Niin minustakin, mutta itsekin joskus kovin herkkätuntoisena miehenä olin aistivinani fiberin tekstissä pientä närkästyneisyyttä. Ehkei siitä että hänen Cervéloaan arvosteltiin vaan pikemmin siitä että hän koki minun toistamiseen nostavan sen jonkinlaiseksi esimerkiksi tyylittömästä tai kokonaisuutena epäonnistuneesta pyörästä. Mutta saatoin tulkita väärinkin.

Sitten se luvattu kuva. Koruton kuva koruttomasta pyörästä:

Hyvin palvelleet vanhat kiekot (jotka eivät koskaan jättäneet kuskia tien päälle vaikka pari pinnaa vuosien kuluessa menikin poikki) olivat tien päässä, yhdessä vanteessa selvä halkeama ja toisessakin alullaan. Vannoutuneesta vannejarrumiehestä tuli milteipä hetken mielijohteesta levyjarrumies eli TRP:n cantilever-jarrut vaihtuivat Shimanon mekaanisiin ja kiekoiksi tuli työhevoselle sopivasti Mavicin Aksium Discit. Uutta iloisempaa ilmettä saatiin tankonauhojen vaihdolla. Muuta ei täyshuollon ja tarvittavien kulutusosien vaihdon lisäksi tarvittukaan.

Vanhoista juomapulloista tein ihan itse varasisuri- ja työkalukotelot. Värit eivät tietenkään ollenkaan sovi mutta nuo olivatkin kokeilukappaleet ja vanhat oranssiset odottavat kaapissa.

Lokarin aisan muovikiinnitys otti ja hajosi itsestään, ilman ensimmäistäkään hittiä tai nurinmenoa, ja korjasin sen sinisellä teipillä. Ajattelen itse että koska lähes samaa sinistä on myös Garminissa niin sehän on itse asiassa hauska yksityiskohta. Tai virhe tai vaurio joka japanilaisen estetiikan mukaan pitää esimerkiksi muutoin täydellisessä teeastiassa olla

Satula on joku Giantin oma ensiasennussatula sen gravelpyörään. Eli muovinen ja myös sen näköinen. Punaista väriä ei hyvällä tahdollakaan voi nähdä oranssina enkä väitä edes itselleni että se on wabisabi-estetiikan mukainen, mutta otin sen käyttöön kunnes vanha rakas SMP Forma on päällystetty uudelleen (tai uusi samanlainen on hankittu tilalle, en ole vielä päättänyt) ja se täyttää muutoin tehtävänsä (ja on yllättävän mukava, kunhan se on oikealla paikalla oikeassa kulmassa).

Runkolaukkuja vierastin pitkään, mutta nyt olen huomannut sen niin toimivaksi (eli sinne mahtuu yllättävän paljon kaikenlaista eikä se hankaa, heilu eikä kolise) että tuskin siitä enää luovun.