HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 13 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #361
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nightie Katso viesti
    Paljonkos nuo uudet Vormulat on niitä vanhoja jarruja (Avidit?) kevyemmät, vai sanoitko jo?
    Omista Juicy 3 -ankkureista lähti muistaakseni noin 210g pois. Vähemmän kuin toivoin... no, saapi nähdä jos jaksaa vielä hommata hiilarikahvat ja titaanipultit joskus.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  2. #362
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Isopyörän Juicy kolmoset ois suunnitelmissa päivittää Juicy Ultimateen ja teoreettinen
    laskutoimitus antaa vaan -120g mutta tolle R tielle ei lähdetä...

  3. #363
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Isopyörän Juicy kolmoset ois suunnitelmissa päivittää Juicy Ultimateen ja teoreettinen
    laskutoimitus antaa vaan -120g mutta tolle R tielle ei lähdetä...
    Laita Topilta jarrut, saat sen pari sataa grammaa pois.

  4. #364
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Antti ystäväiseni, tässä ketjussa rakennetaan pyörää punnitusta, ei luotettavaa etenemistä varten.
    Mitä, mitä??? Ei tää pidä paikkaansa. Tässä ketjussa rakennetaan fillaria ensisijaisesti Tahkon kolmelle kierrokselle. Se, jos mikä, vaatii luotettavaa etenemistä. Pitää tosin myöntää, että satunnaisesti tulee lipsahdeltua harmaalle alueelle, mistä esimerkkeinä olkoot vaikkapa Schmolke TLO -tanko ja ZTR Race -kehät. Mutta kyllä ne sitten kuitenkin sen Tahkon viime kesänä kestivät. Saa nähdä, joko tänä kesänä antautuvat...

    Lähettelin taannoin sähköpostia noiden kevytsisärenkaiden valmistajalle. Kysyin, saako kumeja jo ostaa jostakin, ja vastaus oli vapaasti suomennettuna suurinpiirtein seuraavanlainen: "Tuote tulee myyntiin, kunhan valmistustekniikan luotettavuus saadaan ensin riittävän korkealle tasolle." Ja toihan voi tarkoittaa ihan mitä tahansa viikon ja ikuisuuden väliltä.

  5. #365
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    69

    luotettava eteneminen

    Aki, Älä vaan sano että schmolke TLO ei ehkä kestäisikään, tilasin nimittäin ittekin samanlaisen SL mallina Eräs kuitu expertti sanoi että "täh 100g tanko, sehän kestää jo ajaa tankilla yli".. ja tarkoitti siis että varmasti kestää..sittenhän ton kestävyyden näkee kun rymistelee metsässä...tosin jos tanko katkeaa väärässä paikassa niin siinä voi henki mennä...

  6. #366
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Oman kokemukseni mukaan 100-grammaiset tangot (ainakin Easton EC90) on "pomminvarmoja", mutta kun tuosta otetaan vielä 30 g pois, saadaan kovin ohuen ja hentoisen oloinen Schmolke TLO. Mutta toistaiseksi sekin on kestänyt.

  7. #367
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Oman kokemukseni mukaan 100-grammaiset tangot (ainakin Easton EC90) on "pomminvarmoja", mutta kun tuosta otetaan vielä 30 g pois, saadaan kovin ohuen ja hentoisen oloinen Schmolke TLO. Mutta toistaiseksi sekin on kestänyt.
    Kannattaako 30 gramman takia vaihtaa noinkin oleellinen osa pomminvarmasta hentoiseen?

  8. #368
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Kannattaako 30 gramman takia vaihtaa noinkin oleellinen osa pomminvarmasta hentoiseen?
    Ei kannata. Mitään järkeä tässä touhussa ei oo enää pitkään aikaan ollu.

  9. #369
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Ei kannata. Mitään järkeä tässä touhussa ei oo enää pitkään aikaan ollu.
    Heh - komee tuloo sparkista!
    Toivotaan ettei tanko katkea ainakaan heti ekalla kiekalla - saattas harmittaa.

  10. #370
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Voi moro sun kanssas, arvaappa kauanko Akilla on ollut toi TLO....


  11. #371
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Voi moro sun kanssas, arvaappa kauanko Akilla on ollut toi TLO....
    Moro, ja enpä osaa sanoa - viestistäsi päätellen todella kauan.

  12. #372
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tarkoitin tuolla edellisellä kommentillani lähinnä sitä, että jos fillarin keventelyä yrittää perustella järkisyillä, se on mun mielestä lähinnä itsensä pettämistä. Ei tässä mitään järkeä ole. Järkevää olis ostaa XT-tasoinen pyörä ja ajaa pirusti. Todennäköisesti sillä pääsis kisoissa käytännössä ihan samaa vauhtia kuin näillä kevennysvehkeilläkin.

  13. #373
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.336
    OT: Akihan ajaa luonnollisesti melko vähän, koska on kaluston tuoma keveysetu..

    Paljonhan se "pirusti" olisi..

    edit: kohta Aki menee jo viestien määrässäkin ohitse..
    Olmi muokkasi tätä : 22.03.2009 at 18.24 Syy: viestien määrä..
    http://ollimiettinen.blogspot.com/
    Tarinaa urheilijan elämästä, kisoista, harjoittelusta ja tietenkin fillareista.

  14. #374
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> Olmi

    Ei keventely ja "pirusti ajaminen" kuitenkaan oo toisiaan poissulkevia juttuja.

    Ja onneksi on saumat päästä teikäläisestä ohi edes viestien määrässä. Kisoissa moinen ei tuu ikinä onnistumaan, ellet sitten pysähdy poimimaan marjoja, kuten viime kesänä Korsossa.

  15. #375
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.336
    Ainiin ja tuo XT/ ajaminen on jo koitettu.. ei toimi.

    Nyt on aika keventää!
    http://ollimiettinen.blogspot.com/
    Tarinaa urheilijan elämästä, kisoista, harjoittelusta ja tietenkin fillareista.

  16. #376
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    --> Olmi

    Ei keventely ja "pirusti ajaminen" kuitenkaan oo toisiaan poissulkevia juttuja.

    Ja onneksi on saumat päästä teikäläisestä ohi edes viestien määrässä. Kisoissa moinen ei tuu ikinä onnistumaan, ellet sitten pysähdy poimimaan marjoja, kuten viime kesänä Korsossa.

    nyt Aki lyöt löylyä kiukaalla ja postaat koko yön sanaleikkejä, vastaat jokaiseen galluppiin ja kysymykseen...

  17. #377
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Tarkoitin tuolla edellisellä kommentillani lähinnä sitä, että jos fillarin keventelyä yrittää perustella järkisyillä, se on mun mielestä lähinnä itsensä pettämistä. Ei tässä mitään järkeä ole.
    Juuri tuosta rehellisyydestä johtuen tätä onkin mukava seurata. Tässä tunnustetaan reilusti mikä on pelin henki.

    Jotenkin hassu lukea niitä tarinoita, joissa yritetään tämä leikkiminen kääntämään ihan pakolliseksi asiaksi. Lähinnä keksitään syitä millä huijata itseään.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  18. #378
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Kyllä mää ainakin keventelen puhtaasti järkisyillä, mikäli fysiikan lakeja voidaan pitää järjen päätelminä. Keveellä pyörällä on mukavampi ajaa kun se liikkuu vähemmällä forcella ja on täten nopeampi ajettava. Kaiken lisäksi otan hyödyn irti keventelyn aikaansaamasta plasebo-efektistä. Kun keveet osat laittaa puntariin ja ruuvaa palikat kiinni pyörään, niin plasebo-boostaus on huomattava! Ken uskoo lujasti puntarin lukemiin ja kevennyspalikoiden autuaaksi tekevään vakutukseen, se pelastuu. Tunneseikat ynnä muut hölynpölyt kannattaa keventelyssä unohtaa ja luottaa puntarin sanaan sekä puhtaaseen järkeen. Kyse on kovasta tieteestä, josta humanistien ja kulutushysteerikkojen kannattaa pysyä erossa. Keventely on tinkimättömyyttä, optimoinnin halua ja täydellisyyden tavoittelua. Kaikki pyöräilyä harrastavat perfektionistit löytävät itsensä ennemmin tai myöhemmin puntarin ääreltä. Itsensä pettämistä on se, ettei tunnusta keventelyssä olevaa järkeä siinä pelossa, että leimautuisi järjettömäksi siksi, että toiset pitävät touhua järjettömänä ja hullujen hommana. Keventely on hullutusta niille, jotka kadotukseen joutuvat.

  19. #379
    XC-JJ Guest
    Ja koko suerakunta HUUTAA yhteen ääneen: "AAAAAAA-MEN!!!!"

  20. #380
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> Space Cowboy

    Wäkevää tekstiä!

  21. #381
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    R1 vs Hope

    Paluu aiheeseen:

    Aki tuleeko scottiin formulan jarrut? Mitä mieltä olet kyseisistä jarruista? Vai säästääkö niillä painossa enää yhtään?
    Itse olen nähnyt ja kuullut kuinka helposti Oroissa kahvasta sylinteriin menevä mäntä (vai mikä se nyt oli) katkeaa. Eli kun rakenne taitaa olla sama R1ssä niin hieman arveluttaa kesto.

  22. #382
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441

    Kymysys Scandium-tanko

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Oman kokemukseni mukaan 100-grammaiset tangot (ainakin Easton EC90) on "pomminvarmoja", mutta kun tuosta otetaan vielä 30 g pois, saadaan kovin ohuen ja hentoisen oloinen Schmolke TLO. Mutta toistaiseksi sekin on kestänyt.
    Jos 100-grammaiset kuitutangot on kestäviä, niin miten mahtaa olla 115-grammaisten alutankojen laita? Tollanen kun on nyt puoli vuotta toiminut hyvin työmatkafillarissa ja tekisi mieli koittaa sitä maastoajossa. Kyseessä on siis KCNC SC Bone Flat (Scandium T7451 600 mm) ja on sellaisella kai joku XC-kisojakin uskaltanut ajaa. Vai olisiko vaan parempi jättää se pyörätiekruisailuun ja hankkia maastoon jotain ihan muuta?

  23. #383
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Mulla ainakin Eastonin kevyt alutanko notkuili esim. mäkiä ylös runtatessa tangolta polkien. Eastonin Hiilikuituinen EC90 ei sitä tee havaittavasti. Vaikea sanoa sitten olisiko toi alutanko saattanut hajota kesken ajon ja kuinka arvaamattomasti se tapahtuisi. Hiilikuituinen satulatolppa ainakin napsahti kerrasta poikki, joten niihin ei luottamusta enää paljoa ole.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  24. #384
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Aki tuleeko scottiin formulan jarrut? Mitä mieltä olet kyseisistä jarruista? Vai säästääkö niillä painossa enää yhtään?
    Ei oo ainakaan kiireellä tulossa Formuloita, vaikka ne varmaan äärihienot jarrut onkin. Nykyiset Hopet on kaikkien kilkkeiden kanssa aika tarkasti 300 g/pää, enkä millään pysty keksimään näistä Hopeista mitään pahaa sanottavaa, jos hieman erikoinen väritys jätetään huomiotta. Saa nähdä, meneekö R1:t paljon tuon alle. Ainakin takajarruun joutuu laittamaan adapterin, joka syö jonkin verran mahdollista massansäästöä.

  25. #385
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kide Katso viesti
    Jos 100-grammaiset kuitutangot on kestäviä, niin miten mahtaa olla 115-grammaisten alutankojen laita?
    Oleellinen ero alu- ja kuitutangoissa on siinä, että alumiini väsyy käytössä. Oon yhden kevyen xc-alutangon saanut ajamalla poikki. Viitisen vuotta se muistaakseni kesti. Kuitutangoilla väsymistä ei pyöräilykäytön rasituksissa ymmärtääkseni käytännössä tule.

    Eli jos kuitutanko näyttää ehjältä eikä sen naputtelu aiheuta mitään outoja ääniä, sillä uskaltanee ajaa. Tätä mieltä oli tamperelainen maailmanlaajuisesti tunnettu hiilikuitumestari, kun juurikin Schmolke TLO:sta jokin aika sitten juteltiin. Alumiinitangolle tämä ei sen sijaan pidä paikkaansa. Ohessa on kuva tilanteesta, joka tuli muutama vuosi sitten ihan puskista. Kyllä kevyillä alutangoillakin varmaan uskaltaa ajaa, mutta ehkä ne kannattaa päästää eläkkeelle jo muutaman vuoden käytön jälkeen.


  26. #386
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Ei oo ainakaan kiireellä tulossa Formuloita, vaikka ne varmaan äärihienot jarrut onkin. Nykyiset Hopet on kaikkien kilkkeiden kanssa aika tarkasti 300 g/pää, enkä millään pysty keksimään näistä Hopeista mitään pahaa sanottavaa, jos hieman erikoinen väritys jätetään huomiotta. Saa nähdä, meneekö R1:t paljon tuon alle. Ainakin takajarruun joutuu laittamaan adapterin, joka syö jonkin verran mahdollista massansäästöä.
    Punnasin etu- ja takapään nyt yhteensä 562 grammaan per pää levyineen ja kaikkine kilkkeineen, takana myös adapteri siis. Titaanipultit ja hiilarikahvat säästäisivät tuostakin vielä jonkin verran, lisäksi takajarrun letkusta voisi pätkästä vielä 8-10cm pois. Lisäksi tuo punainen versio on kuulemma kymmenisen grammaa normaalia tylsää mustaharmaata painavampi.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  27. #387
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Punnasin etu- ja takapään nyt yhteensä 562 grammaan per pää levyineen ja kaikkine kilkkeineen, takana myös adapteri siis.
    Kylläpä ne onkin sitten kevyet. Alkaa näyttää siltä, että kisakelpoinen täysjoustofillari on kunnollisilla renkaillakin saatavissa alle 8-kiloiseksi. Mutta Hopet saa kuitenkin pysyä Sparkissa vielä jonkin aikaa.

  28. #388
    Jekyll Guest

    Jarruista

    Punnasin mielenkiinnosta Magura Marta SL-jarruni, parin paino kaikkine hiluineen ja 180mm:n etulevyllä 729g.

    Ja pelkät jarrut 443 grammaa, eli levyt vaihtamalla saisi jonkin verran kevennettyä...
    Jekyll muokkasi tätä : 23.03.2009 at 18.20

  29. #389
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    <kuva katkenneesta tangosta>
    Ihan aiheen vierestä... onko tuossa punainen 25.4 -> 31.8 shimmi? Jos kyllä, niin tietääkö kukaan saako niitä mistään mustana ja järkevään hintaan?

  30. #390
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Ihan aiheen vierestä... onko tuossa punainen 25.4 -> 31.8 shimmi?...

    Ei voi olla, sillä tuo stemmihän on Syntacen F99.


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •