Ei siellä metässä mitään hipovaloja tarvii, ku kuu paistaa kuin aurinko ja jos sattuu olee pilvistä, niin "kaupungin" valot hoitaa hommansa.
Norjalainen Terrengsykkel on testannut valoja. Sivun lopussa on kuvia, jos ei kieli suju. Budjettiratkaisu 2 x DX SSC P7 pärjäsi valovoimassa aika hyvin.
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Hämmätyttävää kyllä, mutta mielestäni Nuo DX budjettivalot hakkasi menne tullen kuvan perusteella erittäin nimekäitäkin valoja. Uskoisin että noista budjettivaloista saa pienellä investoinniulla (30 €) vielä enemmän irti laittamalla niihin erilliset regulaattorit puskemaan täyttä virtaa.
Betty ja Wilma eivät kumpikaan olleet edukseen kuvissa. Toisaalta Lupinen Tesla ja L&M Seca olivat hillittömän hyviä kuvien perusteella. Niiden valokeilat ovat ilmeisen hyvin suunniteltuja.
JH_ muokkasi tätä : 17.10.2008 at 23.07
To SSC lommelykter fra Dealextreme.com
To = Två = kaksi, er pääte = monikko, og = och = ja
Pris: Ca 900 kroner totalt for to lykter og batterier inkl frakt og mva
Produktinfo: TrustFire SSC P7 og MTE SSC P7
Tätähän mä olen tässä kokoajan yrittänyt sanoa, hienoa että joku on nyt ihan testannut että nää DX:n ihmeet todellakin vastaa viime vuoden huippuvaloja! Sen kyllä tunnustan että näissä on huonot regulaattorit: ledi on sama kuin lupinen Teslassa ja huonon reguloinnin takia näitä tarvitaan kaksi että päästään lähelle samaa valotehoa. Heijastin on selvästi huonompi joten valo jakautuu enemmän lähelle - toisaalta minä en ainakaan tarvitse mitään spottia vaan tällainen hyvä flood on just se mitä mä haen xc-valolta.
Kerrassaan LOISTAVAA
Talven ajelen näillä ja sitten ankaraa modailua viimeistään ensi kesänä kun näihin varmaan jo saa monipuolisesti halpoja reguja.
Ihan kuin Betty ja Wilma olis kohdistettu liian alas noissa kuvissa?
Onko joku tehnyt DX budjettivaloon paremmat tehot antavaa rekunvaihtoa lampun sisälle? Tuo on niin kätevä heittää kumilenkillä mihin vain kiinni, kaikki lisäpiuhat/akut jne hankaloittaa asiaa. Mutta pituutta lisää vaikka sentti pari..
Alkuperäisenäkin kyllä mahtivalo, joskus halpakin voi olla hintansa arvoinen, eiku miten se meni..![]()
Hyvällä regulla valoteho paranee varmasti todella paljon, mutta niin myös akku kuluu kovempaan tahtiin. Eli modaamisessa ei ole järkeä ellei aio tehdä myös ulkoista akkupakettia. Ja valotehon kasvaessa lamppu myös lämpenee enemmän, joten alkuperäisen rungon (sinällään jo kehno) jäähdytys ei riitä ja pitää askarrella jonkinlainen isompi jäähdytyssiili. Eli valotehon nostaminen on jo suht iso modaus.
Itse ajattelin ensimmäiseksi askarrella sen ulkoisen akkupaketin: esimerkiksi puukalikka rungon sisään akun tilalle, puukalikan päihin piuhat kiinni ja ne runkoon poratun reiän kautta ulkoiseen akkupakettiin. Halpa ratkaisu joka nostaa paloajan vajaaseen kolmeen tuntiin. Ja lamppu säilyy myös tavallisena taskulamppuna näin normaalilla akulla käytettäväksi...
Minusta tuossa on turhaa vaivaa ja lamppukin menee pilalle. Omassa lampussa ledin sai linssi päästä ulos, poistamalla ensin linssin ja heijastimen. Sitten vain juotin johdot suoraan lediin. Päädystä johdot ulos, etuvastus putkeen ja kytkin vielä päähän. On 10 minuutin hommalla palautettavissa alkuperäiseksi.
Valokeila on riittävä maantiellä ja helpoilla metsäpätkillä. Kallioilla meni droppien takia talutteluksi kun ei selvinnyt korkeuserot kunnolla. Mulla jäänee lamppu tievaloksi yksinään ja metsäreissuille apupitkiksi.
Suomennos a`la Google http://translate.google.com/translat...-8&sl=no&tl=fi
Ah ma nauraa: "Hinta: noin 900 miljoonaa euroa yhteensä kaksi valaisinta ja akkuja, mukaan lukien toimituskuluja ja veroja"![]()
Siis todella hauska käännös!
Uusi Lupine Tesla on bitte vähän lamppu ja loistava suorituskyky.
Suurten nopeuksien Chase on polkua, sinun on enemmän valoa, mutta sinun tulee yhdistää hyvä valoa työtään, maastopyöräily ja muut retket on kuuluisa polkuja kohtalaista tempo, olette meidän silmissä kunnossa kotiin MiNewt, vaikka useimmat arvostavat riitä tekemään erilaisia.
Err.. että mitä?
Hope Vision 4
Hinta: noin 3200 miljoonaa euroa
![]()
Halvalla saa...aika paskaa.
Nyt toi mun stealer-xtreme MTE palaa enää jollain kymmenesosan teholla, jos lähtee silläkään päälle. Pitäisi purkaa ja kattoa mikä sitä vaivaa, mutta en taida jaksaa. Heitetään takapihalle vanhojen kiukaiden ja intensenromujen joukkoon.
Jos mie oisin ostamassa kaupasta valmista valoa ni se ois kyllä Lupine Tesla.
Eiku mulle vaan! Maksan kyNpin! Aikusten oikeesti!
Tai no, nythän sulla on mahdollisuus kokeilla miten DE:n reklamaatiot toimii. Ite olen ollut reklamointeihin varsin tyytyväinen: mitään ei ole tarvinnut lähettää takaisin ja sinnikkäästi vaan reklamaatioprosessi läpi vetämällä olen saanut uuden tuotteen tilalle jopa nopeammin kuin tavara alunperin tuli minulle. Kannattaa kokeilla. Esim. ensin tilaamani laturi ei toiminut, sain uuden tilalle, sekään ei toiminut, sain kolmannen (eri mallisen) tilalle joka toimii. Eli yhden hinnalla kolme, tosin vain yksi toimiva![]()
Jep sain ja se toimii erinomaisesti. On nopea (noin 4 tuntia) ja kaikki toimii niinkuin pitääkin. Akut on laturin jäljiltä tasan 4.20V biltsun yleismittarilla mitattuna.
Eli kyseessä on tämä laturi jota ilmeisesti samaa saa Kaidomainista suoraan europlugilla.
No tulipahan nau'uttua tuonne hongkongiin vai mihin menikään.
Tuli tuossa äsken otettua muutama vertailukuva eri lampuista ulkona.
Oma vritelmä lampussa käytän 35watin 12v energy saver sisustus halogenia(Osram lupaa että vastaa teholtaan normaalia 50w halogenia) ja akkuina toimii kaksi 3600mah nimh 7,2 voltin akkua sarjaan kytkettynä.
Kaikki kuvat on siis otettu samoilla valotus arvoilla ja kaikkien muiden paitsi tee-se-itse lampun valonteho vastaa suunnilleen todellisuutta.
http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7866.jpg
^^Tuossa on Airamin 1watin ledillä varustettu pyöränvalo.
http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7868.jpg
^^Mini maglite(normi halogen poltimolla).
http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7867.jpg
^^Maglite 3D (normi halogen polttimolla ja paristot ei ollu parhaassa iskussa).
http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7869.jpg
^^Retki K2 Lxeon LED otsalamppu, jolle luvataan 85 lumenin valoteho.
http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7870.jpg
^^Fenix L2D Luxeon Rebel 100 (175 lumenin teholla eli ''turbolla'' (Fenixillä alkaa näkemään jo melko hyvin)
http://s287.photobucket.com/albums/l...t=IMG_7871.jpg
^^Tee-se-itse pyöränvalo. Pyörii aivan eri sarjassa noiden muiden valojen kanssa! Valoa tuosta halogenista lähtee erittäin paljon!
Tuon valokuvion etuosan kirkkaus ei vastaa todellisuutta, koska silmät ei ''käräytä'' puhki tuota kirkasta kohtaa.
Valon määrä kyllä laskee kun akut ovat tyhjentyneet jonkinverran eli noin 5min kestää tuota huipputehoa ja sitten teho oikeastaan vakiintuu pitkäksi aikaa ennen akkujen loppumista.
Olen tyytyväinen että päädyin virittelemään itse riittävän tahokkaan pyöränvalaisimen kun noista Fenixeistä ei näytä olevan mihinkään =D.
helppo67 muokkasi tätä : 20.10.2008 at 21.41
Tämmösellä mennään tämä talvi. Isoveliltä sain lainaan
...kaksikin kappaletta, laittaiskohan toisen takavaloksi![]()
[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]
Kirjanmerkit