HephaElectrobikeGarminGiant
Näyttää tulokset 1 - 30 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Kuinka moni täällä on ajanut kuormatulla läskillä maastossa?

Itse ostin aluksi omaan Salsaani tarakat eteen ja taakse, kokeilin eri kombinaatioita (sivulaukkuja, päälle sidottuja kuivasäkkejä) tuloksena oli putkelta ajettaessa mielettömästi heiluva pyörä sekä töyssyissä hallitsemattomasti pomppiva reki. Lisäksi ohjaus oli viipyilevä ja raskas koska kuorma istuu kaukana renkaan päällä kaukana ohjain laakerista.

Nelisen kymmentä yöretkeä myöhemmin en ikinä laittaisi pakkareita läskiini, vaan käytän Revelate Designsin pussukoita, vaihtoehtona esim. Porcelain Rocket, Apidura yms.

(kun katselee kuvia Rovaniemi 150, Idiatarod yms. kisoista niin kovin montaa tarakkaa ei näy kuvissa).
    Olen ajanut kuormatulla läskilla maastossa joitakin kertoja. Oma valintani on tarakka taakse myös teknisessä maastossa. Edessäkin oli alussa tarakka, mutta siitä ei ollut varsinaista etua. Takatarakka painaa hiukan enemmän kuin iso satulalaukka, mutta etuna on matalampi painopiste, ainakin minulle (192 cm omaa pituutta), enemmän tilaa (20-litrainen kuivasäkki päällä) ja ennen kaikkea tukevampi kiinnitys. Satulalaukun painopiste on selvästi korkeampi ja oma 14-litrainen satulalaukka ei ollut kovin tukeva sivusuunnassa. Sinänsä esim. Porcelain Rocketin satulalaukku on hienon näköinen ja pieni metallirunko pitää sen tukevasti kiinni, vaikka painoetu verrattuna tarakkaan varmasti jo on pienempi.

En itse asiassa heti ymmärrä miten satulalaukku olisi parempi kuin takatarakka ja kuivapussi kun runttaa putkelta. Luulisi että se heiluisi vielä enemmän satulalaukan korkeamman painopisteen takia. Tässä kuvassa ainakin näkyy että painopiste on korkea.

Silti, jos omaa pituutta olisi vähemmän painopisteessä ei juurikaan olisi eroa, ja luultavasti valintani olisi silloin hyvä (eli oikein tukeva) ja iso satulalaukku, eikä tarakka.
    Yeti muokkasi tätä : 25.12.2016 at 17.52 Syy: typo

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •