Alkujaan tämän lähetti
sampo12
Pesäpalloa tuli nuorempana pelattua, 17-18 vuotiaana melkein puolet porukasta nosti 90-100 väliin. Oma tulos muistaakseni 95 ja harrastus alkoi hiipumaan noihin aikoihin. Omapainot varmaan 65-80. Voimaharjoittelua 1-2 kertaa viikossa, liikkuvuus hyvä ja räjähtävyyttä löytyy. Sen verran repivä laji, että lihaksiston pitää olla tasapainossa ettei vammoja synny. Eli penkkiä ei mitenkään itse tarkoituksena kehitetty tai tekniikkaa vedetty äärimmilleen.
Pääsarjapelaajista en varmaksi osaa sanoa, mutta 120-130 varmaa nousee useammalla kaverilla per joukkue. Varmaan on totta että 100 ->120 on pitkä matka, mutta jos ennen täysi ikäisyyttä aloittaa harjoittelun ja käy säännöllisesti salilla niin uskoisin tuon 120 tason olevan suht helposti saavutettavissa jos sen siis haluaa saavuttaa. Olen tietysti puolueellinen, mutta arvostan noita kavereita korkealle ketkä vetää rinnalle ja penkistä sen 130, cooperissa 3500m, 30m alle 3,7s ja lisäksi äärimmäiset lajitaidot.
Jos kiinnostus ei olisi nyt vahvasti kestävyyslajeissa lähtisin melkein kokeilemaan mihin tahtiin tulos kehittyisi, tällä hetkellä varmaan 85 olis tiukassa.
Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Kirjanmerkit