No eipä nyt paljoa voi yhden lenkin perusteella sanoa vielä, muuta kuin että mitään varsinaista vikaa niissä ei tuntunut olevan. Edellisissä pyörissä on ollut Veloce 9 ja Veloce 10, sitä vanhempaa mallia jossa kahva oli eri muotoinen ja mekaniikka sellainen että pystyi takana vaihtamaan kerralla useamman rattaan pienemmälle kerralla. Näissä Athenoissa on mielestäni kahvan muotoilu parempi, ei tunnu siltä että kämmen olisi lipsahtamassa kahvojen yli. Mekaniikassa periaatteessa tykkäisin siitä että olisi mahdollisuus vaihtaa useampi kerralla, mutta toisaalta eipä se iso vaiva ole painaa sormella sitä nappia useampaa kertaa, varsinkin kun se nappi on nyt mielestäni paremmin muotoiltu. Ennen oli "paha" tapa että kun ylämäki vaihtui tasaiseksi tai alamäeksi, vaihdoin kolmekin ratasta kerralla ja runttasin putkelta lisää vauhtia, vaikka satulasta polkien ja vaihde kerrallaan naksutellen olisi ollut fiksumpi menettely.









Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit