Jaahas .. veetuiksi män.
NW celsius popot 42 oli yllättävän tiukat. Normi popot on kokoa 41. Ei yksi koko yli riittänyt.
Mitäs arvon raati on mieltä. Milläs arvioin vaihdanko kenkulat kokoon 43 vai 44?
Jaahas .. veetuiksi män.
NW celsius popot 42 oli yllättävän tiukat. Normi popot on kokoa 41. Ei yksi koko yli riittänyt.
Mitäs arvon raati on mieltä. Milläs arvioin vaihdanko kenkulat kokoon 43 vai 44?
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Niinjoo, omat celsiukset tuli ja 46 on sopiva, ei missään nimessä liian iso.
Noissa on huonona puolena ne mahtavat ulkomitat eli kengänsuojiin änkeäminen on suht tuskaista. Joku 48 koon suoja voisi mennä suht kivasti, mutta valikoima on aika heikkoa siinä koossa..
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Pistetään tänne nyt välillä kehua muistakin Northwaveista. Gaernen maantie-Eskimoilla olen ajellut nyt muutaman viikon ja hyviltähän ne tuntuvat. Kylmin sää tosin tähän asti vasta -5C, mutta kahden tunnin lenkki tuossa ilmassa meni villaisen vaellussukan kanssa oikein mukavasti.
Kokojen vertailuun: Gaernen koko US 13, Niken kesäkengät on US 12, ja tuntuu olevan aika sopivasti isomi.
JiiH muokkasi tätä : 03.12.2008 at 19.55
Tänään saapuivat NW celsiukset mullekkin. Otin koon 42, normaalisti kenkä 41-42. Mielestäni ovat aika "normaalin" kokoiset mitoitukseltaan, villasukan saa ihan mukavasti mahtumaan kenkään, tosin ylimääräisiä tiloja ei enää juuri jää. Lesti on meikäläisen jalkaa oikein mukavan tuntoinen.
Tilasin minäkin tämän ketjun innoittamana NW Celsiukset Wiggle Co:sta. Olin aikaisemmin harkinnut lähinnä Shimanoa ta Sidiä, mutta edullinen hinta ja hyvät arvostelut houkuttelivat.
Maanantaina puolilta päivin laitoin tilauksen sisään, ja torstaina oli paketti kotona.
Minun normaali kengänkokoni on 43, tilasin 44 kokoa olevat NW:t, ovat juuri sopivat eli hieman isot 43:t jolloin päälle mahtuu paksumpi sukka. Kesäkenkinä tomivat Shimanot on kokoa 45.
Tästä on näköjään tullut celsiustopicci. Jatketaan samalla aiheella.
Ajoin ekan lenkin eilen. Kenkien korkea varsi rajoittaa melko lailla pyöritystä ja nauhoituksen/tarrojen säätö pitää olla kohdallaan etteivät purista liikaa. Pukeminen ei ole tämän vuoksi mikään nopea toimitus. Pohja tuntuu olevan riittävän jäykkä jopa vispilöille.
Mutta mikä tärkeintä, kengät pitivät jalat kuivina ja lämpiminä. Todella tervetullut tunne. Keli oli normaali alkutalven sää eli +2 ja vesisade.
Pakkaselle lisään varren yläosan päälle sukanvarren tms eristyksen parantamiseksi kengän ja jalan rajapinnassa. Jää nähtäväksi tarvitaanko varsinaisia kengänsuojia eristyksen vuoksi ollenkaan?
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Hmm, missäs ne mun Celssiukset viipyy sitten?
Minun tiistaina tilatut Celsiukset ovat kirjautuneet lähetysseurannan mukaan tänä aamuna Heathrow:n lentokentälle klo 06.12
Pyöräilyä jo vuodesta 2007
Ilmeisesti minun jalkani on erilainen.
Normi koko 41 NW celsius koko 42 on aika tiukka. 2 sukan taktiikkaan ei taivu.
Ohuehkon urheilusukan kanssa kenkä on mukavan napakka ja istuu hyvin. Samantapaisia ongelmia ollut shimanon kanssa.
Tilaan kokoa 43 olevat popot. Toivotaan ettei ole sitten aivan liian iso.
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Noniin, kävinpä tuollaiset lunastamassa Kauppaveljeksiltä (MW-80:t, eli Ilosen lähettämässä kuvassa olevat popot). Helevetin pätevän oloiset kengät. Ylin remmi ei yllä nilkan suojasukkaan, joten ei hankaa sitä puhki. Kesäkengissä eli sideissä koko on 43, noista otin koon 45 - mahtuu pari paksua villasukkaa sisään - ai tätä autuutta, kun on jalat lämpimät lenkillä ja lenkin jälkeen...aaahhhh....Ois pitäny ostaa tollaset jo vuosia sitten eikä kärvistellä ja säätää noiden helevatan karvareuhkojen ja muiden viritysten kanssa. Niin, ja nuo on kätevä myös vetää jalkaan. Niin, ja sellasta vielä, että yllättävän pätevä tuo tarrakiinnitys noissa - erityisesti sillä ylimmäisellä remmillä saa kyllä sellasen tiukkuuden kenkään, että veri ei kierrä - yllättävää, luulin että ylikiereyden saa aikaan vain Sidi-tyyppiselllä räikällä.
Aja tunti - rassaa kaksi.
Onkohan kukaan käyttänyt 2007 tai vanhempia Celsiuksia ja sitten näitä tämän vuotisia? Jostain ulkomaan foorumilta vaan syksymmällä lueskelin, että NW olisi tämän vuoden kenkiinsä vaihtanut lestiä ainakin kapeampaan suuntaan.. tiedä sitten kokomuutoksista. Että tuota pitääkö tilata uutta mallia minkä kokoisena verrattuna tuohon vanhempaan?!?!
Celsiuksilla olen ajanut muistaakseni vuodesta 2004 asti, jopa maantiekisaakin maastomallilla, ja toinen pari vanhaa mallia alkaa olla täysin vainaa. Toinen kenkäpari on valkoinen, joten niitä säästellään pakkasille. Eli uudet paskokelien mustat kengät pitäs saada..
Aika kylmät jalat/kelit saa olla jos Celsiuksien päälle pitää vielä lisälämmikettä repiä. Ehjillä kengillä olen pärjännyt ainakin -12°C asti. Nuo kulahtaneet versiot nyt sitten eivät kestä enää minkäänlaista kylmää keliä tai pidä vettäkään...
..makes Jack a dull boy...
NW C:n koko pysynyt samana ainakin viimeiset kolme vuotta eli sama sisämitta 31cm 47:ssä. Ja lestin leveyskin sama. Itsellä parit vm2005 ja 2008.
Tekniikkalaji - näin kävi minullekin aluksi. Toimi näin: kaksin käsi isännän otteella siitä suojasukasta kiinnin niin, että "rullaat" sukan varren auki - sitten vaan vedät monon jalkaan - easy! Eikä niitä remmejä tarvii vetää kokonaan irti niistä holkeista joten vältyt pujottamiselta.
Aja tunti - rassaa kaksi.
Saman tein minäkin. Pieni miinus on, että kun kesä-Shimano on jo 48 kokoa, niin talvipopoa ei voinut ottaa isompaa (ei kertakaikkiaan ole). Kahta sukkaa ei mahdu, mutta eipä jalat palellut ja kuivana pysyi. Toinen pieni miinus tulee siitä ettei kalvo ulotu ylös asti, mutta aika hyvin se neopreeni piti vettä, vaikka nilkkaa myöten tuli mulattua rapakossa.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Ensikokemus NW Celsiuksista pakkaskeliltä tänään. Varusteina ohut kesäsukka ja ajokengät, pakkasta noin 3 astetta ja aika 2.45 tuntia. Iso osa maastoa ja lopuksi 10 km maantietä, metsässä pieniä jalkautumisia. Loppumatkasta alkoi viileys hiipiä oikean jalan varpaisiin, mutta varsinaisesti kylmä ei vielä ollut. Paksummalla sukalla olettaisin pärjääväni melko mukavasti semmosen 3 tuntia johonkin -7 asteeseen. Vettä kengät piti hyvin kun viime viikolla ajoin maantiellä.
Otin omat NW Celsiukset ensi kertaa käyttöön aamulla ja töihin päästyäni huomasin yhden kärjessä olevista keltaisista "nastoista/nappuloista" olevan kateissa (myös ruuvi hävinnyt). Nappulathan on ruuveilla kiinni, joten kaksi vaihtoehtoa tulee mieleen: ruuvi löysällä ja pudonnut nappula mukanaan tai pala halennut ja pudonnut ja ruuvi lähtenyt kävelemään. Kierre kengässä on ehjä, joten suurta vahinkoa ei ole päässyt käymään.
Nyt pitäisi saada uusi nappula. Wiggle ei niitä myy (pahoittelivat tapahtunutta), en tiedä pitäisikö laittaa takuuvaadetta sinnepäin. Ei oikein jaksaisi. Onko kellään hajua mistä moisia palikoita saisi. (Itse tekemällä saa kyllä jonkinlaisen)
Ei niitä nappuloita tarvitse. Ja jos tarvitsee niin niissä on sama kierre kuin nappulakengissä (siis jalkapallokenkien vaihtonappulat).
Sidiä myyvissä liikkeissä saattaa myös olla sopivia varaosia.
Hyvä, että toit asian esille, nimittäin kovin löysällä olivat nappuloiden ruuvit minun kengissäni vain kolmen käytön jälkeen. Toisaalta tuli mieleen, että kuinkahan tarpeelliset nuo nappulat ylipäätään on?
Olis tarvis halvoille ja isoille kurasuojille, bilteman tyyliin. Eivät isoimmat mahtuneet MW80:n päälle (46, eikä ollu edes lähellä). Lämmönpidolla ei niin merkitystä, joku kurasuoja olis vaan kiva kun tää etelän keli on enempi märempi kuin kuiva.. Havaintoja?
Sportfire (kotimainen) on ainakin riittävän iso. Ei tosin minulla kestänyt kauhean pitkään, kun pitää tumpelona jalkautua jatkuvasti. Kauppaveljiltä sanoivat ettei PRO kengänsuojia ainakaan voi suositella kun ovat ihan liian pieniä kokomerkintään nähden. Tekee kuulemma 46:lle jo tiukkaa, ja minulla on 48.![]()
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Mä ostin eilen Sidin talvikengät. Kerron kommenttia sitten ekan lenkin jälkeen.
Bike-discountista keväällä tilaamani Rushin matalavartiset kengänsuojat kokoa 46-48 meni aika helposti 46-koon Shimanon MT90 "vaelluskenkä" popon päälle. Vastaavan kokoisten normaalien pyöräilykenkien päälle ne sulahtaa heittämällä. Nyt BD:ssä on ihan saman näköistä suojaa myynnissä Zwölfender nimellä.
www.kaupinkanuunat.net
Lähikaupasta tarttui mukaan otsikon merkkiset talvikengät, mallia nämä
http://www.exustar.com/sm450.php
Hinnaksi muodostui klossien kanssa 115e. Koeajo vielä suorittamatta.
Onko kenellekään tuttu kenkä / valmistaja?
Edit: Kokoreferenssiksi kerrottakoon, että kesä-sidit 44 & Exustarit 46. 46:iin mahtuu ohut sukka+paksu vaellussukka. Yllättäen säätövara tuntui toimivan akselilla ohut sukka yksin..ohut+paksu sukka - tämä antaa mahdollisuuden optimoida sukkia...
oil muokkasi tätä : 10.12.2008 at 10.37
Tämmöset tuli sitten hankittua niin kuin edellä mainitsinkin. Mallia en oikeastaan tiedä, mutta jalassa tuntui aika laatukengaltä.
![]()
Mistäs kaupasta exustareja saa??
Kaksi paria Celsiuksia saapui eilen ja molemmat numeroa isommat kuin kesämallit
Hyvin sopivat, paitsi... 39 kokoiset olivat molemmat vasemman jalan kenkiä.
Siispä paketti takaisin vaihtoon...prkl!
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Mä ostin omani Foxcompista. Muistaakseni niitä oli myynnissä myös et-sportsissa.
Mun kokemukset kengästä ovat vähän niin ja näin. Mielestäni kenkien pohja on aika liukas, ainakin jos vertaa niitä kesä-simppaan. Erityisen liukas pohja on sisätiloissa.
Exustarit ovat mun ekat talvikengät enkä osaa verrata lämpimyyttä muihin talvikenkiin enkä tiedä olenko erityisen paleleva. Viime viikonloppuna parin tunnin maantielenkillä Exujen kanssa ohut sukka + vaellussukka ja lämpötilan ollessa hiukan nollan alapuolella jalat jäätyivät sen verran että kotiin meni mielellään. Toisaalta seuraavana päivänä samoissa lämpötiloissa maastolenkillä jalat eivät jäätyneet ollenkaan. Roiskevedet pysyvät ulkona ainakin jonkin aikaa.
Lesti ei sovi erityisen hyvin mun jalkaan, mutta se onkin yksilöllistä. Seuraaviksi talvikengiksi ostan jotkut muut, mielestäni Exut ovat parhaimmillaan syksyllä ja keväällä.
Kirjanmerkit