FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 27 / 97 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 77 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 2892

Aihe: Nurmijärven Rajamäki

Nauraa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti

Painaa kuitenkin 2,3kg ilman iskaria. Eikä tuon pyörän jousituksessa taida mitään erikoisen hienoa olla. Perus xc pöörä kö?
    Oon sellasta vanhän yleisempää merkkiä katellu. Paino 2,3 foxin iskarilla. Pitäis olla mukavahko xc täpäri pahempaakin maaston. Toi jäykkä kun on ni ei tän kuitenkaan tarvis paljo alle 10 kiloa painaa Väritys on vaan ilmiömäisen hirveä katsastamissani pyörissä.Argh pois koneelta, oireet pahenee...
    On toi vaan toimiva peli mulla on tosta FR versio ,eroaa vähän pitemmillä jousituksilla ja muutamalla rungon vahvistuksilla, on yli kymmentä täpäroiä ajaneena ollut omaa luokkaansa niin ylä kuin alamäissäkin, joissa tosin pitempi jousto helpottaa mutta tossa perän toiminnassa on jotain joka siitä tekee erittäin hyvin pidon aikaan saamiseksi. Kyllä sitä pääsee kokeilemaan jos ajo tuntumaa haluat kokeilla. Vielä yks hyvä yksityis kohta joka on rakenteessa ,kaikki laakerit ovat neulalaakereita jotka kestävät kuormitusta enemmän kuin normi konelaakeri,lisäksi kaikki ovat saman kokoisia. Itse otin ekan kerran laakerit auki muutaman kuukauden yli vuoden ajon jälkeen , yks neula laakeri oli vähän saanut itseensä, jonka vaihdoin uuteen kun en viitsinyt ruveta pesemään sitä, voin myös taata et pyörä on saanut osakseen tosi röykyisiä maastoja ympäri vuoden, ainaskin kaikki muut pyörät pn ruvenneet samoilla reiteillä alle puolen vuoden huutamaan uusia laakereita.

Painaa kuitenkin 2,3kg ilman iskaria. Eikä tuon pyörän jousituksessa taida mitään erikoisen hienoa olla. Perus xc pöörä kö?
    Oon sellasta vanhän yleisempää merkkiä katellu. Paino 2,3 foxin iskarilla. Pitäis olla mukavahko xc täpäri pahempaakin maaston. Toi jäykkä kun on ni ei tän kuitenkaan tarvis paljo alle 10 kiloa painaa Väritys on vaan ilmiömäisen hirveä katsastamissani pyörissä.Argh pois koneelta, oireet pahenee...
    Johtuukos se kova hinta tosta häivetekniikasta jota valmistaja on käyttänyt mm. pyörissä, satulassa ja ohjaustangossa
    “There are very few personal problems that cannot be solved through a suitable application of high explosives”
    -Ameriikkalainen elämänviisaus-

mutanaama Guest
    Tossa se nähdään, mitä tapahtuu, kun keventäminen karkaa käsistä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    ...Kyllä sitä pääsee kokeilemaan jos ajo tuntumaa haluat kokeilla...
    toi ei nyt ole hyväksi tässä tilanteessa!
    hyvä pointti laakereista, sekoittaa lisää!
    nii on tossa nicolaissa painon lisäksi toinenki vika, meinaa se hinta. Ja toi iskari maksaa saman verran ku tän hetkisen "paremman" maasturin runko eli se voidaan sivuuttaa helposti. Lukituksen kanssa painokin on melkein sama kuin foxin rp23 ehkä.

XC-JJ Guest
    mites täältä on nyt sitä porukkaa lähdössä tahkolle?

polvi operoitiin maaanantaina ja sunnuntaina alan polkemaan kuntopyörää ja käymään salilla..

eli voin jopa päästä jonkinlaiseen ajokuntoon tohon tahkoon mennessä

Meitsi on sairaslomalla vähän aikaa, prkl Ehkä viikon päästä onnistuu ajelut.

Onkos äijillä mielessä joku systemaattinen käyrään ja käppyrään perustuva reeniohjelma jolla Tahko vallataan vai mitkä on aatokset valmistautumisesta? Mikäs on hyvä treenilenkki näillä kulmilla? Ehdotuksia kuinka ajetaan mielekkäästi apaut 6h niin että maantie siirtymää olin mahdl. vähän?

Lohjalle ilmottautuminen alkaa parin viikon päästä. Onko majoitus ehdotuksia? Puolijoukkueteltta tms. Multa löytyy 1-hengen tunneliteltta, pohtikaa täällä ääneen kuis saadaan homma etenemään.

@ p-olkisin. Suosittelen että koeistahdat PMT:n pyörän satulaan niin saat muistijäljen ahteriin miltä jouston pitää tuntua. Unelmat vaan tuppaa maksamaan
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

mutanaama Guest
    Mä yritän tosissani yritän saada peruskuntoa alle, vois metässä sitten keskittyä enemmän tekniikkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti XC-JJ Katso viesti
    mites täältä on nyt sitä porukkaa lähdössä tahkolle?

polvi operoitiin maaanantaina ja sunnuntaina alan polkemaan kuntopyörää ja käymään salilla..

eli voin jopa päästä jonkinlaiseen ajokuntoon tohon tahkoon mennessä
    No mä ilmotin itseni Tahkon 60km lenkille. En oo ennen käyny, enkä missään muussakaan pööräilytapahtumassa.
    Lähden tapahtumaan mukaan periaatteilla: matka ei tapa vaan vauhti, kaikki mikä ei tapa vahvistaa, kaikkea pitää kokeilla paitti... ym. Eli reeniohjelmakin on sen mukainen = lenkkiä sen verran ku huvituttaa, itsehän siitä vaan sit kärsii jos ei kunto riitä
    “There are very few personal problems that cannot be solved through a suitable application of high explosives”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Lohjalle ilmottautuminen alkaa parin viikon päästä. Onko majoitus ehdotuksia? Puolijoukkueteltta tms. Multa löytyy 1-hengen tunneliteltta, pohtikaa täällä ääneen kuis saadaan homma etenemään.
    Mulla saattais vielä olla jonniinlaisia kontakteja tuonne puolijoukkuetelttamaailmaan, täytyypä kysellä jos sais onnistumaan.

mutanaama Guest
    Onkos äijillä mielessä joku systemaattinen käyrään ja käppyrään perustuva reeniohjelma jolla Tahko vallataan vai mitkä on aatokset valmistautumisesta? Mikäs on hyvä treenilenkki näillä kulmilla? Ehdotuksia kuinka ajetaan mielekkäästi apaut 6h niin että maantie siirtymää olin mahdl. vähän?
    Nuuksionjärven ympäriajo kesti multa nelisen tuntia, se on kanssa joku marathon reitti. Enimmäkseen siinä mennään latupohjaa (reitti 2000?) välillä vähän teknisempää, mutta aika paljon siirtymiä, jos ei tunne reittiä.

LJS Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vim Katso viesti
    No mä ilmotin itseni Tahkon 60km lenkille. En oo ennen käyny, enkä missään muussakaan pööräilytapahtumassa.
    Lähden tapahtumaan mukaan periaatteilla: matka ei tapa vaan vauhti, kaikki mikä ei tapa vahvistaa, kaikkea pitää kokeilla paitti... ym. Eli reeniohjelmakin on sen mukainen = lenkkiä sen verran ku huvituttaa, itsehän siitä vaan sit kärsii jos ei kunto riitä
    En ole vielä ilmoittautunut, mutta vielähän sitä kerkii.
    Samalla periaatteella mä olen siellä ajellut, fiiliksen mukaan. Alussa olen koittanut ajella enempiä repimättä ja porukan mukana. Lopussa siten täysillä , kun on väljempää.

Tahko on kyllä merkitty jo kalenteriin. Täytyy vain ekax suorittaa jo luvanvarainen tukhoman keikka toukokuun lopussa. Sen jälkeen alkaa tahkosta mankuminen kotona.

Meitsi on sairaslomalla vähän aikaa, prkl Ehkä viikon päästä onnistuu ajelut.

Ei ole mitään ohjelmaa. Töihin on tarkoitus ajaa pari kolme kertaa viikossa, niin siitä tulee semmoinen 50 km pk-lenkki per kerta. Sykemittaria ei ole, mutta ehkä semmoista voisi pyytää syntymäpäivälahjaksi, niin näkisi kuinka masentava tilanne on ennen Tahkoa.

Anopilla on mökki Läyliäisissä ja sinne on melkein 60 kilsaa metsiä pitkin. Koitin tuossa kartasta katsoa, että löytyisiköhän sinne joku kelvollinen reitti. Varmaan pitäisi olla joku kunnollinen kartta-GPS, jos sinne haluaisi suunnistaa ajamatta pelkää metsäautotietä. Joskus kesäkuun alussa oli tarkoitus harjoituksen vuoksi vetää tuo reitti.

Mä yritin töissä masinoida joukkuetta, mutta ei siitä mitään taida tulla, joten nyt sitten pitää keksiä jotain muuta. Kyllä kai se puolijoukkueteltta on ihan pakollinen kakkosnelosessa, ja toinen tietysti fillareille.

@ p-olkisin. Suosittelen että koeistahdat PMT:n pyörän satulaan niin saat muistijäljen ahteriin miltä jouston pitää tuntua. Unelmat vaan tuppaa maksamaan
    Tai sitten teet niinkuin minä, että ostat ensin Radonin rungon. Se on samasta maasta vaikka onkin jonkun ropottikouran hitsaama (ja varmaan oikeasti Taiwas-maasta). Sitten voit keskittyä kurjistelemaan sillä ja keräämään rahaa.

Vaimolle pitäisi varmaan ilmoittaa näistä tapahtumista. Ja ostaa kunnon sadevarusteet, kun Lohjalla sataa kuitenkin aina.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Ajellaanko sunnuntaina?

Niin, miten olisi lähteekö kukaan huomenna ajelemaan? Ajattelin lähteä kymmenen tietämillä, kun ei viitsi aamulla herätä aikaisin. Pakkasesta riippuen 1-3 tuntia voisi sotkea menemään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Niin, miten olisi lähteekö kukaan huomenna ajelemaan? Ajattelin lähteä kymmenen tietämillä, kun ei viitsi aamulla herätä aikaisin. Pakkasesta riippuen 1-3 tuntia voisi sotkea menemään.
    Mukana! Klo 10 kuulostaa mun kropalle oikein hyvältä, niin saa rauhassa heräillä

Mä yritin töissä masinoida joukkuetta, mutta ei siitä mitään taida tulla, joten nyt sitten pitää keksiä jotain muuta. Kyllä kai se puolijoukkueteltta on ihan pakollinen kakkosnelosessa, ja toinen tietysti fillareille.
    Jos kasaatte orkesteria Lohjalle ja sinkulistin paikka on vaikea täyttää, niin yhteyttä meikäläiseen. Mutiksen kanssa oli joskus puhetta, että kasais tonne porukkaa, muttei ainakaan meikäläinen taida saada aikaiseksi. Se tiimihän kannattaa olla max. kokoinen, niin saa minimoitua hyväntekeväisyyden (kustannustehokasta siis).

ei pysty lähtee ajelemaan kun on tämä flunssa. apteekkari ei paljon antanu toivoa kun kävin ostaa c-vitamiinia.
    sanoi että tän talven flunssa on jollain kestäny 8viikkoa! mutta eiköhän se tästä

nuuksio on varmaa helpoin maastoltaan noista maracupin kisoista. pituudeltaankin se on alimittainen eli 50km. ainakin niistä mitä mä oon ajanu.

ei radonia ja tuskimpa nikolaitakaan...

ei pysty lähtee ajelemaan kun on tämä flunssa. apteekkari ei paljon antanu toivoa kun kävin ostaa c-vitamiinia.
    sanoi että tän talven flunssa on jollain kestäny 8viikkoa! mutta eiköhän se tästä

Se parhaiten nauraa kenellä on vahvin lääkitys. Otat ainakin gramman päivässä, niin pysyy wc-pönttökin terveenä.

Mukana! Klo 10 kuulostaa mun kropalle oikein hyvältä, niin saa rauhassa heräillä
    Eli kymmeneltä uimahallilla. Jos muitakin kiinnostaa niin mukaan vaan.

Eli kymmeneltä uimahallilla. Jos muitakin kiinnostaa niin mukaan vaan.
    Jepjep

Lasivelle kiitokset lenkkiseurasta!
    http://www.traxmeet.com/traxmeet/sho...ceid=731095557

Lasivelle kiitokset lenkkiseurasta!
    http://www.traxmeet.com/traxmeet/sho...ceid=731095557
    Kerrankin meni edes jokin osa lenkistä pk-sykkeellä, kun oli meidän ajoporo-osasto sairastuvalla.

Päivän vahingot: yksi hajonnut pikalinkku satulatolpasta. Yhden kerran kaaduin ja satula meni vinoon, joten vähän kiristin linkkua ja sehän napsahti poikki. Se oli joku halpis CRC:ltä joka tuli tilattua muiden osien mukana. Onneksi oli tullut laitettua aiemmin paikalla ollut pulttimalli työkalupurkkiin, ettei matka loppunut heti alkuunsa. Täytyy laittaa CRC:lle kommentti tuon härvelin kohdalle, ettei kukaan muu erehdy enää samaan.

ei radonia ja tuskimpa nikolaitakaan...
    Älä nyt selaa niin paljon sitä weight weeniesiä, niin kelpaa muutkin kuin alle 8 kiloiset hiilari-ihmeet.

Älä nyt selaa niin paljon sitä weight weeniesiä, niin kelpaa muutkin kuin alle 8 kiloiset hiilari-ihmeet.
    Ei tässä kipeenä muutakaan tekemistä ole! Oon kyllä ihan alumiinista runkoa katsellu,usko pois!

Se onki sitten ihan eri juttu et mitä osii siihen laittais?

Kertokaas iskari ihmiset mitä eroa on foxin float malleilla:
    Rp23 lukitus ja jotain siltä väliltä?
    Rp2 lukitus?
    R ei lukitusta?

Rp2 lukitus?
    R ei lukitusta?
    Mulla on toi Rp2. Ei se mulla ainakaan totaalisen lukkoon mene ja manuaalin mukaan sen kuuluukin antaa periks isommassa "möykyssä" vaikka olis lukossa jottei mene särki. Mutta kesäkelillä pelannu ihan hyvin = riittävän jäykkä, pari kertaa pakkasilla ei oo "lukitus" pelannut. Muista malleista en kommentoi.

LJS Guest
    Ei tässä kipeenä muutakaan tekemistä ole! Oon kyllä ihan alumiinista runkoa katsellu,usko pois!

Rp2 lukitus?
    R ei lukitusta?
    Kipeenä ollaan täälläkin.
    Käsittääkseni noista rp2 on joku oem-malli, mutta näköjään saa kaupasta irtonaisenakin. Niin kuin vim mainitsi, siinä ei ole lukitusta vaan se vipu on propedal päälle/pois, eli jonkinlainen keinumisen esto. En itse juuri käytä sitä, koska tuntuu toimivan ihan hyvin ilmankin. Rp23:ssa taitaa olla vielä lisäksi säädettävä toi propedal.
    LJS muokkasi tätä : 02.02.2009 at 09.07

Rp2 lukitus?
    R ei lukitusta?
    Ai alumiinirunko? Se tulee varmaan lenkkipyörään, mutta kisavehjeshän sulla pitää olla kuitua. Vaikka toi Spessun S-works Epic niinkun Sauserilla. Silläkin oli Foxin iskarit eikä niitä Spessun omia.

Foxilla kirjaimet menee näin:

R = rebound eli paluuvaimennuksen säätö
    P = propedal eli se notkumisen esto poljettaessa
    L = lockout

Ne numerot sitten kuvaa niiden propedal-asentojen määrää.

Tällä hetkellä ei oem-tuotteita on siis: Float RP23, Float RPL, ja Float R. Eri valmistajille on sitten enemmän tai vähemmän tuunattuja malleja, mutta ei kai niissä muuta eroa taida olla kuin miten se vaimennuksen jousilevypakka on kasattu.

Mulla on kaverilta käytettynä ostettu ikiwanha Foxin RL johon on jälkikäteen tuunattu propedal-ominaisuus. Lukitusta olen joskus käyttänyt asvalttimäessä, mutta ei siitä juuri mitään iloa metsässä ole, varsinkin kun sen hanikan käyttö on niin vaikeaa.

Tee se itse-miehenä olen katsellut, että seuraava takaiskari tulee mulle kyllä RockShoxilta, kun niihin on huoltomanuaalit saatavilla netistä. Foxit joutuu lähettämään aina johonkin huoltoon eikä saa ite turata pimeässä kellarissa.

Cool Palstapyöräilyä parhaimmillaan!

Kiitokset kaikille. Tuli aika hyvin selvyyttä tuohonkin asiaan.
    Taitaa olla niin että R malli pitää sivuuttaa ja muteen onkin sitten aika sama.

Jos pyörässä on kiinni R malli niin ilmeisesti vaikkapa RP23 voi vaihtaa ihan vaan avaamalla pultit? Ei tartte mitään puslia ihmetellä?

Ei se DTn kuitu iskari ollukkaa ihan niin kallis ku ajattelin ja siihen sais etälukituksen. Tosin Foxi on kyllä kuulemma muuten mukavampi/herkempi ajossa.

Ei huudella mistään spessuista siellä! Olin sivuuttanu ne ihan suosiolla jo niitten special iskareitten takia ja nyt kerrot että niihin käy "normaalitkin"!

Nii ja edelleenkään en ole ostamassa mitään.

ps. toisaalta vois keventää tota jäykkäperästäkin. jos sais sen alle 8 kilon
    pitäs kyllä parantua pian että pääsee ajamaan, muuten käy huonosti!

Kiitokset kaikille. Tuli aika hyvin selvyyttä tuohonkin asiaan.
    Taitaa olla niin että R malli pitää sivuuttaa ja muteen onkin sitten aika sama.

Jos pyörässä on kiinni R malli niin ilmeisesti vaikkapa RP23 voi vaihtaa ihan vaan avaamalla pultit? Ei tartte mitään puslia ihmetellä?

Ei se DTn kuitu iskari ollukkaa ihan niin kallis ku ajattelin ja siihen sais etälukituksen. Tosin Foxi on kyllä kuulemma muuten mukavampi/herkempi ajossa.

Ei huudella mistään spessuista siellä! Olin sivuuttanu ne ihan suosiolla jo niitten special iskareitten takia ja nyt kerrot että niihin käy "normaalitkin"!

Nii ja edelleenkään en ole ostamassa mitään.

ps. toisaalta vois keventää tota jäykkäperästäkin. jos sais sen alle 8 kilon
    pitäs kyllä parantua pian että pääsee ajamaan, muuten käy huonosti!
    Käyt jossakin sopivassa Euroopan maassa lomalla emännän kanssa, ja sitten tuliaisiksi ostat itelle pari Spessua kun voit perustella että ne oli niiiiin paljon halvempia kuin Suomessa. Menomatkalla mukaan varatut pari tyhjää pyöränkuljetuslaukkua voi ehkä herättää hiukan ihmetystä.

Foxissa on siis ne puslat, jotka ovat siis rungon mukaan (leveys ja pultin koko) ja sitten iskarissa on niiden vastakappaleina sellaisen ohuemmat holkit. Kyseessä on liukulaakeri ihan puhtaimmillaan, tosin ne puslat ei siinä holkissa juuri pyöri, joten niitä ei edes usein tarvitse vaihtaa. Uutena jos vaihtaa iskarin toiseen niin siinä ei juuri vaivaa tarvitse nähdä. Ihan menee heittämällä.

Minäkään en muuten ole koskaan ostanut mitään. Uutta pyörää varsinkaan. Osia on sitten vaihdettu vähän väliä ja lopputuloksena on ollut "jotain ihan muuta".

Mulla on toi r malli. Paluuvaimennusta kun säätää nii ei edes huomaa koko takajousitusta (neg.merkityksessä), ainakaan tos nykyisessä pöörässä. Ei oo kaivannut kyllä mitään lukkoja.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •