Ehtoota.
En tiedä, ansaitsisiko tällainen aihe omaa säiettään, mutta kun Herra 07M1307 tähän taannoin rohkaisi, niin menköön.Tässä on tarkoitus kevennellä nykyistä maastokulkinetta siten, että se olisi Tahko-kuntoisena ensi kesänä 8.4xx-kiloinen. Ja kun tälle tielle lähdetään, niin vaikkapa Kuusankosken maratonkisaan tuosta voisi sitten kevyemmällä rengastuksella saada alle 8-kiloisen.
Vaikka "only-show-no-go" -pyörätkin on ihan hienoja, tässä yritetään kuitenkin rakentaa ihan rehellistä kisalaitetta. Keventäminen yritetään siis pitää siinä määrin järkevänä, ettei laitteen kisakelpoisuus kärsi. Mun mielestä kisakelpoisuus kärsii, jos luovutaan takajousituksesta tai levyjarruista, joten jäykkäperäistä runkoa tai vannejarruja ei kannata ehdottaa.
Homma lähti liikkeelle seuraavasta komponenttilistasta ja kuvasta:
http://kotisivu.dnainternet.net/akik...spark_orig.pdf
Toistaiseksi fillaria on päivitetty Samun tekemällä Signature-combolla (-107 g) ja Soul Kozakin satulatolpan pannalla (-14 g). Ja tulihan sitä myös hankittua Schwalben Furious Fred 2.0" -renkulat, joilla en oo vielä uskaltanut kisata. Tällä hetkellä Tahko-kelpoisen laitteen massa on 8.95 kg, ja Kuusankoski-kunnossa massaa kertyy 8.58 kg. Eli puolisen kiloa on vielä rutistettavaa.Palaillaan asiaan, kunhan grammoja taas ropisee.
http://kotisivu.dnainternet.net/akik...park_tahko.pdf
http://kotisivu.dnainternet.net/akik...k_ultimate.pdf
![]()
Kirjanmerkit