Dinottella on alennusmyynti, sen verran hyviä tarjouksia että vasta valon ostaneena vähän harmittaakin.
http://www.dinottelighting.com![]()
Dinottella on alennusmyynti, sen verran hyviä tarjouksia että vasta valon ostaneena vähän harmittaakin.
http://www.dinottelighting.com![]()
Tuollainen tuli pikkasen reilussa viikossa tilauksesta.
Eilen kävin testaamassa ja olin todella tyytyväinen. Ei tuolla minun entisellä 20w DIY halogeeni viritelmällä tee mitään tuon rinnalla.
Saako noissa tuon poltinpään auki noista "kiintoavaimen paikoista" kääntämällä? En uskaltanut kovalla voimalla yrittää. (Nim. Kaikki on avattava ja katsottava minkä värinen savu niisssä on)
MTE SSC P7 C-Bin 900-Lumen 2-Mode LED Flashlight (1*18650)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12623
Kypärään voisi vielä toisen tilata.
Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.
Itse tein omalle niin, että kiersin kaiken muun mekaniikan (linssipää, ledirunko prossuineen yms.) pois ja heitin lampun rungon kattilaan, sitten jakareilla auki. Siellä näytti olevan jotain paikallista elastista loctiteä välissä, joten uskoisin tuonkin lähtevän auki vääntämällä..
Edit: Eikös vain tuolla ole DX: n tuotesivuilla (siitä kun vasemmalta niitä kuvia klikkaat) selkeesti ruuvattu se poltinpää auki..
Vaikka Sigman lamput onkin jo "old-school"-kerhossa, niin kehutaan silti Sigman palvelua: vajaa 2v. vanhasta lampusta rikkoitui liitinjohto akun juuresta siten, että lamppu paloi vain jos johto oli tietyssä kulmassa. Pistin asiasta Sigmalle postia, siitäkin huolimatta että lampulla oli ikää ja takuuehdoissa poissuljettiin akut. Seuraavana päivänä tuli vastaus pahoitteluineen ja lupasivat lähettää uuden akun tilalle, jos vain palautan akun heille tai ostoliikkeeseen. Thumbs up!
Se messinkinen ledirunko & prossu ei oo kovin tiukassa siellä putkessa. Riippuu pääsetkö kiertämään sitä ilman sitä kartiota vai koitatko kartion sisältä. Muistaakseni ruuvimeisselin laitoin siihen virtajohdon ruuviin ja vipusin sillä sen..Siel ei ollu mitään liimoi kierteissä, ku se maadottaa runkoon.
Mulla on Auroran vastaava värkki, mutta se näyttää jotenkuten samalta.
Tuonne on vähän vaikea sormin mahtua vääntämään. Pitää pihdeillä koittaa messinkirunkoa kiertää ja toivoa ettei lipeä ote lediä päin.
Att inte cykla är att gå för långt
Reilu kuukausi sitten tuli tilattua tuo Triple Shot Bike24:stä. Tuossa linkkisi kuvassa on Pro-malli, mutta minulla on se perusmalli, jonka akku on tyyppiä NI-MH. Bike24 ei edes myy Pro:ta.
Näiden valaisinten arviointi on aina vähän hankalaa, kun verrata voi vaikka mihin. Itse Itse ainakin olen ollut tyytyväinen Triple Shotiin. Esimerkiksi täällä joku sanoo, että se on ihan hyvä työmatkavalaisin, mutta omasta mielestäni ihan riittävä myös lenkeille. Hinnan kanssa saa olla tarkkana, koska Suomesta ostettaessa saa maksaa aika paljon ekstraa.
Plussana pitäisin pientä kokoa, kestävyyttä (vankat osat ja johdot), nopeaa latausta ja ulkonäköä. Myös akun saa sidottua tukevasti esimerkiksi juomapullotelineeseen tarranauhojen avulla.
Miinuksena pitäisin ehkä tuota neopreenistä valmistettua akkupussukkaa, joka pitää avata aina latausta varten, koska laturille ja valaisimelle on erilliset liittimet. Myöskään Ni-Mh ei ole ihan uusinta teknologiaa.
Nopeasti googletettuna löysin vielä tällaisenkin arvostelun.
Kosti K. muokkasi tätä : 26.10.2008 at 00.17
Onpa kevyt - taitaa olla sellainen hiilidioksidirunko?
@KostiOlavi (twitter)
Eri testejä katseltuani olen sitä mieltä et kyseinen valo on hintaansa nähden (www.wiggle.co 157e) loistava, itse ostin sigman powerled blackin ja en kyllä lähtis sitä kovin kehuskeleen, maksoi akun ja laturin kans bike24.stä lähetyskuluineen 143e.
Passu muokkasi tätä : 26.10.2008 at 23.46
Voittaisko FENIX L2D:n (€ 29)?
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=88978462
Robinhood-tavaratalon tarjouskirjeessä nyt:
"Nordic Lite led-käsivalaisin, todellinen valotykki, toimii kolmella AAA-paristolla, 5w creek-led, 15,95 euroa."
Muutamassa vuodessa ainakin viisi halpis-lamppua rikkoneena himottaa käydä ostamassa tuo, heh.
Api muokkasi tätä : 28.10.2008 at 08.27
Eilen tuli Saksanmaalta tällainen:
eli B+M:n IXON IQ. Varsin asiallinen - ei vaan ihan sairaan asiallinen - työmatkavalo. Tekee noin 7-8 m fillarin eteen 1,5 m x 1,5 m neliön jossa valoa on kuin aurinkoisena kesäpäivänä. Hajavaloa varsin niukasti, mut sitähän tulee katuvaloistakin.
En tän kanssa ihan metsäpolulle lähtis, mutta työmatkoille cool. Ja ilmeisesti on suhteellisen kirkas ja hyvin näkyvä, kun autotkin väisteli paremmin kuin normaalisti...![]()
Kävin ostamassa paikallisesta MaxiMakasiinista, joka kuuluu samaan ketjuun tuon RobinH:n kanssa.
Entäpä sitten..
- Tukeva ja metallirakenteinen
- valoa tulee paljon
- kirkas keskipiste, paljon hajavaloa
- selvästi halvalla tehty, mutta ei aivan toivoton
- pakkauksen mukaan kaksi tehoa 100% ja 50%, mutta ei mitään ohjetta kuinka tehoalueita käytetään. En keksinyt, joten valo toimii joko 100% tai 50% teholla
- Samaa tai ainakin samannäköistä valo-osaa myydään otsalamppuna hitusen alle 20€ samassa kaupassa.
- Ainakin työmatka-ajoon riittäisi pimeilläkin teillä kohtuullisilla nopeuksilla.
- Pitää vähän tuumailla ja mahdollisesti purkaa
- Tuleekohan savu ulos, jos tuohon kytkisi 6v lyijyhyytelöakun? Nyt 3 kpl aaa-paristoja.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Nyt kun taas on se aika, että a) on koko ajan pimeää ja b) sataa koko ajan, alkoi hiukan pohdituttamaan kuinka Lupinen valot (Wilma) selviävät kosteudesta. Minkälaisia käyttökokemuksia tai vinkkejä sadekäyttöön löytyy pidempään käyttäneiltä?
Rule #1: Obey The Rules
Mä laitoin jonkin sortin säästöversion laadukkaista ledivaloista, eli:
2x Led-lenserin P7:t tankoon ja Led-lenserin H7 otsalle, kaikki kolme on siis Cree-ledillä ja säädettävällä fokuksella pistemäisestä hajavaloon... Yhteenlaskettuna lumeneita tulee n. 500? (170+170+140 Eri asia sitten, voiko vain summata noin) Ja nämä siis ihan paikallisesta putiikista...
mutta mikä tärkeintä, näkyvyys käytännössä on mielestäni mainio...Yhdelläkin P7:lla näkee ajaa maastossa jotenkuten... No, hintaa oli kyllä tuplat robin-hoodin halpisversioihin, mutta Led-lenserin laitteilla on 10v takuu ja laatu on tosiaan Laatua... kaikki pelaa 3a-paristoilla tai akuilla ja jäihän tuo paketti kuitenkin melko paljon alle Petzl:n ultran tai Lupinen Teslan hinnaltaan...
Ledivalot kehittyy nyt niin nopeasti, ettei viitsi satsata omaisuuksia kun kuitenkin ensvuonna saisi puolet halvemmalla puolet enempi tehoa![]()
"Speksaus ja osapäivitykset ovat enemmän kuin puolet pyöräharrastusta"
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Minäkin tuota mietinkun on pakko hommata jotakin. Äkkiä sittenkin
.
Auringonkireto on nyt n.9h ja lyhenee vielä 54 päivää. Silloin mollikkaa saattaa hyvällä onnella nähdä 6h ja vois ajaa valoilla jo aikaisin iltapäivällä.
Synkältä kuullostaa
Toivottavasti tulisi pian paljon lunta ja -5C°.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Joo, Led-lenserin P7 on vain tuotenimi...
mutta hintaa murto-osa??? sitä en aivan purematta niele, eikös edellisellä sivulla olevasta linkistä löydy ton SSC P7-tyyppisen ledivalon ostolinkki, ja kaikkinen erikoisakkuineen ja latureineen hinta on samoissa hinnoissa kuin Led-lenserin P7 (no, 45€ vs 60€ telineineen), mitä nyt kiinan ihmeen laturi voi kuumetua reilusti (vai jopa syttyä itsestään tuleen???) ja mitähän muuta hyvää ominaisuuksiin kuuluu???EDIT: Ja haullahan löytyi tän säikeen puolivälistä "tosi hyvää" kommenttia toimimattomista DXkorollan valoista
![]()
, "tää on muuten ihan älyttömän hyvä lamppu valoteholtaan, mutta en oo vielä saanu päälle kun 2s kerrallaan..." ou jee
Noin mielenkiinnosta aiheeseen: Onkos tästä SSC P7 ledistä VS. Cree-ledi muuten jossain jotain tieteellistä vertailua?
J Panula muokkasi tätä : 28.10.2008 at 15.11
OK, noniin, tulihan se sieltämutta eikös tosta SSC P7:sta pitänyt irrota "yli 900lumenia"???
Tietysti voitaisiin verrata myös käyttöikää suhteessa valotehoon ja hintaan, mitenkähän siinä kävis?
Mutta eipä siinä, kukin tavallaan... mulla vaan ei ole varaa ostaa "hyvää ja kestävää" erikseen...
No, tietty skeptisyyteni tulee siitä, että olen ollut senverran työnpuolesta tuonne kaukaisiin maihin yhteydessä, jotta tutuksi on tullut sellainen seikka, että se mitä kerrotaan ei välttämättä pidä paikkaansa... ns. high quality voi olla täällä roskiskamaa jo uutena...![]()
Kirjanmerkit