Tilasin tavaa reilu viikko sitten, joten tavarat tulivat ihan ok ajassa perille. Hölmö homma vain tuo dpd-matkahuolto-siwa systeemi. Seuranta katkeaa tuossa välissä ja tuohon palaa vähintään yksi päivä lisää aikaa.
Tilasin tavaa reilu viikko sitten, joten tavarat tulivat ihan ok ajassa perille. Hölmö homma vain tuo dpd-matkahuolto-siwa systeemi. Seuranta katkeaa tuossa välissä ja tuohon palaa vähintään yksi päivä lisää aikaa.
Odotusta...
* Radoni siis tilattu 22. elokuuta
* eilen 9. syyskuuta paketti annettu DHL:n kuriirille
...annettu 12 numeroinen lähetyskoodi ei toimi DHL:n seurannassa...
Kai se sieltä kohta tulee.
EDIT:
Koodi alkoi toimimaan...
* Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin, Status from 13.09.08 05:30
...ja tänään 18.9. fillari kotona!
ropelius muokkasi tätä : 18.09.2008 at 22.34 Syy: Lisäinfoa
Onko joku tilannut aiemmin tuolta bikediscount.com:ista etukäteismaksulla. Tilasin viikko sitten kamaa ja tilausvahvistus tuli nopeasti, mutta siinä ei ollut maksutietoja ja alhaalla luki laskutusosoite ja siinä mun tiedot (toimitusosoitteen lisäksi). Tuleeko Lasku siis postissa! Jos näin on niin ei kyllä kannata oikein tilata muuten kuin Visalla, kun menee jo yli viikko ennen kuin lasku on edes perillä. Sitten toinen viikko, kun rahat on niiden tilillä ja vielä viikko, kun tulee UPS:llä. Kyll mää ihmettelen kauhiasti...
Onko joku tilannut runkoa B-D:ltä? Sivuilla ei näyttänyt olevan mitään erityistä mainintaa runkojen toimitusajoista. Kokonaisista pyöristä kyllä oli maininta että joskus voi kestää, ja tämän threadin perusteella niin tosiaan tuntuu monesti käyvänkin.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Paikallinen Matkahuollon asiamies lopetti viime viikolla, joten soitin Matkahuoltoon ja kysyin mistä paketin saa hakea. Sain tiedon, että lähimmältä asiamieheltä, jossa kävin tänään. Paketti oli siellä, mutta koneelta sitä ei löytynyt. Systeemi menee niin, että kun se olisi pitänyt toimittaa Siwaan, niin paketti siirretään johonkin eri järjestelmään, josta asiamiehellä ei ole enää tietoa. Joku sopimustsuppari sitten hakee sen paketin ja kiikuttaa sinne Siwaan. Tässä välissä ei siis ole mitään tietoa missä paketti kulkee, joten ei ole ihme että kestää. Minä sain pakettini kuitenkin tuolta jo ulos, joten ei sitä tarvitse odottaa viikkoa että pääsee Siwaan ihmettelemään.
Oon melkoinen nöösi noiden ulkomaisten nettikauppojen kanssa, joten pari kysymystä olis, sori mut en jaksanu ihan koko threadia kahlata läpi, eli:
Visalla ajattelin tilailla ja tuolla bike-discountin sivuilla höpistään jotain, että ulkomailta tilattaessa käy vain e-maililla tilaaminen? Vai ymmärsinkö ihan väärin? Sitten taas toisaalla sanotaan, että visalla tilattaessa vain online-systeemin kautta?? Niinku täh?
Luottamus ei oo kovin suuri näitä kauppoja kohtaan niin haluan varmistua ennenkuin isken mitään tilausta.
Eli onnistuuko tilaus täältä Suomesta visalla ihan vaan tuolla ostoskorisysteemillä?
Kiitokset neuvoista!![]()
Jaka:
Itse pistin emailia tonne bike discounttiin ja kyselin vähän special allennusta, only for me. No ei tipu. Homma menee juurikin tuon webbisivun kautta ja hinnat ovat ne mitkä siellä webbisivulla on ilmoitettu. Pistin tilauksen websivun kautta kehiin eilen, saa nähdä kauanko menee että tavara saapuu. Väittivät vielä, että tavara on hyllyssä jos se on siellä webbisivulla tarjolla. Mutta hyvästi tuolta Saksasta tavara tulee kotiovelle kannettuna, kokemuksia on mm. Technikdirektistä sekä Thomannista (ei pyöräliikkeitä). Visahan on käsittääkseni turvallinen tapa ostaa, koska jos tavara ei jostain syystä tule niin yhteys luottokuntaan niin saat fyffet takas. Ja bike discount on hyvä siitä, että sivut ovat englanniksi, on tuo Saksa vähän heikko.
Pitäisikö tuon maksun lähteä visalta samantien kun klikkaa ja lähettää tilauksen vai meneekö se jotenkin viiveellä?
Visalta maksu lähtee viiveellä. Joskus tavara on jo tullut, kun raha lähtee. Maksupäiväksi tulee ainakin minulla se milloin "veloitus" on toimeenpantu esim. Saksassa. Sekään ei ole yleensä se tilauksentekopäivä vaan myöhäisempi.
Mitähän tuo DPD nyt säätää, kolmatta päivää paketti "jaossa" eikä ole lappua postilaatikossa näkynyt?
Sorppa vaan jakelijalle mutta ei pysty tilaamaan semmoiseen osoitteeseen jossa olen päivällä, joskus olen sattunut aamulla olemaan lähdössä kun DPD:n paku kaartaa pihaan. Teh joulu.
Ainakin Tikkurilassa aikaisemmin ja nyt sit Klaukkalassa DPD:n paketit toimittaa Posti. Eli DPD:n paku ei mun käsittääkseni yksityishenkilön paketteja toimittele. Eli oisko se siten että paketti on Postilla, ja niiltä ei jostain syystä pakettikuittia ole tullut. Se kun on tapana ollut että ekan lähetyksen jälkeen jätetään jo postiluukkuun että "yritimme toimittaa, et ollut kotona. hae pakettisi postista kello 16.00 jälkeen". Siksi myös DPD:n oma seuranta näyttänee että "jakelussa" kun se on postin hoteissa eivätkä ole postilta saaneet kuittausta että paketti olis toimitettu.
Mulle on tosiaan toimitettu pari pakettia ihan kotiovelle DPD:n pakulla täällä Middle-Vanukkilassa. Useammin on tosin tullut se DPD:n pikkulappu jossa lukee että loota on postissa.
Ei ole mitään lappuja näkynyt joten täytyy päivän postin tarkistuksen jälkeen soitella DPD:lle.
Se on valtsussa
Joo, DPD ei enään toimita paketteja yksityishenkilön kotiovelle, vaan antaa paketit Matkahuollon hoidettaviksi. Matkahuolto sitten toimittaa paketin kotiasi lähinnä olevaan Siwaan tai Valintataloon. Kun paketti on toimitettu perille, lähtee siitä ilmoitus joko tekstiviestillä tai sitten paperilapulla postitse.
Itse sain pakettini pysäytettyä Kamppiin, mistä sitten kävin hakemassa pakettini Matkahuollon toimipaikasta.
Vartioharjun Voigt
Mulle ainakin toivat alkuviikosta paketin perille asti.
Itse asiassa toivat jopa kaksi kertaa; kun ekalla kerralla en ollut paikalla (postilaatikkoon jätetty ilmoitus) ja sitten toisella kerralla kun sovin niiden kanssa että jättävät paketin takapihalle
Näin siis täällä jyväskylän seudulla..
Mitenkäs tuolla on vaihto toiminut? Laittoivat minulle väärän kokoisen satulatolpan ja oikea pitäisi tietysti saada tilalle. Millä tavalla hyvittävät postikulut jos on maksettu luottokortilla?
Eivät vastanneet e-maili kyselyyn mutta paketin mukana tulee reklamaatiokaavake,jonka täytin ja pistin paketin mukana postiin.Hyvitys näkyi Visalaskussa.
Eka tilaus k.o kaupasta tuli tehtyä viimeviikon sunnuntaina.
Tiistaina 17:56 DPD ottanuta vastaan
Perjantaina 9:53 työkaveri kuitannut paketin (olin etätöissä/asiakkaalla)
Kaikki sälä oli mukana, mutta vituttaa vasta maksuvaiheessa ilmennyt ylimääräinen 20e pakkauskuluja. Ei voitu ilmoittaa siinä kohtaa kun valitsee tuotteen, jonka pakkaaminen maksaa. No duunikaverin kanssa puokkiin tilattiin ja molemmille mm. kiekkosetti, joten ei paha. Muutenkin kamaa tuli sen verran että kannatti tilata tuolta vrt Bike24. Muista kaupoista ei olis saanut kaikkea sälää.
Pakkaus oli tehty siististi ja kamat tuli ehjänä perille. Tilaan toistekin.
Juutit hoitivat kuljetusketjussa osuutensa ripeästi, eivätkä normaalissa neljässä vuorokaudessa. Ja kun tilaa töihin, niin pakettia ei tarvitse hakea epämääräisessä maineessa olevan naapurikaupunginosan Siwasta.
Näin se menee, yleensä. Etenkin tuo tekstaripuoli tuntuu välillä ontuvan, pari kertaa tekstari on tullut mutta viimeisimmän paketin saavuttua Siwaan ei tullut tekstaria. Onneksi seurasin kärsimättömänä paketin kulkua DPD:n nettiseurannassa. Soitto Matkahuoltoon paketin sijainnista ei tuonnut tulosta, pakettia ei löytynyt DPD:n seurantanumeron (no enpä tuota odottanutkaan) eikä nimen perusteella. Soitto DPD:lle sitten paljasti että paketti olikin jo Siwasta noudettavissa.
Viime tilauksesta jäi kyllä vähän miinusmerkkinen fiilis. Tilasin F99 stemmin 120mm pitkänä, lähetyslistassakin luki 120mm mutta stemmi oli 90-millinen. Kiekot myöskin tilasin, ja verrattuna sivuilla ilmoitettuihin spekseihin, mulle tulleet kiekot on aika erilaiset. Molemmissa kiekoissa on 32 puolaa, ja kaikki puolat on Competitioneja luvattujen Revojen sijaan. Painoa setillä on sitä myöten aika paljon luvattua enemmän, setti painaa mukana tulleiden Schwalben sinisten vannenauhojen kanssa 1684g. Sivun lopussa sanotaan melko selvästi, että toimitetaan ilman pikalinkkuja. Niinpä laitoin Tunen linkut lisäksi. Paketissapa tulikin kuitenkin myös DT:n omat linkut. Sinänsä kiva, että toimittavat "ekstraa", mutta en olis Tuneja tilannut jos olisi tiennyt tuon. Nyt on sitten joutilasta pikalinkkua liikkeellä.
Stemmi lähtee kyllä takaisin, mutta antaa noiden kiekkojen mennä, kun ne sain kuitenkin BestPrice Guaranteen perusteella hintaan 399e tuon 449e sijaan. Ja eilen huomasin käytännössä, että krossipyörässä noi Comp-pinnat on ihan paikallaan.
http://otc.kompassi.com
Kyllä se aika selvästi siellä postikulut-sivulla sanotaan, että rungot, kiekot ja kokonaiset filot maksavat ekstraa. Saksalaisen logiikan mukaan olit luonnollisesti tietoinen asiasta, koska pistit rastin ruutuun että olet lukenut ja ymmärtänyt yleiset ehdot. Toisaan ihme ominaisuus kun eivät saa sitä heti sinne näkyville, ja muutenkin muistilistan ja ostoskorin käsittely on paljon hankalampaa kuin vaikka CRC:llä.
Itse laitoin tänään väärän kokoisen tolpan takaisin. Eivät osanneet laittaa mukaan omaan runkoonsa sopivaa kokoa, vaan 0,2 liian paksun. Saahan nähdä koska tulee, että pääsisi ajamaankin fillarilla.
Ja maileihin ei tuolta reklamaatio-osastolta vastata, tosin kuin vaikka CRC:llä tai Bike Componentsilla. Postilla vaan kamat takaisin ja toivotaan parasta.
Noin. Tilaus lähti DPD:n kyytiin - käsittely kesti 5 vrk. "Best price guarantee" toimi ja kun vastaava tilaus olisi tullut muualta ilman rahtia, jättivät senkin pois. Tilaamaani takkia ei enää ollut, vaikka nettisivut muuta väittivät. Se nyt ei ollut niin tärkeä kuin ne muut kilkkeet. Ja toisaalta sen ansiosta se rahti alunperin jäi veks, eli ei paha.
A Gentleman will walk but never run
Vuorokaudessa Tanskaan. Saas nähdä kauanko se siellä viipyy ja mitä sitten aikanaan Suomessa Matkahuollon toimesta tapahtuu.
29.9 Tilaus sisään
2.10 tuli lähetysilmoitus
9.10 paketti perillä.
Sisältö oli juurikin sitä mitä tilasin. Eli olen happy customer :-) Yksi tavara tosin puuttui tosta lähetyksestä, eikä sitä laskutettu. Tuo oli onneksi semmonen tavara jolla ei ole niin väliä... Kumma ettei ne saaneet Suomeen noita Avid BB7 jarruja (odottelin varmaan 1,5 kk), oli näemmä helpompaa tilata Günteriltä. Myyjäliikkeessä tosin varoiteltiin että tuo on pitkässä kuusessa tuo tavaran saanti, maahantuojalla on ongelma saada tavaraa Suomeen, eli Suomiliike toimi tossa ihan asiallisesti kuitenkin.
No jopas. Paketti viipyi Tanskanmaalla vain vajaan vuorokauden ja on jo Vantaalla jakelussa. Nyt pitää jahdata se Matkahuollosta.
Kirjanmerkit