Kiitti. Toisaalta mä ajelen 90% lenkeistä kalustolla jossa on keulakulma luokkaa 65-66 astetta ja akseliväli yli 120 senttiä, joten tuollainen Topstone saattaisi tuntua jopa luonnollisemmalta kuin perinteinen crossarigeo. Tuo edellinen kun tuntui vähän huteralta. Sen geo on täällä https://www.giant-bicycles.com/us/tc...ced-pro-2-2016 mulla oli tuo L-kokoinen. BB drop 60mm eli aika korkea ja lyhyt.
Nyt kun surffaillut vähän ympäriinsä niin näyttäisi, että aika usein akseliväliä on n. 105-106 senttiä ja keulakulma n. 70.5-71 astetta sellaisissa rungoissa, joissa reach asettuu samalle n. 395mm paikkeille kuin tuossa Giantissa. Stackia on toki enemmän ja saa ollakin. Tuo akselivälin pidennys ja samalla keskiö putoaminen 10-15 milliä toisi varmaan sitä toivottua vakautta tieajoon. Tuo Giant oli vähän rauhattoman tuntuinen kova vauhtisissa pitkissä laskuissa niin asfaltilla kuin sorallakin. Edelleen olen sitä mieltä, että maastossa ajetaan maastopyörällä, joten tieominaisuudet tässä ratkaisee.
105 kalustetun Topstonen saisi alle 1.5 rahaan niin siksi se nousi tässä esille.
Siksi siinä lukikin akseliväli ja keulakulma, jotka ovat aika vahvasti sidoksissa toisiinsa.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit