Ei valoa lisää vaan ehkäpä heijastimia?
Ei valoa lisää vaan ehkäpä heijastimia?
Ostin tuossa muutama viikko takaperin fenix ld20 lampun. Lamppu on hyvin pienikokoinen ja tehty kestävästä alumiinista. Lamppu toimii ladattavilla aa-akuilla. Fenix toimii täydellä teholla reilusti yli 2h (2000milli amppeerin akut). Teho riittää mainiosti, varsinkin jos maassa on vähän lunta. Lampun ohessa myydään pyörätelinettä, josta en ole aivan yhtä vakuuttunut. Teline rämisee ärsyttävästi. En tiedä johtuuko siitä että käänsin lamppua hieman väki valloin (teline kääntyy 360 astetta) vai mistä johtuu. Enkä saa valokeilaa kovin hyvin suunnattua, koska stonga ei ole suora. Suosittelen itse lamppua lämpimästi. Hintakin on varsin kohtuullinen 50e.
Ei se siitäkään voi olla kiinni; takissa heijastimet, trikoissa heijastimet, repussa heijastimet, hanskoissa heijastimet, lisäksi vielä pohkeiden ympärillä sellaset isot tarranauhaheijastimet...
Jotenkin vaan tuntuu siltä, että useimmissa tapauksissa autoilijat eivät tajua kolmion takaa tai parkkipaikalta tullessaan, että sieltä kevyen liikenteen väylältä saattaa oikeasti joku jopa tulla. Ainut, mikä kiinnostaa, on se, ettei työnnä omaa pirssiä toisen auton eteen, ja tällöin ei sitten usein edes katsota sinne kevyen liikenteen väylälle.
Itse asiassa näin on tullut tehtyäkin, vaikka homma kyl tuntuu just niin laittomalta kuin se onkin :P Noh, ennemmin häikäisen autoilijan kopperossaan, kuin jään itse sen kopperon alle.
”Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.”
Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa
Kannattaa sit hiukan himmaa siihen risteykseen kunnon valon kanssa laskiessa kun se avto saattaa sammua siihen pyörätien päälle kun kuskin vasen nilkka antaa säikähdykselle periksi. On tullut muutama peltilehmä pysäytettyä![]()
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Mä koitin korjata noita ledejä,ei näyttänyt auttavan...
Ai nuo *piip* pammpulat? Jos voisin niin sammuttaisinne mut ku en voi niin otampa palautuskaliaa, Keravalla värkättyä juuttijuamaa.
Ja laitan Beevalon akun latinkiin.
Tuollaista olen suunnitellut kypärävaloksi autoilijoiden takia: http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=38721
Menisi jo melkein tuonne tee-se-itse puolelle, kun modausta kaipaisi.
[quote=John McCurve;1033755] Tämän takia oli siis eriävät mielipiteet: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12623
Itellä tuon mallisia lamppuja.
[ot]
Molemmissa päissä Ülästöntietä ja keskelläki - se Silvolantien risteys on varsinainen sammutuspiste, suojatie keskellä ei mitään. On niitä himmennetty siinä Pakkalan ympyrässäkin kun eivät tajua väistää suojatonta phillaristiraasukkaa.
[/ot]
Joko Karvalakki on Wilimansa saanu testattua?
Shimaani muokkasi tätä : 09.12.2008 at 12.42
Itsellä on DX lampuista tämä käytössä, ja siinä on kanssa se kavennus jolloin se sopii siihen telineeseen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15691
jos et ole valmis sen aiheuttamaan pyöräilyaddiktioon. Itselleni kävi näin, Wilman hankinnan jälkeen olen työmatkoillakin alkanut käyttämään polkupyörää kun ei tarvitse miettiä riittääkö lampussa vielä tehoa illan pyörälenkille. Ei ole tarvinnut hetkeäkään katua tätä hankintaa, valoa riittää pitkään, pitkään......
-Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-
Knogin Frogit rulettaa. Eihän niillä mitään näe, mutta ne kyllä näkyvät ja ne myös havaitaan.. ainakin lumisen valkoisissa olosuhteissa.. kunhan vaan kiinnittää ne oikein...![]()
![]()
..oh, what fun it is to ride...
..makes Jack a dull boy...
Tarkoituksena olisi hommata tankovaloksi budjetti MTE P7 + 18650 akkuja, tällä hetkellä kypärässä Fenix L2D Premium. Näkeekö tällä paketilla eteensä vai hommaanko kerralla 2 x MTE P7 (yksi tankoon ja yksi kypärään)?
Pari kuukautta ajeltu P7 (900lm ilmoitettu) ohjaustangossa ja Ultrafire WF-501B (250lm ilmoitettu) kypärässä, loistavasti näkee ja näkyy.
Isommallla lampulla paloaika n. 1.45h ja pienemmällä pidempi, eli vara-akut suositeltavia lenkillä mukana.
Mun mielestä toi kahden lampun systeemi on hyvä. Harvemmin molemmat lamput yhtä aikaa sammuvat. Ei tule yllätyksiä pimeässä metsässä.![]()
Tämä nyt ei liity mitenkään fillarivaloihin, mutta mikäli jotain kiinnostaa valaisin, joka on halpa ja valokeila kantaa reippaasti yli kilometrin. Kannattaa katsoa tämä testi:
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2atr...-valaisin.html
Ai 35w HID? No mut saahan tommosii kypärävalona ihan kaupallisestiki.
Itselläni on 2xMTE ratkaisu ja voin suositella erittäin lämpimästi. XC-käyttöön äärimmäisen hyvin soveltuva kokonaisuus ja paloaikakin on itselläni riittänyt hyvin (noin 1:30 lenkille riittää valoa sisältäen himmentelyt/sammuttelut asfalttisiirtymien ja valaistujen pätkien aikana) ; en joudu ottamaan kakkos-akkusettiä käyttöön läheskään joka lenkillä. Valoa on paljon ja _leveästi_.
Jos maantietä ajaisin, jäisin kaipaamaan vähän pidempää ulottuvuutta eli joku spotimpi valo olisi tangossa paikallaan, mutta maastoon tämä on erinomainen kokoonpano.
Olen kokeillut valomäärän tuplaamista tankoon, mutta sillä ei ole juuri käytännössä merkitystä koska silmä mukautuu valomäärän muutokseen hyvin nopeasti.
Itselleni tämä setti on täsmälleen sitä mitä olen jo useita vuosia odotellut lediteknologialta. Seuraava askel on akkukeston pidentäminen, valoa en koe tarvitsevani enempää; näillä on mutkiteltu kapeatkin mäkipolut alas hyvää vauhtia, ennestään tuntemattomilla reiteillä.
Kukaan koskaan kokeillut pimeänäkölaseja? Halvemmalla lähtee kuin riittävä ledivalosysteemi ja onhan se khoolimpi ajaa metässsä täysiä ihan pimeenä.
http://cgi.ebay.co.uk/BNIB-EYECLOPS-...1%7C240%3A1318
Nuohan ei ole valovahvistimia, joten ei pitäisi olla häikäisyongelmaakaan. Kypärän kanssa sovittaminen tietysti näyttäisi olevan haasteellista, mutta hankkii pelkät lasit ja erillisen infrapunavalon kypärään.
Noilla halvimmilla pimeänäkölaseilla voi ajaa vain lumisena aikana täydenkuun aikaan kertoi yksi laseja enempi testaillut herra.
Omatoiminen pikkupoika kotona, pihalla ja päiväkodissa.
Mä näkisin että se akkukeston piteneminen tulee kuitenkin yhä enemmän sen lediteknologian, kuin akkuteknologian kehityksen kautta. Eri asia on malttaako sitä kulloinkin uusinta lediä ajaa alle maksimitehon. Nyt jo samalla energialla 4 erillistä p4 lediä tuottaa aika varmasti saman valomääränn pidempään, se ledin lämpötila kun vaikuttaa aika reilusti hyötysuhteeseen.
Kirjanmerkit