ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 88 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 78 86 87 88 89 90 98 138 188 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.611 - 2.640 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Aika niukasti sieltä tietoa valuu. Usealta sen alan ammattilaiselta kysynyt

Täytyy vissiin itse koittaa etsiä.. Tarkoitus olisi ensi talveksi ostaa. Joten aikaa on tutkailla markkinoita.
    Jos pimeänäkölaitteet kiinnostaa kannattaa vilkaista Veika Oy. Tässä vielä suora linkki pimeänäkölaitteisiin

Toinen mitä kannattaa vilkaista on Finnrappel Oy
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Jos pimeänäkölaitteet kiinnostaa kannattaa vilkaista Veika Oy. Tässä vielä suora linkki pimeänäkölaitteisiin

Toinen mitä kannattaa vilkaista on Finnrappel Oy
    Juu nämä on kyllä tuttuja paikkoja, mutta kun kukaan ei tiedä millä lailla näkölaitteet toimivat silloin kun annetaan runsaasti lisää IR-valoa muualta.
    Onko siitä esim. hyötyä vai ei?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooona Katso viesti
    Tarkoituksena olisi hommata tankovaloksi budjetti MTE P7 + 18650 akkuja, tällä hetkellä kypärässä Fenix L2D Premium. Näkeekö tällä paketilla eteensä vai hommaanko kerralla 2 x MTE P7 (yksi tankoon ja yksi kypärään)?
    Mulla on tangossa MTE P7 ja kypärässä TR801(http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15335) ja valoa on todellakin tarpeeksi, 801 on paljon kevyempi kuin P7 ja tiukempi spotti mutta kuitenkin tarpeeksi hajavaloa, lumiseen aikaan ei tarvitse pitää edes täysillä. Uskoisin että yksi P7 riittää hyvin fenixin kanssa.

Kuinkahan akunkesto todellisuudessa menee Hopen Vision 4:sen kanssa.
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=29379 tuolla väitetään yli kahden tunnin paloaikaa endurance-mallille ja http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=24167 vastaavasti tavalliselle myös paria tuntia.

Muuten käyttökokemukset taitaa olla positiivisia ko. lampusta? Kiinnitysmekanismi ainakin näyttää pätevälle, samaten valoteho riittävälle, kun on tottunut kellertävään halogeeniin.

Mulla paloi Hope 4led täydellä höyryllä 2h 19 min ekan latauksen jälkeen. Paketissa luvattiin 2h 15 min. Sittemmin en ole kokeillut onko latauksien myötä tullut lisäkapasiteettia. Eipä ole paljon tarvinnut latailla eikä muutenkaan ihmetellä kun akku kestää viikon ajelut talvipoluilla ja valoa on aina riittävästi. Endurance-mallihan on muuten sama, mutta siinä on mukana kaksi akkua.

Kiinnitys on periaatteessa toimiva, mutta mua on vähän häirinnyt toi lamppuosan suuri paino ja se, että se tulee aika ylös kypärän pinnasta. Varren päässä oleva massa heiluttelee kypärää, potta pitää olla tosi tiukalla päässä. Ja lamppu pitää asemoida painopisteeseen jottei niska kipeydy. Lampussa on materiaalia varmasti riittävästi, että lamppua voisi polttaa sisällä täydellä teholla tuntikaupalla ilman kuumenemisesta aiheutuvia ongelmia. DIY-kaverihan sorvaisi lampun rungosta vähän tavaraa pois jos haluais keventää.
    http://otc.kompassi.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Kuinkahan akunkesto todellisuudessa menee Hopen Vision 4:sen kanssa.
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=29379 tuolla väitetään yli kahden tunnin paloaikaa endurance-mallille ja http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=24167 vastaavasti tavalliselle myös paria tuntia.

Muuten käyttökokemukset taitaa olla positiivisia ko. lampusta? Kiinnitysmekanismi ainakin näyttää pätevälle, samaten valoteho riittävälle, kun on tottunut kellertävään halogeeniin.
    Mulla palaa kyllä yli 2 h "tavismallilla". Itse pidän tuota pääasiassa kypärässä, eikä paino ainakaan mua ole haitannut mitenkään. Valoa riittää kyllä, tosin männäviikolla olin kaverin kanssa lenkillä jolla oli stongassa MTE SSC P7 (miten voi muistaa ulkoa?) ja sen valo oli vieläkin "valkoisempaa" tai lähinnä sinisempää. Tehoa oli kyllä siinäkin vaikka "halpis" onkin..

Juide: Tätä minä vähän arvelinkin tuon akunkeston puolesta. Yhteislenkkejä jos meinaa koluta niin endurace malli on oikeastaan välttämön. Kypärään en moista mötikkää halua vaan tankoon.

Täytyypä mietiskellä onko tullut oltua kiltisti kuluneena vuonna

edit. Takamisakari: Tarkoitin ylempänä, että molemmille malleille oli laitettu sama paloaika...

Hopessa on niitä valotehovaihtoehtojakin sillä tavalla, että yhdellä akulla ajelee mainiosti kyllä sen nelosen tai viitosen metsässä. Täydestä tehosta pykälä alaspäin ei juurikaan valoa himmennä, mutta akku kestää tunteroisen pitempään. Siitä vielä pykälä alaspäin, niin valoa on edelleen tarpeeksi kuiville poluille ja talvipoluille ja akku kestää valmistajan mukaan kuus tuntia. Kaikkein himmein moodi on sitten jo vähän himmeämpi kuin 20w halogeeni, ja valoa riittää koko yöksi. Vilkkumoodikin sitten vehkeestä löytyy, harmi vaan että se vilkun valo on vain himmein asetus, muuten käyttäisin vilkkumoodia aina.

Tankokiinnike on hyvä, löytyy normi- ja OS-kiinnikkeet, saa äkkiä irti ja takas kiinni, ja portaaton sivuttaissäätökin on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti
    ...ja se, että se tulee aika ylös kypärän pinnasta.
    Mä olen kokenut Wilman kanssa tuon vaan hyödyksi, sillä keleistä riippuen (kosteammilla keleillä myös pienemmillä tehoilla) riittävän kirkas valokeila tuntuu haittaavan omaa näkemistä. Eli, väittäisin että valoa voi olla liikaa, jos se tulee yhdestä pisteestä ja silmän läheltä.

Ilmiö lienee se, että esim. sumuisella kelillä osa valosta heijastuu "sadepisaroista" takaisin omiin silmiin. Tietty tämä on vain henkilökohtainen kokemus, mutta ainakin mä laitan sen valonlähteen mahd. korkealle (=kauas omista silmistä).

Mitään paino-ongelmia en ole kokenut, jotta tarvitsisi etsiä joku kompromissi.
    -ei oo pakko, jos ei taho-

Ihan totta noi sumun tai lumisateen aiheuttamat ongelmat kypärävalon kans. Mutta ei paljon vaikuta, onko valonlähde 8 vai 10 cm päässä silmistä, liian lähellä se kuitenkin on. Tangossa se pitää olla jos tommosella kelillä haluaa ajaa.

Eihän kaikki huomaa etes renkaiden vaihtoa 200g kevyempiin, niin eihän tollainen 150g lamppu nyt tunnu missään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti
    Hopessa on niitä valotehovaihtoehtojakin sillä tavalla, että yhdellä akulla ajelee mainiosti kyllä sen nelosen tai viitosen metsässä. Täydestä tehosta pykälä alaspäin ei juurikaan valoa himmennä, mutta akku kestää tunteroisen pitempään. Siitä vielä pykälä alaspäin, niin valoa on edelleen tarpeeksi kuiville poluille ja talvipoluille ja akku kestää valmistajan mukaan kuus tuntia. Kaikkein himmein moodi on sitten jo vähän himmeämpi kuin 20w halogeeni, ja valoa riittää koko yöksi. Vilkkumoodikin sitten vehkeestä löytyy, harmi vaan että se vilkun valo on vain himmein asetus, muuten käyttäisin vilkkumoodia aina.

Tankokiinnike on hyvä, löytyy normi- ja OS-kiinnikkeet, saa äkkiä irti ja takas kiinni, ja portaaton sivuttaissäätökin on.
    Hmm. Laittaa kyllä vähän mietimään tavallisen ja endurancen välillä. Toisaalta en tunnu pärjäävän polulla vähäisellä valolla vaan sitä pitäs olla Paljon ja sitä ei tunnu olevan koskaan tarpeeksi. Olettaisin että ajan metsässä täydellä teholla aina.

Minkäs verran hopesta irtoaa hajavaloa, eli kuinka se toimii tankokäytössä? Ja entä moodien valinta? Yhdestä napista arvotaan kunnes löytyy mieleinen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Hmm. Laittaa kyllä vähän mietimään tavallisen ja endurancen välillä. Toisaalta en tunnu pärjäävän polulla vähäisellä valolla vaan sitä pitäs olla Paljon ja sitä ei tunnu olevan koskaan tarpeeksi. Olettaisin että ajan metsässä täydellä teholla aina.

Minkäs verran hopesta irtoaa hajavaloa, eli kuinka se toimii tankokäytössä? Ja entä moodien valinta? Yhdestä napista arvotaan kunnes löytyy mieleinen
    Hope ollut käytössä kohta 3kk, ja erittäin tyytyväinen olen.
    Hajavaloa tulee tankokäyttöön hyvin, täystehossa ja sitä edellisessä on aikas pieni ero.
    Endurance mallissa on vain 2 akkua, ei muuta eroa tavalliseen.
    Moodien valinta sujuu helposti.

Äveriäs ostos

Olen tykännyt 4LEDistä. Akku kestää ainakin meikäläisen viikon ajot ja valoa ei osaa kaivata enempää.
    Kiinnikkeet ovat tankokäyttöön hyvät. Laittamalla kiinnikkeeseen ohuen ja paksun kumipehmusteen (pehmusteita siis yht. kaksi), toimii kiinnike sekä normi- että OS-tangolla. Kypäräkiinnikettä en ole testaillut, eikä ole tullut tarvetta. Otsapannankin sain jälkikäteen Hopelta, kun nätisti pyysin (vinkki).
    Kallis, mutta hintansa väärti?
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu_ Katso viesti
    Komppaan. Todellakin näkee riittävästi kahdella. Yleensä toinen täysillä ja toinen vaan puolella teholla käytössä.
    +1

Itsellä seuraava kombinaatio cyclocrossissa:

Tangossa

1 kpl TrustFire TR-801 Cree (230-Lumen) lähivalona eli suunnattu lähelle
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15335

plus

1 kpl MTE SSC P7 (900-Lumen) kaukovalona eli suunnattu kauemmas
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12060

kiinnitettynä tällaisilla
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15642

Kypärässä sitten toinen P7 kiinnitettynä kahdella tällaisella:
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12000

Kaiken kaikkiaan, ei mitään valittamista noiden kilkkeiden laadussa. Kaikki on toiminut aivan mainiosti. Akkujen kesto on itsellä n. 1:40 täydellä teholla, mutta ei ole tietysti mitään järkeä loimottaa soihtuja täysillä, jos on vähäkään katuvaloa tarjolla. On meinaan aivan "infernaalinen kokemus", kun ajaa vastaan. Näin kaverin sanoja lainatakseni

Noni. Saas nähdä ( ) tuleeko Hopen Vision 4 endurance vielä tänä vuonna. Sohelletaan sit jatkossa sen kanssa metsässä. Halogeenin ajattelin käydä upottamassa peruskallioon viereisellä rakennustyömaalla...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Juu nämä on kyllä tuttuja paikkoja, mutta kun kukaan ei tiedä millä lailla näkölaitteet toimivat silloin kun annetaan runsaasti lisää IR-valoa muualta.
    Onko siitä esim. hyötyä vai ei?
    Eiköhän se oo ihan siitä kiinni onko joku IR-vehje vai ei? Sotakoneethan ei noita IR-vermeitä ainakaan jalkaväellä käytä käytännössä lainkaan. Ne kun vetää ikävästi tulta puoleensa. Muutenkin ne on ihan huijausta. Valonvahvistin nimenomaan vahvistaa valoa, ei ainoastaan muunna sitä ihmissilmällä näkyväksi.

Sillon ennenwanhaan ku mie intissä olin niin meillä oli niitä Wild:ejä mukana yöllisissä hippaleikeissä. Ne tais tosin jo sillon olla ihan kivikautisia vaikka kyllähän silläkin jotain näki, esim. eräänä todella pimeänä yönä merkillisen raahaavan äänen aiheuttajat; sissikomppanian alokkaat hiihtivät paljaalla soratiellä ja kun kohtasivat vasta-sissiosaston lysähtivät särmänä suksiensa päälle istumaan Paljain silmin ei ko. sankareita nähnyt lainkaan vielä edes 10m päästä vaikka istuivat ihan "näkyvästi" tiellä. Wild:llä näkyi vähän kauempaakin koko surkuhupaisa osasto.

Kaveri kertoi joku vuosi sitten kertausreissulla päässeensä käpälöimään jotain PV:n uudempaa valonvahvistinta. Oli kuulemma todella pieni ja todella hyvä.

Kellään kokemusta Lupinen kiinnityksestä oversize tankoon?

Mulla on harkinnassa tehokkaamman lampun hommaaminen cyclocrossarin tankoon nykyisen Fenixin tilalle.

Lupine Tesla vähän kiinnostaisi kohtuullisen valoteho/akunkesto/hinta kombinaation johdosta.

Mutta mutta Lupinen oman keskustelupalstan perusteella

http://www.lupine.de/phpBB3/viewtopi...versize#p12311
    http://www.lupine.de/phpBB3/viewtopi...versize#p12629

olen ymmärtänyt, että Lupinen lamppujen myyntipakkauksessa tuleva tankokiinnike ei sopisi oversize tankoon ja että oversize tangon kiinnike olisi lisävaruste. Ei vaan ole vielä osunut silmään missään Lupinea myyvissä nettikaupoissa tota oversize tangon kiinnikettä.

Eli onko kenelläkään palstaisella kokemusta Lupinen kiinnittämisestä oversize tankoon? Tietääkö kukaan mistä noita oversize tangon kiinnikkeitä saa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuitsu Katso viesti
    Eli onko kenelläkään palstaisella kokemusta Lupinen kiinnittämisestä oversize tankoon? Tietääkö kukaan mistä noita oversize tangon kiinnikkeitä saa?
    valotukun antti vastasi että oversize kiinnikettä löytyisi häneltä .. "Kaikissa lampuissa on sama kiinnike (25.7 mm tangolle). Lisävarusteena saa tuotteen "LU-789 Oversized 31.8 mm Carbon fiber mount ",
    Itellä kans hankinnassa tuollainen oversize lenksu cc pöörää varten niin saisi edisonin kiinni siihenkin ..
    -- not fast but furious --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    valotukun antti vastasi että oversize kiinnikettä löytyisi häneltä .. "Kaikissa lampuissa on sama kiinnike (25.7 mm tangolle). Lisävarusteena saa tuotteen "LU-789 Oversized 31.8 mm Carbon fiber mount ",
    Itellä kans hankinnassa tuollainen oversize lenksu cc pöörää varten niin saisi edisonin kiinni siihenkin ..
    Kiitos vinkistä.

Onko muuten tietoa paljonko se oversize kiinnike maksaa?
    Vaikka eipä sillä taida olla väliä, koko lampun hintaan suhteutettuna kiinnikkeen hinta on varmaankin olematon.

Ihme juttu ettei mitkään kaupat näytä mainostavan tota oversize kiinnikettä. Valotukun sivuillakin on lista Lupinen lamppujen lisävarusteista mutta eipä ole sielläkään oversize tankokiinnikettä mainittu.

Jaahas näyttäähän tota kiinnikettä löytyvän nettikauppojen listoilta kun osaa ettiä. :-)
    Googlettamalla LU-789 Oversized näyttää löytyvän useammastakin paikasta.

Ah ma nauraa. Copirait L-eku™.

Kipaiskaa lähimpään Etolaan ja ostakaa sopivan kokoisia kumilenksuja ja Lupiinit saa kiinni tankoon kuin tankoon. Se kumilenkura on sen palikan alla kiinne ku aukeaa ristipääruuvarilla. Käyttäkää hyvät ihmiset päätänne ettei mun tarvii alkaa uitun kallispalkkasex konsultix.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Mitäs Hope 4 Vision paketti on muilla sisältänyt?
    Joku valitteli aiemmin otsapannan puuttumista, omastani se löytyi. Ja kuvista poiketen akut on koteloitu kovamuoviseen koteloon. Kyseessä siis vajaa kuukausi sitten saapunut Endurance-paketti CRC:stä.

Suupieliä on kyllä virneeseen vetänyt tuon kanssa maastossa ajellessa. Aiempaan Silvan kypärässä kiinni olleeseen suunnistushalogeeniin nähden parannus on melkoinen.
    Tankokiinnikkeessä olen käyttänyt ja siinä se pysyykin. Hajavaloa on sen verran paljon, ettei mutkissa ole ongelmia. Lumisilla poluilla olen ajanut lähinnä 2-teholla, tiukemmissa paikoissa 3:lla. Maksimitehosta ei juuri ole hyötyä.
    Kerran luulin notta olin vääräs, mutta sitte huomasinki notta erehryyn.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti karhunpoika Katso viesti
    Mitäs Hope 4 Vision paketti on muilla sisältänyt?
    Joku valitteli aiemmin otsapannan puuttumista, omastani se löytyi. Ja kuvista poiketen akut on koteloitu kovamuoviseen koteloon. Kyseessä siis vajaa kuukausi sitten saapunut Endurance-paketti CRC:stä.

Suupieliä on kyllä virneeseen vetänyt tuon kanssa maastossa ajellessa. Aiempaan Silvan kypärässä kiinni olleeseen suunnistushalogeeniin nähden parannus on melkoinen.
    Tankokiinnikkeessä olen käyttänyt ja siinä se pysyykin. Hajavaloa on sen verran paljon, ettei mutkissa ole ongelmia. Lumisilla poluilla olen ajanut lähinnä 2-teholla, tiukemmissa paikoissa 3:lla. Maksimitehosta ei juuri ole hyötyä.
    Tulikos paketissa eurosähkö adapteri vai ostitko sen erikseen täältä..?

Ei tullut, ostin maadoittamattoman laitejohdon jota esim. matkaradioissa käytetään. Brittiplugin alta laturista paljastuu sille sopiva liitin.
    Kerran luulin notta olin vääräs, mutta sitte huomasinki notta erehryyn.

Mua kiinnostaisi löytää työmatkapyöräilyyn valo.

Nämä LED-taskulamppu viritykset kuulostavat lupaavilta ja niistä tuntuu saavan rahoilleen vastinetta. Tuppaavat menevään kuitenkin monesti aika virittelyksi, eikä sellainen oikein kiinnostaisi. DXstä tilattujen laatukaan ei näytä olevan aivan vakio.

Paras ratkaisu olisi sellainen LED-taskulamppu jonka voisi itsessään suoraan lyödä laturiin kiinni, eikä tarvitsisi erillisten akkujen kanssa kikkailla. Lisäksi lampun olisi hyvä olla vesitiivis (Suomen talvi, anyone?) ja käyttöaika mielellään ainakin 2h. Tehoa ei ihan mihinkään metsässä maastopyöräilyyn tarvittavaa määrää kaivata, mutta olisi silti kiva hyödyntää uutta LED-tekniikkaa.

Löytyiskö tällaista taskulamppua mistään? Ehdotuksia? Led Lenser David 19 oli yksi jonka löysin, mutta en tiedä sen käyttöaikaa eikä taida olla vesitiiviskään.

Ehdotuksia?
    Parantumaton haaveilija.

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jarko Katso viesti
    Mua kiinnostaisi löytää työmatkapyöräilyyn valo.

Nämä LED-taskulamppu viritykset kuulostavat lupaavilta ja niistä tuntuu saavan rahoilleen vastinetta. Tuppaavat menevään kuitenkin monesti aika virittelyksi, eikä sellainen oikein kiinnostaisi. DXstä tilattujen laatukaan ei näytä olevan aivan vakio.

Paras ratkaisu olisi sellainen LED-taskulamppu jonka voisi itsessään suoraan lyödä laturiin kiinni, eikä tarvitsisi erillisten akkujen kanssa kikkailla. Lisäksi lampun olisi hyvä olla vesitiivis (Suomen talvi, anyone?) ja käyttöaika mielellään ainakin 2h. Tehoa ei ihan mihinkään metsässä maastopyöräilyyn tarvittavaa määrää kaivata, mutta olisi silti kiva hyödyntää uutta LED-tekniikkaa.

Löytyiskö tällaista taskulamppua mistään? Ehdotuksia? Led Lenser David 19 oli yksi jonka löysin, mutta en tiedä sen käyttöaikaa eikä taida olla vesitiiviskään.

Ehdotuksia?
    Exposure lighths?

On kyllä hintaluokkakin "hieman" erilainen kuin mainitsemassasi Led Lenserissä, mutta toisaalta, eipä se lamppu kyllä vaatimuksiakaan täyttänyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    Exposure lighths?

On kyllä hintaluokkakin "hieman" erilainen kuin mainitsemassasi Led Lenserissä, mutta toisaalta, eipä se lamppu kyllä vaatimuksiakaan täyttänyt.
    No tuo näyttää olevan sellainen jota haen. Hinta työmatkakäyttöön kyllä hirvittää.

Saako jostain Suomesta vai mitä kautta kannattaisi tilata?

En kyllä ajatellut yli 100€ maksaa tuollaisesta valosta, tuo menee reippaasti yli.
    Parantumaton haaveilija.

Ladattavia lamppuja
    1W Pro ladattava ledivalo huomiokäytöön.
    Light&Motion Vega 120 tai 200 on laatutuote, teho?
    Sigma Powerled

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jarko Katso viesti
    En kyllä ajatellut yli 100€ maksaa tuollaisesta valosta, tuo menee reippaasti yli.
    Oikeasti hei, jos et näy niin olet raato. Halvalla näkyminen on onnenkauppaa ja siihen mä en ala kun en ole kissa.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Oikeasti hei, jos et näy niin olet raato. Halvalla näkyminen on onnenkauppaa ja siihen mä en ala kun en ole kissa.
    Ai että oikeesti tarvii yli 100€ maksaa että näkyy tiellä? Enpä usko. Tienaatko leipäsi jollain jälleenmyyjällä?

Mutta tietysti se, että olisi tuollainen taskulamppumainen ratkaisu, antaa tuotteelle enemmän käyttömahdollisuuksia ja arvoa. Ei olisi pelkästään pyöränlampuksi soveltuva. Pitääpä miettiä.

Sigman Powerled voisi olla yksi vaihtoehto... Varsinkin kun se toimii näköjään myös neljällä AA-paristollakin. Itse ledihän taitaa kestää aika monta tuhatta käyttötuntia..
    Parantumaton haaveilija.

Minä?
    Jälleenmyyjällä? Ah ma nauraa, Copyrait Leku™. Mää hakkaan bittejä ammatikseni.

Kokemuksesta voin kertoa että ainoa valo jota autoilijat oikeasti väistää fillaristintappopaikoissa eli risteyksissä on Betty täydellä teholla. Wilma aikaansaa hikkaamista tyyliin menenkö vaiko enkö menen.

Mä ajan vaan sen 15 tonnia hyötyajoa eli työmatkaa ja muuta välttämätöntä vuodessa fillarilla, enemmän ajavat kommentoikoot lisää.

Voihan tuota ajaa vaikka vilkkuvat sarvet päässä jos siltä tuntuu mutta ei nekään näy tuulilasin taakse.

Jarkon syöttövuoro.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •