Jos ajais vain vanteilla?
skeptinen realisti
Karkeasti arvioiden viimeisten 5 vuoden aikana sepelikaudella kilometrejä kertynyt yli 30000 ilman renkaan tyhjenemistä (muutama tonni näistä ajettu tunnetusti sepelin kestävillä nastarenkailla, mutta suurin osa muilla vähemmän kestävillä). Marathon Winter ei sitten kuulu niihin kestäviin renkaisiin. Viimeksi eilen kaivoin kaksi läpi pujottautunutta sepelipiikkiä renkaasta - onneksi sininen muovinauha on toistaiseksi vienyt voiton sepelistä.
Uskottava se on jos veli StePe sanoo. Kunhan ny tänään vielä pääsis talviWinthereillä himaan ilman extra suhinoita niin laittais ne suojanauhat paikalleen.... On meinaan viittä vaille *piip* tuota keihäänkärkimössöä kvl:illä....
Muoks:
Talvi Maratuuni ja pistosuojanauha vastaa ajotuntumaltaan Maraton plussaa lisättynä nastojen rapinalla.
Shimaani muokkasi tätä : 02.12.2008 at 12.47
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Tarttuuko sepelipiikit kulutuspintaan harvemmin, kun käyttää suosituksen alarajan rengaspaineita? Itse olen ajellut näin aika vähillä paikkauksilla W106 renkailla.
Kyllä, tosin W106 taitaa kestää muutenkin. Ainakaan W240:ään en ole saanut neljään vuoteen yhtään rengasrikkoa, vaikken erityisemmin säästele paineissa silloin kun ei ole lunta.
Nyt laitoin taakse Contin vastaavan, se kun rullaa paremmin. Toivottavasti kestää yhtä hyvin. En kyllä näe syytä miksei, se näyttää muuten samalta renkaalta paitsi erilainen kuvio. Ja siinä lukee Made in Finland...
Olen kyllä saanut tuhansien lenkkikilometrien aikana sellaisen kuvan että harvemmin se on StePe joka siellä ojan penkalla niiden renkaiden kanssa äheltää. Pitäisi varmaan ottaa opiksi rengasvalinnoista.
Riding straight ahead in a forward fashion.
Pistin juuri Panaracerin pistosuojanauhat Marathon Wintereiden sisään. Ei mikään älyttömän käyttäjäystävällinen tuote. Liima saisi olla vahvempaa, jolloin jo paikalleen asennettu osa ei irtoaisi loppunauhan kanssa äheltäessä. Suurin osa ajasta meni korjatessa irtoilevaa nauhaa takaisin paikalleen. Loppu meni manatessa tuotteen suunnitellutta insinööriä. Toivottavasti pitää sentään tappajasepelin ulkona.
Juu ei ole. Kaksi puhkeamista viime talvena 240-renkailla. Juuri vaihdoin ne alle ja sen yhteydessä kaivoin nappuloista ainakin tusinan verran niihin kaivautuneita sepelinsiruja. Oli muuten työlästä, tiukka kumi ja pieni terävä siru siellä viillon pohjalla, aikaa kului ja mahtoiko kaikkia saada poiskaan.
summa summarum; pistosuojanauhat pyörimään ja taksirahat taskuun...
Enpä taaskaan lukenut ohjeita.Oli kyllä niin vahvaa nauhaa etten ilennyt
laittaa päällekkäin, aattelin että voi alkaa pompottaa. Toi kun tuli taakse
missä on aika kevee suvikumi. Mun tuurilla tietty jos siinä on millinkin rako
niin siitähän se puhkee...
(vaihtaisko siniseen nauhaan)
E.T. muokkasi tätä : 02.12.2008 at 19.43
Heips, monella teistä kun on huomattavasti enemmän sepelikelikokemusta kuin minulla, niin mitä arvelette...
Kestääkö Nokian normaali, PCR Ravagozzi(???) pistosuojattu 30mm cyclocrossrengas tuota sepeliä edes yhtään kohtuullisesti? Jos pitäisi paineita minimissä ja ajelisi pahimpia sepelipätkiä vältellen nyt, kun Helsingissä on tämä liikennekaaos?
Sain tuollaiset halvalla kaverilta, ja olen ollut hyvin tyytyväinen renkaisiin muuten. Sepelikaudella olen aikaisempina vuosina pyrkinyt välttämään työmatkapyöräilyä... tosin aina joskus sorrun testaamaan onneani, kunnes taas sitten taluttelen pyörää 8 kilsaa räntäsateessa.![]()
Tätä pelkäsinkin.Kiitos kuitenkin vastauksesta, tietääpähän varautua.
///
Saapa nähdä, meneekö kävelyksi tuo kotimatka. Otin nimittäin aamulla riskin. Ehkäpä minimipaineilla rengas on pikkasen sepeliä hylkivämpi...
////
Jännä juttu muuten, että jaetulla kev.liik.väylällä vain pyöräkaistalla oli sepeliä, kun taas jalankulkupuoli oli puhdas. Noh, pääasia kai, että oli edes yksi puoli ajokunnossa.![]()
Voi olla että pienemmät paineet vaikuttavat paljonkin, vaikea sanoa. Ihan niin utelias en ole että lähtisin kokeilemaan - sen verran ikävää puuhaa +2C:ssa renkaan vaihto on.
Marathon Supremet ovat nyt kestäneet puhkeamatta yhden kevään ja yhden syksyn ajot sepelillä, ja ovat muutenkin aika mainiot renkaat. Marathon Winterien suojaus ei tosiaan ihan yhtä hyvin tunnu toimivan (pistosuojanauhat on jo tilattu, eiköhän niiden kanssa toimi).
Kirjanmerkit