ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 87 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 77 85 86 87 88 89 97 137 187 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.581 - 2.610 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

zippo Guest
    Ei valoa lisää vaan ehkäpä heijastimia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Minkähänlaiset valot pitäis oikeesti olla kiinni, että autoilijat huomaisi?

Tällä hetkellä kypärässä kiinni 2 kpl P7-lediä + pyörässä perusmallin etu- ja takavalo, ja silti saa kyllä olla tarkkana...

(Ja pointtihan oli se, että olen kusipää-pyöräilijä )
    Hyvä ajovalo kypärässä ja valaiset kuskia silmiin,kyllä huomaa sinut.
    Ei se valojen määrä vaan se oikea käyttötapa,joskin ehkä laitonta.

Näin on vaan joutunut pitämään oikeuksistaan huolta.

Munter Matti Guest

Peukalo ylös

Ostin tuossa muutama viikko takaperin fenix ld20 lampun. Lamppu on hyvin pienikokoinen ja tehty kestävästä alumiinista. Lamppu toimii ladattavilla aa-akuilla. Fenix toimii täydellä teholla reilusti yli 2h (2000milli amppeerin akut). Teho riittää mainiosti, varsinkin jos maassa on vähän lunta. Lampun ohessa myydään pyörätelinettä, josta en ole aivan yhtä vakuuttunut. Teline rämisee ärsyttävästi. En tiedä johtuuko siitä että käänsin lamppua hieman väki valloin (teline kääntyy 360 astetta) vai mistä johtuu. Enkä saa valokeilaa kovin hyvin suunnattua, koska stonga ei ole suora. Suosittelen itse lamppua lämpimästi. Hintakin on varsin kohtuullinen 50e.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zippo Katso viesti
    Ei valoa lisää vaan ehkäpä heijastimia?
    Ei se siitäkään voi olla kiinni; takissa heijastimet, trikoissa heijastimet, repussa heijastimet, hanskoissa heijastimet, lisäksi vielä pohkeiden ympärillä sellaset isot tarranauhaheijastimet...

Jotenkin vaan tuntuu siltä, että useimmissa tapauksissa autoilijat eivät tajua kolmion takaa tai parkkipaikalta tullessaan, että sieltä kevyen liikenteen väylältä saattaa oikeasti joku jopa tulla. Ainut, mikä kiinnostaa, on se, ettei työnnä omaa pirssiä toisen auton eteen, ja tällöin ei sitten usein edes katsota sinne kevyen liikenteen väylälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Hyvä ajovalo kypärässä ja valaiset kuskia silmiin,kyllä huomaa sinut.
    Itse asiassa näin on tullut tehtyäkin, vaikka homma kyl tuntuu just niin laittomalta kuin se onkin :P Noh, ennemmin häikäisen autoilijan kopperossaan, kuin jään itse sen kopperon alle.

Jotenkin vaan tuntuu siltä, että useimmissa tapauksissa autoilijat eivät tajua kolmion takaa tai parkkipaikalta tullessaan, että sieltä kevyen liikenteen väylältä saattaa oikeasti joku jopa tulla. Ainut, mikä kiinnostaa, on se, ettei työnnä omaa pirssiä toisen auton eteen, ja tällöin ei sitten usein edes katsota sinne kevyen liikenteen väylälle.
    Juuri näinhän se on, ja kun vastaavissa paikoissa ei fillaria usein huomata päivänvalollakaan, aika turha toivoa että pimeällä olisi sen paremmin vaikka olisi millaiset valot.
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

Lamppu syttyi Kyllä ne näyttäs edestä sit lähtevän

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A R:nen Katso viesti
    Juuri näinhän se on, ja kun vastaavissa paikoissa ei fillaria usein huomata päivänvalollakaan, aika turha toivoa että pimeällä olisi sen paremmin vaikka olisi millaiset valot.
    Ei ihan näinkään. Pimeässä 1000Lumen sivuikkunaan niin yleensä se pakki rupeaa löytymään ja saa sen härvelin ainakin edestä pois. Tosin tämäkään ei tiesti auta jos jo makaa siellä auton alla tai päällä.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

Kannattaa sit hiukan himmaa siihen risteykseen kunnon valon kanssa laskiessa kun se avto saattaa sammua siihen pyörätien päälle kun kuskin vasen nilkka antaa säikähdykselle periksi. On tullut muutama peltilehmä pysäytettyä
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Kannattaa sit hiukan himmaa siihen risteykseen kunnon valon kanssa laskiessa kun se avto saattaa sammua siihen pyörätien päälle kun kuskin vasen nilkka antaa säikähdykselle periksi. On tullut muutama peltilehmä pysäytettyä
    Ai sun valoilla vai ...

Tuata noin,miks sun noi lamput ei oo kunnossa,yks palaa ja loput viisi sammuksissa,laita lataukseen.
    ellmeri muokkasi tätä : 06.12.2008 at 18.15 Syy: mulla lamput latauksessa.

zippo Guest
    Mä koitin korjata noita ledejä,ei näyttänyt auttavan...

Ai nuo *piip* pammpulat? Jos voisin niin sammuttaisinne mut ku en voi niin otampa palautuskaliaa, Keravalla värkättyä juuttijuamaa.
    Ja laitan Beevalon akun latinkiin.

Jedah Guest
    Minkähänlaiset valot pitäis oikeesti olla kiinni, että autoilijat huomaisi?
    Tuollaista olen suunnitellut kypärävaloksi autoilijoiden takia: http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=38721

Menisi jo melkein tuonne tee-se-itse puolelle, kun modausta kaipaisi.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Öövitspöölentien alussa? Siellä tuntuu jostain syystä olevan autoilijoilla väärä käsitys ajo-oikeudestaan, kuin muualla. Onkohan risteys rakennettu jotenkin hämäävästi tai jotain

[quote=John McCurve;1033755]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu_ Katso viesti

Hassu juttu, tarkoitan tätä http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12325

jossa keskellä on aivan täsmälleen sopiva kavennus ja se sopii ainakin minulla mainitsemaani telineeseen kuin valettu. Kokeilepa vielä.
    Tämän takia oli siis eriävät mielipiteet: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12623
    Itellä tuon mallisia lamppuja.

Peltilehmän nytkäys

[ot]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Öövitspöölentien alussa?
    Molemmissa päissä Ülästöntietä ja keskelläki - se Silvolantien risteys on varsinainen sammutuspiste, suojatie keskellä ei mitään. On niitä himmennetty siinä Pakkalan ympyrässäkin kun eivät tajua väistää suojatonta phillaristiraasukkaa.
    [/ot]

Joko Karvalakki on Wilimansa saanu testattua?
    Shimaani muokkasi tätä : 09.12.2008 at 12.42

Tämän takia oli siis eriävät mielipiteet: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12623
    Itellä tuon mallisia lamppuja.
    Itsellä on DX lampuista tämä käytössä, ja siinä on kanssa se kavennus jolloin se sopii siihen telineeseen:
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15691

Hymy Älä osta Wilmaa....

jos et ole valmis sen aiheuttamaan pyöräilyaddiktioon. Itselleni kävi näin, Wilman hankinnan jälkeen olen työmatkoillakin alkanut käyttämään polkupyörää kun ei tarvitse miettiä riittääkö lampussa vielä tehoa illan pyörälenkille. Ei ole tarvinnut hetkeäkään katua tätä hankintaa, valoa riittää pitkään, pitkään......
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Knogin Frogit rulettaa. Eihän niillä mitään näe, mutta ne kyllä näkyvät ja ne myös havaitaan.. ainakin lumisen valkoisissa olosuhteissa.. kunhan vaan kiinnittää ne oikein...

..oh, what fun it is to ride...
    ..makes Jack a dull boy...

Tarkoituksena olisi hommata tankovaloksi budjetti MTE P7 + 18650 akkuja, tällä hetkellä kypärässä Fenix L2D Premium. Näkeekö tällä paketilla eteensä vai hommaanko kerralla 2 x MTE P7 (yksi tankoon ja yksi kypärään)?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooona Katso viesti
    Tarkoituksena olisi hommata tankovaloksi budjetti MTE P7 + 18650 akkuja, tällä hetkellä kypärässä Fenix L2D Premium. Näkeekö tällä paketilla eteensä vai hommaanko kerralla 2 x MTE P7 (yksi tankoon ja yksi kypärään)?
    Pari kuukautta ajeltu P7 (900lm ilmoitettu) ohjaustangossa ja Ultrafire WF-501B (250lm ilmoitettu) kypärässä, loistavasti näkee ja näkyy.

Isommallla lampulla paloaika n. 1.45h ja pienemmällä pidempi, eli vara-akut suositeltavia lenkillä mukana.

Mun mielestä toi kahden lampun systeemi on hyvä. Harvemmin molemmat lamput yhtä aikaa sammuvat. Ei tule yllätyksiä pimeässä metsässä.

Tämä nyt ei liity mitenkään fillarivaloihin, mutta mikäli jotain kiinnostaa valaisin, joka on halpa ja valokeila kantaa reippaasti yli kilometrin. Kannattaa katsoa tämä testi:
    http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2atr...-valaisin.html

Ai 35w HID? No mut saahan tommosii kypärävalona ihan kaupallisestiki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooona Katso viesti
    Itselläni on 2xMTE ratkaisu ja voin suositella erittäin lämpimästi. XC-käyttöön äärimmäisen hyvin soveltuva kokonaisuus ja paloaikakin on itselläni riittänyt hyvin (noin 1:30 lenkille riittää valoa sisältäen himmentelyt/sammuttelut asfalttisiirtymien ja valaistujen pätkien aikana) ; en joudu ottamaan kakkos-akkusettiä käyttöön läheskään joka lenkillä. Valoa on paljon ja _leveästi_.

Jos maantietä ajaisin, jäisin kaipaamaan vähän pidempää ulottuvuutta eli joku spotimpi valo olisi tangossa paikallaan, mutta maastoon tämä on erinomainen kokoonpano.

Olen kokeillut valomäärän tuplaamista tankoon, mutta sillä ei ole juuri käytännössä merkitystä koska silmä mukautuu valomäärän muutokseen hyvin nopeasti.

Itselleni tämä setti on täsmälleen sitä mitä olen jo useita vuosia odotellut lediteknologialta. Seuraava askel on akkukeston pidentäminen, valoa en koe tarvitsevani enempää; näillä on mutkiteltu kapeatkin mäkipolut alas hyvää vauhtia, ennestään tuntemattomilla reiteillä.

Kukaan koskaan kokeillut pimeänäkölaseja? Halvemmalla lähtee kuin riittävä ledivalosysteemi ja onhan se khoolimpi ajaa metässsä täysiä ihan pimeenä.

http://cgi.ebay.co.uk/BNIB-EYECLOPS-...1%7C240%3A1318

Nuohan ei ole valovahvistimia, joten ei pitäisi olla häikäisyongelmaakaan. Kypärän kanssa sovittaminen tietysti näyttäisi olevan haasteellista, mutta hankkii pelkät lasit ja erillisen infrapunavalon kypärään.

Noilla halvimmilla pimeänäkölaseilla voi ajaa vain lumisena aikana täydenkuun aikaan kertoi yksi laseja enempi testaillut herra.
    Omatoiminen pikkupoika kotona, pihalla ja päiväkodissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemppis Katso viesti
    Noilla halvimmilla pimeänäkölaseilla voi ajaa vain lumisena aikana täydenkuun aikaan kertoi yksi laseja enempi testaillut herra.
    Mites tämmöistä herraa pääsis jututtamaan? Mun tarttis ostaa näkölaite, mutten tiedä millaisen kannattais.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kykloman Katso viesti
    Itselleni tämä setti on täsmälleen sitä mitä olen jo useita vuosia odotellut lediteknologialta. Seuraava askel on akkukeston pidentäminen, valoa en koe tarvitsevani enempää; näillä on mutkiteltu kapeatkin mäkipolut alas hyvää vauhtia, ennestään tuntemattomilla reiteillä.
    Mä näkisin että se akkukeston piteneminen tulee kuitenkin yhä enemmän sen lediteknologian, kuin akkuteknologian kehityksen kautta. Eri asia on malttaako sitä kulloinkin uusinta lediä ajaa alle maksimitehon. Nyt jo samalla energialla 4 erillistä p4 lediä tuottaa aika varmasti saman valomääränn pidempään, se ledin lämpötila kun vaikuttaa aika reilusti hyötysuhteeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Mites tämmöistä herraa pääsis jututtamaan? Mun tarttis ostaa näkölaite, mutten tiedä millaisen kannattais.
    Puolustusvoimilla on kokemusta laitteista. Soita sinne...
    Omatoiminen pikkupoika kotona, pihalla ja päiväkodissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemppis Katso viesti
    Puolustusvoimilla on kokemusta laitteista. Soita sinne...
    Aika niukasti sieltä tietoa valuu. Usealta sen alan ammattilaiselta kysynyt

Täytyy vissiin itse koittaa etsiä.. Tarkoitus olisi ensi talveksi ostaa. Joten aikaa on tutkailla markkinoita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kykloman Katso viesti
    Itselläni on 2xMTE ratkaisu ja voin suositella erittäin lämpimästi. XC-käyttöön äärimmäisen hyvin soveltuva kokonaisuus ja paloaikakin on itselläni riittänyt hyvin (noin 1:30 lenkille riittää valoa sisältäen himmentelyt/sammuttelut asfalttisiirtymien ja valaistujen pätkien aikana) ; en joudu ottamaan kakkos-akkusettiä käyttöön läheskään joka lenkillä. Valoa on paljon ja _leveästi_.

Jos maantietä ajaisin, jäisin kaipaamaan vähän pidempää ulottuvuutta eli joku spotimpi valo olisi tangossa paikallaan, mutta maastoon tämä on erinomainen kokoonpano.

Olen kokeillut valomäärän tuplaamista tankoon, mutta sillä ei ole juuri käytännössä merkitystä koska silmä mukautuu valomäärän muutokseen hyvin nopeasti.

Komppaan. Todellakin näkee riittävästi kahdella. Yleensä toinen täysillä ja toinen vaan puolella teholla käytössä.

Komppaan. Todellakin näkee riittävästi kahdella. Yleensä toinen täysillä ja toinen vaan puolella teholla käytössä.
    Kiitti vinkistä, pistänpä mahdollisesti tilauksen menemään...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •