FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 19 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 69 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #541
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    55
    Laitetaas nyt itsekin tänne kuvia osista runkoa odotellessa.


  2. #542
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ärjy Katso viesti
    Laitetaas nyt itsekin tänne kuvia osista runkoa odotellessa.
    Hienoa kun välillä vähän retrompaa lookkia. Mikäs runko nuo osat saa kuorrutuksekseen?
    Ride and Smile!

  3. #543
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Hienoa kun välillä vähän retrompaa lookkia. Mikäs runko nuo osat saa kuorrutuksekseen?
    Tommasini Tecno. Tuli kyllä pitkään pähkäiltyä Giant TCR:n ja teräsrungon välillä, mutta nuo perinteisemmät rungot ovat vaan niin nättejä, ettei voinut vastustaa. Maahantuoja on samassa kaupungissa, joten siksi Tommasini.

    Tässä vielä kuva nätistä Campagnolon takanavasta:


  4. #544
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Paikkamaali tuli kai mukana?

    Kestää kyllä paiskomista, pitkällä keulalla on hauska peli.
    Suihki sisään suojaksi jotain ja suojaa pinta hiertymäkohdilta, niin ei ruoste tartu.
    Juu, kyllä tuli paikkamaalia mullekkin. Mitään viitti suojailla, kun edellinenkin teräsrunko on kestäny kohta 17 vuotta ilman.

    Tämmönen siitä tuli edellispäivänä koottua:
    http://kotisivu.dnainternet.net/tjok...es_society.JPG
    Ylijäämäosista kasattu varafillari.
    Juha Jokila muokkasi tätä : 24.02.2009 at 22.32

  5. #545
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Pyörä alkaa olla vähitellen kasassa. Viimeisten osien ruuvailun jälkeen yritän laittaa jotain kuviakin esille.
    Sain vihdoin kuvankin pyörästä. Satula, tanko ym.osat säädetään kohdalleen keväämmällä, kunhan kuski lumien kadottua pääsee koeajamaan.

    Rule #1: Obey The Rules

  6. #546
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    290
    Sain naapurilta hänelle tarpeettomaksi jääneen Raleighin. Nyt pitäisi keksiä mitä sille teen. Entisöinkö vai pistänkö ihan uuteen uskoon? Tämä tulee olemaan minulle ensimmäinen laajempi pyörän nikkarointiprojekti ja tiedossa on varmasti paljon itkua, turhautumista ja säätöä. Mutta eihän sitä muuten opi.

    Ehdotuksia ja vinkkejä otetaan vastaan. Lisäksi olisi kiva tietää, mikä malli pyörä tarkalleen on. Ainakin näyttäisi olevan Joop Zoetemelkin nimikkomalli.






  7. #547
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    http://wapedia.mobi/fi/Joop_Zoetemelk

    1980-1981 Ti-Raleigh-Cred tiimissä

    Olisin voinut kuvitella että pyörä olisi ollut vanhempi?
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  8. #548
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270

    Peukalo ylös

    Ehdottomasti entisöi!
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  9. #549
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Vähän jo itekseen tuumailinkin että tuohon sopisi paremmin valkoinen tai musta satula kuin tuo punainen. Ai että vielä on lisää maantieaihioita tulossa .
    Ei tullut maantieaihiota...







    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  10. #550
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Ja osat...

    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  11. #551
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Ja osat...
    Mahtavaa, peukkuvaihtimet!

  12. #552
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Calvisson, France
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti



    Osia joutuu vielä miettimään, mutta ei Italialaiseen runkoon voi muuta kuin Camppaa laittaa.
    Kaikkein siistein yksityiskohta on custom-lighweightit. Onko Lightweightin tehtaan kädenjälkeä, vai omaa kätevyyttä? Inspiroivaa joka tapauksessa!

  13. #553
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Kaikkein siistein yksityiskohta on custom-lighweightit. Onko Lightweightin tehtaan kädenjälkeä, vai omaa kätevyyttä? Inspiroivaa joka tapauksessa!
    Mikä noista laitweiteistä tekee customit?!?

  14. #554
    opnykanen Guest
    ei varmaan kaikista laitweiteistä löydy SAMU&MAARIA tekstiä

    tai tiedä vaikka löytyisi. ittellä kun ei ole varaa ostaa moisia.

  15. #555
    tuntematon Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uomo Katso viesti
    Nyt pitäisi keksiä mitä sille teen. Entisöinkö vai pistänkö ihan uuteen uskoon?
    Sanoisin, että pyörä entisöintiin ja lisätangot metallinkeräykseen. Ei tuollaiseen runkoon kannata uusia kamoja laittaa, koska se näyttäisi tyhmältä ja sen jälkeen runko olisi selkeästi pyörän heikoin lenkki. Onko vaihtajat myös tuota Shimanon 600-arabeski-sarjaa?

  16. #556
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuntematon Katso viesti
    Sanoisin, että pyörä entisöintiin ja lisätangot metallinkeräykseen. Ei tuollaiseen runkoon kannata uusia kamoja laittaa, koska se näyttäisi tyhmältä ja sen jälkeen runko olisi selkeästi pyörän heikoin lenkki. Onko vaihtajat myös tuota Shimanon 600-arabeski-sarjaa?
    Jos osia löytyy, niin entisöinti on minunkin mielestäni paras ratkaisu. Jos niiden hankkiminen on vaikeaa (toden näköisesti), niin sitten uutta kilkettä kehiin.

    En käsitä kommenttia: "näyttäisi tyhmältä" - ja paskat se mitään tyhmältä näytä, jos et mitään kuitukomponentteja asenna. Osasarjan ei tarvitse nimittäin olla mitään hipoa... Runkoa ja sen hyvyyttä tai huonoutta en lähde määrittelemään enempää, kun putkesta ei ole tietoa. Jos se on esim. jotakin Reynoldsin 531 -sarjaa, niin kannattaa ehdottomasti ottaa käyttöön; monien mielestä se on parempi materiaali kuin nykyinen 631. Bonuksena siihen pitäisi saada asennettua 130mm navankin heittämällä ilman pelkoa vaurioista; jos se on jotakin cro-mo -putkea, niin tapauskohtaisesti voi olla hyvä levittää takahaarukkaa hieman.

    Yksi huomioitava seikka: Tuon ikäisissä Raleigheissa saattaa olla merkin oma keskiö. Siinä tapauksessa varaosien löytäminen tai nykyosien sovittaminen ei ole ihan yksinkertaista. Jos olet onnekas, keskiö on BSA tyyppinen.
    -Italialainen käsityö kunniaan!-

  17. #557
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Kaikkein siistein yksityiskohta on custom-lighweightit. Onko Lightweightin tehtaan kädenjälkeä, vai omaa kätevyyttä? Inspiroivaa joka tapauksessa!
    Heh...hyvin spotattu!

    Omaa designia, kaveri teki.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  18. #558
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Heh...hyvin spotattu!

    Omaa designia, kaveri teki.
    Samat kiekot mitkä sulla oli tässä?

  19. #559
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Samat kiekot mitkä sulla oli tässä?
    Kyllä...?
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  20. #560
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Onko noi alusta pitäen omin kätösin leivottu, vaiko "Lightweight":in kiekoista muokatut?

  21. #561
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Onko noi alusta pitäen omin kätösin leivottu, vaiko "Lightweight":in kiekoista muokatut?
    ????
    Siis noi kiekot on Lightweightit.
    Ilman mitään "muokkauksia".
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  22. #562
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Kaikkein siistein yksityiskohta on custom-lighweightit. Onko Lightweightin tehtaan kädenjälkeä, vai omaa kätevyyttä? Inspiroivaa joka tapauksessa!
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Omaa designia, kaveri teki.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    ????
    Siis noi kiekot on Lightweightit.
    Ilman mitään "muokkauksia".
    Ok. Jotenkin sain käsityksen että kiekot olis oikeasti "customit", mutta kyseessä olikin perus jenkkiläinen tuunaus "laita siihen tarra niin se on nyt custom"

  23. #563
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Hesa
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uomo Katso viesti
    Sain naapurilta hänelle tarpeettomaksi jääneen Raleighin. Nyt pitäisi keksiä mitä sille teen. Entisöinkö vai pistänkö ihan uuteen uskoon? Tämä tulee olemaan minulle ensimmäinen laajempi pyörän nikkarointiprojekti ja tiedossa on varmasti paljon itkua, turhautumista ja säätöä. Mutta eihän sitä muuten opi.

    Ehdotuksia ja vinkkejä otetaan vastaan. Lisäksi olisi kiva tietää, mikä malli pyörä tarkalleen on. Ainakin näyttäisi olevan Joop Zoetemelkin nimikkomalli.
    Pyörä on ehkä noin vuosilta 1982 - 85. Vaihtajavivut ovat 600 EX -sarjaa. Pyörä ei ollut mitenkään kamalan kallis, ehkä 1500 - 2000 markkaa. Kulki harjoituskilpurin nimellä. Yhdellä tutulla oli tuollainen ajossa.

    Jos tarkoituksena on aloittaa projekti, tuo on mainio aihio. Osia löytynee vielä kohtalaisesti (Fillarikellari, Pyörätohtori jne.). Tuossa ei ole mitään liian eksoottista, ellei keskiö ole joku muu kuin Shimanski. Kammet taitavat olla 600 EX -sarjaa, joten luultavasti keskiökin.
    ex box lux

  24. #564
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006

    Peukalo ylös Hieno Klein!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Ei tullut maantieaihiota...
    Ajalta kun pyörät vielä tehtiin suurella antaumuksella!
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  25. #565
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti itu Katso viesti
    Pyörä on ehkä noin vuosilta 1982 - 85. Vaihtajavivut ovat 600 EX -sarjaa. Pyörä ei ollut mitenkään kamalan kallis, ehkä 1500 - 2000 markkaa. Kulki harjoituskilpurin nimellä. Yhdellä tutulla oli tuollainen ajossa.

    Jos tarkoituksena on aloittaa projekti, tuo on mainio aihio. Osia löytynee vielä kohtalaisesti (Fillarikellari, Pyörätohtori jne.). Tuossa ei ole mitään liian eksoottista, ellei keskiö ole joku muu kuin Shimanski. Kammet taitavat olla 600 EX -sarjaa, joten luultavasti keskiökin.
    Keskiön valmistajalla ei ole suurempaa merkitystä, uusia akseleita tai keskiöitä ja kampisarjoja saa tarpeen mukaan halvalla, jos kierteet vain ovat ITA tai BSA. Isompi huoli on jos tuossa on eksoottiset Raleigh -kierteet (siis keskiömuhvissa), koska siihen ei nykyisin löydy sopivia laakerikuppeja (saati keskiöpatruunoita) juuri mistään...
    -Italialainen käsityö kunniaan!-

  26. #566
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Minulla on 70-luvun alun Raleigh Royale, ja siihen meni Truvativin GXP-keskiökupit heittämällä kiinni... Keskiön leveys tosin oli noin 70mm, joten uloimmat tiivisteet piti jättää pois että kammet sai kiristettyä loppuun asti.

  27. #567
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Roihuvuori
    Viestit
    99
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Minulla on 70-luvun alun Raleigh Royale, ja siihen meni Truvativin GXP-keskiökupit heittämällä kiinni... Keskiön leveys tosin oli noin 70mm, joten uloimmat tiivisteet piti jättää pois että kammet sai kiristettyä loppuun asti.
    Olisko kuvaa laittaa? Mulla oli Royale nuoruudessa 70 - 80-luvuilla, olisi kiva löytää hyväkuntoinen myrkynvihreä yksilö ja laittaa kuntoon.
    Blogissani italialaisia maantiepyöriä, maantiepyöräilyä ja tyyliä. UUDISTETTU ULKOASU: squadraazzurraciclista.blogspot.com

  28. #568
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Raleigh Royale...

    Ennen:

    Jälkeen:

    Yläkuvassa tarakalla olevassa pahvissa luki: "vaihdetaan mäyräkoiraan"

  29. #569
    MKoo Guest

    Peukalo ylös

    ^
    Tosta kyl isot pisteet!

  30. #570
    bere Guest
    Mites toi raleigh on maalattu? Oon harkinnu ton mun monarkin maalausta kiekkojen vaihdon ohessa. Ehkä jopa käsipelin sprayllä...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •