Arvon 08-lenkkiläiset!
Voisitteko auttaa mieltäni nyt askarruttavan asian selvittämisessä? Aloitin pyöräilyn aktiiviharrastuksena nyt kesällä ja aloittaessani kunto oli heikko. Kesäkuun alusta olen kuluttanut maanteitä noin 1600 km ja harjoituskertoja on kertynyt 2-3 viikossa (reilu 3 h/vko). Keskisyke on lenkeillä ollut 125-145 välillä. Alkukesästä kävin yhden "08 goes to Yli-kiiminki" -lenkillä ja silloin jalat meni totaalisesti hapoille ja pääsin hädin tuskin kotiin. Nyt sunnuntaina uskaltauduin uudestaan lenkille ja nyt jaksoin jo paljon paremmin. Mutta mutta, Oulunsaloon tultaessamme keskisyke oli 1,5 h ajon aikana 160

Tästä on pk-lenkki kaukana. Jätin lenkin loppuosan ajamatta ja poljin omaa hiljaista vauhtia kotiin ja hyvin jaksoin.
Kysymykseni teille kovakuntoisimmille ja kokeneimmille ajajille on, että onko kesän harjoitteluni mennyt mönkään? Omasta mielestä ei ole voinut mennä ihan mönkään kun jaksoin tuolla sykkeellä ajaa noinkin kauan ilman jalkojen sippaamista

Olenko tehnyt joitain tosi aloittelijamaisia virheitä? Vai onko yksinkertaisesti kyse siitä, että mulla vaan on niiiiiin pitkä matka vielä "huippukuntoon"? Miten mun kannattaa jatkaa harjoittelua jotta viimeistään ensi kesänä jaksan 08-lenkit sippaamatta ja pk-tasolla? Ainakin tuo Petterin lähettämä artikkeli antaa joitakin vinkkejä mutta mitä muuta?
-Erik
Kirjanmerkit