HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 8 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

NallePuh Guest
    Oma normi kengän koko on ollut 43 ja tilasin Celsiukset kokoa 45 ja yhtään pienempi ei olis saanut olla. Nyt sopii kenkään liner ja sen päälle paksumpi Falken TK4.
    Emännällä normi kenkä on 37+ ja Celsiun on kokoa 39 ja samaten NW:n koko natsaa todella hyvin.
    Melko kookas tuo kenkä on ulkomitoiltaan... olo on kuin Hessu Hopolla :-)

Lauantaina kokeilemaan ja lämpöisyydestä saa osviittaa kun luvassa on eteläänkin pikku pakkasia (-6)

Tänään ajelin Celsiukset jalassa + kahdet ei kovin paksut sukat ja 3 mm neopreenipäälliset -15° pakkasessa 1,5 tuntia eikä lainkaan tuntunut kylmältä. Mutta Celsiuksen omat pohjalliset voi unohtaa ja vaihtaa kunnon villaiset tai muut lämpöpohjalliset jos aikoo pakkasilla ajaa. Celsiuksen omilla pohjallisilla palelsi varpaita jo -3° pakkasella.
    Pyöräilyä jo vuodesta 2007

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalasi Katso viesti
    Tänään ajelin Celsiukset jalassa + kahdet ei kovin paksut sukat ja 3 mm neopreenipäälliset -15° pakkasessa 1,5 tuntia eikä lainkaan tuntunut kylmältä. Mutta Celsiuksen omat pohjalliset voi unohtaa ja vaihtaa kunnon villaiset tai muut lämpöpohjalliset jos aikoo pakkasilla ajaa. Celsiuksen omilla pohjallisilla palelsi varpaita jo -3° pakkasella.
    Samanlaisia kokemuksia mullakin. Käytössä villasukka ja lämpöpohjallinen folio pohjalla, -12 tarkenee vielä hyvin ilman päällisiä.

Tilasin vielä lisäksi Alpenheatin lämmitettävät pohjalliset eBay uk:sta,hinta alle 50ekee toimituskuluineen.

NallePuh Guest
    NW Celsius ja Ruskovillan pohjallinen on mukavan lämmin yhdistelmä. Parin tunnin lenkki ja keli 7 astetta pakkasta.. Jaloissa mukavan lämmin olo koko reissun ajan. Sukkina Thermoliner ja Falke TK4. Emännän kohdalla sama juttu. Erittäin tyytyväisiä olemme !
    NallePuh muokkasi tätä : 17.01.2009 at 19.01

A-J Guest
    Celciuksesta vielä kokemuksia.... Kengänpohjat ovat ihan helkutin liukkaat(hieno ominaisuus talvikengillä), sama kuin maantiekengillä yrittäis jäisellä tiellä astella. Ja tänään tuli juostua lenkin viimeiset 5 km kyseisillä kengillä... kyl ne siinä hommassa onneks maantiekengät voitti.

mutanaama Guest
    Saman oon kanssa mä huomannu. Pohja on jotenkin tunteeton, ja lipsuu polkimelta turhan helposti. S:lla on ilmeisesti pehmeempää tavaraa tuo pohja, liekö NW käyttäny pulkkamuovia tai jotain.

Mutta hyvät ja lämpimät popot, ja tuli tänään testattua vesitiiveyskin vesi/loskasateessa

NallePuh Guest
    Lukkopolkimet vähentää kummasti lipsumista :-)
    Nyt on takana jo useampi lenkki Celsiuksella ja lämpimät ne ovat ja eilisen perusteella myös vesi pysyi ulkopuolella..

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NallePuh Katso viesti
    Lukkopolkimet vähentää kummasti lipsumista :-)
    ..
    Tiätysti, ei vaan osu klossi polkimeen aina ekalla, ja silloin helposti lipsuu poies. Mites muuten kun niissä on ne keltaiset "hokit" edessä ruuvilla kiinni, niin saako niihin vaihdettua esim teräksisiä hokkeja muovisten tilalle.

NallePuh Guest
    Mä laitoin niiden tilalle pojan fudiskenkien vanhat rautaiset nappulat...

Tänään Celcius kengillä 2h -5 pakkasta. Ajo oli verrattavissa maantie ajeluun, maasturilla ajelin paikallisia hiekkateitä ristiin rastiin.

Sukkia oli 2 alla ohut hyvin hengittävä sukka ja päällimmmäisenä paksumpi sukka. Jalat oli koko ajan lämpimänä, eivätkä myöskään hikoilleet.

Oikein hjyvä popo.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

mutanaama Guest
    Nyt on tullut jo useampi lenkki noilla vedettyä, ja se korkea varsi ei haittaa enää yhtään, vastoinpäin. Nousee sen verran korkealle, ettei lahkeen ja kengän välistä rousku rapaa sisään (lahje on ulkopuolella). Tosiaan -4 menee yhdellä villasukalla 2-3h lenkki. Lämpöpohjalliset pitäis vielä laittaa, jos olisivat vaikka miellyttävän lämpimät

Eka duunimatka takana Shiamnon MW80 monoilla. Vähän oli isovarpaat viilehtyneet 1h 16 min jälkeen parissa miinusasteessa. Pitänee kokeilla tuota pohjallisen vaihtoa josta joku tuola kirjoitteli. Kesäshimpat 43 ja nuo kokoa 45, vähän ne on pitkät mutta 44 oli taasen heti ahtaan oloinen leveyssuunnassa. Onse mukavaa ku monot ei purista ja varpailla on tilaa.

Tästä se kausi nyt sit alkaa
    Rouva tuossa tokaisi että parempi sit kans mennä fillarilla ku ostellaan alvariinsa uusia vehkeitä, olihan nuo halvennusmyynnissä. Keväällä on hyvä hommata talvivehkeitä ja syksyllä kesä tamineita, jos ei pidä olla sitä viimesintä mallia.

Olenkohan ihan hakoteillä mutta tuntuvat molemmat tekevän nuo talvikengät hiukan erilaisella lestillä kuin kesäkengät?

Ainakin vastaavat shimanot olivat selkeästi leveämmät samalla koolla ja frendi, joka ajelee NW:llä muuten sanoi kokojen olevan lähellä normaali (mikä nyt sitten normaali onkaan) kenkien mitoitusta.

NallePuh Guest
    Yksi asia johon tämän ekan aktiivisen fillari talven aika törmäsin.. Päällihousujen puntti (jotkut Craftin tekeleet) tuppaa nousemaan Celsius talvipopon reuna yli ja sit alkaa nilkassa tuntua kylmältä.. kengän sisään ei punttia saa tungettua. Onkohan olemassa lämpöisiä windstopper sukkia jolla tuo snadi viima nilkassa tapettais?
    Kengänsuojia en vielä ole ostanut koska Celsius on sellaisenaan ollut riittävän lämmin mun ajeluihin. Jos muuta ratkaisua ei tule, on nuo suojat hankittava viimeistään ens talveksi.

Yksi asia johon tämän ekan aktiivisen fillari talven aika törmäsin.. Päällihousujen puntti (jotkut Craftin tekeleet) tuppaa nousemaan Celsius talvipopon reuna yli ja sit alkaa nilkassa tuntua kylmältä.. kengän sisään ei punttia saa tungettua. Onkohan olemassa lämpöisiä windstopper sukkia jolla tuo snadi viima nilkassa tapettais?
    Kengänsuojia en vielä ole ostanut koska Celsius on sellaisenaan ollut riittävän lämmin mun ajeluihin. Jos muuta ratkaisua ei tule, on nuo suojat hankittava viimeistään ens talveksi.
    Mulla on ajohousuina Pearl Izumin Amfibit (succismalli). Niiden lahkeet venyy NW Celsiuksen varren päälle,pysyy viima ja varsinkin vesi poissa kengästä.
    Vesi on ollut enemmänkin ongelmana, syksyllä kun ei pahemmin kuivia kelejä ollut. Tuskin tuleva kevätkään kauheen kuiva on.

Kuminauhat ommella housuihin?

NallePuh Guest
    Puntin suussa, sisäpuolella, on silikoninauha ja kuminauha.. mutta jos ompelis kuminauhan niin että se menis kengän alta, vois toki toimia..
    Pannaanpas harkintaan ja kehitellään ajatusta

No sitähän mä hainkin Laitoin omiin crafteihin ja kyllä paremmin pysyy paikallaan. Taisin kyl Lansivelta kopioida sen eka

NallePuh Guest
    Kuvaa kehiin....

Ei jaksa ruveta opetteleen kuvan laittoa... Ei se niin ihmeellinen ole, leveetä kuminauhaa vaan kaupasta ja suurinpiirtein oikeeseen kohtaan neuloo kiinni...

Polkasin toissa päivänä parin tunnin lenkin ja asteita oli vajaa 0/+1 celsiusta, välillä sato lunta ja välissä ripsi vettäkin.
    varpaat oli melko kohmeessa about puolessa välissä lenkkiä, mutta ajattelin että kyllä näillä vielä loppu rinki ajetaan.

noh, kotio päästessä sitten istahin koneen ääreen ja tankkasin nestettä, ja kun siitä lähdin kohti suihkua, niin ihmettelin kun toinen isovarvas tuntui oudolta. sukka pois ja sitten selkis, että varvas oli paleltunu pahemmin...kauttaaltaan ihan turvoksissa ja sormenpään kokonen kova kohta siinä sivussa.
    sain sen kuitenkin siinä sulateltua suihkulla ja hauduttamalla, en tiä olisko pitäny käydä lääkärille näyttämässä?
    vieläki tuo on koko ajan hieman kylmissään, mutta ainakin se on vielä tavallisen värisenä pysyny.

tässä pohjustus ja sitten kysymys, eli onko bilteman kengänpäälliset minkälaiset vai kannattaako satsata laadukkaampiin?
    kannattaako kenkiin laittaa näille keleille jotain parempaa/useampaa sukkaa, parempaa pohjallista, tms..?
    kenkinä on shimanon sh-m086 ja sukkana mulla on ollut niken juoksusukat, ei mitkään kovin paksut.

ihmettelen kyllä vieläkin, että nollakelillä sain parissa tunnissa varpaat nuin jäihin?
    toista kertaa ei olisi tarkoitus, varsinkaan kun tuo varvas nyt jäätyy vielä helpommin!!
    Trek Soho 1.0

Omat kokemukset ovat sellaisia että:
    -Neopreeniset suojat pitävät tuulen ja kosteuden tiettyyn rajaan asti ulkona. Suojan merkillä ei ole ollut väliä.
    -Kengässä voi olla sukkia sen verran kuin sinne mahtuu,ilman puristuksen tunnetta.Kun kenkä käy ahtaaksi,verenkierto häiriintyy ja siihen loppui se vähäkin lämpö.
    -Pohjan kautta tulevaa kylmyyttä vastaan voi hyökätä pohjallisilla,omani ovat 3 millisestä depronista tehdyt.Menevät vaihtoon painuttuaan lyttyyn ja menetettyään eristyskykynsä. Depronia lojuu nurkassa toisen harrastukseni ansiosta.
    -Ja taukoliikunta auttaa pitämään verenkierron jaloissa kunnollisena.
    Hupinsa kullakin!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mun_kero Katso viesti

tässä pohjustus ja sitten kysymys, eli onko bilteman kengänpäälliset minkälaiset vai kannattaako satsata laadukkaampiin?
    kannattaako kenkiin laittaa näille keleille jotain parempaa/useampaa sukkaa, parempaa pohjallista, tms..?
    kenkinä on shimanon sh-m086 ja sukkana mulla on ollut niken juoksusukat, ei mitkään kovin paksut.
    Jos kenkäsi ovat oikean kokoiset, niin sinne ei mahdu kuin yksi ohut sukka. Jos taas olet ostanut liian isot kesäkengät, niin sitten joku hieman normaalia paksumpi sukka, joka ei ole kokonaan puuvillaa...veikkaisin että toi Niken sukka on ollut puuvillasukka, joka kostuttuaan ei ole lämmin.

Bilteman suojat eivät ole lämpimät, kannattaa satsata suoraan urheiluareenan karvavuorattuihin, ne ovat jo selvästi lämpimämmät, eivätkä maksa kuin sen 30e tms. enemmän, mikä ei nyt mielestäni ole paha hinta siitä että varpaat eivät palennu. Tosin joidenkin mielestä on silti kannattavampaa vasaroida, öljytä ja viritellä niitä bilteman suojia, jotka ovat kuitenkin noita areenan suojia kylmemmät, teki niille mitä vaan.
    https://www.instagram.com/xtranza/

kengät pitäis olla oikeata kokoa, tuossa simpan mallissa oli hiukka leveämpi lesti, joten meni jopa sama numero kuin normaali kengän koko, vaikka kaikkialta luin, että pyöräilykenkä saa olla yhden numeron isompi.
    ei se kuitenkaan purista mitenkään ja pysyy jalka hyvin kengässä, kun taas seuraavassa koossa pääs kantapää kävellessä hieman liikkumaan.

arvasinkin, että toiset sanoo biltemalla pärjäävän ja toiset ei.
    tällä kertaa taidan kuitenkin panostaa varpaisiini ja hommata ne kalliimmat (ja paremmat?)

onko muuten jotain sukkia jotka pukkais sitä kosteutta iholta pois, mutta jotka ei imis itteensä sitä vettä niin kuin puuvillaset.
    mietin, että jos olis semmoset ohuet sukat jotka pitäsi ihon kuivana ja siihen päälle ohut puuvillasukka joka taas imis sen kosteuden?
    Trek Soho 1.0

kengät pitäis olla oikeata kokoa, tuossa simpan mallissa oli hiukka leveämpi lesti, joten meni jopa sama numero kuin normaali kengän koko, vaikka kaikkialta luin, että pyöräilykenkä saa olla yhden numeron isompi.
    Yhden numeron isompi?? Missähän ihmeessä tommosta tekstiä on ollut?
    https://www.instagram.com/xtranza/

onko muuten jotain sukkia jotka pukkais sitä kosteutta iholta pois, mutta jotka ei imis itteensä sitä vettä niin kuin puuvillaset.
    mietin, että jos olis semmoset ohuet sukat jotka pitäsi ihon kuivana ja siihen päälle ohut puuvillasukka joka taas imis sen kosteuden?
    http://www.tesema.fi/tuottee_erikois.htm
    noita löytyy vissiin kaikista marketeista. Omani ovat Tarjoustalosta kotoisin.
    Fatless biker

arvasinkin, että toiset sanoo biltemalla pärjäävän ja toiset ei.
    tällä kertaa taidan kuitenkin panostaa varpaisiini ja hommata ne kalliimmat (ja paremmat?)
    Ihmisissä on eroja. Itse olen Bilteman suojilla ja Shimanon MT-41:lla pärjännyt hyvin tämän talven. Jossain -10 asteessa tuli vedettyä kenkien päälle pohjasta puhkikuluneet villasukat.

Sinuna en kuitenkaan alkaisi temppuilla, kun olet jo kertaalleen varpaasi palelluttanut. Ennemmin katselisin talvikäyttöön toisia kenkiä, joihin mahtuisi eristävät pohjalliset ja riittävästi sukkia.

Tänä talvena tuli sotkettua noin 2500 km sotaväen m91 -mallisilla varsikengillä. -10 asteen jälkeen vaatii kahdet sukat, -15 asteen jälkeen jo mieluusti kolmannetkin...
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

mutanaama Guest
    Viime talvi ja vielä tämä kevätkin tullut toistaiseksi sotkettua Celsiuksilla, ja perkule, kyllä mä olen tykännyt.

Mä olen sidin diablo kenkiä ajatellut ostavani. Mites tuon koko menee? Normi kesä sidi istuu 46 koossa hyvin. Pitäiskö ottaa 47 noista vai sittenkin 46?

Osaako joku muuten vertailla diablon ja nw celsiuksen lämpimyyksiä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •