FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 12 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 112 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #331
    Liittynyt
    03/2006
    Viestit
    104
    Äsken lähti Wiggleltä tilaukseen Eastonin EA90 SLX-kiekot. Melkein puoli kiloa kevyemmät kuin vanhat Ksyrium Equipet joten kai se jossain näkyy, toivottovasti positiivisessa mielessä.

    Melkoisesti muuten on hintaeroja noissa, Briteistä sai (CRC, Wiggle) n. 500 euroon kun taas Saksasta (Bike-company, Bike24) hinta oli n. 700 euroa.
    anttius muokkasi tätä : 07.08.2008 at 17.04 Syy: Ei ossaa kirjoittaa, prkl.

  2. #332
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    829
    Auttakaa miestä mäessä... Ajattelin päivittää uudet kiekot omaan maantievehkeeseen. Pyörä on Spezialized Allez 2008 ja siinä on Tiagaran takavaihtaja ja 9-lehtinen takapakka (jos näillä on jotain mekitystä). Ajatus oli tilata nämä: http://www.probikekit.com/display.php?code=W1034 tuona Shimano versiona. Meneekö hirveästi metsään? Ilmeisesti rataspakan saa vanhasta pois ja pystyy uusiin vaihtamaan.

    Tietysti muitakin saa ehdottaa n. 200€ hintaluokassa. Niin ja jos on jotain muita vinkkejä, niin niitäkin saa kertoa.

    Kiitos!

  3. #333
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Kyllä noita Axiumeja pidetään ihan hyvinä hintaansa nähden.
    Campanolo Khamsin on toinen samanhintainen tai vähän halvempi.
    Makuasia kai.
    Jos luet noita edellisiä viestejä niin siellä on ihan hyvää informaatiota.
    Esmes noinsta Flucrumeista.
    Jos et aja et voi ottaa!

  4. #334
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    0
    Onko kenelläkään kokemusta Veltec Volare SL:stä? Painoa luvataan 1382g ja hintaa ei ois ku 329 egeä. Ja kuskikin mahtuu hyvin specsiin Että onkohan miten löysät kiekot kyseessä?
    The faster you are
    the slower life goes by.

  5. #335
    Raijkaard Guest

    Punapää

    Ketju on nyt luettu pariin otteeseen ja ehkä hieman hullua hurskaammaksi ollaan tultu. Budjetti on siinä 400-600 euroa ja Ksyrren Equipet pitäisi vaihtaa parempiin. Kiekot tulevat ihan nautiskelukäyttöön, vaihtelevaa kuntoajoa ja ajajalla on painoa karvan päälle 90 kiloa. Kiekot saisivat olla erinomaisesti rullaavat, mahdollisimman aerot, kestävät ja melko näyttävät, väriakselilla musta-punainen-valkoinen.

    Kysyisinkin:

    1. Onko budjetti riittävän iso, että vaihdos kannattaa ylipäätään suorittaa? Ketjun perusteella ilmeisesti kannattaa..?

    2. Vaihtoehdoiksi olen itse kaavaillut Eastonin EA90 SL:iä (440€) ja mikäli raati on sitä mieltä, että panostus kannattaa, niin Fulcrumin Racing Zeroja (660€). Dura-Acet eivät vaan millään innosta ulkonäkönsä puolesta. Onko noissa Eastoneissa siis riittävästi havaittavaa eroa Ksyrreihin vai säästänkö lisää?

    3. Pekka L:n ehdottamat, paloista koottavat setit vaikuttavat erittäin mielenkiintoisilta, mutta oma tietotaito on niin rajoittunutta, että en osaa itse muodostaa mielipidettä asiasta suuntaan taikka toiseen. Ilmeisesti jostain saksanmaalta noita pitää alkaa katsella..?

    Kiitokset vastanneille!

  6. #336
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raijkaard Katso viesti
    Ilmeisesti jostain saksanmaalta noita pitää alkaa katsella..?
    Täältä tilaat vaikka mustat CXP33:t DT:n navoilla, mustilla revoilla ja punaisilla alunipoilla. Lisämausteeksi punaiset 50€ titskulinkut ebaystä. -> Lopputulos on kevyt, kestävä ja helppo huoltaa, aero, näyttävä ja hyvän hintainen. Bikestore.cc:n kiekot ovat olleet ihan hyvin kasattuja.

  7. #337
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Täältä tilaat vaikka mustat CXP33:t DT:n navoilla, mustilla revoilla ja punaisilla alunipoilla. Lisämausteeksi punaiset 50€ titskulinkut ebaystä. -> Lopputulos on kevyt, kestävä ja helppo huoltaa, aero, näyttävä ja hyvän hintainen. Bikestore.cc:n kiekot ovat olleet ihan hyvin kasattuja.
    Todelliset asiantuntijat voi kertoa lisää, mutta taitaa revo olla matalaan/matalahkoon alumiinivanteeseen turhan vetelä pinna. Toimivat jossain luonnostaan tukevassa korkeassa kuituvanteessa, kun pinna on lyhyempi ja on myös sopivan heikko jos tulee vaikka kolari/kasa tms. ja pinnojen väliin menee tavaraa. Pinna katkeaa eikä hajota kallista kehää.

    CX-ray on luja ja aerompi sekä yhtä kevyt kuin revo, joskin kallis, comppi menee peruskäytössä ihan täydestä. Hiukan painavampi.
    Kaar ittelles vaa

  8. #338
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Todelliset asiantuntijat voi kertoa lisää, mutta taitaa revo olla matalaan/matalahkoon alumiinivanteeseen turhan vetelä pinna.
    Höpö höpö... Asiantuntija kertoo: Revoilla 32 3x kasattu Open Pro oli sivusuunnassa jäykempi kuin Ksyrium Elite, joka laahaa jarrupaloihin välittömästi kun nousee putkelle. Ensimmäisen kanssa ei mitään ongelmia.

  9. #339
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Todelliset asiantuntijat voi kertoa lisää, mutta taitaa revo olla matalaan/matalahkoon alumiinivanteeseen turhan vetelä pinna.
    Mulla on kanssa revoilla ja dt r1.1:llä kasatut kiekot eikä kyllä mistään löysistä kiekoista voida puhua. No okei, on mulla takana vetopuolella compit.

  10. #340
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    143
    Toisaalta miksi ostaa harjoittelua varten kalliit, kevyet ja mahdollisesti heikot kiekot jos saa alle 200e jämerät harjoituskiekot? Kilpailut on asia erikseen. Ja kyllä tuollasillaki aksiumeilla pääsee nauttimaan maantiepyöräilystä. Mää oon ajanu muutamat kalliimmat kiekot paskaksi ja nykyään harjottelen noilla halvemmilla. elopainoa tosin lähemmäs 100kg.

  11. #341
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Ksyrium Elite on vähän huono vertailukohta, niiden laatu voi olla mitä vaan. Toiset kehuu, mulla on ihan paskat ja seurakaverilla samat mielipiteet. No okei, säästää siinä se vajaa 100g ja jos vetopuolella on compit niin n. 70g. Onhan se jo jotain. Treenikiekossa kuitenkin ihan yks hailee. Panostaa mieluummiin hyvälaatuisiin napoihin, siinä säästyy painoa enemmän ja laatu on ihan eri kuin jossain halvoissa.
    Ajoin muuten just äsken lenkkiä kisakiekoilla joissa on compit.
    Kaar ittelles vaa

  12. #342
    Snadi Guest

    Vanne/rengas yhteensopivuus

    Olis tarkoitus päivittää cc:hen vanteet ja olen ketjun perusteella päätynyt Mavic cxp33 vanteisiin. (elopainoa on ja kuoppia riittää) ertro:n mukainen 32-622 rengas vanteelle vai tuleeko jonkin sortin ongelmia?
    Entäs onko suosituksia kohtuuhintaisista Campagnolo yhteensopivista navoista?
    Pääasiassa työmatka-ajoa kestopäällysteellä ajelen.

  13. #343
    Raijkaard Guest
    Paljon kiitoksia vastanneille!

    Noniin, piinaan teitä vielä hieman... Olen tuota Plus:san tarjoaman sivuston kokoamapalvelua vääntänyt suuntaan jos toiseen ja päätynyt kutakuinkin seuraavaan kokoonpanoon:

    CXP33-vanteet, 240s-navat, 32/36-puolatut DT SuperComp-pinnat ja alu-nippelit. Hinta n. 390€ + postit.

    Menikö metsään? Onko pinnalukumäärä liioiteltu vai pidättekö sitä tällaiselle mätisäkille sopivana? Ajattelin josko nuo olisivat sitten Revoja kestävämmät? Lisäksi arvon vielä tuon napavalinnan suhteen, olisko se Dura-Ace sittenkin järkevämpi? Googletuksen perusteella jutkut kasaajat pitävät niistä enemmän, nimenomaan Shimano-sarjaan - tekee takakiekosta kuulemma jäykemmän (ja setistä toisaalta painavamman)... Tulisiko tuossa tapauksessa ottaa jotain huomioon Ultegra SL-sarjan omistajana, ilmeisesti ei?

    Kiitos jälleen!

  14. #344
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    32/36-puolat on ainakin tosi varman päälle... Dura-acen navat ovat hyvät jos käyttää muutenkin Shimanon palikoita ja tykkää irtokuulanavoista. DT:n navoissa on teollisuuslaakerit jotka voi vaihtaa itse DT:n työkalusarjaa käyttäen. DT:n takanavan voi myös muuttaa Campa-yhteensopivaksi jos joskus päättää siirtyä siihen leiriin. Absoluuttiseen paremmuusjärjestykseen noita on vaikea laittaa. Paitsi että DT taitaa olla pikkaisen kevyempi?

    Paris-Roubaixissa isot ja painavat sällitkin käyttää usein matalaprofiilisia kehiä kuten Open Pro, Reflex, jne... Ovat mukavammat ajaa röykyissä kun antavat enemmän periksi kuin esim. tuo CXP33. Sillä perusteella laitoin itse cc-pyörään alle Open Prot, ja kyllähän ne ovat pystysuunnassa pehmeämmät ja mukavammat alla kuin esim. Ksyriumit.

  15. #345
    Snadi Guest
    CXP33-vanteet, 240s-navat, 32/36-puolatut DT SuperComp-pinnat ja alu-nippelit. Hinta n. 390€ + postit.


    Mistäs tuohon hintaan saa ?

  16. #346
    http://www.cyclingnews.com/tech.php?...hed_ardennes08

    Tuossa on aika jännä ajatus siitä, että vanteiden leventäminen parantaisi melkein keikkea mahdollista. Ts. tähän asti on tehty väärän kokoista vannetta 23-millisille renkaille. Ainaki 23-millisiä leveämpien luulisi toimivan paremmin vähän leveämmillä vanteilla.

  17. #347
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    0
    Jeps, shimanon valmiskiekoissahan (esim. dura-ace, rs-10) on pikkasen leveempi kehä kuin esim. ksyrressä.
    The faster you are
    the slower life goes by.

  18. #348
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Salden myy alessaan myös kiekkoja hyvään hintaan: esim.Mavicin R-Sys nyt 599 eur.
    http://www.salden.nl/default.asp?pid...737&catid=3521
    Rule #1: Obey The Rules

  19. #349
    tarzani Guest
    Saldenilla näyttäis olevan myös Campy Ventot koht. hyvään hintaa (120e). Voisi harkita päivitystä omaan pyörään. Erotus ei ihmellinen kuitenkaa norm hintaan ole, ja ensi vuodeksi Ventot taitavat hieman uudistua, mutta tietääkö joku muuttuko mikään muu kuin takanavan ulkonäkö? Millaisia kokemuksia ihmisillä muuten kyseisistä vanteista on?

  20. #350
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Ikuri
    Viestit
    1.229

    DT Swiss RR 1450 Classic

    En oikein löytänyt kokemuksia näistä http://www.dtswiss.com/Products/Wheels2009/RR-wheels/RR-1450-(1).aspx otsikon mukaisista kiekoista. Löytyyköhän keneltäkään foorumilaiselta moisia kiekkoja? Mieluusti kuulisin kokemuksia

    Navathan tuossa setissä on ainakin meikän mieleen. DT:n kehistä ei ole omakohtaisia kokemuksia yms.
    www.kaupinkanuunat.net

  21. #351
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    FFWD F5R on nyt tällä hetkellä vakavimmin otettava vaihtoehto meikäläisen tubulaarikiekoiksi.
    Katsotaan, kohta pitäisi päästä näkemään moiset lähikaupassa,
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  22. #352
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    FFWD F5R on nyt tällä hetkellä vakavimmin otettava vaihtoehto meikäläisen tubulaarikiekoiksi.
    Katsotaan, kohta pitäisi päästä näkemään moiset lähikaupassa,
    PBK 1045 euroo veroineen, ei paha. Omat myllynkivet pitäis kans päivittää.
    Noissa oli kai painoraja 80kg joten ei käy mulle ja Laitveitteihin ei oo varaa
    köyhällä niin vaaka kallistuu shamaleihin. Joku karbonituubikin kyllä houkuttais.

  23. #353
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Niin no kohta noita saa Tampereeltakin, eli eipä kannata tukea ulkolaisia puljuja.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  24. #354
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Sen verran korjaan että vain kevyimmässä, noin Kilon, vannesetissä on 80kg painoraja. Itse ehkä hankkisin F4-setin sillain että taakse CX-versio, 28 pinnaa ja eteen road versio 20 pinnaa ja 38mm kehät DT240 navoilla. Minusta paras paino/laatu/hinta/tukevuus-suhde jos omaa massaa on siunaantunut yli 80kg. Tommonen ~1300g ei ole paha paino, sama kuin Campan Hyperon setissä...

    Joskus viikon päästä tulee 50mm mallikiekot DT navoilla ja TT-levy. Pikkasen myöhemmin lisää malleja. On meinaan hieman huonot kelit tyypitellä tuolla ulkona. Eikä sitten tartte ostaa sikaa säkissä kun pääsöö kokeilemaan.

    Tollaset:

    http://www.ffwdwheels.com/product.as...gory=83&page=9

    Ajattelin että testikiekkoina olisi:

    -1kg kevennyssetti
    -30mm maantiesetti
    -50mm maantiesetti
    -90mm etukiekko DT 190 keraamileekereillä
    -3 puolainen TT-etukeikko
    -TT-levy
    -levy Powertap-tehomittarilla
    -ratalevy

    Tosin palaa rahaa noihin "ihan tarpeeksi" noihin mutta ompahan kiekkoja sitten. Ai niin onhan mulla vertailuun sit Lightweight:jä ja Zippeäkin. Ja pakollinen nyt mainos, hinnat on samat kuin euroopassa+ "crash replacemet warraty" on parempi kuin missään universumin kulmassa.


  25. #355
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Sen verran korjaan että vain kevyimmässä, noin Kilon, vannesetissä on 80kg painoraja.

    Tosin palaa rahaa noihin "ihan tarpeeksi" noihin mutta ompahan kiekkoja sitten. Ai niin onhan mulla vertailuun sit Lightweight:jä ja Zippeäkin. Ja pakollinen nyt mainos, hinnat on samat kuin euroopassa+ "crash replacemet warraty" on parempi kuin missään universumin kulmassa.

    Hyvä juttu!!! Täytyypä harkita noita tosissaan. Hintakaan ei ollut järjetön.
    Hyvä että saapi omasta kylästä.

  26. #356
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Noita FFWD:n kiekkoja oon miekin katellu sillä silmällä. Hitto, mutta tartteeko sitä jo kohta käydä hakees varausnumero jotta P2C saa kiekot kesäks
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  27. #357
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Heinola
    Viestit
    219

    Corima Aero VR 2009

    Tällaiset Corimat ymmärtääkseni 399eur/setti. Surkealla saksankielen tietotaidolla tavasin sivun sisältöä. http://www.bikeimperium.de/product_i...ce909895b3ccc1

    Onkohan nuo kelvolliset, vai kannattaisiko harkita Ksyrre Elite-paria Merliniltä harkita 248,80 punnalla.

  28. #358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko Asikainen Katso viesti
    Tällaiset Corimat ymmärtääkseni 399eur/setti. Surkealla saksankielen tietotaidolla tavasin sivun sisältöä. http://www.bikeimperium.de/product_i...ce909895b3ccc1

    Onkohan nuo kelvolliset, vai kannattaisiko harkita Ksyrre Elite-paria Merliniltä harkita 248,80 punnalla.
    Kiekoista en tiedä, mutta hinta on pelkän etukiekon (VR=vorderrad=etu, HR=hinterrad=taka).

  29. #359
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Heinola
    Viestit
    219

    corima

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Subzero Katso viesti
    Kiekoista en tiedä, mutta hinta on pelkän etukiekon (VR=vorderrad=etu, HR=hinterrad=taka).
    Jaahas. Kiitokset oikaisusta, ei kielitaitoni kantanut.
    Noh, nyt voin Corimat unohtaa, ei mahdu budjettiin.

  30. #360
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Yritän olla vähäsanainen ettei mene mainostamiseksi. Eli kun tossa hypistelin tuoretta "Isompien setien" FFWD 50mm settiä (1470g 20+28 pinnaa) ja levyä (1240g) niin ainakin ilmoitetut painot pitää aika hyvin paikkansa. Mavic:ia 100g kevyempi vaikka LW onkin sippoisempi totakin. Toi levy on ~yhtä paksu ja linssi kuin LW eli joku 40mm, se kun on hiukan hankala mitata...Ja ainakin Corimoihin verrattuna, DT 240 navoilla, noi on "ihan" kivan näköiset. Pinnan kireydetkin tuntuvat olevan kohdallaan eli riittävät. Ja pinnanreiät porattu oiken eli vinoon, eikä kuten Zippeissä, suoraan, jolloin pinna kääntyy heti nipan jälkeen vinoon ja katkeaa kieresteestä helpommin siksi. Piru, nyt jostain sepelin kestävät tuubit että pääsisi testaamaan...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 19.01.2009 at 18.15

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •