Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
Helppo tubeless asennus oli DT:n kehille Kenda Juggernaut Sport. Tein tiivistyksen vannenauhan kavennuksella + leveällä gorillalla. Renkaat ei vuoda kyljistä yhtään. Napsui kompuralla helposti paikalleen ja vaikka laski paineen ulos ei rengas pompannut alas vanteelta. Venttiilistä vaan litkut sisään, "sielu" paikalleen ja uudet paineet. Koko homma noin tunnin projekti. Sitten ihmettelemään pysyykö paineet... eturengas näytti heti hyvälle, mutta takarenkaasta alkoi puskea litkua pinnojen välistä. Sehän ei hyvää lupaile, joten auki ja uusi tiivistys. Venttiilin lähellä on DT:n vanteeseen porattu pari reikää jostain syystä ja näillä kohdilla jäi hävyttömän kapea liimapinta pitäämään painetta. Tukin reiät ohuemmalla teipillä ensin umpeen, kavensin vannenauhaa hieman lisää, uusi gorilla päälle, litkut sisään ja taas painetta. Nyt pitää molemmat ainakin kohtalaisesti.

Litkua ei puske mistään, mutta yön aikana oli vajunu paine 12 PSI:stä 9 PSI:hin eturenkaassa. Jostain se siis fuskaa. Täytyy käydä testilenkki ajamassa ja seurailla tilannetta, että onnistuko tuo vaiko eikö... olen kuitenkin tyytyväinen Kendan halvahkon renkulan tubeless kykyyn, vesitestissä tosiaan ei yhtään kuplaa tullu kyljen läpi kummassakaan kumissa.
Niin, asennus on helppo, mutta ei toimiva

Tästä on empiirisiä kokemuksia liikaakin: 73mm Gorilla on liian kapea DT:n massiivisille rei'ille eli kuten havaitsitkin, liimalle on liian vähän kontaktipintaa. Hylkää siis Gorilla ja vaihda leveämpään teippaukseen, joka tulee reunahyllyjen päälle asti - ihan vanteen sisäreunasta toiseen (ei välttämättä leveämpään teippiin sinänsä, kunhan yhtenäinen teippaus tulee reunasta reunaan, mutta esim. Clas Ohlssonin suojapeiteteippi sopivaksi kavennettuna toimii yhdellä vedolla). Sen jälkeen alkaa pitämään ilmat sisällä. Bonuksena myös rengas pysyy paremmin ylhäällä hyllyjen teippauksen myötä.

-Mikko-