FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 10 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #271
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Taitaa olla aikaisintaan 2010.

  2. #272
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Keksinpä tossa että pitänee rakentaa jotkut kevyet kiekot tulevalle kaudelle...yhdet xtr:n valmiskiekot on jo ennestään, samoin yhdet ajamattomat xtr+revo+stan olympic, mutta kaipa se kiekkosetin paino pitäs 12xx alkaa...

    Elikkäs kehiksi race 7000, pinnat revot, alunipat, navoiksi DT 240s keraamisilla/hybridilaakereilla....tosin vielä pitää selvittää 190s hinnat. Joskin kuuspulttinen 240s kevyillä levyillä vois mennä ja jos haluis oikein eksoottisia juttuja, niin sitten vois heittää etukiekkoon titaanipinnatkin
    Antti Kuitto muokkasi tätä : 26.02.2009 at 17.48
    https://www.instagram.com/xtranza/

  3. #273
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Titaanipinnat on etukiekossa varmaan ok. Takakiekkoonkin ne voi kyllä laittaa, mutta sitten kun niitä alkaa ekan tonnin jälkeen napsahdella poikki, kaikki pinnat pitänee samalla vaihtaa uusiin.

  4. #274
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Joo etukiekossa ne varmaan toimis...takakiekkoon en varmaan uskaltas pistää. Tosin ww:n foorumin Olella on takakiekossakin ja jampalla painoa ~80kg.

    Mietiskelin tossa että 240s+keraamiset laakerit/hybridilaakerit+kevyet 6 pultin levyt on varmaankin kevyempi ja halvempi yhdistelmä kuin 190s+centerlock-levyt..hhmmm..


    edit. Eihän noilla kiekoilla varmaan yli tonnia tuu edes ajettua...xc-cupit ja muutamat marat.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  5. #275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    tosin vielä pitää selvittää 190s hinnat
    Eteen:
    http://www.xx-light-bikes.de/shop/pd...categoryId=133
    ja taakse:
    http://www.xx-light-bikes.de/shop/pd...categoryId=133

    (Esim. eteen ja taakse 32 reikäsenä 190 CL + Revo + Race 7000 (1078,69e) + kasaustyöt (2x17,5e) + postikulut (~20e) = ~1134e)

    Pulju on ihan ok. Ostin tuolta aikoinani 240S CL + Revo + 4.2D -setin ja suorathan ne kiekot on vieläkin.
    Subzero muokkasi tätä : 26.02.2009 at 22.52

  6. #276
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    434
    Näkyy olevan tuota LTD-keulaa jo Starbikessä tyrkyllä.

    http://www.starbike.com/php/product_...g=en&pid=11988

  7. #277
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtok77 Katso viesti
    Näkyy olevan tuota LTD-keulaa jo Starbikessä tyrkyllä.

    http://www.starbike.com/php/product_...g=en&pid=11988
    Halpaa kuin saippua!

  8. #278
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani T. Katso viesti
    Halpaa kuin saippua!
    Eihän se kallis ole, se vaan näyttää siltä meistä köyhistä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  9. #279
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtok77 Katso viesti
    Näkyy olevan tuota LTD-keulaa jo Starbikessä tyrkyllä.
    Katos, niinpä näkyy olevan. Ei kyllä ihan vielä raaski lähteä tuollaista tilaamaan, mutta saa nähdä, mitä tapahtuu, kun asia sulattelee pari kuukautta.

  10. #280
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tää on mun mielestä aika hieno: kuvan kokoonpanossa 7590 g, eikä kisakelvottomia osia ole kuin renkaat ja alu-takapakka. Aika tarkasti kahdeksan kiloa kunnollisilla renkailla ja D-A:n 12-27-pakalla.


  11. #281
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Tää on mun mielestä aika hieno: kuvan kokoonpanossa 7590 g, eikä kisakelvottomia osia ole kuin renkaat ja alu-takapakka.
    Eikä nekään ole kisakelvottomia, kunhan muistaa vaihtaa uudet joka kisaan. Mikäs toi pakka on? KCNC?

    Asiasta kolmanteen....mullakin alkaa Prophet lähennellä "valmista", kun on nyt sitten lopulta kuitenkin tulossa DT:n EXC -keula. Enää puuttuu sitten R1:set ja jotain pientä juttuu. Oiskohan Mojo SL ens vuonna?
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  12. #282
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Mitäs alien alloyta nuo eturieskat ovat ? Näyttävät vaan siltä, etteivät voi millään pysyä ehjinä ja suorina, jos innostuu vähän kovempaa polkaseen.

  13. #283
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Eikä nekään ole kisakelvottomia, kunhan muistaa vaihtaa uudet joka kisaan. Mikäs toi pakka on? KCNC?
    Ei "kulutuskestävyys" välttämättä ole se suurin ongelma, vaan pikemminkin surkea ja pelottava ajotuntuma. Itse yritin syksyllä ajella muutaman lenkin 300-grammaisilla Furious Fredeillä, ja kyllä kovin vaikiaa oli 2.2" Racekingeihin verrattuna, vaikka polku oli sileä. Enemmän tai vähemmän makuasiasta taitaa tosin olla kyse.

    Pakka on Recon alu 11-34 (150 g).

  14. #284
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kide Katso viesti
    Mitäs alien alloyta nuo eturieskat ovat ? Näyttävät vaan siltä, etteivät voi millään pysyä ehjinä ja suorina, jos innostuu vähän kovempaa polkaseen.
    Noita eturattaita ei saa kaupasta, vaan ne on erään ww-jäsenen itse tekemiä. Iterointia noissa on harrastettu jonkin verran, ja kyllä kaveri väittää, että nuo kestävät "kovaa ajoa". Tiedä sitten, pitääkö paikkaansa... Kieltämättä näyttävät aika pelottavilta.

  15. #285
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Eivät ne rattaat kuvassa näkyvään suuntaan tarvitse paljoa materiaalia jos rattaan rakenteen muoto on järkevä. Sivusuuntaan taas on toinen juttu. Kokeilkaas vaikka SRAM Red:in isollariävällä ruhjomista...

    Tunella on muuten myös sippinen Ti-pakka. Mulla on maantieversio siitä ittellä.

    Alupakalla kiriminen voi olla hupiva...

  16. #286
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Ei "kulutuskestävyys" välttämättä ole se suurin ongelma, vaan pikemminkin surkea ja pelottava ajotuntuma. Itse yritin syksyllä ajella muutaman lenkin 300-grammaisilla Furious Fredeillä, ja kyllä kovin vaikiaa oli 2.2" Racekingeihin verrattuna, vaikka polku oli sileä. Enemmän tai vähemmän makuasiasta taitaa tosin olla kyse.

    Pakka on Recon alu 11-34 (150 g).
    Mulla oli noi (tai on vieläkin jossain laatikossa) Maxxis flyweightit ja eka lenkki toimi hyvin, toisella kaksi rengasrikkoa. Ajotuntuma ihan ok. Empä löytänyt tietoa tosta Recosta.

    Ai eihän ne ollutkaan Flyweightit.
    haedon muokkasi tätä : 04.03.2009 at 17.54 Syy: Lisätty vika rivi
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  17. #287
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Tää tarina ei liity joustopyörään vaan viime viikolla ostettuun halpaan etujousitettuun Garyn Paragonin 29" isopyörään ja pyörän hinta noin 1600e lähtöpaino 13kg noin. Nyt pyörä saanut uudet kiekot, ohjainkannatin+tanko, satulatolppa+satula, kammet, takapakka ja ketjut...
    rahaa palanut jo melkein yhtä paljon kuin pyörän hinta ja keventynyt vain 1.4kg
    että mitä tästä opimme? ei kannata ostaa halpaa pyörää ollenkaan....?

    (mutta voihan noista jäteosista koota yhden pyörän)

  18. #288
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    69

    becker carbon mtb?

    Kestääkö ko.satula hyvin, mitä materiaalia on kiinnitys "raiteet"?

  19. #289
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TVE Katso viesti
    Kestääkö ko.satula hyvin, mitä materiaalia on kiinnitys "raiteet"?
    Kestää. Becker Carbon mtb (sama satula kuin Tune Concorde mtb) on hyvä penkki. Siinä on nuo kuitukiskotkin tehty hiukan perinteisestä poikkeavalla tavalla. Oheinen kuva, joka on taannoin tehty ihan muuhun tarkoitukseen, selventänee tilannetta.

    Aki Korpela muokkasi tätä : 13.03.2009 at 10.00 Syy: typo

  20. #290
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> izmo

    Kyllä siitä isopyörästä helpohkosti kymppikiloinen saadaan, jos on intoa laittaa kahisevaa palamaan.

  21. #291
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kyllä siitä isopyörästä helpohkosti kymppikiloinen saadaan.
    Kerro kuinka se onnistuu, minultakin löytyy 29 tuumainen ankkuri varastosta...
    Sitä kahisevaa ei kyllä löydy.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  22. #292
    Minä tein tämän vuotiselle Paragoonille Excelin, missä tähtäsin tuohon kympin rajaan, mutta loppusummaksi tuli sen verta karuja lukemia, että päädyin tilaamaan rungon Ruotsista ja rakentelemaan alusta lähtien itse. Katotaanpa, saako siitä ysillä alkavia lukemia irti, kunhan se tuosta telineestä irroitetaan.

  23. #293
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Alkaa tässä vaiheessa vaan tuntuu siltä että ois pitänyt tilata vaan se kuiturunkonen isopyörä niin ois saanut kevyen aihion heti....?

    renkaista varmaan voi vähän tiputtaa painoo vielä.... täytyy kohta pyörä kiikuttaa puntariin.

  24. #294
    Liittynyt
    01/2000
    Viestit
    2.115
    Off-topic:
    Itsellä on myös GF-kevennyksessä ja aihiona X-caliber. Exceliin mätin osia/euroja ja alkoi todella pahasti hirvittää. 690 euron panostuksella (kiekot/stemmi/satula/takapakka/vaihtajat/sisurit/renkaat) pyörän painoksi ajokunnossa pitäisi tulla 11,7 kg ei mikään höyhensarjalainen. Samalla halpa jäykkäperä muuttuukin aika kalliiksi ja tulin katumapäälle. Jatketaan rohjolla ja vaihdetaan rikkimenneet osat kevyempiin jospa satsaisin täysjoustoni keventämiseen hmmm.....
    MCT

  25. #295
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    --> izmo

    Kyllä siitä isopyörästä helpohkosti kymppikiloinen saadaan, jos on intoa laittaa kahisevaa palamaan.

    meinas lähtee jo mopo käsistä mutta ois pitänyt alkaa rungon rotsaukseen kun ylimääräiset Campan kuitukammet ois ollut varastossa mutta tyydyin uusiin Simanon SLX malliin ja keveni niillä alkuperäisiin kampiin aika tarkalleen 200g

  26. #296
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    69

    becker carbon

    Kiitti aki hyvästä vastauksesta, aion hankkia ko. jakkaran! äkkiseltään tuntuu uskomattomalta että nuo kuitukiskot kestää mutta jos kerran näin on niin eikun shoppaamaan thomsonnin masterpiece setback tarkotus kiinnittää penkkiin...

  27. #297
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TVE Katso viesti
    thomsonnin masterpiece setback tarkotus kiinnittää penkkiin...
    Varmistapa vielä jostakin, että Thomsonin tolppa ja Beckerin penkki ovat yhteensopivia. En oo tuosta ihan varma...

  28. #298
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T.M Katso viesti
    Off-topic:
    Itsellä on myös GF-kevennyksessä ja aihiona X-caliber. Exceliin mätin osia/euroja ja alkoi todella pahasti hirvittää. 690 euron panostuksella (kiekot/stemmi/satula/takapakka/vaihtajat/sisurit/renkaat) pyörän painoksi ajokunnossa pitäisi tulla 11,7 kg ei mikään höyhensarjalainen. Samalla halpa jäykkäperä muuttuukin aika kalliiksi ja tulin katumapäälle. Jatketaan rohjolla ja vaihdetaan rikkimenneet osat kevyempiin jospa satsaisin täysjoustoni keventämiseen hmmm.....
    nyt on paino alle 11.7kg mutta ei ihan riittänyt toi 690 euron panostus....

  29. #299
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    69

    carbon becker

    joo hyvä pointti, käyvätkö thomson ja becker yhteen, sen osaa varmaan kertoa xx light bikesin jurgen, joka palikoita myy? harmi jos ei käy, tarviin kuitenkin 30,9mm tolpan joka käy beckeriin...ja mielellään kohtuu kevyt

  30. #300
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TVE Katso viesti
    joo hyvä pointti, käyvätkö thomson ja becker yhteen, sen osaa varmaan kertoa xx light bikesin jurgen, joka palikoita myy? harmi jos ei käy, tarviin kuitenkin 30,9mm tolpan joka käy beckeriin...ja mielellään kohtuu kevyt
    Menee vähän ohi aiheesta, mutta...

    Miksei se thomsonin clamppi kävis?
    Thomsonin clamppi on varmaan yksi parhaiten kiskoja tukeva malli eli jos ei sillä kestä niin on kumma? Kevythän se thomson ei ole

    Itsekkin olen tuota satulaa odotellut, mutta toistaiseksi ei ole mitään kuulunut, taisin tilata väärästä maasta. prkl...
    Tune ei muuten jostain viime kesästä lähtien ole myynyt enää Concorden MTB mallia. Tietääkö kukaan syytä?
    Maantiemalli Concorde RRi on kuitenkin valikoimissa.

    edit: onhan toi thomson suht kevyt. koko 30,9 on vähän harvinaisempi ja taitaa olla valikoimaa hiukan vähempi. Extralite ainakin ja ehkä NewUltimate tekee tolppia 30,9 koossa.
    p-olkisin muokkasi tätä : 14.03.2009 at 11.44

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •