ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 76 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 66 74 75 76 77 78 86 126 176 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.251 - 2.280 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupis Katso viesti
    Paljonkos tuolla MTE P7 lampulla on paloaikaa? Täpöllä ilmeisesti vaan vajaa tunti, mutta mites muut moodit?
    Ekalla lenkillä akut oli tehdaslatingissa. Vaihtelin aina pienemmälle, kun tuli valoisia siirtymiä tai isompia teitä. Akun jouduin vaihtamaan siinä reilun 1,5 tunnin ajon jälkeen. Ihan mukavasti siis saa lisäaikaa kun jaksaa vaihtaa moodia.

Nauraa Kuvia tästä projektista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Tuli askarreltua itsellekin tälläinen DX:n P7. Mukavastihan tuo antaa hintaansa nähden valoa - ja istahti ihan asiallisesti samaan Twofishin telineeseen kuin Fenixikin.
    Eli sahalla poikki, navat pihalle ja takaosan "tulpan" tein 20mm prikasta jonka reikään istutin virtakytkimen - lopuksi koko komeus koristeltiin kuumaliimalla.
    Lienetkö tallentanut enempää kuvia lampun rakentamisesta? On meinaan Hesuksen vaikeaa ymmärtää kokemattomana (siis lampun rakentamisessa ) noin tiivistettyä esitystä: "poikki, pihalle ja liimat päälle!"

-------------------------
    Pieni- ja keskisuuri on kaunista!

zapal Guest

Laturi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kykloman Katso viesti
    Älä osta tätä laturia, se ei toimi. Ostin yhden: räjähti, sain tilalle toisen: vain yksi kanava toimii (mistä herää kysymys mitä se toinen kanava sitten oikeastaan tekeekään niille akuille...?) Tai jos ostit jo _käytä_vain_12v_virtalähteellä, älä ota virtaa pistorasiasta... laite ei oikein kestä näitä suomen voltteja.

Tilasin sitten erilaisen laturin eli tämän mutta en ole sitä vielä päässyt testaamaan. Tätä samaa saa ilmeisesti kaidomain.com:sta suoraan europistorasiaan sopivana mallina ja vieläpä halvemmalla.

En siis ole vakuuttunut näistä Ultrafire & Trustfire -elektroniikasta ja käyttäjäkokemuksia tuotekuvauksissa lukemalla selviää että ei ole moni muukaan. Laitteet räjähtelee, kipinöi ja syttyy tuleen sekä tappaa akkuja. En tiedä sitten mistä saisi suomenmaalta halvalla hyvän li-ion akkulaturin...
    Joko sait uuden laturin? Onko se ollut toimiva peli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Pistetääs tämä raportti tänne editoituna:
    Dinotte 600L tarjoaa aika mukavasti valoa, nyt vaan pitäisi saada kypäräänkin tehoja. Nykyinen Sigman Evo X spotti 10w periaatteessa riittää tuon 600L:n kaveriksi (kirkkain kohta erottuu jotenkuten 600L:n floodista) mutta värieroa ja turhaa hajavaloa on aika paljon.
    Pitäisi päättää josko hommaa uuden halvan lampun ilman yhteensopivuutta, Sigman Powerled Black on satasen pintaan kun esim. pikku-Dinottet (200L tai 400L) on 150-210e (+tullit) vaikka miten kikkailee optioiden kanssa.
    Mulla on Dinotte 600L kypärässä, enkä mä sen lisäksi tartte muita valoja.

JH_ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erkko Katso viesti
    Mulla on Dinotte 600L kypärässä, enkä mä sen lisäksi tartte muita valoja.
    Miten ihmeessä näet maaston korkeuserot? Itse menisin armotta ojanpohjalle, jos yrittäisin ajaa ilman tankovaloa, koska syvyysnäköni pelkän kypärävalon kanssa on ihan täysin olematon.

Lamppu syttyi

Ei siellä metässä mitään hipovaloja tarvii, ku kuu paistaa kuin aurinko ja jos sattuu olee pilvistä, niin "kaupungin" valot hoitaa hommansa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH_ Katso viesti
    Miten ihmeessä näet maaston korkeuserot? Itse menisin armotta ojanpohjalle, jos yrittäisin ajaa ilman tankovaloa, koska syvyysnäköni pelkän kypärävalon kanssa on ihan täysin olematon.
    Mulla on tohon samaan Dinotten settiin myös 200L leveällä valokeilalla työmatkaajoon. Oon kokeillut sitä tangossa yhdessä tuon 600L:n kanssa, eikä siitä mun mielestä tullut mitään lisäarvoa valaistukseen. Oli vaan enemmän säätöä ja ylimääräisiä vermeitä pyörässä kiinni.

Norjalainen Terrengsykkel on testannut valoja. Sivun lopussa on kuvia, jos ei kieli suju. Budjettiratkaisu 2 x DX SSC P7 pärjäsi valovoimassa aika hyvin.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

JH_ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Norjalainen Terrengsykkel on testannut valoja. Sivun lopussa on kuvia, jos ei kieli suju. Budjettiratkaisu 2 x DX SSC P7 pärjäsi valovoimassa aika hyvin.
    Hämmätyttävää kyllä, mutta mielestäni Nuo DX budjettivalot hakkasi menne tullen kuvan perusteella erittäin nimekäitäkin valoja. Uskoisin että noista budjettivaloista saa pienellä investoinniulla (30 €) vielä enemmän irti laittamalla niihin erilliset regulaattorit puskemaan täyttä virtaa.

Betty ja Wilma eivät kumpikaan olleet edukseen kuvissa. Toisaalta Lupinen Tesla ja L&M Seca olivat hillittömän hyviä kuvien perusteella. Niiden valokeilat ovat ilmeisen hyvin suunniteltuja.
    JH_ muokkasi tätä : 17.10.2008 at 23.07

JH_ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erkko Katso viesti
    Mulla on tohon samaan Dinotten settiin myös 200L leveällä valokeilalla työmatkaajoon. Oon kokeillut sitä tangossa yhdessä tuon 600L:n kanssa, eikä siitä mun mielestä tullut mitään lisäarvoa valaistukseen. Oli vaan enemmän säätöä ja ylimääräisiä vermeitä pyörässä kiinni.
    Minulla on varmaan erilaiset silmä tuossa tapauksessa. Stereonäköni on varmaan tavanomaista huonompi, minkä tähden todellakin tarvitsen tankovalon. Ihmettelen ihan aidosti miten joku voi pärjätä hyvin vain kypärä valolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maitorahka Katso viesti
    Kielestä en tosiaan ymmärrä mitään, mutta tuossa kuvassahan oli ainakin vain yksi lamppu?
    To SSC lommelykter fra Dealextreme.com

To = Två = kaksi, er pääte = monikko, og = och = ja

Pris: Ca 900 kroner totalt for to lykter og batterier inkl frakt og mva
    Produktinfo: TrustFire SSC P7 og MTE SSC P7

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jsalok Katso viesti
    To SSC lommelykter fra Dealextreme.com

To = Två = kaksi, er pääte = monikko, og = och = ja

Pris: Ca 900 kroner totalt for to lykter og batterier inkl frakt og mva
    Produktinfo: TrustFire SSC P7 og MTE SSC P7

Joo kiitos selvennyksestä, huomasin tuon itsekkin kun avasin kuvan..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH_ Katso viesti
    Hämmätyttävää kyllä, mutta mielestäni Nuo DX budjettivalot hakkasi menne tullen kuvan perusteella erittäin nimekäitäkin valoja. Uskoisin että noista budjettivaloista saa pienellä investoinniulla (30 €) vielä enemmän irti laittamalla niihin erilliset regulaattorit puskemaan täyttä virtaa.

Betty ja Wilma eivät kumpikaan olleet edukseen kuvissa. Toisaalta Lupinen Tesla ja L&M Seca olivat hillittömän hyviä kuvien perusteella. Niiden valokeilat ovat ilmeisen hyvin suunniteltuja.
    Tätähän mä olen tässä kokoajan yrittänyt sanoa, hienoa että joku on nyt ihan testannut että nää DX:n ihmeet todellakin vastaa viime vuoden huippuvaloja! Sen kyllä tunnustan että näissä on huonot regulaattorit: ledi on sama kuin lupinen Teslassa ja huonon reguloinnin takia näitä tarvitaan kaksi että päästään lähelle samaa valotehoa. Heijastin on selvästi huonompi joten valo jakautuu enemmän lähelle - toisaalta minä en ainakaan tarvitse mitään spottia vaan tällainen hyvä flood on just se mitä mä haen xc-valolta.

Kerrassaan LOISTAVAA

Talven ajelen näillä ja sitten ankaraa modailua viimeistään ensi kesänä kun näihin varmaan jo saa monipuolisesti halpoja reguja.

Ihan kuin Betty ja Wilma olis kohdistettu liian alas noissa kuvissa?

Onko joku tehnyt DX budjettivaloon paremmat tehot antavaa rekunvaihtoa lampun sisälle? Tuo on niin kätevä heittää kumilenkillä mihin vain kiinni, kaikki lisäpiuhat/akut jne hankaloittaa asiaa. Mutta pituutta lisää vaikka sentti pari..

Alkuperäisenäkin kyllä mahtivalo, joskus halpakin voi olla hintansa arvoinen, eiku miten se meni..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Onko joku tehnyt DX budjettivaloon paremmat tehot antavaa rekunvaihtoa lampun sisälle? Tuo on niin kätevä heittää kumilenkillä mihin vain kiinni, kaikki lisäpiuhat/akut jne hankaloittaa asiaa. Mutta pituutta lisää vaikka sentti pari..

Alkuperäisenäkin kyllä mahtivalo, joskus halpakin voi olla hintansa arvoinen, eiku miten se meni..
    Hyvällä regulla valoteho paranee varmasti todella paljon, mutta niin myös akku kuluu kovempaan tahtiin. Eli modaamisessa ei ole järkeä ellei aio tehdä myös ulkoista akkupakettia. Ja valotehon kasvaessa lamppu myös lämpenee enemmän, joten alkuperäisen rungon (sinällään jo kehno) jäähdytys ei riitä ja pitää askarrella jonkinlainen isompi jäähdytyssiili. Eli valotehon nostaminen on jo suht iso modaus.

Itse ajattelin ensimmäiseksi askarrella sen ulkoisen akkupaketin: esimerkiksi puukalikka rungon sisään akun tilalle, puukalikan päihin piuhat kiinni ja ne runkoon poratun reiän kautta ulkoiseen akkupakettiin. Halpa ratkaisu joka nostaa paloajan vajaaseen kolmeen tuntiin. Ja lamppu säilyy myös tavallisena taskulamppuna näin normaalilla akulla käytettäväksi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kykloman Katso viesti
    Itse ajattelin ensimmäiseksi askarrella sen ulkoisen akkupaketin: esimerkiksi puukalikka rungon sisään akun tilalle, puukalikan päihin piuhat kiinni ja ne runkoon poratun reiän kautta ulkoiseen akkupakettiin. Halpa ratkaisu joka nostaa paloajan vajaaseen kolmeen tuntiin. Ja lamppu säilyy myös tavallisena taskulamppuna näin normaalilla akulla käytettäväksi...
    Minusta tuossa on turhaa vaivaa ja lamppukin menee pilalle. Omassa lampussa ledin sai linssi päästä ulos, poistamalla ensin linssin ja heijastimen. Sitten vain juotin johdot suoraan lediin. Päädystä johdot ulos, etuvastus putkeen ja kytkin vielä päähän. On 10 minuutin hommalla palautettavissa alkuperäiseksi.

Valokeila on riittävä maantiellä ja helpoilla metsäpätkillä. Kallioilla meni droppien takia talutteluksi kun ei selvinnyt korkeuserot kunnolla. Mulla jäänee lamppu tievaloksi yksinään ja metsäreissuille apupitkiksi.

Bobo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Suomennos a`la Google http://translate.google.com/translat...-8&sl=no&tl=fi

Ah ma nauraa: "Hinta: noin 900 miljoonaa euroa yhteensä kaksi valaisinta ja akkuja, mukaan lukien toimituskuluja ja veroja"

Siis todella hauska käännös!

Uusi Lupine Tesla on bitte vähän lamppu ja loistava suorituskyky.

Suurten nopeuksien Chase on polkua, sinun on enemmän valoa, mutta sinun tulee yhdistää hyvä valoa työtään, maastopyöräily ja muut retket on kuuluisa polkuja kohtalaista tempo, olette meidän silmissä kunnossa kotiin MiNewt, vaikka useimmat arvostavat riitä tekemään erilaisia.

Err.. että mitä?

Hope Vision 4

Hinta: noin 3200 miljoonaa euroa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makkeli Katso viesti
    Valokeila on riittävä maantiellä ja helpoilla metsäpätkillä. Kallioilla meni droppien takia talutteluksi kun ei selvinnyt korkeuserot kunnolla. Mulla jäänee lamppu tievaloksi yksinään ja metsäreissuille apupitkiksi.
    siis kalliodroppeja pimeässä melko harkkoree, haluaisin nähdä sen tankovalon jolla tuo onnistuu

Halvalla saa...aika paskaa.

Nyt toi mun stealer-xtreme MTE palaa enää jollain kymmenesosan teholla, jos lähtee silläkään päälle. Pitäisi purkaa ja kattoa mikä sitä vaivaa, mutta en taida jaksaa. Heitetään takapihalle vanhojen kiukaiden ja intensenromujen joukkoon.

Jos mie oisin ostamassa kaupasta valmista valoa ni se ois kyllä Lupine Tesla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti

Nyt toi mun stealer-xtreme MTE palaa enää jollain kymmenesosan teholla, jos lähtee silläkään päälle. Pitäisi purkaa ja kattoa mikä sitä vaivaa, mutta en taida jaksaa. Heitetään takapihalle vanhojen kiukaiden ja intensenromujen joukkoon.
    Eikun pistä tulemaan mulle postissa. Maksan postikulut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti

Eiku mulle vaan! Maksan kyNpin! Aikusten oikeesti!

Tai no, nythän sulla on mahdollisuus kokeilla miten DE:n reklamaatiot toimii. Ite olen ollut reklamointeihin varsin tyytyväinen: mitään ei ole tarvinnut lähettää takaisin ja sinnikkäästi vaan reklamaatioprosessi läpi vetämällä olen saanut uuden tuotteen tilalle jopa nopeammin kuin tavara alunperin tuli minulle. Kannattaa kokeilla. Esim. ensin tilaamani laturi ei toiminut, sain uuden tilalle, sekään ei toiminut, sain kolmannen (eri mallisen) tilalle joka toimii. Eli yhden hinnalla kolme, tosin vain yksi toimiva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zapal Katso viesti
    Joko sait uuden laturin? Onko se ollut toimiva peli?
    Jep sain ja se toimii erinomaisesti. On nopea (noin 4 tuntia) ja kaikki toimii niinkuin pitääkin. Akut on laturin jäljiltä tasan 4.20V biltsun yleismittarilla mitattuna.

Eli kyseessä on tämä laturi jota ilmeisesti samaa saa Kaidomainista suoraan europlugilla.

No tulipahan nau'uttua tuonne hongkongiin vai mihin menikään.

Peukalo ylös

Tuli tuossa äsken otettua muutama vertailukuva eri lampuista ulkona.
    Oma vritelmä lampussa käytän 35watin 12v energy saver sisustus halogenia(Osram lupaa että vastaa teholtaan normaalia 50w halogenia) ja akkuina toimii kaksi 3600mah nimh 7,2 voltin akkua sarjaan kytkettynä.
    Kaikki kuvat on siis otettu samoilla valotus arvoilla ja kaikkien muiden paitsi tee-se-itse lampun valonteho vastaa suunnilleen todellisuutta.

http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7866.jpg
    ^^Tuossa on Airamin 1watin ledillä varustettu pyöränvalo.

http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7868.jpg
    ^^Mini maglite(normi halogen poltimolla).

http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7867.jpg
    ^^Maglite 3D (normi halogen polttimolla ja paristot ei ollu parhaassa iskussa).

http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7869.jpg
    ^^Retki K2 Lxeon LED otsalamppu, jolle luvataan 85 lumenin valoteho.

http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7870.jpg
    ^^Fenix L2D Luxeon Rebel 100 (175 lumenin teholla eli ''turbolla'' (Fenixillä alkaa näkemään jo melko hyvin)

http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7871.jpg
    ^^Tee-se-itse pyöränvalo. Pyörii aivan eri sarjassa noiden muiden valojen kanssa! Valoa tuosta halogenista lähtee erittäin paljon!
    Tuon valokuvion etuosan kirkkaus ei vastaa todellisuutta, koska silmät ei ''käräytä'' puhki tuota kirkasta kohtaa.
    Valon määrä kyllä laskee kun akut ovat tyhjentyneet jonkinverran eli noin 5min kestää tuota huipputehoa ja sitten teho oikeastaan vakiintuu pitkäksi aikaa ennen akkujen loppumista.

Olen tyytyväinen että päädyin virittelemään itse riittävän tahokkaan pyöränvalaisimen kun noista Fenixeistä ei näytä olevan mihinkään =D.
    helppo67 muokkasi tätä : 20.10.2008 at 21.41

Matso Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Jos mie oisin ostamassa kaupasta valmista valoa ni se ois kyllä Lupine Tesla.
    Onkos kellään tietoa Teslan saapumisesta maahan? Valotuku-tukulta kyselin mailitse, mutta eivät ole ainakaan vielä vastailleet. Myös hinta toki kiinnostaa, Saksasta/UKstahan tuo näyttää irtoavan noin 340 eurorahalla.

Lamppu syttyi

Tämmösellä mennään tämä talvi. Isoveliltä sain lainaan

...kaksikin kappaletta, laittaiskohan toisen takavaloksi
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •