GarminGiantElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 30 / 43

Aihe: Kiinalaisten DJI Avinox ”250W” huijaus yms.

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
  1. #1
    Liittynyt
    09/2021
    Paikkakunta
    Ssssstadi
    Viestit
    116

    Kiinalaisten DJI Avinox ”250W” huijaus yms.

    Mitä järkeä näissä EU:n ajoneuvodirektiivin määritelmissä on 250W jatkuvan enimmäiskeskitehontuoton laskentakaavalle, koska kaavassa ei ole määritelty mitään maksimiaikarajaa tälle tehontuoton tasausvälille? EU:n virkamiehet ei näköjään ole ymmärtäneet fysiikasta mitään.

    Annan teille käytännön esimerkin.

    1. Bafang M560 on luokiteltu 750W:n tehoiseksi L1e-A-luokan kevyeksi sähköajoneuvon moottoriksi, jolla on liikennevakuuttamisvelvollisuus. Kyseessä on melko rehellinen pitkäkestoisen enimmäiskeskitehon lukema, koska 21 asteen huoneenlämmössä moottori kykenee tuottamaan 90 minuutin ajan dynamometrilllä mitattuna 950W nettotehon 27.5” takarenkaasta mitattuna keskimääräisen moottorin anturilämpötilan ollessa 55 celciusastetta.

    2. DJI Avinox on luokiteltu 250W:n tehoiseksi polkupyörän moottoriksi, jolla ei ole liikennevakuuttamisvelvollisuutta. Kyseessä ei todellakaan ole rehellinen lukema, koska dynamometrillä 90 minuutin rasitustestissä on mitattu takarenkailta jopa 1100W:n nettokeskitehon ylittäviä lukemia tavallisessa huoneenlämmössä 90 minuutin ajan. Moottori siis kykenee, vastoin EU:n ajoneuvodirektiiviä sekä Suomen ajoneuvoasetusta, 250 W:n ylittävään pitkäkestoiseen nettokeskitehontuottoon.

    Toivoisin, että Liikenne- ja viestintäministeriössä, Traficomissa sekä Poliisissa oltaisiin hereillä tämän liikenneturvallisuutta vaarantavan ilmiön kanssa. Olisi perusteltua aloittaa sähköpolkupyörien systemaattinen rakenteellinen valvonta pyöräteiden varsilla sekä vuosittaiset pakolliset katsastukset. Lisäksi olisi perusteltua myös panostaa tällaisen valvontalaitteiston hankintaan. Tällainen voisi esim. olla kuorma-auton alustalle rakennettu kontti, johon olisi integroitu tarvittava dynamometrinen mittalaitteisto vakioituun lämpötilaympäristöön. Näin voitaisiin kätevimmin suorittaa kohdennettua valvontaa esim. työmatkapyöräilijöihin.
    <1%> muokkasi tätä : 03.11.2025 at 02.23

Samanlaisia aiheita

  1. 250w 35 Nm takamoottori ja pyöräkärryn veto
    By rookie82 in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 19.05.2022, 00.42
  2. Gzr mittarin valikko (Bafang 250w)
    By Kopex in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 05.10.2020, 16.26
  3. Yli 250W pyörän liikennevakuutus
    By marola in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 40
    Viimeinen viesti: 16.12.2018, 21.34

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •