Lainaus Alkujaan tämän lähetti Хуй Katso viesti
Miksi hän teki näin? Siksi, että hänellä on fiksut vanhemmat, jotka ovat opettaneet hänet siihen, ettei autoilijoihin voi luottaa. Hänen vanhempansa eivät välttämättä käyttäydy yhtä fiksusti. Aikuisille on tyypillistä, että tietävät, mikä on turvallista ja neuvovat sen lapsille, mutta tekevät itse toisin.

Kun opetatte lapsillenne liikennekäyttäytymistä, opetatteko, että heillä on täysi oikeus luottaa, vai opetatteko, että heidän on omalla käytöksellään varmistauduttava siitä, etteivät he jää auton alle. Arvaan jälkimmäistä. Aikuiset toimivat realistisesti lastensa turvallisuuden suhteen, mutta epärealistisesti oman turvallisuutensa suhteen.
Siis on fiksua kasvattaa lapsia siihen, että autoilijat saavat ajaa muista välittämättä ja niitä pitää varoa?
Lapsille tulee kertoa, että lakia noudatetaan yleisen edun vuoksi, mutta jotkut saattavat rikkoa sitä oman etunsa vuoksi - ihan samoin liikenteessä, omaisuudessa kuin henkilökohtaisessa koskemattomuudessakin.
Esimerkki opastaa pieniäkin lapsia toimimaan oikein - minulle on ohittavasta autosta keskisormea yhtä aikaa niin ratin takaa kuin turvaistuimestakin - laatuaikaa ja herkää isä-poika-suhdetta varmastikin.
Se on minulle paljon helpompaa kuin autoilijalle.
Miten se on helpompaa Sinulle? Aivosi kykenevät suodattamaan tehokkaamin tarpeettoman saamastaan informaatiosta?
Suosittelen perehtymään siihen miten ihmisten havoinnointi tapahtuu.
Niin minäkin autolla teen
Etkä kuitenkaan ole autoilija vai perustuuko aiempi väite vain henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, jotka yleistät?