GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 7 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #181
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> haedon

    Mullakin saattaa olla Prince/Princess-hanke käynnissä, mutta tuon kanssa mennee vielä aikaa...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TURISTI Katso viesti
    Mutta uskallatteko suositella (titaanisia) Spin Stixejä? Onko ne yhtä kätevät ja nopeat kuin normipikalinkut?
    Uskallan suositella. Oon käyttänyt niitä ongelmitta muistaakseni vuodesta 2002 lähtien. MUTTA: ne ei oo yhtä kätevät ja nopeat kuin normipikalinkut. Mun mielestä ne on riittävän kätevät ja riittävän nopeat, mutta eivät ne toiminnallisesti kuitenkaan oo yhtä fiksut kuin "oikeat" pikalinkut.

    Joku saattaa olla myös sitä mieltä, ettei tuollaisilla kiertämällä kiristettävillä titaanilinkuilla saa kiekkoja riittävän tiukasti paikoilleen, minkä vuoksi kiekot sitten notkuu ajon aikana sinne tänne, mutta itse en voi sanoa moista havainneeni. Lenkkipyörässäni on xtr:n pikalinkut ja lähes samat kiekot kuin kisapyörässä, enkä pysty mitään notkumiseroja ajossa huomaamaan.

  2. #182
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Nyt voisi sitten kokeilla Tubeless -renkaita, kun on sellaiset kiekot tulossa. Millaiset on NoTubes:in Ravenit? Kuvio sama kuin Crow:ssa ja olisi 2.2" kokoisenakin kevyet eli noin 500g.
    Onko nää puolikiloiset renkaat tarkoitus saada pitämään ilmat sisällään ilman litkuja? Itse en oo vielä jaksanut alkaa leikkiä litkujen kanssa, eikä taida ihan lähitulevaisuudessakaan tuo touhu napata. Mutta jos Notubes-kehälle saisi kevyehkön tubeless-renkaan, joka toimisi ilman litkuja, niin sitten voisi harkita...

  3. #183
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti micanon Katso viesti
    Lisää kevennys kohteita:

    - Sisuskumien tilalle litkut -50g
    Ei taida tulla litkuilla juuri kevennystä aikaan.
    Litkua pitää nähdäkseni laittaa vähintään 60grammaa, että vanne pitää. ja vannenauha (ainakin Stanilla) jolla pinnanreijät tiivistetään ja missä on tubelessventtiili kiinni, painaa n.40grammaa. Yhteensä ainakin 100g.
    Ja kun Akillahan oli Contin Supersonic sisuskumit 90grammaa niin eipä tuo oikein kevennykseltä vaikuta. (toki vanha vannenauha jää pois, mutta ei paljon paina)
    Ja onhan nuo litkut aika hankalat jos tosiaan renkaita joutuu vaihtelemaan.
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  4. #184
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Litkuja aattelin käyttää. Olen yrittänyt käydä läpi UST -renkaiden tarjontaa, eikä ainakaan kevyitä sellaisia ole hirveästi tarjolla. Varsinkin kun vaatimuksena on vähintään toi 2.2" koko.

    Harkinnassa on myös Contin malleja, mutta jos esimerkiksi MK 2.2" ss painaa 460g ja UST 700g niin silti ss tulee kevyemmäksi sisärenkaan kanssa. Race king:issä sama juttu. Etuna olisi silloin vain tuo "puhkeamattomuus" ja ehkä myös matalammilla paineilla ajaminen ja pito sitä kautta paranee.

    Mullekin tulee sitten kehäksi kuitenkin toi ZTR Race. Navat oli siis Extralite ja pinnat CX-ray(32kpl). Painoa 1200g. Ei voi sitten enää puhua oikein AM- pyörästä vaan pitkäjoustoisesta XC/Maraton -pyörästä. Jos ei sitten kehät kestä niin vaihdan ZTR355 tilalle. Laitan AC kiekkoihin vähän tuhdimmat renkaat niin voi vaihdella kiekkoja tarpeen mukaan.

  5. #185
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    ...Contin malleja, mutta jos esimerkiksi MK 2.2" ss painaa 460g ja UST 700g...
    Sivuhuomautus, mulla Mountain King 2.2 USTeet painoi 615g ja 619g. Miksköhän?


  6. #186
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> Gekko

    Enpä tiennytkään, että tuo Stanin vannenauha on noinkin raskas.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Mullekin tulee sitten kehäksi kuitenkin toi ZTR Race. Navat oli siis Extralite ja pinnat CX-ray(32kpl). Painoa 1200g.
    Otikko Race7000:t vai normi-Racet? Mulle saattaa olla tulossa Race7000/CX-Ray/Prince/Princess, mutta vasta Jurgenin loman jälkeen. Pitäis mennä jonkin verran 1200 g:n alle. Jospa nuo vaikka jouluksi saisi.

  7. #187
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Stanin kehiin ei kyllä kantsi sitä vannenauhahässäkkää laittaa, ellei jokin rengas löysyyden vuoksi sitä vaadi. Pelkkä teippi+irtovena ei paina juurikaan mitään...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  8. #188
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    30
    Mites hyvin se pelkkä keltainen teippi pitää sen litkun pois sieltä vanteen sisäontelosta ja pinnan kierteistä?
    Itellä oli joskus mavicin 819 UST vanne ja sitä litkua meni venttiilin ja vanteen välistä sinne vanteen onteloon. Vaikka venttiili oli kireällä. Aiheutti sen että kun kiekkoa piti rihdata ei alunippelit enää pyörineetkään kunnolla vaan pyöristyivät kun litku oli kuivunut sinne kierteisiin..

  9. #189
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Ei ole ainakaan itsellä ollut ongelmaa, venttiilin kantakin on pyöreä, eli tiivistyy kyllä hyvin vanteeseen (jos vaan venttiilin reikä teippiin on tehty huolella.. )
    https://www.instagram.com/xtranza/

  10. #190
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Enpäs huomannut että Kaiserilla oli noita ZTR7000. Vai tulikohan vasta mun tilauksen jälkeen? No eipä se niin haittaa, painoetu kun on vain 10g. Harmi ettei Stan'sin sivuilla ei ole tarkemmin kerrottu noista Race:istä/Race7000:ista. Eikä löydy leikkauskuvaa.

    Nyt olisi kuvia sitten satulatolpasta ja satulasta:


    Tais olla niin JackOja että noi UST:t oli kevyemmät mitä Continental on virallisesti ilmoittanut.
    haedon muokkasi tätä : 20.10.2008 at 17.15

  11. #191
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Enpäs huomannut että Kaiserilla oli noita ZTR7000. Vai tulikohan vasta mun tilauksen jälkeen? No eipä se niin haittaa, painoetu kun on vain 10g. Harmi ettei Stan'sin sivuilla ei ole tarkemmin kerrottu noista Race:istä/Race7000:ista. Eikä löydy leikkauskuvaa.
    Silmällä ei kuulemma pysty eroa noissa kehissä havaitsemaan, mutta grammat pitäis olla otettu kyljestä (eli "jarrupinnasta", jos puhuttaisiin vannejarruille tarkoitetusta kehästä). Lisäksi tuolla 7000-mallilla on 75 kg:n painoraja. Tarttee olla tarkkana ruokavalion kanssa tulevana talvena, sillä oon nykyisellään jotain 72 kg.

    Komee penkki ja tolppa! Taitaa olla lähellä keveintä mahdollista irto-osista koottua maastokelpoista yhdistelmää.

  12. #192
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Kyllä ne 7000:set on kestänyt kuulemma yli 80kg kuskin painon. Paineita ei voi kyllä laittaa hirveästi renkaisiin.

    Joo, keveimmästä päästä on. Painoa jotain päälle 150g. Ainut mikä on näin alkuvaiheessa häirinnyt on toi satulan notkuminen rakenteen takia. On se kyllä tietenkin mukava hiilikuituiseksi, ei perse kipeydy. SDG:n satulan kiskosysteemi kun oli aivan notkumaton, niin on tottunut siihen. Täytyy vielä vähän kiristää, jos vähenisi siitä.

  13. #193
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    --> Gekko

    Enpä tiennytkään, että tuo Stanin vannenauha on noinkin raskas.
    Kuolasin tota haedonin penkkiä ja px:n vaihtajaa ja huomasin kommenttisi vannenauhasta.

    öö tarkoitatko tuota gekon mainitsemaa 40 grammaa?
    Se on tarkoitettu normivanteille.

    Stanin vanteille riittää "yellow tape" ja irrallinen prestaventtiili, that's it.
    Yellow tape 6g yksi kierros (jotku laittaa kaksi kierrosta tai toisen kiekan velox teippiä)
    Venttiili 7g/kpl

    Eli noin 13g plus litkut vaikka 75g niin samoissa kun kevyt sisäkumeilla ja varmasti parempi!!!

  14. #194
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Eli noin 13g plus litkut vaikka 75g niin samoissa kun kevyt sisäkumeilla ja varmasti parempi!!!
    Ok, kiitos tarkennuksesta. Katotaan, josko noita litkuja jaksaisi joskus kokeilla...

  15. #195
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.849
    Aiheen ekaviestissä oli tuo osaluettelo,sehän on projektin edetessä tuosta aikalailla muutunut.Miten etuvaihtaja? Sehän oli tuossa XTR 137g? Satuin tuossa yhtä Trekin runkoa tuunatessa törmäämään Sram 9.0 vuodelta jotain -02 Runko ja kiinnityspanta (34.8) on jotain muovia ja paino 118g teräspulteilla!! Missä ja milloin noita on ollut myytävänä,se on minulle arvoitus.Ko. vaihtaja tuli Trek Fuel rungon mukana jonka ostin Fillari-lehden toimitukselta muistaakseni -02 Vaihtaja toimii edelleen moitteetomasti ja tarkasti ainakin Sram XO kiertovaihtajan kanssa.Onko kellään muistikuvaa tuosta kapistuksesta vai olikohan se vain OEM tavaraa? XTR:hän on tuohon verrattuna aikamoinen ankkuri

    >>Aki pistän kuvan s-postiisi
    usko juntunen muokkasi tätä : 24.11.2008 at 20.53

  16. #196
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    orimattila
    Viestit
    412
    Joo kyllähän niitä kauhottiin maahantuojalla laarinpohja tyhjäksi noista etuvaihtajista,jotain 90 luvun tekeleitä taisi olla...

  17. #197
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Nonni pojjaat ja tyttäret! Näillä mennään jo alle kahdeksan kilon. Pitää laittaa puntariin tänä iltana ja räpsiä samalla parempia kuvia.

    Heikko sortuu elon tiellä, ja niinpä sitten päädyin tilaamaan nuo tunen überkevyet kiekkojen kiristimet, vaikka niiden kisakelpoisuutta vielä hetki sitten kritisoinkin. Kiekot koonnut Jürgen kehui niitä niin oiviksi, että pitää nyt sitten kokeilla.


  18. #198
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Ja pyörä sen kun kevenee. Joko voi mainostaa 7.9-kiloisena maratontäysjoustona?

    Miä haluaisin joskus nähdä, kun Aki vaihtaa kisoissa sisärenkaan nopeasti
    Niin maan perusteellista ruuvailua ja veivailua?
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  19. #199
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Ja pyörä sen kun kevenee. Joko voi mainostaa 7.9-kiloisena maratontäysjoustona?
    Toivottavasti. Tarttee käydä hiilikuitukuninkaan rapalalla tässä joskus, kun saan fillarin nippuun.

    Ja mitä tulee renkaanvaihtoon kisan aikana, niin joka tapauksessa mun tarvinnee kopioida sulta se laskettelulippujojon käyttäminen, jotta tuo avain pysyy menossa mukana.

  20. #200
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Sähän saitkin kiekot nopeasti. Mulla meni kiekoissa toista kuukautta ja tuli viikko sitten. Tarkkoja painoja en oo vieläkään punninnut.

    Mulle tuli XXLightin pikkalinkuilla. Sun täytyy laittaa litkut sisärenkaaseen niin ei tarvii renkaita irroitella kisoissa, jos puhkee.

    No nyt mä kävin ne punnittemassa 5g tarkkuusvaa'alla ja painot oli etu 535g ja taka 645g, sekä pikalinkut 40g.
    haedon muokkasi tätä : 27.11.2008 at 15.43 Syy: Lisätty vika rivi.

  21. #201
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Sun täytyy laittaa litkut sisärenkaaseen niin ei tarvii renkaita irroitella kisoissa, jos puhkee.
    Just! Ei tarvi renkaita irrotella eikä mitään muutakaan. Saa reilusti keskeyttää, kun korjaus ei kuitenkaan onnistu. Vai kantavatko notubes-miehet myös kokonaista ulkorengas-sisärengas-pakettia mukana? Sepä vasta kevyttä onkin.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  22. #202
    Liittynyt
    08/2001
    Paikkakunta
    Luoma
    Viestit
    154

    Kymysys

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Just! Ei tarvi renkaita irrotella eikä mitään muutakaan. Saa reilusti keskeyttää, kun korjaus ei kuitenkaan onnistu. Vai kantavatko notubes-miehet myös kokonaista ulkorengas-sisärengas-pakettia mukana? Sepä vasta kevyttä onkin.
    Miten niin ei onnistu? Sisärengas vaan paikalleen jos litku ei paikkaa. Ja se tapahtuu harvoin.

  23. #203
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Käärmelahti - Kuopio
    Viestit
    314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Nonni pojjaat ja tyttäret! Näillä mennään jo alle kahdeksan kilon. Pitää laittaa puntariin tänä iltana ja räpsiä samalla parempia kuvia.

    Alkaa tää oma tohkeissaan säätäminen tuntua pahasti sunnuntai harrastelulle.

    Täällä tämä kun on viety ihan uudelle tasolle.
    Köyttä työntäen..

  24. #204
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti micanon Katso viesti
    Sisärengas vaan paikalleen jos litku ei paikkaa.
    Siinä ei sisärenkaat auta jos ulkorengas repeää vaikka pari senttiä. Ei-UST-renkaan runko on selkeästi ohuempi kuin UST-mallisen ja ilman sisärengasta repeää huonolla tuurilla suht väkivaltaisesti. UST-renkaat ovat sitten keventäjälle sopimattomia painonsa vuoksi.

    Ja sisärenkaan laittaminen soseutetun ulkorenkaan sisään on melkoista sotkemista. Venttiili irti ja talteen, enimmät soseet pois (varoen käpyjen ja kivenmurikoiden tarttumista tahmaiselle pinnalle), paineet sisään niin, että renkaan reuna nousee vanteelle kunnolla...
    Vähintään 10min.

    Lenkkeilyyn ja show-käyttöön litkut ovat varmaan (lähes) ongelmaton ja hyvä valinta. Kisakäytössä välineiden täytyy kestää! Vähänkään epävarmalla setillä pelko perseessä ajamisesta ei tule mitään.
    "en mie tuosta uskalla ajaa ainakaan tällä vauhdilla ettei renkaat hajoa lopullisesti..."
    Tosin soseiden kanssa käytettävät renkaat ovat kehittyneet selkeästi. Milläs merkeillä niitä olikaan, notubes, hutsu ja nokian? Ne saattavat vaikka toimia, riskillä.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  25. #205
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Wanderer puhunee omasta kokemuksesta, mutta on moni tainnut saada nuo litkusysteemit tavallisten ulkorenkaiden kera kisakäytössä toimimaankin. Ainakin Simo taisi kiertää marttacuppia tuollaisella rengastuksella ongelmitta, ja väittävät monet ulkomaiset harrastajakisaajatkin noin tehneensä...

    Mutta silti aion kyllä ite vielä pysyä sisärenkaallisena.

  26. #206
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Kyse onkin kauhuskenaarioista ja niiden toteutumisen todennäköisyyksistä.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  27. #207
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Mä siis tarkoitin sitä että käytetään sisärengasta, jossa on litkut sisällä. Joku oli muistaakseni sellaisia käyttänyt en vaan muista oliko fillari-lehden keskustelupalstalla siitä juttua vai jonkun ulkomaisen. Pitäis olla aika lailla puhkeamaton systeemi.

    Esim. Maxxis Flyweight 330g +sisärengas 95g +litku sisärenkaan sisällä 50g. Painoa yhteensä siis 475g. Keveimmät UST -renkaat tais olla 580g +litkut.

  28. #208
    Liittynyt
    08/2001
    Paikkakunta
    Luoma
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Siinä ei sisärenkaat auta jos ulkorengas repeää vaikka pari senttiä. Ei-UST-renkaan runko on selkeästi ohuempi kuin UST-mallisen ja ilman sisärengasta repeää huonolla tuurilla suht väkivaltaisesti. UST-renkaat ovat sitten keventäjälle sopimattomia painonsa vuoksi.

    Ja sisärenkaan laittaminen soseutetun ulkorenkaan sisään on melkoista sotkemista. Venttiili irti ja talteen, enimmät soseet pois (varoen käpyjen ja kivenmurikoiden tarttumista tahmaiselle pinnalle), paineet sisään niin, että renkaan reuna nousee vanteelle kunnolla...
    Vähintään 10min.

    Lenkkeilyyn ja show-käyttöön litkut ovat varmaan (lähes) ongelmaton ja hyvä valinta. Kisakäytössä välineiden täytyy kestää! Vähänkään epävarmalla setillä pelko perseessä ajamisesta ei tule mitään.
    "en mie tuosta uskalla ajaa ainakaan tällä vauhdilla ettei renkaat hajoa lopullisesti..."
    Tosin soseiden kanssa käytettävät renkaat ovat kehittyneet selkeästi. Milläs merkeillä niitä olikaan, notubes, hutsu ja nokian? Ne saattavat vaikka toimia, riskillä.
    Kokemuksen rintaäänellä (tälläkin kaudella ulkomailla 8 kisaa) voin sanoa, että höpöhöpö. JOS ulkorenkaan kylki repeää siihen kohtaan laitetaan esim. se sukka jossa varasisuskumi oli (tai geelimuovi tms.). Sotkuista hommaa toki, mutta sehän kuuluu asiaan vanteelle nousu ei ole ollut ongelma, ainakaan tavallisilla renkailla.

    Niitä kylkirikkojakaan ei tule niin helposti kun voi käyttää matalampia paineita.

    Paaaljon epävarmempaa on sisäkumeilla ajelu kun joka piikin pistoon joudut vaihtamaan uuden!

  29. #209
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti micanon Katso viesti
    joka piikin pistoon joudut vaihtamaan uuden!
    Onneksi Suomessa ei kasva piikkipensaita, ainakaan luontaisesti.
    JOS kilpailee alueella missä piikkipensaita löytyy, on soseilla ajo (UST tai ei-UST) varmasti pakollinen ratkaisu.
    Muistan lukeneeni että ulkomailla kilpailevat pyöräsuunnistajat vaihtoivat sankoin joukoin soseisiin, kun maajoukkue oli käynyt jossain rikkomassa renkaita oikein enemmän kanssa.

    Anyway, toimivia ratkaisuja löytyy. Kukin valitkoon omansa.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  30. #210
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    No nyt mä kävin ne punnittemassa 5g tarkkuusvaa'alla ja painot oli etu 535g ja taka 645g, sekä pikalinkut 40g.
    Aikalailla vastaavia lukemia näytti puntari näille tune-kiekoillekin. Kokoonpano on siis tune Prince/Princess + 2 x 32 x Sapim CX-Ray + 2 x Notubes ZTR Race 7000. Kiekkojen kiristimet ovat mallia tune Skyline mtb. Pahoittelut heikkolaatusista kuvista, minen osaa valokuvata.




Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •