Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
Kiitos Kuovipolulle hauskasta sopivilla vihjeillä varustetusta rastista, ja että et pilannut sitä lisäjohtolangoilla. Löysin rastin helposti kymmenen minuutin etsinnällä, vaikka paikka ei ollut tuttu.
Kuvarastiharrastuksen mainio ominaisuus on se, että koskaan ei voi tietää, mikä rasti on muille helppo ja mikä taas vaikea. Myöskään ei voi arvata, mistä rastista muut pitävät, vaikka itse ei niin innostuisi - ja tietenkin toisin päin. Hyvä että tämäkin rasti löysi etsijänsä.

Mielenkiinnosta kysyn, että millä keinoin löysit paikan, jos se ei ollut tuttu? Totesin rastin heti alkuunsa varmaksi Itä-Helsingiksi, mutta vaikka olisin ilmakuvia ym. alkanut perata, tuskin olisin älynnyt Kontulan ostaria tutkia, sillä siellä olen sentään useamman kerran käynyt (en kuitenkaan rastin paikassa). Ei tämä helppo tainnut kaikille muillekaan olla, sillä mm. hphuhtin mainitsi tätä jo virtuaalisesti etsineensä. Sitä emme tiedä, kuinka moni muu vaikeni syvästä epätietoisuudestaan. Sopiva vinkki, jota ei nyt tarvittu, olisi voinut olla esim. toteamus siitä, miten sekä laatoitus että aidan rakenne näkyvät parhaiten vuoden 2014 ilmakuvassa. Liian helpoksi ei olisi mennyt vieläkään.

Sen sijaan kuvien lataaminen ja rastin merkintä tähän systeemiin oli niin vaikeaa että olin jo jättää sikseen. Siihen meni reilut 45 minuuttia.
Mikäs siinä erityisesti tökki? Minulla oli jo talvella projektina tehdä selkeä ohje kuvien + karttalinkkien lisäämisestä, mutta se(kin) projekti on jäänyt kovin kesken...