viime sunnuntaiksi alle marathon plussat kun sulaakin mukamas oli. Lähes. Kyllä se jäinen kohta maantieltä löytyi ja pyörä lensi komeassa kaaressa kuskin hakiessa kosketusta kotimaan kamaraan..

  20. #170
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maantie123 Katso viesti
    Marathon Winterit kestävät edelleen, ei voi mitään.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rstone75 Katso viesti
    Mulla Marathon Winter ei kestänyt kunnolla yhtäkään talvea. Pääkaupunkiseudulla kun ajelee, niin väkisin tuli asvaltilla ajeltua ja nastat painuivat sisään.
    Täältä vaihteeks positiivinen kommentti Winttereille. Ei voi muuta kuin kehua. 0 rengasrikkoa talven aikana ja päivittäistä ajoa pk-seudulla. Sisäänajon suoritin huolella kauan ennen lumien tuloja. Kaikki nastat tallella jne. Nyt mennään jo Supremet alla.

  21. #171
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    305
    Saas nähdä miten oman tämänkeväisen nollasaldon käy, kun ovat Vantaalla jo aloittaneet pööräteiden lakaisun työmatkareitillä. Eikä edes skootterit ole heränneet talviunilta.

  22. #172
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maantie123 Katso viesti
    Marathon Winterit kestävät edelleen, ei voi mitään. Ei yhtään rengas rikkoa, ei sepeliä kiinni renkaan pinnassa kertaakaan, ei mitään.
    Edellisellä lenkillä sepeli oli vielä sopivasti jäätynyt puhtaan asvaltin pintaan kiinni, joka on otollisinta aikaa renkaiden puhkeamiselle. Renkaat vaan kestää.
    Ok, kvartsi-sepeliä ei turussa laiteta, mutta kyllä huonompi rengas puhkeaa jo ihan tavan sepelissä. MW on sittenkin hyvä rengas.
    Kohtuullisen hyvin kestivät talvimaratoonit myös uudellamaalla. Talven aikana kumeilla kertyi runsaat 3tkm maantieajoa, eikä ongelmia ollut. Kivet eivät juurikaan tarttuneet renkaisiin eikä puhkeamisia tullut, mutta kun oli aika vaihtaa nastattomiin kumeihin, löytyi sisäkumista silti yksi pieni reikä. Reikä vaikuttaisi nastojen hankaamalta: vaikka käytössä on ollut pistojuojanauha (Topline), näkyvät renkaan nastojen paikat silti selvästi sisäkumissa asti. Renkaassa on käytetty 5.0 ja 5.5 paineita.
    Rule #1: Obey The Rules

  23. #173
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    36
    Jahas, tappajasepeli puhkaisi Schwalbe NobbyNic tubelesin täällä Tampereella. Johan sillä ehtikin ajaa melkein 90 km. Painetta oli renkaassa 3.3 baria.

    Todella ärsyttävä jokavuotinen ongelma omalla kohdalla. Täytynee ajella koko talvi alle 3 barin paineilla, niin tuntuu kestävän.

  24. #174
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zet3 Katso viesti
    Jahas, tappajasepeli puhkaisi Schwalbe NobbyNic tubelesin täällä Tampereella. Johan sillä ehtikin ajaa melkein 90 km. Painetta oli renkaassa 3.3 baria.

    Todella ärsyttävä jokavuotinen ongelma omalla kohdalla. Täytynee ajella koko talvi alle 3 barin paineilla, niin tuntuu kestävän.
    Tampereella (ja lähikunnissa) oli tänään pahaa tappajasepeliä.
    Hessulla kolme rengasrikkoa. Oma saldo nolla onneksi. Lykkäsin sille
    ylimääräiset pistosuojanauhat jos huomenna pääsis vähemmällä.

  25. #175
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    cyclolla pärjää ilman puhkomisia ku pitää 3 barin paineita, tosin metsässä ajaminen ei onnistu kun vanteet vaan kolisee
    Vanha mutta lihava.

  26. #176
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Luotto meni Mountain King Supersonic 2.4:seen. Ei ole pysynyt ilmat sisällä nyt moneen päivään...ilmeisesti sepeli on noille liikaa. Tulipahan kokeiltua, että ei nuo raukat kestä. High Rollerit tilalle ja kovaa ajoa...

  27. #177
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Mikä mahtaa olla erona näillä kahdella renkaalla?

    Schwalbe Marathon Plus Reflex / Schwalbe Marathon Plus Tour
    http://www.roseversand.de/output/con...=3&detail2=410

    Koko on 700/35C.

  28. #178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tienlaita Katso viesti
    Mikä mahtaa olla erona näillä kahdella renkaalla?

    Schwalbe Marathon Plus Reflex / Schwalbe Marathon Plus Tour
    http://www.roseversand.de/output/con...=3&detail2=410

    Koko on 700/35C.
    Reflex = heijastinraita renkaassa

  29. #179
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    586
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plösöpötsi Katso viesti
    Reflex = heijastinraita renkaassa
    Scwalben mukaan myös Tour-versiossa on väri "Reflex".

  30. #180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StePe Katso viesti
    Scwalben mukaan myös Tour-versiossa on väri "Reflex".
    näyttäis olevan kaikissa Marathon sarjan renkaissa heijastinraita

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •