FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 9 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 59 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #241
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zippo Katso viesti
    Kandee siis polkea sitä himmeliä eikä rullailla peesissä.
    Aki ei oo ikuna ymmärränyt peesin päälle... kilpailu on torso jos pääsee peesaan

  2. #242
    zippo Guest
    No sittenhän toi vapaaratasongelma on vain teoreettinen provo.
    Pitäähän ne gripparitkin isompaa ääntä kuin triggerit

  3. #243
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Izmo on ytimessä.

    Ja ehkä tuota rätinää pystyy sietämään. Pitää ne Kuninkaatkin kuulemma meteliä.
    Aki Korpela muokkasi tätä : 06.12.2008 at 19.43 Syy: typo

  4. #244
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Mulla piti AC takanapa kanssa uutena aika meteliä, mutta on kyllä kilometrejä kertyessä vähentynyt. Extralitet on tosi hiljaset ainakin.

  5. #245
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    4.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Mulla piti AC takanapa kanssa uutena aika meteliä, mutta on kyllä kilometrejä kertyessä vähentynyt. Extralitet on tosi hiljaset ainakin.
    Extralite on Tunea hiljaisempi, mikäli sille ominaisuudelle jotain painoarvoa haluaa laskea.

  6. #246
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Pitää ne Kuninkaatkin kuulemma meteliä.
    Ei pidä. Kyse ei ole "metelistä", siis sanasta, mikä on lähtökohtaisesti negatiivisesti latautunut, vaan kyse on "soundista" ja sitä voi hienosäätää rasvan tai öljyn viskositeettia muuttamalla. How cool is that.

    Joku Hope pitää meteliä ja sellaisen (takanavan) kanssa en pystyisi elämään.


  7. #247
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Mul on vanhat Hopen titaaninavat taas tosi hiljaset ja rullaa myös hyvin. On kai sitten Hope muuttanut tota vaparatastaan (kai kestävämmäx) jos pitää nykyisin ääntä.

  8. #248
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Mullakin tuo AC on käytössä hiljentynyt... Ja mitä vapaarattaiden ääneen tulee, niin voiskohan niitä verrata näiden joidenkin "autoharrastajien" pakoputkiin.
    Kyllä niidenkin mielestä on varmaan "SIKASIISTII" ku 1,2l opel kadett pörisee ku Hirvosen WRC Voortti.

  9. #249
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti phebis Katso viesti
    Mullakin tuo AC on käytössä hiljentynyt... Ja mitä vapaarattaiden ääneen tulee, niin voiskohan niitä verrata näiden joidenkin "autoharrastajien" pakoputkiin.
    Kyllä niidenkin mielestä on varmaan "SIKASIISTII" ku 1,2l opel kadett pörisee ku Hirvosen WRC Voortti.
    Joo o, kyl se on hienoo ku pörisee, mut kuhan pörisee oikeesta syystä eikä vaan siiittä et on otettu putki irti
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  10. #250
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Joku Hope pitää meteliä ja sellaisen (takanavan) kanssa en pystyisi elämään.
    Mun Hope pro2 -takanavan paras ominaisuus on juurikin ääni. Ei tarvi soittokelloa ja Tahkollakin pystyi alamäissä edellä ajaviä härnäämään taaksepäin polkemalla räikkää pärisyttäen.
    Always be yourself. (Unless you suck)

  11. #251
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    mansester
    Viestit
    523
    </offtopic> Käytin just Kona Dawgin puntarilla ja näytti 14.34 kg... monien mahdollisuuksien kevennysaihio siis...<offtopic>

  12. #252
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> ttr

    Ei kannata lähteä keventelemään... Se on turmion tie.

  13. #253
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Just! Ei tarvi renkaita irrotella eikä mitään muutakaan. Saa reilusti keskeyttää, kun korjaus ei kuitenkaan onnistu. Vai kantavatko notubes-miehet myös kokonaista ulkorengas-sisärengas-pakettia mukana? Sepä vasta kevyttä onkin.
    Heheh, oonpa missannu syksyllä mukavan keskustelun.. Paavo on päässyt mieliaiheeseensa
    https://www.instagram.com/xtranza/

  14. #254
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Aki, miltä noiden kampien q-factor on tuntunut ajossa? Starbiken sivujen mukaan noissa kolmen rattaan kammissa q-factor on 170mm, sitten kahden rattaan versioissa 164 ja 168mm joista kapeampi käy vain 68mm muhville. Oletko mitannut, mikä on sun kampien todellinen q-factor?
    Onkos Sparkissa 68 vai 73mm muhvi? Paljonko on tilaa eturattaiden ja takahaarukan välissä? Onko leventyneestä ketjulinjasta aiheutunut käytännön ongelmia?

    Ite kun tykkään maantiemäisestä q-factorista ja kaksi eturatasta riittää, niin vähän arveluttaa että olisko claviculat leveytensä ja ketjulinjansa puolesta ollenkaan soveliaat mun käyttöön. BTW, pitääpä muuten tehdä taulukko omien pyörien ketjulinjoista ja q-factoreista kunhan kerkeää mittailemaan...voi vähän vertailla.
    http://otc.kompassi.com

  15. #255
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Sparkissa on Scottin tyyliin 73mm muhvi. XTR-970 42t eturattaan ja takahaarukan väliin jää 9mm. 32t rattaalla väli on yli 15mm.
    Akille suosittelisin sen 12-piikkisen rattaan poistoa ja sitä kautta pakan siirtoa dropouttiin päin. 13-25 (8sp)-pakka ja kolme eturatasta takaa riittävät välitykset ja ketjulinja paranee. Ei tarttis sitten lukea raportteja katkenneista ketjuista.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  16. #256
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Sparkissa on Scottin tyyliin 73mm muhvi. XTR-970 42t eturattaan ja takahaarukan väliin jää 9mm. 32t rattaalla väli on yli 15mm.
    Eli helposti voisi silpaista keskiömuhvista muutaman millin puoleltaan pois? Vai onko vasemmalla puolella kampi liian lähellä takahaarukkaa?
    http://otc.kompassi.com

  17. #257
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Vasemmalla puolella on se sama 9mm. 2,5 mm puoleltaan pois pitäisi vielä mennä kunnollisen jäykällä kammella.
    2,5 mm tarkoittaa kyllä melkoista tahkoamista ainakin rotsaustyökalulla. Ja sen lisäksi metalli-insertti ulkonee kuitupinnasta millin luokkaa eli sitten pitäisi kaivertaa rungon sisään reilu milli.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  18. #258
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti
    Aki, miltä noiden kampien q-factor on tuntunut ajossa? Starbiken sivujen mukaan noissa kolmen rattaan kammissa q-factor on 170mm, sitten kahden rattaan versioissa 164 ja 168mm joista kapeampi käy vain 68mm muhville. Oletko mitannut, mikä on sun kampien todellinen q-factor?
    Onkos Sparkissa 68 vai 73mm muhvi? Paljonko on tilaa eturattaiden ja takahaarukan välissä? Onko leventyneestä ketjulinjasta aiheutunut käytännön ongelmia?
    Paljon kysymyksiä. Ehdin kaksi marttakisaa (Tampere ja Hämeenlinna) noilla kammilla ajaa, enkä kyllä käytännössä voi sanoa huomanneeni ajotuntumasa mitään eroa xtr-kampiin verrattuna. Ketjulinja kyllä heikkeni, mutta tein sitten niin, että käytin vain sellaisia välityksiä, joilla linja pysyi "riittävän" suorana. Sittemmin oon siirtänyt kaikki asennuksessa tarvitut avaruudettimet vasemmanpuoleisen keskiölaakerin puolelle, ja ketjulinjakin parani selvästi.

    Kovin huonosti osaan toistaiseksi noihin kysymyksiin vastailla. Pitää mittailla tuo todellinen q-factor. Sanoisin kuitenkin, että avaruudettimien siirron jälkeen ketjulinjasta ei ole aiheutunut käytännön ongelmia. Eli en pystyisi alas katsomatta sanomaan, ajanko Claviculalla vai XTR:llä.

  19. #259
    Liittynyt
    03/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    414

    Ehkä kannattaisi Samulla teettää uudet palikat jouston puolelle.
    BIKE-lehden (02/09) sedät kun onnistuivat särkemään kaikki testissä ollutta 3 Sparkia..
    Terästä, alua ja kuitua www.pyorahuolto.com

  20. #260
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Mikä niille sitten tuli? Kuvassa vissiin näkyy jotain, jos omistaa muurahaispolttimen?


  21. #261
    Liittynyt
    03/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    414
    Ai jaa, kuvan keinu onkin ehjä.
    Eli pojjaat särkivät kaikista 3:sta Spark-pyörästä sen alumiinisen keinun.
    Sentakia mietin että olisikohan hiilikuitukeinu hyvä upgreidaus.
    (Scott Sportsín Vara TJ Pascal Ducrot tosin dumasi koko BIKE-testin ja sanoi "Scottin rungot täyttävät kaikki EFBE-normit.........testi ei aiheuta Scottin puolesta minkäänlaisia toimenpiteitä". Testi on siis lehdessä 02/09)
    Terästä, alua ja kuitua www.pyorahuolto.com

  22. #262
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti okka Katso viesti
    Ehkä kannattaisi Samulla teettää uudet palikat jouston puolelle.
    BIKE-lehden (02/09) sedät kun onnistuivat särkemään kaikki testissä ollutta 3 Sparkia..
    On tullu viime aikoina seurattua foorumia ihan liian laiskasti, kun pääsi tämäkin menemään ohi...

    Tokihan Signature-keinu olis hieno. Mutta ihan valtava ongelma ei oo tainnut alumiinikeinujen rikkoutuminen olla, sillä en oo toistaiseksi kuullut ainoastakaan ajossa hajonneesta keinusta.

  23. #263
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti
    Starbiken sivujen mukaan noissa kolmen rattaan kammissa q-factor on 170mm, sitten kahden rattaan versioissa 164 ja 168mm joista kapeampi käy vain 68mm muhville. Oletko mitannut, mikä on sun kampien todellinen q-factor?
    Nyt on mitattu. Samansuuntaisesti asennettujen kampien ulkopintojen välinen etäisyys näyttäisi polkimien kiinnityskohdan keskeltä olevan noin 172 mm. Eikös tuo ole se q-factor? Näyttäisi siis olevan pari milliä enemmän kuin Starbiken ilmoittama lukema.

  24. #264
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Ehdin jo luulla, että Sparkki olis "valmis", mutta voikohan sitä sittenkään olla hankkimatta tällaista... Pitäis olla 100-millinen ja 1250-grammainen.


  25. #265
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.849
    Kuvasta päätellen sisältää aika paljon hiilikuitua tuo keula, onkohan öljytkin puristettu kuidusta

    Ja hinta kuin saippua...millainen on levarin kiinnitys, IS vai PM? ei sillä että kiinnostas mutta..

  26. #266
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> usko

    Jarrusatulan kiinnitys on kuulemma PM.

  27. #267
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Ypäjä
    Viestit
    68
    Tuota DT:n keulaa saa täältä melko edukkaasti hintaan 589€. Onkohan tuo 1250grammaa oikea paino? kun tuolla kyseisessä puljun sivustolla on paino 1405g


    Mun DT XMC 130 keula painaa 1620g vaikka sille luvattiin painoksi 1570g,että vähän heittelee nuo tehtaan painot... Tai sitten mun puntarissa on vikaa.

  28. #268
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    WW:ssä on tainnut olla aika paljon negatiivista sanomista noista DT:n, eli entisistä Pace:n keuloista...kevyitähän ne toki on.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  29. #269
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oksman Katso viesti
    Tuota DT:n keulaa saa täältä melko edukkaasti hintaan 589€.
    Eipä taida olla sama haarukka. Tuon linkittämäni kuvan keula on mallia DT Swiss Carbon XRC 100 RACE LTD, ja eroa "perusmalliin" tulee ainakin kuitukruunusta ja -emäputkesta.

  30. #270
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Ypäjä
    Viestit
    68
    Ok. Mitäs vuosimallia tuo keula sitten on, kun siitä ei kerrota mitään netissä?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •