HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 91 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 101 141 191 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete a Katso viesti
    Siirryin vihdoinkin lediaikaan hankkimalla P7 -ledilampun: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12325

Valotehoon olen tosi tyytyväinen. Hyvää ei saa kuitenkaan koskaan liikaa ja kun hintakin on kohtuullinen, olen miettinyt toisen ledilampun hankkimista nykyisen kaveriksi ohjaustankoon.

Ne, joilla on kokemusta muista dealextremen malleista, mitä suosittelette yo. mallin kumppaniksi?

Itse pähkäilin, että kenties malli, joka on selkeämmin spottimainen (tuo MTE P7 antaa riittävästi hajavaloa). Toivomuksena olisi, että toimii samanlaisella 18650-akulla (mielellään yhdellä, jotta mahtuu mukavasti taskuun) ja olisi valoteholtaan samaa luokkaa.

Valoisia lenkkejä talven keskellä!
    Samalla rungolla kuin Peten varustettu mte p7 löytyy taloudesta sekä cree mc-e ledillä varustettu malli. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16501
    tuolta löytyy fotot valokuvioista jotka on vähän erillaisia. http://mteebee.pinkbike.com/album/P7-MC-/ . Mutta sitä hajavaloa kyllä piisaa kummassakin vaikka cree hieman spotimpi onkin. Taitaa olla ominaisuus tuo hajavalon tuotto, paremman spotin voisi saada pienemmillä ledeillä varustetuista fikkareista esim Q5 tai R2 led voisi olla parempi vaihtoehto jos niiden teho vain riittää. Noista dxn fikkareista sen verran että kummasskin yksilössä oli huono regulointi, cree antoi n.1,8A virtaa ledille ja P7 malli n.2A virtaa eli helposti jää jopa 200 lumenia vakio ajuria käytettäessä saamatta, verrattuna kunnolla reguloituihin valoihin.

Tänään se sitten tapahtui: en ehkä levittänyt pyöräilyn ilosanomaa, mutta pidinpä puoleni kukkahattutätiä vastaan.

Olin menossa katsomaan Blues - Zurich Lions -peliä LänsiAuto-areenalle ja kuten pimeyteen sopii, päällä oli kaikki mahdolliset ajovalot (pieni valo tangossa, punainen takavalo ja kypärässä 2xSSC P7). Olen omaksunut ehkä vähän sikamaisen tavan, sillä tietä ylittäessäni sohotan valoillani väistämisvelvollisia autoja ohjaamoon. Ymmärrän, että nuo P7:t ovat &%#¤#/&¤%:n kirkkaat, mutta mahdollista häikäisyä enemmän minua kiinnostaa se, että olen ehjänä perillä. Tosin useimmiten tuo ohjaamoon sohottelukaan ei toimi (viimeksi tänään Iso Omenan lähellä väistämisvelvollinen auto ajoi eteen ja onnettomuudelta vältyttiin vain siksi, että itse pysähdyin).

Tänään ylitin tien suojatietä pitkin (jalankulkijana kävellen) siinä vähän ennen areenaa ja noudatin em. tapaani. Areenan pihassa tuli sitten kukkahattutäti paasaamaan "Kuulehan! Seuraavalla kerralla et sitten osoita noilla valoilla autoon sisälle!". Kyseinen mamma oli ilmeisesti ollut sisällä siinä minua väistäneessä autossa. Mä vastasin aika tiukasti täyslaidalla ja pidin esitelmän pyöräilyn vaarallisuudesta pk-seudulla. Annoin ymmärtää, että kovin on helppo sieltä peltikorin sisältä huudella - pyörän ohjaimissa on pakko tuoda itsensä ilmi, koska muuten on varma, etteivät autot väistä.

Mamma ei varmaan puhu pyöräilijöistä kukkasin, mutta oikeastaan ihan sama minulle; kyseinen mamma olisi varmaan tullut avautumaan siitä "kuinka mahdotonta on havaita pyöräilijöitä pimeässä", jos olisivat ajaneet päälle siinä suojatiellä.

mutanaama Guest

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Tänään se sitten tapahtui: en ehkä levittänyt pyöräilyn ilosanomaa, mutta pidinpä puoleni kukkahattutätiä vastaan.

....
    Vaikka pyrin aina olemaan liikenteessä ystävällinen ja varovainen muita kohtaan, niin piittaamattomat kanssakulkijat eivät minulta saa sympatioita osakseen.

Vastaavia tilanteita tapahtuu aina välillä, kun autoilijat tekevät piittaamattomuuttaan vääriä tilannearvioita (viimeksi fitline tekstillä varustettu tumma mondeo). Pyöräilijällä ei ole sellaista äänitorvea, jolla voi närkätyksensä huomauttaa, niin mun mielestä visuaalinen varoitus on enemmän kuin oikeutettu.

Itsekin joudun päivittäin hidastamaan/väistämäänkin piittaamattomien autokuskien tukkiessa risteykset ja aggressiot herää... silti tuo Vilhon tapaus vähän mietitytti.

Oliko siis niin, että kyseinen auto siis ei ollut tulossa päälle tai eteen, vaan itse "ennaltaehkäisevästi" osoitit kirkkaalla valolla kuskin naamaa? Ymmärrän, ettei sellainen kivalta tunnu toisesta osapuolesta. Joskus on vastaantuleva pyöräilijä yllättäen otsalamppuineen suunnannut valonsa suoraan kasvoihini ja kokemus ei ollut miellyttävä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Pyöräilijällä ei ole sellaista äänitorvea, jolla voi närkätyksensä huomauttaa, niin mun mielestä visuaalinen varoitus on enemmän kuin oikeutettu.
    Kohta on tuo äänipuutekin korjattu

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...t=33343&page=4

Eli pian torvet soi ja metsää kaatuu... Jos on toimiva peli, niin tilaan maantiepyörään samasta putiikista sellaisen "minimallin" äänimerkin, joka on n. 90 dB:n luokkaa, mutta toimii varmasti pyöräteillä.

Tuohon Vilhon tapaukseen - Tuollaiseen haistap..kakommentiin vastaisin kyllä itsekin vähintäänkin samalla mitalla, joskin yleensä *vahva* ironia tehoaa noihin tapauksiin parhaiten. Tajuavat yleensä sitten kotona että hupsista, sehän vit..ili . Tämän lisäksi taskussa pitää olla aina

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15739

jolla sitten voi huitaista (= assault crown), jos tilanne äityy oikein pahaksi. Ei tosin naisia tietenkään ja miehiäkin vain kevyesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete a Katso viesti

Ne, joilla on kokemusta muista dealextremen malleista, mitä suosittelette yo. mallin kumppaniksi?

Itse pähkäilin, että kenties malli, joka on selkeämmin spottimainen (tuo MTE P7 antaa riittävästi hajavaloa). Toivomuksena olisi, että toimii samanlaisella 18650-akulla (mielellään yhdellä, jotta mahtuu mukavasti taskuun) ja olisi valoteholtaan samaa luokkaa.

Valoisia lenkkejä talven keskellä!
    Itsellä on tangossa toisena TR-801, johon menee tuo sama akku ja ainakin näin "perstuntumalla" valo on enempi spotti. Itse olen suunnannut sen lähemmäksi ja tuon P7:n kauemmaksi, mutta en kovin suurta tiedettä ole vielä ehtinyt tekemään suuntauksen kanssa. Ja tuskin tulen tekemäänkään, kun kypärässä on toinen P7 ja valoa on nyt *riittävästi*...

http://picasaweb.google.com/soonmoro/NimeMTNAlbumi#
    BONK muokkasi tätä : 08.01.2009 at 10.49 Syy: Linkki kuviin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Oliko siis niin, että kyseinen auto siis ei ollut tulossa päälle tai eteen, vaan itse "ennaltaehkäisevästi" osoitit kirkkaalla valolla kuskin naamaa?
    Joo, siis ei auto ollut vielä siinä kohdalla, vaan useamman kymmenen metrin päässä - kuitenkin hyvää vauhtia suojatietä lähestyen. Kyllä itsekin käytän yleensä tilannetajua ja jos ehdin ongelmitta tien yli ilman, että autonkaan tarvitsee hidastaa, niin en kyllä silloin valoilla osoittele. Tai jos autoilja tekee selväksi, että aikoo väistää (esim. pitkien valojen väläytys). Niin ikään käännän pään sivuun jos polulla tai kev.liikenteenväylällä tulee vastaan muita ihmisiä. Nyt tilanne oli kuitenkin se, että auton piti hidastaa, jotta ehtisin tiestä yli ja koska risteyksessä oli joka suuntaan menossa paljon muitakin autoja (joihin kuskin huomio taatusti kiinnittyy helpommin), niin tein itseni huomatuksi.

Ei siitä sen enempää. Tulipa ainakin todistetuksi, että kyllä noilla valoilla (ainakin välillä) tulee huomatuksi.

brewster Guest

Punapää

Joo, siis ei auto ollut vielä siinä kohdalla, vaan useamman kymmenen metrin päässä - kuitenkin hyvää vauhtia suojatietä lähestyen. Kyllä itsekin käytän yleensä tilannetajua ja jos ehdin ongelmitta tien yli ilman, että autonkaan tarvitsee hidastaa, niin en kyllä silloin valoilla osoittele. Tai jos autoilja tekee selväksi, että aikoo väistää (esim. pitkien valojen väläytys). Niin ikään käännän pään sivuun jos polulla tai kev.liikenteenväylällä tulee vastaan muita ihmisiä. Nyt tilanne oli kuitenkin se, että auton piti hidastaa, jotta ehtisin tiestä yli ja koska risteyksessä oli joka suuntaan menossa paljon muitakin autoja (joihin kuskin huomio taatusti kiinnittyy helpommin), niin tein itseni huomatuksi.

Ei siitä sen enempää. Tulipa ainakin todistetuksi, että kyllä noilla valoilla (ainakin välillä) tulee huomatuksi.
    EI tota nyt kannata anteeksi pyydellä. Mihin sillä olisi sitten pitänyt osoittaa jollei kohti??? Siinähän on ylivoimaisesti tehokkain huomioarvo. Mitään todellista vahinkoa tuollaisesta ei kuitenkaan ole. Joitakin pikkusielua toki ärsyttää mutta mitäsitte. Tärkeitä on että molemmat huomaa toisensa - se on kuitenkin myös tuon autoilijankin etu. Yhteiskunnan etu (paitsi jollei ole kyse työttömistä tai muuten vapaamatkustajista), työnantajien etu (paitis jos muutenkin on YT-neuvottelut), asianosaisten perheiden etu (paitsi sun perilliset jos olet hyvissä varoissa), toki siinä lääkäri ja sairaanhoitaja jää ilman työtä, hinausautonkuljettaja sekä ampulanssinkuljettaja sekä hautausurakoitsija, arkkutehdas, krematoristi, haudankaivaja, suntio, kirkkomuusikko, autopeltiseppä, automaalari, poliisi sekä oikeuslaitosvirkailijat. ÖÖÖH taitaa sentään työllistävyyden ja lamanhäädön takia olla sittekin parempi ettet osoita kohti !!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brewster Katso viesti
    Mitään todellista vahinkoa tuollaisesta ei kuitenkaan ole.

....

Tärkeitä on että molemmat huomaa toisensa - se on kuitenkin myös tuon autoilijankin etu.
    Näinpä minäkin tuon linjasin.

"Kuulehan! Seuraavalla kerralla et sitten osoita noilla valoilla autoon sisälle!".
    Kuinka monta kertaa vastaantulevan auton ajovalot valaisee auton sisälle?

Onhan se hyvä vähän aina "sokaista" autoilioita. Herää ne harmaat aivonystyrätkin sieltä.

Ihan oikein teit villho, annan pisteet siitä
    Still rides with 26er

mutanaama Guest
    Tässä muutama päivä sitten muuan kävelijä katseli mun lamppua paheksuvasti, vaikka oli puoliteholla. Tuijotti sitä silmät tapillaan kunnes metrin päässä huomautti olevan liian kirkas.
    Minä sitten: No onhan se, mutta pitääkö sitä v...u tuijottaa ....anan urpo. Olisin siis sanonut jos olisin uskaltanut.

Tyydyin vain myhäilemään itsekseni

Jätin myös väläyttämättä pitkiä ja ottalamppua.

Ommik Guest
    Kypärälampulla saatu katsekontakti autoilijan kanssa parantaa kyllä kummasti turvallisuudentunnetta risteyksessä

Lamppuja hankkiville, mun mielestä ohjaustankoon hajavaloa ja kypärään kauas kantava spotti. Kypärälampulla voi tsuumailla reittiä eteenpäin, ja tankovalo näyttää polkua lähietäisyydellä. 150 g on mielestäni max. kypärälampun paino.

Privy Guest
    Tilasin syksyllä tuollaisen samalla kun ostin autotesterin. Omani on vanhempaa mallia, joka näkyy etusivulla ja tuotesivulla on uudempi versio, joka näyttäisi olevan pitempi.

http://sixtek.fi/shakeesitt.php

Kyseessä on siis AAA paristoilla toimiva malli, ei Shakelight
    En voi kunnolla verrata tehoa, mutta se taitaa olla tehokkaampi kuin 3D Mag-Lite LED polttimolla ja selvästi tehokkaampi kuin Led Lenser David 19 ladattava.

Kiilamaiseksi säädettynä kuvio on neliömäinen ja 7 metrin päässä n. 60 cm kanttiinsa ja hajavaloa runsaasti. Kuvio muuttuu suurennettaessa hiljalleen pyöreäksi ja on isoimmalle säädettynä 3 metrin päässä n. 2,5 m.

Laitoin tämän tänne ihan vinkkinä, lamppu on todella edullinen (vaikka kaksin kappalein) ja toimituskulut olivat alhaiset. Se taitaa käydä vaikka Led Lenserin pidikkeeseen.

Peukalo alas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Tuli tuommoinen jo sitten tilattua, onko tuon MTE SSC P7:n akunkestosta millaisia kokemuksia?
    Akun kestosta en osaa sanoa, mutta itse lamppu kesti n. 30min, kun säristen sammui, eikä ole sen jälkeen syttynyt kummallakaan akulla...

En ihan hirveästi jaksa laittaa uskoa dealextremen takuulle...
    BetoniReising!

Otin lampusta kannan pois ja laitoin saksilla (mikä tahansa sähköä johtava metalli käy) lampun runkoa tukien kontaktia akun päätyyn ja kas kummaa, valo syttyi. Ts. Lampun kanta on rikki. Nyt pitäisi sitten keksiä, että miten sen saisi korjattu / keksittyä joku tilalle...
    BetoniReising!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussi Än Katso viesti
    Otin lampusta kannan pois ja laitoin saksilla (mikä tahansa sähköä johtava metalli käy) lampun runkoa tukien kontaktia akun päätyyn ja kas kummaa, valo syttyi. Ts. Lampun kanta on rikki. Nyt pitäisi sitten keksiä, että miten sen saisi korjattu / keksittyä joku tilalle...
    Juotat pienet nyppylät siihen piirilevylle, jotta ottaa paremmin kontaktia siihen rinkulaan mitä voi kiristää. Lisäksi hiekkapaperilla vähän pyöräyttää sitä lampun takapäätä, jotta tulee kunnolla kirkasta metallia esiin.

Kiitoksia. kokeillaan räplää...
    BetoniReising!

Led Lenser / UK / Leatherman valaisintesti alkaa olla loppusuoralla. Yhteensä 22 kpl lamppuja:
    http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bcy...-testissa.html
    vee muokkasi tätä : 21.01.2009 at 07.52 Syy: kpl määrä +1

NallePuh Guest
    http://www.bike24.com/1.php?content=...7bfb9fc5631481

Kuinka hyvä valo käytännössä? Onko tuon rahan arvoinen tuikku?
    Jos tiedätte mistä tuon saa samalla rahalla kotimaasta, kertokaa ihmeessä!

Olin menossa katsomaan Blues - Zurich Lions -peliä LänsiAuto-areenalle ja kuten pimeyteen sopii, päällä oli kaikki mahdolliset ajovalot (pieni valo tangossa, punainen takavalo ja kypärässä 2xSSC P7). Olen omaksunut ehkä vähän sikamaisen tavan, sillä tietä ylittäessäni sohotan valoillani väistämisvelvollisia autoja ohjaamoon. Ymmärrän, että nuo P7:t ovat &%#¤#/&¤%:n kirkkaat, mutta mahdollista häikäisyä enemmän minua kiinnostaa se, että olen ehjänä perillä. Tosin useimmiten tuo ohjaamoon sohottelukaan ei toimi (viimeksi tänään Iso Omenan lähellä väistämisvelvollinen auto ajoi eteen ja onnettomuudelta vältyttiin vain siksi, että itse pysähdyin).

Tänään ylitin tien suojatietä pitkin (jalankulkijana kävellen) siinä vähän ennen areenaa ja noudatin em. tapaani. Areenan pihassa tuli sitten kukkahattutäti paasaamaan "Kuulehan! Seuraavalla kerralla et sitten osoita noilla valoilla autoon sisälle!". Kyseinen mamma oli ilmeisesti ollut sisällä siinä minua väistäneessä autossa. Mä vastasin aika tiukasti täyslaidalla ja pidin esitelmän pyöräilyn vaarallisuudesta pk-seudulla. Annoin ymmärtää, että kovin on helppo sieltä peltikorin sisältä huudella - pyörän ohjaimissa on pakko tuoda itsensä ilmi, koska muuten on varma, etteivät autot väistä.

Mamma ei varmaan puhu pyöräilijöistä kukkasin, mutta oikeastaan ihan sama minulle; kyseinen mamma olisi varmaan tullut avautumaan siitä "kuinka mahdotonta on havaita pyöräilijöitä pimeässä", jos olisivat ajaneet päälle siinä suojatiellä.
    Kyllähän P7: antaa sen verran suunnattua valoa että sopivasti sokaistuna silmille ainakin hämäränäkö kärsii valopalloista. Ei mulla ainakaan omat silmät kestä hotspottiin tuijottelua vaan tulee haamukuvia. Niiden kanssa ei ole hirveen kiva ajella autolla, varsinkaan väistellä niitä valottomia/ilman heijastimia liikkuvia ihmisiä pimeässä suojatiellä. IMHO kyllä noilla kestää alaviistoon suunnattuna ajella miten vaan mutta kaupunkiolosuhteissa jättäisin noi silmille sohimiset väliin. Törppöjä nyt tulee aina, niiden määrä on Suomessa vakio.
    "To avoid hitting the bumper of the car in front, I struck the pedestrian."

Olisiko voorumilla tietoa hyvästä+suht halvasta laturista 18650 akuille. Vehje tarvittaisiin vielä suht nopeasti.

Stealextreme:n lamppujen mukana tilatut Trustfiren TR-001 laturit ovat levinneet molemmat. Kestivät about 10 latauskertaa.
    http://www.szwholesale.com/trustfire...tf-p-1065.html
    MCT

Lainaus Alkujaan tämän lähetti T.M Katso viesti
    Olisiko voorumilla tietoa hyvästä+suht halvasta laturista 18650 akuille. Vehje tarvittaisiin vielä suht nopeasti.

Stealextreme:n lamppujen mukana tilatut Trustfiren TR-001 laturit ovat levinneet molemmat. Kestivät about 10 latauskertaa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Itse tilasin tuolta deal extremestä nämä: 2x18650 ja laturi HUOM! Laturi tulee jenkki päällä, mutta mikäli omista nokialaisen vanhan mallisen pikalaturin homma hoituu siellä Noissa uusissa nokialaisissa on se pieni ohut plugi/liitin joka ei tuossa toimi.
    tällä hetkellä näköjään dealextremen sivut alhaalla.

Suomen Fenixin jälleenmyyjän sivuilta löytyi myös
    Still rides with 26er

NallePuh Guest
    http://www.led-shop24.de/
    http://www.led-shop24.de/hochleistun...nix-olight.htm

Onkos täältä kukaan tilannut llamppuja, akkuja tai latureita??

Nopeusmittarilla varustettu huomioliivi, tuollainen pitää saada
    http://www.speedvest.com/

NallePuh Guest
    Mites tollasen 18650 akun lataaminen onnistusi uudella Nokian kännykän laturilla?
    Puhelimen akun jännitehän on 3,7v.
    Onks kukaan Pelle Peloton jo tuohon perehtynyt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Saas nähdä, menikö taas 15 erkkiä hukkaan... Mutta toisaalta, kun on "säästänyt" 600 euroa sillä, että osti valot Hong Kongista vs. "kalliista paikallisesta", niin eiköhän tämän tappion kestä jos näin käy Olisihan tuolta tosin löytynyt vielä fiinimpääkin versiota eli Hokey Spokes (http://www.hokeyspokes.com/), johon saisi mm. omavalintaisen tekstin näkymään pyörivässä pyörässä ("esim. SEIS!" ), mutta 3 x 29 dollaria per vanne on vielä turhan kallista lystiä vaikka olisihan se tietysti aivan ylivertaisen siistiä...
    Näitä testattu jo parivuotta täällä ja rikkoutunut tosi helposti heti kun mennään nollan alapuolelle vähän enemmän.. ja se SEIS teksti ei toimi ihan niinkuin kuvittelet, ainakin viimesin lelu millä leikkinyt oli että piti mennä tiettyä nopeutta, sama koskee kuvioita. Ehkä sitten kun ilmastonmuutos tuo tännekkin lämpimät kelit vuoden ympäri..

Tärinä + kylmyys =
    bo-boing.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyuga Katso viesti
    Näitä testattu jo parivuotta täällä ja rikkoutunut tosi helposti heti kun mennään nollan alapuolelle vähän enemmän.. ja se SEIS teksti ei toimi ihan niinkuin kuvittelet, ainakin viimesin lelu millä leikkinyt oli että piti mennä tiettyä nopeutta, sama koskee kuvioita. Ehkä sitten kun ilmastonmuutos tuo tännekkin lämpimät kelit vuoden ympäri..

Tärinä + kylmyys =
    Näin vähän funtsinkin - liian hienoa ollakseen totta. Nuo edullisemmat tilaamani pinnaledit on toimineet ihan hyvin pakkasessakin, joskin Bontragerin vanteiden pinnajaolle vaativat hieman virittelyä eli pikkuisen piti käyttää gorilla(tm)teippiäkin

Jauno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T.M Katso viesti

CPF:llä suositut ja luotettavat:
    https://www.fenix-store.com/product_...roducts_id=207
    http://www.cpfmarketplace.com/mp/sho...d.php?t=176076

Ulkoisesti toki näyttää samalta kuin jo linkitetty mutta tuota suosittelen (ja noiden linkkien kautta) jos ei halua sijoittaa Pila IBC:hen tai pro-tason harrastelatureihin (vai mitä ne nyt oli...).

Jauno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NallePuh Katso viesti
    Mites tollasen 18650 akun lataaminen onnistusi uudella Nokian kännykän laturilla?
    Puhelimen akun jännitehän on 3,7v.
    Onks kukaan Pelle Peloton jo tuohon perehtynyt?
    On kai joku näin tehnyt mutta litium-ionien kanssa ei kannata ihan mitä tahansa omia virityksiä harrastaa koska seuraukset voi olla ikävät.

Paitsi jos tietää mitä tekee.

Eli niitä akkuja kannattaa latailla ihan tarkoituksen mukaisella laturilla.

Lisäinfoa aiheesta täällä:
    http://kotisivuni.org/sites/jauno/index.php?pid=4

Nyt on testattu Wilma ja Tesla rinnakkain lenkillä....
    Tesla vie kyllä pisteet kotiin.

Ei mitään huomattavaa eroa, Tesla riittää aivan täydellisesti.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •